Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

The Alters - poradnik do gry

The Alters - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

The Alters: Jak użyć czujnika grawitacyjnego na szczycie kanionu? The Alters poradnik, porady

Umieszczenie czujnika grawitacyjnego na szczycie kanionu to część zadania Wielka anomalia z gry The Alters. Opis przejścia z naszego poradnika objaśnia jak stworzyć czujnik grawitacyjny, jak wspinać się na wysokie ściany i jak użyć czujnika grawitacyjnego pod koniec aktu 2.

Ostatnia aktualizacja: 25 czerwca 2025

Czujnik grawitacyjny to unikalne urządzenie z aktu 2 gry The Alters, które najpierw musicie umieścić na szczycie kanionu z zamiarem zbadania wielkiej anomalii. Solucja z naszego poradnika opisuje wszystkie wymagane kroki - zbudowanie czujnika grawitacyjnego, dotarcie na najwyższy poziom kanionu (wymagane ulepszenie haka), aktywowanie gadżetu z zamiarem zbadania anomalii, rozstawienie wież neutralizujących i użycie czujnika grawitacyjnego w końcowej części drugiego rozdziału kampanii.

Jak stworzyć czujnik grawitacyjny?

  1. Wielka anomalia to główna przeszkoda z aktu 2 kampanii. Musicie najpierw zbliżyć się do niej, a następnie porozmawiać o niej z Janem naukowcem.
  2. Zrodzi się pomysł wyprodukowania czujnika grawitacyjnego w warsztacie, który posłuży do zbadania anomalii i ustalenia sposobu jej neutralizacji. Urządzenie to wymaga 50 metali i 20 minerałów.

Jak wdrapywać się na wysokie ściany?

  1. Domyślnie nie możecie dotrzeć do miejsca umieszczenia czujnika grawitacyjnego, bo w akcie 2 pojawiają się wysokie ściany wspinaczkowe - są one oznaczone dwoma strzałkami na wbudowanej mapie i standardowy hak wspinaczkowy Wam nie wystarczy.
  2. Musicie opracować nowo odblokowany projekt badawczy Ulepszenie haka. Zagwarantuje on opcję wspinaczki, przy czym każda wysoka ściana domyślnie będzie wymagać 3 energii kombinezonu. Upewnijcie się, że macie naładowany strój oraz zapas baterii.

Gdzie dotrzeć z czujnikiem grawitacyjnym?

  1. Po zdobyciu gadżetu na mapie okolicy pojawią się 2 możliwe miejsca do rozstawienia czujnika grawitacyjnego - będą to fioletowe punkty ze znakiem X w środku.
  1. Musicie dotrzeć tylko do jednej z tych lokacji i możecie wybrać dowolną z nich. Po drodze musicie radzić sobie z anomaliami (omijajcie je lub niszczcie z pomocą luminatora) i bramami energetycznymi, a także wspinać się na wysokie ściany.
  2. W każdej z lokacji znajdziecie dużą okrągłą ikonę na ziemi, która informuje o miejscu przewidzianym dla czujnika grawitacyjnego.

Jak umieścić czujnik grawitacyjny?

  1. Musicie wybrać czujnik grawitacyjny z rozwijanego menu i ustawić go w odpowiednim miejscu. Działa to identycznie do tworzenia punktów wydobywczych.
  2. Czujnik grawitacyjny samodzielnie aktywuje się i zeskanuje wielką anomalię. Otrzymacie dzięki temu kolejny cel misji ze skonsultowania wyników z Janem naukowcem.

Jak użyć czujnika grawitacyjnego pod koniec aktu 2?

  1. Aktywowania czujnika grawitacyjnego to nie ostatnia Wasza interakcja z tym urządzeniem. Musicie kontynuować główny quest wielkiej anomalii i docelowo zbudować 2 wieże neutralizujące - każda z nich kosztuje 160 metali i 160 minerałów.
  2. Z wieżami neutralizującymi musicie powrócić do tych samych lokacji na szczycie kanionu i tym razem wymagane będzie odwiedzenie obu miejsc. Możecie wybierać wieże w menu budowy i stawiać je w wyznaczonych punktach.
  1. Na koniec drugiego aktu otrzymacie nowy cel z użycia czujnika grawitacyjnego do pozbycia się wielkiej anomalii.
  2. Musicie zacząć od przydzielenia łącznie 4 alterów do pracy przy wieżach neutralizujących. Dokonuje się tego z poziomu zakładki Przydzielone zadania (powyższy obrazek).

Użyjcie komputera kwantowego, jeśli brakuje Wam rąk do pracy. 4 alterów (oprócz postaci Jana) to wymagane minimum do ukończenia głównej misji.

  1. Udajcie się do miejsca, w którym wcześniej zbudowaliście czujnik grawitacyjny. Interakcja z nim może wyświetlić błąd, że alterzy muszą zostać przypisani do obu wież i rozpocząć swoje zmiany.
  2. Rozwiązanie jest bardzo proste - musicie zaczekać do godzin pracy alterów i nie mogą mieć aktualnie stanu 'po zmianie'. Alterzy rozpoczynają swoje obowiązki o 9 rano. Jeśli zakończyli już pracę danego dnia, to poczekajcie na rozpoczęcie kolejnego.
  1. Jeśli poprawnie wykonaliście wszystkie kroki, to dostępna stanie się opcja przygotowań do kolejnej podróży. Wielka anomalia zostanie zneutralizowana.

Gra może Was dodatkowo ostrzec o niedokończonych pobocznych questach i badaniach powiązanych z fabułą - przepadną one jeśli za wcześnie wyruszycie bazą w podróż.

Zobacz także

  1. Poradnik do gry
  2. Jak unikać anomalii?
  3. Jak unikać bram energetycznych?