Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Alters - poradnik do gry

The Alters - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

The Alters: Najlepsze projekty badawcze The Alters poradnik, porady

Drzewko badań z gry The Alters zawiera wiele przydatnych technologii. Na tej stronie poradnika zestawiliśmy najlepsze projekty badawcze, które Jan naukowiec powinien opracować jak najwcześniej po ich odblokowaniu.

Ostatnia aktualizacja: 25 czerwca 2025

Które technologie z The Alters są najbardziej przydatne? W naszym poradniku znajdziecie zestawienie rekomendowanych technologii powiązanych m.in. z rozbudową głównej bazy, zarządzaniem zapasami czy zestawem umiejętności dla Jana i jego alterów. Dowiecie się też czego można oczekiwać po różnych projektach badawczych.

O uzyskaniu dostępu do laboratorium badawczego w bazie dowiecie się z osobnej strony Jak odblokować badania?.

Bardziej zaawansowane projekty mogą wymagać wyższego poziomu kubitów. Mechanika ta opisana została na stronie Jak zwiększyć poziom kubitów?.

Projekty z zakładki Inne

  1. Do ostatniej zakładki okna badań trafiają wszystkie obowiązkowe projekty powiązane z główną fabułą i potraktowaliśmy je zbiorczo. Musicie się nimi zajmować żeby awansować w głównej fabule - możecie dzięki nim odblokować nowe zadania, nowe obiekty do wytworzenia czy nowe pomieszczenia do zbudowania w bazie.

Utylizator

  1. Technologia to pozwoli Wam zbudować moduł utylizatora w bazie.
  2. Skonstruowany utylizator (wymagane 30 minerałów) może codziennie za darmo wytwarzać substancje ograniczne. Im więcej alterów macie w bazie, tym więcej tego surowca może powstać.

Pylon centralny

  1. Technologia ta odblokuje nową, lepszą odmianę pylonów.
  2. Opisywany pylon jest droższy w postawieniu ("zużywa" kilka pylonów), ale posiada znacznie większy zasięg. Pozwoli to Wam w konsekwencji postawić mniej pylonów w drodze od miejsca wydobycia do Waszej bazy.
  3. Pylon centralny może się szczególnie przydać w akcie 3, bo gra może wtedy wymusić stawianie pylonów np. na szczycie wzgórza.

Tańsza wspinaczka

  1. Projekt ten może zmniejszyć koszt używania haka wspinaczkowego.
  2. Po opracowaniu technologii wspinaczka na średnie i wysokie ściany będzie kosztowała o 50% mniej (1 energii dla średnich, 3 dla wysokich). Możecie to być przydatne w lokacjach, w których Jan kilka razy pod rząd musi wspiąć się na wyższą półkę.

Projekty Magazyn

  1. Po dostatecznym awansowaniu w grze możecie odblokować projekty średniego i dużego magazynu.
  2. Większe magazyny powinny stopniowo zastępować małe, z którymi rozpoczynacie grę. Więcej informacji jest na stronie Jak powiększyć magazyn?.

Sala kontemplacji

  1. To jedno z ważniejszych pomieszczeń bazy do odblokowania dzięki badaniom. Może ono posłużyć jako miejsce do zwalczania stanu przygnębienia u alterów.
  2. Postaciom przebywającym w sali kontemplacji może dodatkowo asystować Jan strażnik lub Jan Terapeuta - są to niestety odmiany alterów do odblokowania dopiero w dalszej fazie kampanii.

Powiększenie bazy

  1. Wszystkie badania z tej grupy mają kluczowy charakter i warto zająć się nimi przy pierwszej możliwej okazji. Po zakończeniu badań musicie dodatkowo wydać surowce na powiększenie bazy.
  2. Większa baza to przede wszystkim więcej miejsca na nowe pomieszczenia i jest to bardzo pomocne dla pomieszczeń, które zajmują dużo miejsca. Oprócz tego powiększy się zbiornik na substancje organiczne, które są przechowywane w inny sposób od pozostałych surowców. Opisaliśmy to też na stronie Jak powiększyć bazę?.

Przetwarzanie ALX na substancje organiczne

  1. To projekt badawczy, który odblokujecie dopiero po zbudowaniu gadżetu luminator. Dla przypomnienia surowiec ALX pozostawiają po sobie zniszczone anomalie.
  2. Opracowanie tej technologii pozwoli na przetwarzanie ALX na bardziej pospolite substancje ograniczne i cały proces może się odbywać w rafinerii w Waszej bazie.
  3. W dalszej fazie kampanii odblokujecie inne technologie przetwarzania ALX, tzn. takie, które pozwolą Wam na otrzymanie metali lub minerałów.

Ulepszenie kombinezonu

  1. Technologia ta usprawnia kombinezon Jana. Każdy jej poziom może zwiększyć odporność na promieniowanie, a także zwiększyć limit energii wykorzystywanej przez różne czynności (np. wspinaczkę).
  2. Ukończenie tego projektu badawczego odblokuje też dostęp do innych badań powiązanych ze strojem głównego bohatera.
  3. W dalszej części gry możecie opracować Ulepszenie kombinezonu II, które jeszcze bardziej poprawi odporność na promieniowanie i limit energii. Technologia ta potrzebuje niestety aż 2 próbek planetarnych.

Uwaga - To jeden z projektów wymagających zużycia próbek planetarnych. Mając w danym momencie tylko 1 taki surowiec musicie wybierać i kolejne technologie zostawić na później.

Zostało jeszcze 47% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie