The Alters: Jak użyć czujnika grawitacyjnego na szczycie kanionu? The Alters poradnik, porady
Umieszczenie czujnika grawitacyjnego na szczycie kanionu to część zadania Wielka anomalia z gry The Alters. Opis przejścia z naszego poradnika objaśnia jak stworzyć czujnik grawitacyjny, jak wspinać się na wysokie ściany i jak użyć czujnika grawitacyjnego pod koniec aktu 2.
Ostatnia aktualizacja: 25 czerwca 2025
Czujnik grawitacyjny to unikalne urządzenie z aktu 2 gry The Alters, które najpierw musicie umieścić na szczycie kanionu z zamiarem zbadania wielkiej anomalii. Solucja z naszego poradnika opisuje wszystkie wymagane kroki - zbudowanie czujnika grawitacyjnego, dotarcie na najwyższy poziom kanionu (wymagane ulepszenie haka), aktywowanie gadżetu z zamiarem zbadania anomalii, rozstawienie wież neutralizujących i użycie czujnika grawitacyjnego w końcowej części drugiego rozdziału kampanii.
- Jak stworzyć czujnik grawitacyjny?
- Jak wdrapywać się na wysokie ściany?
- Gdzie dotrzeć z czujnikiem grawitacyjnym?
- Jak umieścić czujnik grawitacyjny?
- Jak użyć czujnika grawitacyjnego pod koniec aktu 2?
Jak stworzyć czujnik grawitacyjny?
- Wielka anomalia to główna przeszkoda z aktu 2 kampanii. Musicie najpierw zbliżyć się do niej, a następnie porozmawiać o niej z Janem naukowcem.
- Zrodzi się pomysł wyprodukowania czujnika grawitacyjnego w warsztacie, który posłuży do zbadania anomalii i ustalenia sposobu jej neutralizacji. Urządzenie to wymaga 50 metali i 20 minerałów.
Jak wdrapywać się na wysokie ściany?
- Domyślnie nie możecie dotrzeć do miejsca umieszczenia czujnika grawitacyjnego, bo w akcie 2 pojawiają się wysokie ściany wspinaczkowe - są one oznaczone dwoma strzałkami na wbudowanej mapie i standardowy hak wspinaczkowy Wam nie wystarczy.
- Musicie opracować nowo odblokowany projekt badawczy Ulepszenie haka. Zagwarantuje on opcję wspinaczki, przy czym każda wysoka ściana domyślnie będzie wymagać 3 energii kombinezonu. Upewnijcie się, że macie naładowany strój oraz zapas baterii.
Gdzie dotrzeć z czujnikiem grawitacyjnym?
- Po zdobyciu gadżetu na mapie okolicy pojawią się 2 możliwe miejsca do rozstawienia czujnika grawitacyjnego - będą to fioletowe punkty ze znakiem X w środku.
- Musicie dotrzeć tylko do jednej z tych lokacji i możecie wybrać dowolną z nich. Po drodze musicie radzić sobie z anomaliami (omijajcie je lub niszczcie z pomocą luminatora) i bramami energetycznymi, a także wspinać się na wysokie ściany.
- W każdej z lokacji znajdziecie dużą okrągłą ikonę na ziemi, która informuje o miejscu przewidzianym dla czujnika grawitacyjnego.
Jak umieścić czujnik grawitacyjny?
- Musicie wybrać czujnik grawitacyjny z rozwijanego menu i ustawić go w odpowiednim miejscu. Działa to identycznie do tworzenia punktów wydobywczych.
- Czujnik grawitacyjny samodzielnie aktywuje się i zeskanuje wielką anomalię. Otrzymacie dzięki temu kolejny cel misji ze skonsultowania wyników z Janem naukowcem.
Jak użyć czujnika grawitacyjnego pod koniec aktu 2?
- Aktywowania czujnika grawitacyjnego to nie ostatnia Wasza interakcja z tym urządzeniem. Musicie kontynuować główny quest wielkiej anomalii i docelowo zbudować 2 wieże neutralizujące - każda z nich kosztuje 160 metali i 160 minerałów.
- Z wieżami neutralizującymi musicie powrócić do tych samych lokacji na szczycie kanionu i tym razem wymagane będzie odwiedzenie obu miejsc. Możecie wybierać wieże w menu budowy i stawiać je w wyznaczonych punktach.
- Na koniec drugiego aktu otrzymacie nowy cel z użycia czujnika grawitacyjnego do pozbycia się wielkiej anomalii.
- Musicie zacząć od przydzielenia łącznie 4 alterów do pracy przy wieżach neutralizujących. Dokonuje się tego z poziomu zakładki Przydzielone zadania (powyższy obrazek).
Użyjcie komputera kwantowego, jeśli brakuje Wam rąk do pracy. 4 alterów (oprócz postaci Jana) to wymagane minimum do ukończenia głównej misji.
- Udajcie się do miejsca, w którym wcześniej zbudowaliście czujnik grawitacyjny. Interakcja z nim może wyświetlić błąd, że alterzy muszą zostać przypisani do obu wież i rozpocząć swoje zmiany.
- Rozwiązanie jest bardzo proste - musicie zaczekać do godzin pracy alterów i nie mogą mieć aktualnie stanu 'po zmianie'. Alterzy rozpoczynają swoje obowiązki o 9 rano. Jeśli zakończyli już pracę danego dnia, to poczekajcie na rozpoczęcie kolejnego.
- Jeśli poprawnie wykonaliście wszystkie kroki, to dostępna stanie się opcja przygotowań do kolejnej podróży. Wielka anomalia zostanie zneutralizowana.
Gra może Was dodatkowo ostrzec o niedokończonych pobocznych questach i badaniach powiązanych z fabułą - przepadną one jeśli za wcześnie wyruszycie bazą w podróż.
Zobacz także