The Alters: Jak działają wybory dialogowe i oznaczanie poprzednich wyborów?

Jak dbać o wysokie morale alterów? Ta strona poradnika do The Alters zawiera wskazówki odnośnie wyborów dialogowych i innych technik utrzymywania pozytywnego stanu emocjonalnego bohaterów. Dowiecie się też o oznaczaniu poprzednich wyborów przez grę.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Jak funkcjonują wybory dialogowe w The Alters i jak mogą wpływać na relacje z kopiami głównego bohatera? Ta strona poradnika skupia się na tematach rozmów z alterami oraz utrzymywania dobrego morale załogi, by zapobiec konfliktom i gorszej wydajności pracy. Dodatkowo omówiliśmy działanie mechaniki poprzednich wyborów i jej znaczenia dla wybierania najlepszych opcji dialogowych.

Jak przeprowadzać rozmowy z alterami?

  1. Rozmowy z alterami nie służą tylko poznaniu celów misji czy wymianie spostrzeżeń, ale mogą wpływać na morale i stan emocjonalny kopii Jana. Istotne jest więc to żeby pilnować się przy wyborach dialogowych.
  2. Wysokie morale u danego altera może powodować, że poprawi się jego wydajność pracy, a także że nie będzie się buntował i nie będzie wdawał w kłótnie z innymi postaciami. Niskie morale oprócz gorszych wyników pracy (oraz zwiększonego ryzyka wypadków) może też prowadzić do niechcianych kłótni i ekstremalnych przypadków, np. popełnienia samobójstwa czy zbuntowania się przeciw Janowi i korporacji w kluczowych momentach fabuły.
  3. Powinniście dążyć do jak najlepszego poznania cech osobowości stworzonych alterów, bo każdy z nich jest na swój sposób unikalny. Przykładowo Jan technik może pozytywnie reagować na komentarze, że jest częścią zespołu, a bardzo negatywnie odebrać wypowiedzi pozbawione emocji czy pozytywnie wypowiadające się o korporacji.
  4. O reakcjach alterów informują "chmurki" pojawiające się po prawej stronie podczas rozmowy. Czerwony kolor oznacza negatywną reakcję, a zielony - pozytywną. Z nazwy możecie dowiedzieć się czego konkretnie dana reakcja dotyczy, np. pojawienia się frustracji, pogorszenia nastroju czy większej chęci zbuntowania się przeciw decyzjom Jana.

W lepszym poznaniu poszczególnych alterów może Wam też pomóc komputer kwantowy. Każda nowo stworzona kopia protagonisty ma własną ścieżkę życia. Możecie z niej wyczytać o najważniejszych unikalnych wydarzeniach z życia danego altera.

Jak rozpoznawać poprzednie wybory?

  1. Dużym ułatwieniem w odbywaniu rozmów z alterami może być wbudowana mechanika oznaczania poprzednich wyborów. Nie dotyczy ona wyłącznie poprzednich przejść gry, ale także rozmów z wcześniejszych sejwów. Jeśli dane spotkanie nie przebiegło po Waszej myśli, to możecie wczytać starszy zapis (np. z początku danego dnia) żeby ją inaczej rozegrać i powalczyć o lepszy finalny efekt.
  2. Wybrane wcześniej kwestie dialogowe mają białą obwódkę wokół fioletowej ikony - przykład takiej opcji dialogowej pokazuje obrazek.
  3. Starajcie się zapamiętywać wybory dialogowe, które dany alter pozytywnie odebrał. W przypadku negatywnej reakcji próbujcie innych wariantów, aż znajdziecie taki, który zostanie pozytywnie odebrany przez altera.

Jak poprawiać niskie morale na inne sposoby?

Rozmowy i wybory dialogowe to nie jedyny sposób na poprawę morale i nastroju u alterów. Są też dostępne inne techniki i najważniejsze z nich to:

  1. Stawianie nowych pomieszczeń w bazie - W poprawie stanu alterów mogą pomóc m.in. sala kontemplacji (najlepiej w połączeniu z Janem terapeutą), siłownia czy park i ławka.
  2. Wspólne spędzanie czasu - Idealnym miejscem jest do tego świetlica. Możecie grać w piwnego ponga czy oglądać wspólnie filmy (trzeba je najpierw odnaleźć na mapach jako znajdźki). Ta druga technika może poprawić nastrój u wszystkich alterów.
  3. Wykonywanie drobnych zadań alterów - Mogą oni zwrócić się do Jana np. z prośbą o zbudowanie konkretnego pomieszczenia czy przeprowadzenie określonych badań.
  4. Przekazywanie prezentów - Są to przedmioty, które najpierw musicie znaleźć jako sekrety na obcej planecie. Przekazywanie ich konkretnym alterom to opcje dialogowe podczas rozmów i reakcja zawsze będzie pozytywna.
  5. Serwowanie żywności wysokiej jakości - Może ona zastąpić standardową papkę. Bardzo korzystne może być przygotowanie uczty, nawet kosztem zużycia większej ilości surowców.
  6. Reagowanie na sytuacje kryzysowe - Możecie otrzymać komunikat, że np. alterzy zgromadzili się lub kłócą się w określonym miejscu w bazie. Warto od razu na to reagować i próbować załagodzić sytuację.

Zaglądajcie też często do zakładki alterów. Możecie tam rozpoznawać potencjalne problemy, np. z ostatnimi wydarzeniami, które nie spodobały się danemu alterowi. Dodatkowo w sytuacjach krytycznych gra może dodać do dziennika poboczne zadanie Niskie morale. Zwróci ono Waszą uwagę na potencjalnie niebezpieczną sytuację, np.na myśli samobójcze u któregoś z alterów.

Zobacz także

  1. Poradnik do gry
  2. Najlepsi alterzy
  3. Jak zapisywać stan gry?

The Alters

13 czerwca 2025

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze2
2025-06-18
15:13

jozinzbazin Pretorianin

jozinzbazin

Moje pytanie jest takie czy demo, które było udostępnione kilka miesięcy temu jest 1:1 prologiem?

Komentarz: jozinzbazin
2025-06-24
21:57

Wertytuji1234 Junior

😉

Tak jest jeden do jednego.

Komentarz: Wertytuji1234

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl