Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

The Alters - poradnik do gry

The Alters - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

The Alters: Najlepsi alterzy The Alters poradnik, porady

Których alterów warto wybrać do pracy w bazie? Nasz poradnik do gry The Alters wskazuje najlepszych alterów, którzy mogą pomóc głównemu bohaterowi. Z naszej listy alterów dowiecie się też o ich najważniejszych unikalnych cechach.

Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2025

Dzięki opcji Alteruj i procedurze rozgałęzienia w Waszej bazie z gry The Alters mogą pojawiać się nowi alterzy, tzn. kopie głównego bohatera z własnymi unikalnymi umiejętnościami. W naszym poradniku znajdziecie listę polecanych alterów, których warto wybrać w komputerze kwantowym jako pierwszych. Mogą oni odblokować nowe funkcje gry, a także ułatwić lub przyśpieszyć wykonywanie niektórych prac.

Jan technik

To pierwszy alter, którego odblokujecie w grze i przeprowadzenie związanej z nim procedury rozgałęzienia to część prologu.

Unikalną cechą technika jest zwiększona o 50% wydajność konserwacji bazy, aczkolwiek w początkowej fazie gry powinniście wysyłać go na prace powiązane z wydobyciem złóż (w pierwszej kolejności tych, których macie najmniej) oraz oddelegowywać go do wytwarzania przedmiotów w warsztacie. Pozwoli to głównej postaci zająć się innymi czynnościami, jak np. eksploracją powierzchni planety.

Jan naukowiec

To jeden z kilku alterów dostępnych po awansowaniu do aktu 1 i koniecznie wybierzcie naukowca jako pierwszego.

Obecność naukowca w bazie jest niezbędna do opracowywania nowych technologii po wybudowaniu laboratorium badawczego. Ani główny bohater ani inni alterzy nie mogą korzystać z laboratorium. Projekty badawcze mogą Wam nie tylko ułatwić rozgrywkę, ale też umożliwić dalsze awansowanie w głównej fabule. Naukowiec powinien zawsze mieć jakieś zajęcie w laboratorium. Jedynie w wyjątkowych sytuacjach odsyłajcie go do innych zajęć.

Jan rafiner

  1. To jeden z kilku alterów "tematycznie" powiązanych z pozyskiwaniem i przetwarzaniem surowców.
  2. Rafiner posiada o 50% większą wydajność przetwarzania metali wzbogaconych, dzięki którym możecie pozyskiwać pospolite surowce - metale i substancje organiczne. Wybudujcie w związku z tym w bazie rafinerię. Powinna ona być głównym miejscem pracy tego altera, oczywiście po wcześniejszym zebraniu metali wzbogaconych.

Jan robotnik

  1. Unikalną cechą tego altera jest zwiększona o 50 wydajność pracy w warsztacie w Waszej bazie.
  2. Posiadanie robotnika pozwoli Wam szybciej wytwarzać przedmioty i warsztat powinien być jego domyślnym miejscem pracy. Wysyłajcie robotnika na inne prace (np. związane z wydobyciem surowców) jeśli nie ma aktualnie potrzeby tworzenia przedmiotów lub jeśli macie za mało materiałów.

Jan doktor

  1. Obecność doktora w bazie ułatwi Wam utrzymywanie wszystkich alterów w dobrym stanie zdrowia.
  2. Doktor może 8 razy szybciej leczyć alterów w ambulatorium. Jego dodatkowym atutem jest to, że szybciej przyrządza jedzenie - to powinno być jego główne zajęcie w sytuacjach, gdy żaden z alterów nie wymaga aktualnie opieki medycznej. Posiadając nadmiar żywności możecie go odsyłać go do innych najęć, najlepiej na terenie bazy żeby zawsze w razie potrzeby był zawsze łatwo dostępny.
  3. Doktora możecie odblokować dopiero na trzecim poziomie kubitów. Mechanikę tę dokładniej opisaliśmy na stronie Jak zwiększyć poziom kubitów?. Nie czekajcie jednak z wybudowaniem ambulatorium, bo Jan i inni alterzy mogą w nim leczyć się także bez obecności doktora.