Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

The Alters - poradnik do gry

The Alters - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

The Alters: Jak odblokować badania i laboratorium badawcze? The Alters poradnik, porady

Laboratorium badawcze to pomieszczenie bazy do odblokowania badań w grze The Alters. Z poradnika dowiecie się jak zbudować laboratorium, jak odblokować Jana naukowca, jak prowadzić badania i jak uzyskać dostęp do projektów badawczych z wyższych poziomów.

Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2025

Prowadzenie badań pozwoli Wam na uzyskanie dostępu do nowych technologii z gry The Alters. W naszym poradniku opisaliśmy jej najważniejsze wymagania - zbudowanie laboratorium badawczego i dodanie Jana naukowca do bazy. Oprócz tego opisaliśmy jak przeprowadzać badania oraz jak odblokować projekty badawcze wyższych poziomów, które domyślnie są zablokowane.

Jak skonstruować laboratorium badawcze?

  1. Laboratorium i badania nie są dostępne od samego początku gry - odblokujecie je podczas zaliczania aktu 1. Plan zbudowania laboratorium pojawi się po awansowaniu w głównym zadaniu Rzeka lawy.
  2. Odwiedźcie centrum dowodzenia w bazie i przejdźcie do listy pomieszczeń do zbudowania. Laboratorium badawcze wymaga 4 wolnych pól (oraz połączenia z korytarzem, windą lub innym pomieszczeniem) i kosztuje 40 metali.

Jak stworzyć Jana naukowca?

  1. Niestety główny bohater nie może korzystać z laboratorium na potrzeby prowadzenia badań. Obowiązkowym krokiem stanie się odblokowanie Jana naukowca, czyli jednego z dostępnych alterów.
  2. Żeby stworzyć altera musicie odwiedzić komputer kwantowy w bazie, znaleźć naukowca na ścieżce życia i wydać 20 rapidium na potrzeby stworzenia tego altera. Po wszystkim musicie odczekać kilka godzin i odwiedzić moduł łona w bazie.

Jak i po co prowadzić badania?

  1. Do ustawiania kolejnych projektów badawczych służy lewy terminal w laboratorium. Maksymalnie możecie mieć w kolejce 2 różne projekty.
  2. Dodatkowo musicie przejść do zakładki Przydzielone zadania i ustawić Jana naukowca do pracy w laboratorium (przykład na obrazku). Będzie ją wykonywał w ciągu dnia, a po skończeniu każdego projektu badawczego otrzymacie powiadomienie.
  1. Najważniejsze są badania z ostatniej zakładki. Są to projekty badawcze powiązane z postępami fabule, w tym także z problemem ominięcia rzeki lawy w akcie 1.
  2. Technologie z pozostałych zakładek mogą odblokować nowe pomieszczenia lub funkcje bazy, bądź też usprawnić niektóre czynności, np. ograniczyć zużycie energii kombinezonu albo przyśpieszyć wydobycie surowców.

Jak odblokować wyższe poziomy badań?

  1. Początkowo dostępne są wyłącznie projekty badawcze poziomu 1, tzn. najniższego. Nie uzyskacie od razu dostępu do całego drzewka technologii.
  2. Dostępność projektów badawczych ogranicza aktualny poziom kubitów wyświetlany w lewym górnym rogu ekranu. Awansowanie na wyższe poziomy opisaliśmy na osobnej stronie FAQ Jak zwiększyć poziom kubitów?. Po każdym awansie przejrzyjcie nowe projekty badawcze, bo mogą być wśród nich bardzo przydatne technologie.

Zobaczcie też:

  1. Poradnik do gry
  2. Mapa interaktywna
  3. Najlepsi alterzy