Skasowanie Projektu 8 przez 11 bit studios wciąż wywołuje spore kontrowersje oraz doprowadza do konfliktów z akcjonariuszami spółki.
Serwis Bankier.pl opublikował ciekawy artykuł poświęcony sytuacji w polskim studio 11 bit. Cała sprawa obraca się wokół skasowanego Projektu 8, w który przed porzuceniem wpompowano ponad 48 mln złotych.
To wydarzenie miało mocno nadszarpnąć zaufanie inwestorów do 11 bit studios, zwłaszcza że było sporym zaskoczeniem – jeszcze we wrześniu 2024 roku prezes firmy zapewniał o dobrych postępach w pracach, a problemy z produkcją miały należeć już do przeszłości. Do tego w późniejszym czasie dochodziły doniesienia o wypalonym zespole twórczym oraz toksycznej atmosferze w pracy. Co gorsza, sama spółka nie kwapiła się do wyjaśnień, co tak właściwie poszło nie tak.
Dlatego w czerwcu tego roku wielu inwestorów stawiło się na zwyczajnym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki, aby zadać prezesowi kilka pytań. Wśród nich był czytelnik serwisu Bankier.pl, który opisał, jak przebiegło to wydarzenie.
Ponadto zebrani bezskutecznie domagali się powołania niezależnego rewidenta, który zbadałby okoliczności skasowania Projektu 8. W rezultacie Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych poinformowało Komisję Nadzoru Finansowego o możliwym naruszeniu obowiązków informacyjnych. Również redakcja Bankiera.pl kilkukrotnie próbowała uzyskać komentarz od 11 bit studios w tej sprawie, ale nie doczekała się odpowiedzi.
Wszystko to jest oczywiście niepokojące. Skasowanie Projektu 8 było wielką porażką 11 bit, a co gorsza zeszłoroczny Frostpunk 2 nie poradził sobie tak dobrze, jak się spodziewano, co doprowadziło do dużego spadku wyceny akcji spółki na giełdzie. Ostatnie miesiące były już dla firmy lepsze dzięki sukcesowi The Alters, aczkolwiek nie wpłynęło to istotnie pozytywnie na sytuację firmy na giełdzie.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
4

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.