STALKER 2: Legendy Zony (Legends of the Zone)
W czasie misji Legendy Zony (Legends of the Zone) Skif spotka kilka istonych postaci z poprzednich części serii STALKER. Na tej stronie podpowiemy Wam, jak odzyskać dekoder, gdzie znaleźć Mrocznego oraz jak przedrzeć się przez laboratorium X-3.
Aktualizacja:
Podczas misji Legendy Zony wejdziecie w kontakt z Sidorowiczem - handlarzem z Kordonu. Następnie wraz z Mrocznym ruszycie do opuszczonego laboratorium X-3, w którym mogą kryć się informacje potrzebne do znalezienia Striełoka. Na tej stronie poradnika podpowiemy Wam, jak odbić dekoder z rąk bandytów oraz jak pokonać grasującego w X-3 nibyolbrzyma.
- Jak odzyskać dekoder dla Sidorowicza?
- Gdzie znaleźć Mrocznego?
- Gdzie znaleźć skrytkę Mrocznego?
- Jak wejść do laboratorium X-3 i pokonać nibyolbrzyma?
Jak odzyskać dekoder dla Sidorowicza?
Misja Legendy Zony rozpocznie się zaraz po zakończeniu zadania Akt łaski (An Act of Mercy). Udajcie się do bunkra handlarza Sidorowicza w regionie Kordon. Podobnie jak w pierwszej części cyklu, znajduje się on na zachód od Wioski Kotów.
Porozmawiajcie z kupcem i przyjmijcie od niego zadanie odzyskania dekodera. Obóz bandytów znajduje się na północny-wschód od wioski.
Jeżeli w czasie zadania Przywódca (King of the Hill) nie zabiliście Roosevelta, to ten skontaktuje się z Wami przez radio, gdy zbliżycie się do obozu. Wejdźcie do środka i porozmawiajcie z hersztem. Zgodzi się on Wam oddać dekoder bez rozlewu krwi.
Jeżeli Roosevelt nie żyje, bandyci zaatakują Was gdy tylko się zbliżycie. Pokonajcie ich i zabierzcie z ciała jednego z nich paczkę dla Sidorowicza.
Wróćcie do Sidorowicza i pokażcie mu dekoder. Handlarz każe Wam wypytać okolicznych stalkerów o informacje na temat laboratorium X-3.
Gdzie znaleźć Mrocznego?
Potrzebne informacje dostaniecie od niejakiego Wilka. Przesiaduje on w budynku technika, w południowej części Wioski Kotów.
Wilk poleci Wam nawiązać kontakt z niejakim Mrocznym. Znajdziecie go w tunelu, na wschód od osady.
Przed wejściem do placówki zaczepi Was dwójka najemników. Przepuszczą Was, jeżeli powiecie, że szukacie Mrocznego, ale chwilę później zwrócą się przeciwko Wam.
Pokonajcie cały oddział najemników znajdujący się w tunelu. Następnie wejdźcie do jednego z bocznych pomieszczeń i porozmawiajcie ze znajdującym się tam Mrocznym.
Mężczyzna zaproponuje Wam wspólne udanie się do X-3. Przed wyruszeniem drogę zażąda jednak zabrania istotnego przedmiotu ze skrytki nieopodal.
Gdzie znaleźć skrytkę Mrocznego?
Skrytka Mrocznego znajduje się w tunelu pod torami kolejowymi.
W środku znajduje się mnóstwo elektrycznych anomalii, które możecie chwilowo zneutralizować śrubami. Plecak Mrocznego znajduje się wewnątrz betonowego cylindra. Zabierzcie z niego urządzenie i zapasy.
Polecamy Wam wyjść z tunelu tą samą drogą, którą weszliście. Po przeciwnej stronie tunelu czeka horda gryzoni.
Jak wejść do laboratorium X-3 i pokonać nibyolbrzyma?
Wejście do laboratorium X-3 znajduje się nieco na północ od tunelu. Wejdźcie do środka uważając na anomalie przy wejściu.
Porozmawiajcie z Mrocznym. Następnie zniszczcie deski zasłaniające wejście do wentylacji. Przejdźcie przez szyb.
Aktywujcie dźwignię na panelu kontrolnym. Gdy Mroczny nie zdoła otworzyć przerdzewiałych drzwi, przejdźcie na drugi koniec pomieszczenia i skorzystajcie z dekodera by otworzyć duży właz.
Mechanizm za pierwszym razem nie zadziała, za to zwabi do Was snroki. Pokonajcie mutanty i użyjcie dekodera po raz kolejny.
Kontynuujcie podróż przez korytarze X-3. Zejdźcie po stalowych schodach, a następnie skręćcie w lewo.
W pomieszczeniu z cylindrami zaatakują Was pijawki. Uporajcie się z mutantami, a następnie przejdźcie na niższy poziom laboratorium.
W zalanym pomieszczeniu z kontenerami:
- Przejdźcie przez pochylony kontener na środku.
- Przeskoczcie na sąsiednie pojemniki, a następnie dostańcie się na szczyt środkowego kontenera.
- Przeskoczcie do kontenera po przeciwnej stronie pomieszczenia.
- Wdrapcie się na kondygnację przy ścianie.
Aktywujcie przełącznik na konsoli sterującej. Następnie przejdźcie przez oświetlone na czerwone drzwi. Przez dziurę w ścianie wskoczcie do dużego hangaru.
Tutaj czeka na Was walka z potężnym nibyolbrzymem. Oto kilka wskazówek dotyczących walki z tym mutantem:
- Nie stawajcie pomiędzy mutantem, a strzelającym z balkonu Mrocznym. Nieuważny strzelec łatwo może Was trafić.
- Wykorzystujcie rozsiane po arenie wybuchające beczki.
- Chowajcie się za przeszkodami i generalnie starajcie się "wymanewrować" mutanta.
- Nibyolbrzym co jakiś czas uderza w ziemię z wyskoku. Uważajcie na ten atak, bo wytrąca on Skifa z równowagi.
- Wykorzystujcie materiały wybuchowe np. granaty.
Po pokonaniu bestii poczekajcie, aż Mroczny zejdzie na dół. Porozmawiajcie z nim.
Za kolejnymi drzwiami czeka na Was dłuższa sekwencja fabularna, podczas której poznacie Striełoka - legendarnego stalkera i bohatera pierwszej części gry.
Po zakończonej rozmowie przejdźcie przez kolejne pomieszczenia i wjedźcie widną na powierzchnię.
Drabina zaprowadzi Was do bujno zarośniętej oazy. Wejdźcie do samotnej chatki i zabierzcie kartridż ze znajdującego się tam urządzenia.
Po kolejnej rozmowie ze Striełokiem, zadanie dobiegnie końca.
Więcej na temat opisu przejścia:
0
- STALKER 2 - poradnik do gry
- STALKER 2: Poradnik do gry
- STALKER 2: Opis przejścia
- STALKER 2: Wszystkie misje
- STALKER 2: Tam i z powrotem (There and Back Again)
- STALKER 2: Ciężka pobudka (A Tough Awakening)
- STALKER 2: Za siedmioma pieczęciami (Behind Seven Seals)
- STALKER 2: Igła w stogu siana (A Needle in a Haystack)
- STALKER 2: Prawda ma swoją cenę (Answers Come at a Price)
- STALKER 2: Wzrost cen (The Price Goes Up)
- STALKER 2: Pakt z diabłem (Deal with a Devil)
- STALKER 2: Przywódca (King of the Hill)
- STALKER 2: Wróć na Hałdę (Back on the Slag Heap)
- STALKER 2: Gorący trop (Hot on a Trail)
- STALKER 2: Pościg za duchami (Chasing Ghosts)
- STALKER 2: Martwa częstotliwość (Dead Frequency)
- STALKER 2: Poszukiwania przewodnika (In Search of a Guide)
- STALKER 2: Ad astra per aspera
- STALKER 2: Ekstremalna prostota (Extreme Simplicity)
- STALKER 2: Zaległa wizyta (A Long Overdue Visit)
- STALKER 2: Kuźnia postępu (The Forge of Progress)
- STALKER 2: Myślenie życzeniowe (Wishful Thinking)
- STALKER 2: Do ostatniej kropli krwi (To the Last Drop of Blood)
- STALKER 2: Jak za starych dobrych czasów (Just Like the Good Old Days)
- STALKER 2: Gniazdo szerszeni (The Hornet's Nest)
- STALKER 2: Niewidzialne zagrożenie (An Invisible Threat)
- STALKER 2: Narodziny nowej ery (Dawn of a New Day)
- STALKER 2: Szturm na Dugę (Assault on the Duga)
- STALKER 2: Mały wypadek (A Minor Incident)
- STALKER 2: Poszukiwanie dawnej chwały (In Search of Past Glory)
- STALKER 2: Szczęście dla wszystkich (Happiness for Everyone)
- STALKER 2: Wizje prawdy (Visions of Truth)
- STALKER 2: Mroczne czasy (Dark Times)
- STALKER 2: Akt łaski (An Act of Mercy)
- STALKER 2: Legendy Zony (Legends of the Zone)
- STALKER 2: Subtelna materia (Subtle Matter)
- STALKER 2: Niebezpieczne relacje (Dangerous Liaisons)
- STALKER 2: Ucieknij z Klatki (Escape from the Cage)
- STALKER 2: Granica (The Boundary)
- STALKER 2: Droga do fundamentu (The Road to the Foundation)
- STALKER 2: Pod ziemią (Down Below)
- STALKER 2: Ostatnie życzenie (The Last Wish)
- STALKER 2: Nikt nie odejdzie stąd niezaspokojony
- STALKER 2: Opis przejścia
- STALKER 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Damian5637 Junior
Żeby naprawić broń w tej grze trzeba być multimilionerem
Krypta76 Generał
Macie błąd to nie jest szczur tylko chomik europejski nawet skacze jak on na steam jest osiągnięcie zabij homika granatnikiem.Sczury to są te małe.
ReMcZaK01 Junior
Nie wiem chłopaki jakim cudem może wam brakować pieniędzy ja po 20h w grze i skrupulatnym zbieraniu i sprzedawaniu dosłownie wszystkiego co się da mam kombinezon ulepszony na maxa warty 145k plus 200k kredytów i całkiem spory arsenał różnorakiej broni w skrzyni co prawda troszkę się nachodziłem i nazbierałem ale moim zdaniem zdobywanie kredytów jest dziecinnie proste plus daje dużo frajdy z eksploracji terenu. POZDRO ??
Marder Senator
No nie wierzę że aż takie są bugi. Byłem tam i żadnej skrzynki nie ma na dachu a wskaźnik cały czas pokazuje tą skrytkę. Masakra z takim graniem.
janeksuwalki Junior
Nie dość, że skrytki nie ma, to ja nie mam jeszcze Richtera, leżą w domku trupy i tyle, Richtera nie ma nigdzie, stoję w misji i koniec... Do niczego ta gra z takimi błędami!!!
Galileo84 Junior
Gra jest bardzo przyjemna ale trzeba jak najszybciej zdobyć kilka rzeczy.
1. DIAMOND Exoskeleton Armor - jeden z najlepszych egzoszkieletów w grze.
2. Thunderberry artifact - artefakt który maksymalnie wspiera naszą kondycje. Nie będzie cię już denerwował wiecznie wolno ładujący się pasek wytrzymałości.
3. Weird Water - artefakt który podnosi wraz z naszym egzoszkieletem udźwig do max 140kg, również łagodzi całe promieniowanie od założonych artefaktów. Minus jest taki, że ekran chwieje się jak byś był nawalony, mi to akurat tak bardzo nie wadzi.
4. Dnipro i saiga, świetne bronie z których pewnie tak jak ja nie zrezygnujesz.
Wszystko drogie w naprawie, ale mając taką dużą ładowność zbierasz dużo broni i sprzedajesz. Tak samo jak artefakty. Ani się obejrzysz i masz kilkaset tysięcy. Sposoby na zdobycie owych przedmiotów znajdziecie na youtube. Zanim zdobędziecie DIAMOND Exoskeleton Armor możecie sobie znaleźć na wysypisku PSZ-5V. Jest też łatwy sposób na dotarcie do Prypiat, jest tam technik który może wykonać wszystkie upgrade dla waszego wyposażenia. Do niektórych lokalizacji trzeba zabrać dużo apteczek i leków przeciwpromiennych, ale się opłaca. Nie wiem czy twórcy gry zlikwidują niektóre glitche, na dzień dzisiejszy tj. 12.12.2024 wszystko jest dostępne. Co do artefaktu pkt 3 niestety jest błąd i butelka nie zawsze się pokazuje. Trzeba w podaną lokalizacje udać się przed 22 i poczekać do 22. Są trzy miejsca w których butelka się powinna pojawić. U mnie zadziałało za pierwszym razem. Jeżeli dotarłem o 22 lub po to nigdy się nie pojawiła. Powodzenia.
The_Normal_One Centurion
25 do 40 godzin... Ja jestem może w 2/3 gry (między Czerwonym Lasem a Janowem) a na blacie mam 65 godzin...
kys Pretorianin
Dlaczego nie mogę pobrać poradnika skoro go wykupiłem wczoraj a dzisiaj muszę znowu płacić żeby pobrać??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


















































