STALKER 2: Najlepsze bronie na start
W STALKER 2 początki nie są łatwe, bo zaczynacie w zasadzie z niczym. Z tej strony poradnika dowiecie się, gdzie trzeba się udać, aby znaleźć najlepsze bronie na sam początek gry.
Aktualizacja:
Jedynym sposobem, żeby ulepszać swoją postać w STALKER 2, jest zdobywanie coraz lepszego sprzętu. Każda broń i amunicja są na wagę złota. Jednak są pewne miejsca, w które warto pójść, aby znacząco ułatwić sobie początek gry. Na tej stronie poradnika przeczytacie o tym, gdzie znaleźć najlepsze bronie na start!
AKM-74S Walika Barana
Na północ od Wieży Ciśnień, niedaleko obozu Zalisja, zauważycie wieżę przechowującą wodę (patrz zielony kursor gracza). Wejdźcie na szczyt korzystając z drabiny, uważając na anomalie wsysające.
Broń znajduje się w plecaku na szczycie wieży. Jest to karabin wyposażony w lunetę dobrej jakości. Na początku bardzo się przyda, zwłaszcza podczas walki na średnim dystansie. Broń pozwala na wystrzelenie jednego pocisku lub strzelanie z pełnego automatu. Zdecydowanie polecamy pojedyncze serie, gdyż jeden celny strzał w głowę może załatwić niejednego przeciwnika.
Jest to jedna z tych broni, którą można używać bardzo długo, a nadal będzie przydatna i warta używania, zwłaszcza, gdy wrzucicie do niej dodatki do broni oraz ulepszycie ją u technika (jak to zrobić tłumaczymy na stronie Jak naprawiać i modyfikować broń?.)
AR416 Monolit
Kolejny karabin sławnego Monolitu, po raz kolejny z dobrym celownikiem. Działa na inny typ amunicji niż poprzednia broń. Znajduje się na południowy-wschód od Zalisji, niedaleko lokacji Sfera, w Skrytce Reportera.
Idźcie do znacznika Skrytki Reportera. Wchodząc na teren Sfery, po lewej stronie zauważycie drabinę na dach. Kawałek dalej przy rurach zauważycie skrzynkę. Otwórzcie ją, aby zdobyć broń. Uważajcie jednak, gdyż w środku Sfery może znajdywać się sporo przeciwników, najlepiej skradać się lub wybić całą wrogą ekipę.
Karabin cechuje się dobrą penetracją pancerza, celnością oraz zasięgiem. Niestety obrażenia ma nieco słabsze niż AKM-74S. Mimo to jest to nadal jedna z lepszych broni, jaką możecie otrzymać na początku gry.
SVDM-2
Jeśli preferujecie walkę na dalekim dystansie, to na pewno zaciekawi Was SVDM-2, czyli karabin snajperski. Aby go zdobyć, musicie iść na północ od Zalisji, do lokacji o nazwie Północny punkt kontrolny. Idźcie do budynku, gdzie znajduje się zielony kursor gracza.
Karabin posiada Leszy - osoba wrogo nastawiona do nas od samego początku. O ile walka z nim nie jest wymagająca, gdyż jest on sam, a znajduje się na wyższym piętrze, to samo wejście do budynku jest nieco problematyczne. Uważajcie na pułapki z linką. Gdy w nie wejdziecie, granat wybuchnie, zada Wam sporo obrażeń oraz ogłuszy na dłuższy czas. Możecie rozbroić linki podchodząc do nich lub zabierając granat.
Snajperka ma niesamowite obrażenia, jeden celny strzał powinien zabić przeciwnika. Do tego w karabinie snajperskim mieści się aż 10 naboi, co pozwoli na szybkie rozprawienie się z kolejnymi wrogami z dalekiego dystansu.
Viper Monolit
W tym samym budynku, w którym walczyliście z Leszym, na zewnątrz znajduje się drabina. Wejdźcie po niej, aby dostać się na dach.
Idźcie na drugą stronę i skorzystajcie z drabiny, aby zejść niżej. Pod żadnym pozorem nie skaczcie, gdyż istnieje spora szansa, że natychmiast zginiecie.
Gdy już zejdziecie na dół, zeskoczcie na jeszcze niższy budynek. Tam znajdziecie skrytkę z bronią. Jest to kolejny karabin, ulepszony podstawowy Viper. To co jednak wpływa na jego unikatowość, to dwa dodatki, które się w nim znajdują: tłumik oraz bardziej pojemny magazynek.
0
Komentarze czytelników
janeksuwalki Junior
Nie dość, że skrytki nie ma, to ja nie mam jeszcze Richtera, leżą w domku trupy i tyle, Richtera nie ma nigdzie, stoję w misji i koniec... Do niczego ta gra z takimi błędami!!!
Galileo84 Junior
Gra jest bardzo przyjemna ale trzeba jak najszybciej zdobyć kilka rzeczy.
1. DIAMOND Exoskeleton Armor - jeden z najlepszych egzoszkieletów w grze.
2. Thunderberry artifact - artefakt który maksymalnie wspiera naszą kondycje. Nie będzie cię już denerwował wiecznie wolno ładujący się pasek wytrzymałości.
3. Weird Water - artefakt który podnosi wraz z naszym egzoszkieletem udźwig do max 140kg, również łagodzi całe promieniowanie od założonych artefaktów. Minus jest taki, że ekran chwieje się jak byś był nawalony, mi to akurat tak bardzo nie wadzi.
4. Dnipro i saiga, świetne bronie z których pewnie tak jak ja nie zrezygnujesz.
Wszystko drogie w naprawie, ale mając taką dużą ładowność zbierasz dużo broni i sprzedajesz. Tak samo jak artefakty. Ani się obejrzysz i masz kilkaset tysięcy. Sposoby na zdobycie owych przedmiotów znajdziecie na youtube. Zanim zdobędziecie DIAMOND Exoskeleton Armor możecie sobie znaleźć na wysypisku PSZ-5V. Jest też łatwy sposób na dotarcie do Prypiat, jest tam technik który może wykonać wszystkie upgrade dla waszego wyposażenia. Do niektórych lokalizacji trzeba zabrać dużo apteczek i leków przeciwpromiennych, ale się opłaca. Nie wiem czy twórcy gry zlikwidują niektóre glitche, na dzień dzisiejszy tj. 12.12.2024 wszystko jest dostępne. Co do artefaktu pkt 3 niestety jest błąd i butelka nie zawsze się pokazuje. Trzeba w podaną lokalizacje udać się przed 22 i poczekać do 22. Są trzy miejsca w których butelka się powinna pojawić. U mnie zadziałało za pierwszym razem. Jeżeli dotarłem o 22 lub po to nigdy się nie pojawiła. Powodzenia.
The_Normal_One Centurion

25 do 40 godzin... Ja jestem może w 2/3 gry (między Czerwonym Lasem a Janowem) a na blacie mam 65 godzin...
kys Pretorianin

Dlaczego nie mogę pobrać poradnika skoro go wykupiłem wczoraj a dzisiaj muszę znowu płacić żeby pobrać??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.