The Alters: Jak działają wybory dialogowe i oznaczanie poprzednich wyborów?
Jak dbać o wysokie morale alterów? Ta strona poradnika do The Alters zawiera wskazówki odnośnie wyborów dialogowych i innych technik utrzymywania pozytywnego stanu emocjonalnego bohaterów. Dowiecie się też o oznaczaniu poprzednich wyborów przez grę.
Aktualizacja:
Jak funkcjonują wybory dialogowe w The Alters i jak mogą wpływać na relacje z kopiami głównego bohatera? Ta strona poradnika skupia się na tematach rozmów z alterami oraz utrzymywania dobrego morale załogi, by zapobiec konfliktom i gorszej wydajności pracy. Dodatkowo omówiliśmy działanie mechaniki poprzednich wyborów i jej znaczenia dla wybierania najlepszych opcji dialogowych.
- Jak przeprowadzać rozmowy z alterami?
- Jak rozpoznawać poprzednie wybory?
- Jak poprawiać niskie morale na inne sposoby?
Jak przeprowadzać rozmowy z alterami?
- Rozmowy z alterami nie służą tylko poznaniu celów misji czy wymianie spostrzeżeń, ale mogą wpływać na morale i stan emocjonalny kopii Jana. Istotne jest więc to żeby pilnować się przy wyborach dialogowych.
- Wysokie morale u danego altera może powodować, że poprawi się jego wydajność pracy, a także że nie będzie się buntował i nie będzie wdawał w kłótnie z innymi postaciami. Niskie morale oprócz gorszych wyników pracy (oraz zwiększonego ryzyka wypadków) może też prowadzić do niechcianych kłótni i ekstremalnych przypadków, np. popełnienia samobójstwa czy zbuntowania się przeciw Janowi i korporacji w kluczowych momentach fabuły.
- Powinniście dążyć do jak najlepszego poznania cech osobowości stworzonych alterów, bo każdy z nich jest na swój sposób unikalny. Przykładowo Jan technik może pozytywnie reagować na komentarze, że jest częścią zespołu, a bardzo negatywnie odebrać wypowiedzi pozbawione emocji czy pozytywnie wypowiadające się o korporacji.
- O reakcjach alterów informują "chmurki" pojawiające się po prawej stronie podczas rozmowy. Czerwony kolor oznacza negatywną reakcję, a zielony - pozytywną. Z nazwy możecie dowiedzieć się czego konkretnie dana reakcja dotyczy, np. pojawienia się frustracji, pogorszenia nastroju czy większej chęci zbuntowania się przeciw decyzjom Jana.
W lepszym poznaniu poszczególnych alterów może Wam też pomóc komputer kwantowy. Każda nowo stworzona kopia protagonisty ma własną ścieżkę życia. Możecie z niej wyczytać o najważniejszych unikalnych wydarzeniach z życia danego altera.
Jak rozpoznawać poprzednie wybory?
- Dużym ułatwieniem w odbywaniu rozmów z alterami może być wbudowana mechanika oznaczania poprzednich wyborów. Nie dotyczy ona wyłącznie poprzednich przejść gry, ale także rozmów z wcześniejszych sejwów. Jeśli dane spotkanie nie przebiegło po Waszej myśli, to możecie wczytać starszy zapis (np. z początku danego dnia) żeby ją inaczej rozegrać i powalczyć o lepszy finalny efekt.
- Wybrane wcześniej kwestie dialogowe mają białą obwódkę wokół fioletowej ikony - przykład takiej opcji dialogowej pokazuje obrazek.
- Starajcie się zapamiętywać wybory dialogowe, które dany alter pozytywnie odebrał. W przypadku negatywnej reakcji próbujcie innych wariantów, aż znajdziecie taki, który zostanie pozytywnie odebrany przez altera.
Jak poprawiać niskie morale na inne sposoby?
Rozmowy i wybory dialogowe to nie jedyny sposób na poprawę morale i nastroju u alterów. Są też dostępne inne techniki i najważniejsze z nich to:
- Stawianie nowych pomieszczeń w bazie - W poprawie stanu alterów mogą pomóc m.in. sala kontemplacji (najlepiej w połączeniu z Janem terapeutą), siłownia czy park i ławka.
- Wspólne spędzanie czasu - Idealnym miejscem jest do tego świetlica. Możecie grać w piwnego ponga czy oglądać wspólnie filmy (trzeba je najpierw odnaleźć na mapach jako znajdźki). Ta druga technika może poprawić nastrój u wszystkich alterów.
- Wykonywanie drobnych zadań alterów - Mogą oni zwrócić się do Jana np. z prośbą o zbudowanie konkretnego pomieszczenia czy przeprowadzenie określonych badań.
- Przekazywanie prezentów - Są to przedmioty, które najpierw musicie znaleźć jako sekrety na obcej planecie. Przekazywanie ich konkretnym alterom to opcje dialogowe podczas rozmów i reakcja zawsze będzie pozytywna.
- Serwowanie żywności wysokiej jakości - Może ona zastąpić standardową papkę. Bardzo korzystne może być przygotowanie uczty, nawet kosztem zużycia większej ilości surowców.
- Reagowanie na sytuacje kryzysowe - Możecie otrzymać komunikat, że np. alterzy zgromadzili się lub kłócą się w określonym miejscu w bazie. Warto od razu na to reagować i próbować załagodzić sytuację.
Zaglądajcie też często do zakładki alterów. Możecie tam rozpoznawać potencjalne problemy, np. z ostatnimi wydarzeniami, które nie spodobały się danemu alterowi. Dodatkowo w sytuacjach krytycznych gra może dodać do dziennika poboczne zadanie Niskie morale. Zwróci ono Waszą uwagę na potencjalnie niebezpieczną sytuację, np.na myśli samobójcze u któregoś z alterów.
Zobacz także
0
- The Alters - poradnik do gry
- The Alters: Poradnik do gry
- The Alters: FAQ
- The Alters: Alterzy i baza
- The Alters: Jak odblokować badania i laboratorium badawcze?
- The Alters: Jak zwiększyć poziom kubitów?
- The Alters: Jak oglądać filmy razem z alterami?
- The Alters: Jak rozbudować bazę?
- The Alters: Jak leczyć kontuzje?
- The Alters: Jak zwiększyć limit alterów w bazie?
- The Alters: Jak powiększyć magazyn i zbiornik na substancje organiczne?
- The Alters: Jak rozwiązać brak miejsca na substancje organiczne?
- The Alters: Jak zbudować arkę rapidium?
- The Alters: Jak działają wybory dialogowe i oznaczanie poprzednich wyborów?
- The Alters: Czy można usuwać moduły bazy?
- The Alters: Jak rozwiązać problem ręki górnika?
- The Alters: Jak ukończyć zadanie Ratowanie Bena?
- The Alters: Alterzy i baza
- The Alters: FAQ
- The Alters: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
jozinzbazin Pretorianin

Moje pytanie jest takie czy demo, które było udostępnione kilka miesięcy temu jest 1:1 prologiem?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.