The Alters: Najlepsze projekty badawcze The Alters poradnik, porady
Drzewko badań z gry The Alters zawiera wiele przydatnych technologii. Na tej stronie poradnika zestawiliśmy najlepsze projekty badawcze, które Jan naukowiec powinien opracować jak najwcześniej po ich odblokowaniu.
Ostatnia aktualizacja: 12 czerwca 2025
Które technologie z The Alters są najbardziej przydatne? W naszym poradniku znajdziecie zestawienie rekomendowanych technologii powiązanych m.in. z rozbudową głównej bazy, zarządzaniem zapasami czy zestawem umiejętności dla Jana i jego alterów. Dowiecie się też czego można oczekiwać po różnych projektach badawczych.
O uzyskaniu dostępu do laboratorium badawczego w bazie dowiecie się z osobnej strony Jak odblokować badania?.
Bardziej zaawansowane projekty mogą wymagać wyższego poziomu kubitów. Mechanika ta opisana została na stronie Jak zwiększyć poziom kubitów?.
- Projekty z zakładki Inne
- Utylizator
- Pylon centralny
- Tańsza wspinaczka
- Projekty Magazyn
- Sala kontemplacji
- Powiększenie bazy
- Przetwarzanie ALX na substancje organiczne
- Ulepszenie kombinezonu
- Osłona przed anomaliami
- Repulsor radiacyjny
- Analiza burz magnetycznych
Projekty z zakładki Inne
- Do ostatniej zakładki okna badań trafiają wszystkie obowiązkowe projekty powiązane z główną fabułą i potraktowaliśmy je zbiorczo. Musicie się nimi zajmować żeby awansować w głównej fabule - możecie dzięki nim odblokować nowe zadania, nowe obiekty do wytworzenia czy nowe pomieszczenia do zbudowania w bazie.
Utylizator
- Technologia to pozwoli Wam zbudować moduł utylizatora w bazie.
- Skonstruowany utylizator (wymagane 30 minerałów) może codziennie za darmo wytwarzać substancje ograniczne. Im więcej alterów macie w bazie, tym więcej tego surowca może powstać.
Pylon centralny
- Technologia ta odblokuje nową, lepszą odmianę pylonów.
- Opisywany pylon posiada znacznie większy zasięg. Pozwoli to Wam w konsekwencji postawić mniej pylonów w drodze np. od miejsca wydobycia do Waszej bazy. Zaoszczędzicie surowce potrzebne do wyprodukowania kolejnych pylonów.
Tańsza wspinaczka
- Projekt ten może zmniejszyć koszt używania haka wspinaczkowego.
- Po opracowaniu technologii wspinaczka będzie kosztowała tylko 1 punkt energii kombinezonu. Możecie to być przydatne w lokacjach, w których Jan kilka razy pod rząd musi wspiąć się na wyższą półkę.
Projekty Magazyn
- Po dostatecznym awansowaniu w grze możecie odblokować projekty średniego i dużego magazynu.
- Większe magazyny powinny powoli zastępować małe, z którymi rozpoczynacie grę. Pozwoli to Wam przechowywać więcej surowców.
Sala kontemplacji
- To jedno z ważniejszych pomieszczeń bazy do odblokowania dzięki badaniom. Może ono posłużyć jako miejsce do zwalczania stanu przygnębienia u alterów.
- Postaciom przebywającym w sali kontemplacji może dodatkowo asystować Jan strażnik lub Jan Terapeuta - są to niestety odmiany alterów do odblokowania dopiero w dalszej fazie kampanii.
Powiększenie bazy
- Wszystkie badania z tej grupy mają kluczowy charakter i warto zająć się nimi przy pierwszej możliwej okazji. Po zakończeniu badań musicie dodatkowo wydać surowce na powiększenie bazy.
- Większa baza to przede wszystkim więcej miejsca na nowe pomieszczenia i jest to bardzo pomocne dla pomieszczeń, które zajmują dużo miejsca. Oprócz tego powiększy się zbiornik na substancje organiczne, które są przechowywane w inny sposób od pozostałych surowców.
Przetwarzanie ALX na substancje organiczne
- To projekt badawczy, który odblokujecie dopiero po zbudowaniu gadżetu luminator. Dla przypomnienia surowiec ALX pozostawiają po sobie zniszczone anomalie.
- Opracowanie tej technologii pozwoli na przetwarzanie ALX na bardziej pospolite substancje ograniczne i cały proces może się odbywać w rafinerii w Waszej bazie.
Ulepszenie kombinezonu
- Technologia ta usprawnia kombinezon Jana. Każdy jej poziom może zwiększyć odporność na promieniowanie, a także zwiększyć limit energii wykorzystywanej przez różne czynności (np. wspinaczkę).
- Ukończenie tego projektu badawczego odblokuje też dostęp do innych badań powiązanych ze strojem głównego bohatera.
Uwaga - To jeden z projektów wymagających zużycia próbek planetarnych. Mając w danym momencie tylko 1 taki surowiec musicie wybierać i kolejne technologie zostawić na później.
Osłona przed anomaliami
- To projekt badawczy powiązany z anomaliami odnajdywanymi w świecie gry.
- Po skończeniu badań Wasz protagonista zyska dodatkową ochronę w momencie kontaktu z anomalią. Ograniczy to ryzyko konieczności powrotu do bazy po napełnieniu paska napromieniowania bohatera.
Repulsor radiacyjny
- Projekt ten powiązany jest ze wzmocnieniem ochrony bazy przed promieniowaniem.
- Po wybudowaniu repulsora (30 metali, 40 minerałów i 30 rapidium) baza może wolniej zużywać filtry radiacyjne. Co więcej, skonstruowanie większej liczby repulsorów możecie całkowicie wyeliminować konieczność używania filtrów, dzięki czemu nie będziecie już zmuszani do produkowania kolejnych w warsztacie.
Uwaga - To jeden z projektów wymagających zużycia próbek planetarnych. Mając w danym momencie tylko 1 taki surowiec musicie wybierać i kolejne technologie zostawić na później.
Analiza burz magnetycznych
- Projekt ten staje się dostępny po doświadczeniu pierwszej burzy magnetycznej, do której dojdzie w akcie 1.
- Zgodnie z nazwą możecie przewidywać kolejne burze i jest to kluczowe pod kątem przygotowania bazy oraz wszystkich postaci. Pozwoli to Wam zebrać wszystkich w bazie, a także wyprodukować więcej filtrów radiacyjnych.
Zobacz także