Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Alters - poradnik do gry

The Alters - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

The Alters: Czy można zawalić zadanie i czy Jan może umrzeć? The Alters poradnik, porady

Czy zadania z The Alters mogą kończyć się niepowodzeniem? Z poradnika dowiecie się czy można zawalić zaliczane misje i jakie mogą być tego skutki, a także kiedy może nastąpić game over i czy można doprowadzić do śmierci Jana lub alterów.

Ostatnia aktualizacja: 25 czerwca 2025

Podczas przechodzenia gry The Alters mogą pojawiać się u Was obawy co do ryzyka zakończenia zadania porażką, bądź też przyczynienia się do śmierci Jana lub któregoś z jego alterów. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy czy taki scenariusz może wystąpić dla głównych lub pobocznych misji. Ostrzegamy też o możliwości zawalenia całej kampanii bez możliwości jej dalszego kontynuowania.

Czy jest game over i czy bohaterowie mogą zginąć?

1 - The Alters: Czy można zawalić zadanie i czy Jan może umrzeć? - The Alters - poradnik do gry
  1. The Alters to gra o tematyce surwiwalowej i w rezultacie możecie doprowadzić do sytuacji przegrania całej kampanii. Zostaniecie wtedy zmuszeni do wczytania jednego z wcześniejszych sejwów lub rozpoczęcia zabawy od nowa. Gra jest mimo wszystko o wiele mniej wymagająca od produkcji typu Frostpunk i to nawet grając na normalnym poziomie trudności.
  2. Głównym powodem przegranej może być nieudana próba ucieczki przed Słońcem. Jeśli w danym momencie kampanii jest aktywny limit czasu, to gra będzie o nim przypominać na początku każdego dnia. Musicie zdążyć z głównymi zadaniami przed wyznaczonym czasem.
  1. Jan może doświadczyć utraty przytomności spowodowanej wysokim napromieniowaniem. Może to nastąpić po tym jak napełni się w 100% pasek promieniowania widoczny w lewym dolnym rogu ekranu. Najłatwiej możecie do takiego stanu doprowadzić wchodząc w kontakt z kilkoma anomaliami pod rząd - powinniście je niszczyć luminatorem lub omijać.
  2. Jan nie zginie, tylko automatycznie uratuje go jeden z alterów. Główny protagonista obudzi się kolejnego dnia w ambulatorium. "Karą" za doprowadzenie do utraty przytomności będzie krótszy kolejny dzień, bo obudzicie się o godzinie 10:00.
  1. W przypadku alterów możecie doprowadzić do stanu, w którym zginie któraś z kopii głównego bohatera. Otrzymacie o tym powiadomienie i pojawi się ekran końcowy podobny do tego z dołączonego obrazka.
  2. Jest możliwy scenariusz, że gra pozwoli Wam grać dalej bez altera, który zginął. Musicie jednak świadomość tego, że nie można stworzyć ponownie tego samego altera z pomocą komputera kwantowego. Może to być szczególnie bolesne, jeśli utracony alter posiadał jakieś ważne lub unikalne umiejętności.
  1. Śmierć altera może być wynikiem ignorowanych poważnych obrażeń. Radzimy zadbać o wybudowanie w bazie ambulatorium oraz o stworzenie Jana doktora (po tym jak ten alter stanie się dostępny). Pozwoli to Wam na bieżąco radzić sobie z ewentualnymi problemami zdrowotnymi bohatera i jego alterów.
  2. Samobójstwo altera może być rezultatem ważnych wyborów fabularnych lub ignorowanego stanu przygnębienia (aktualny stan fizyczny i psychiczny jest do odczytania w osobnej zakładce o nich). Z problemem tym po raz pierwszy powinniście zmierzyć się w akcie 1 w ramach głównego zadania Niskie morale. Wymusza ono żeby utrzymać wszystkich przy życiu przez kilka dni. Najlepsze rozwiązanie to zbudowanie sali kontemplacji. Alter może tam powracać do pełni zdrowia psychicznego - samodzielnie, bądź też pod opieką Jana terapeuty lub Jana strażnika.

W toku rozgrywki odblokujecie też inne pomieszczenia, które mogą poprawiać samopoczucie alterów, m.in. świetlicę czy park i ławkę. Warto je budować w bazie, by mieć jak najwięcej opcji zadbania o dobre samopoczucie bohaterów.

Jakie są skutki zawalenia misji?

  1. W trakcie gry może dojść do anulowania otrzymanych wcześniej pobocznych zadań. Stanie się tak jeśli nie zajmiecie się celami zadania i awansujecie za daleko w grze lub minie dostatecznie dużo czasu.

W przypadku niektórych zadań w dzienniku może być informacja o liczbie dni do ukończenia misji (przykład na obrazku). Nie jest to jednak regułą. Ogólnie starajcie się nie odkładać na później pobocznych misji.

Zobacz także - The Alters: Czy można zawalić zadanie i czy Jan może umrzeć? - The Alters - poradnik do gry
  1. Przykład możliwego do zawalenia questa to Dobry mąż. Misja ta może zostać anulowana jeżeli nie znajdziecie altera, który wie, jak porozmawiać z Leną. Może to mieć wpływ na Wasze dalsze relacje i rozmowy z byłą partnerką Jana.
  2. Anulowanie pobocznych misji może wiązać się przegapieniem jakiegoś osiągnięcia, unikalnej nagrody czy doprowadzenia pobocznego wątku danego altera do końca. Opcjonalne zadania nie powodują jednak ryzyka zakończenia całej kampanii niepowodzeniem

Zobacz także

  1. Poradnik do gry
  2. Czy można zatrzymać czas?
  3. Poziomy trudności
  4. Jak unikać anomalii?