Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

The Alters - poradnik do gry

The Alters - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

The Alters: Najlepsi alterzy The Alters poradnik, porady

Których alterów warto wybrać do pracy w bazie? Nasz poradnik do gry The Alters wskazuje najlepszych alterów, którzy mogą pomóc głównemu bohaterowi. Z naszej listy alterów dowiecie się też o ich najważniejszych unikalnych cechach.

Ostatnia aktualizacja: 7 lipca 2025

Dzięki opcji Alteruj i procedurze rozgałęzienia w Waszej bazie z gry The Alters mogą pojawiać się nowi alterzy, tzn. kopie głównego bohatera z własnymi unikalnymi umiejętnościami. W naszym poradniku znajdziecie listę polecanych alterów, których warto wybrać w komputerze kwantowym jako pierwszych. Mogą oni odblokować nowe funkcje gry, a także ułatwić lub przyśpieszyć wykonywanie niektórych prac.

Jan technik

To pierwszy alter, którego odblokujecie w grze i przeprowadzenie związanej z nim procedury rozgałęzienia to część prologu.

Unikalną cechą technika jest zwiększona o 50% wydajność konserwacji bazy, aczkolwiek w początkowej fazie gry powinniście wysyłać go na prace powiązane z wydobyciem złóż (w pierwszej kolejności tych, których macie najmniej) oraz oddelegowywać go do wytwarzania przedmiotów w warsztacie. Pozwoli to głównej postaci zająć się innymi czynnościami, jak np. eksploracją powierzchni planety.

Jan naukowiec

To jeden z kilku alterów dostępnych po awansowaniu do aktu 1 i koniecznie wybierzcie naukowca jako pierwszego.

Obecność naukowca w bazie jest niezbędna do opracowywania nowych technologii po wybudowaniu laboratorium badawczego. Ani główny bohater ani inni alterzy nie mogą korzystać z laboratorium. Projekty badawcze mogą Wam nie tylko ułatwić rozgrywkę, ale też umożliwić dalsze awansowanie w głównej fabule. Naukowiec powinien zawsze mieć jakieś zajęcie w laboratorium. Jedynie w wyjątkowych sytuacjach odsyłajcie go do innych zajęć.

Jan rafiner

  1. To jeden z kilku alterów "tematycznie" powiązanych z pozyskiwaniem i przetwarzaniem surowców.
  2. Rafiner posiada o 50% większą wydajność przetwarzania metali wzbogaconych, dzięki którym możecie pozyskiwać pospolite surowce - metale i substancje organiczne. Wybudujcie w związku z tym w bazie rafinerię. Powinna ona być głównym miejscem pracy tego altera, oczywiście po wcześniejszym zebraniu metali wzbogaconych.

Jan robotnik

  1. Unikalną cechą tego altera jest zwiększona o 50 wydajność pracy w warsztacie w Waszej bazie.
  2. Posiadanie robotnika pozwoli Wam szybciej wytwarzać przedmioty i warsztat powinien być jego domyślnym miejscem pracy. Wysyłajcie robotnika na inne prace (np. związane z wydobyciem surowców) jeśli nie ma aktualnie potrzeby tworzenia przedmiotów lub jeśli macie za mało materiałów.

Jan doktor

  1. Obecność doktora w bazie ułatwi Wam utrzymywanie wszystkich alterów w dobrym stanie zdrowia.
  2. Doktor może 8 razy szybciej leczyć alterów w ambulatorium. Jego dodatkowym atutem jest to, że szybciej przyrządza jedzenie - to powinno być jego główne zajęcie w sytuacjach, gdy żaden z alterów nie wymaga aktualnie opieki medycznej. Posiadając nadmiar żywności możecie go odsyłać go do innych najęć, najlepiej na terenie bazy żeby zawsze w razie potrzeby był zawsze łatwo dostępny.
  3. Doktora możecie odblokować dopiero na trzecim poziomie kubitów. Mechanikę tę dokładniej opisaliśmy na stronie Jak zwiększyć poziom kubitów?. Nie czekajcie jednak z wybudowaniem ambulatorium, bo Jan i inni alterzy mogą w nim leczyć się także bez obecności doktora.

Jan botanik

  1. Unikalna cecha tego altera to zwiększenie wydajności pracy w szklarni o 100%. Obecność botanika może Wam ułatwić przygotowywanie lepszej jakości żywności dla wszystkich alterów z bazy, zaspokajając w ten sposób ich podstawowe potrzeby.
  2. Dodatkową zachętą do wybrania tego altera jest fakt, że Jan botanik może Wam pozwolić na odblokowanie unikalnych zakończeń gry, do których jest wymagany jako członek załogi w bazie. Więcej dowiecie się o tym ze strony Zakończenia.

Uwaga - Nie polecamy wybierać Jana górnika. Posiada on pozornie bardzo przydatną cechę zwiększenia wydobycia metali, ale są z nim powiązane potencjalne sytuacje kryzysowe. Mogą one "wyłączyć" górnika z aktywnej puli i uniemożliwić Wam przydzielanie go do pracy. Problem ten opisaliśmy dokładniej na stronie Jak rozwiązać problem ręki górnika?.

Zobacz także

  1. Poradnik do gry
  2. Najlepsze pomieszczenia bazy
  3. Interaktywna mapa