STALKER 2: Wzrost cen (The Price Goes Up)
W zadaniu Wzrost cen (The Price Goes Up) w STALKER 2 ruszycie w ślady niejakiego Nestora. Na tej stronie poradnika, podpowiemy Wam jak dotrzeć do Hałdy, jak poradzić sobie z anomaliami w warsztacie Diody oraz jak znaleźć skrytkę Nestora.
Aktualizacja:
W misji Wzrost cen (The Price Goes Up), Skif kontynuuje poszukiwanie Nestora. Na tej stronie poradnika podpowiemy Wam, jak zdobyć nowe informacje na temat herszta Wysypiska, jak uzyskać pomoc od technika Diody oraz jak poradzić sobie z niebezpieczeństwami czyhającymi na Was w Wykopaliskach.
- Jak dotrzeć do Diody?
- Jak odnaleźć kartę Diody?
- Jak znaleźć skrytkę Nestora?
- Iść do labiryntu czy do wykopalisk?
- Jak walczyć z burerami?
Jak dotrzeć do Diody?
Po ukończeniu misji Prawda ma swoją cenę, automatycznie otrzymacie misję Wzrost cen. Znacznik skieruje Was do Hałdy - niewielkiej osady w centralnej części regionu.
Wejdźcie do głównego budynku osady. Skręćcie na lewo od baru, w prawo przy betoniarce, a następnie podążajcie za wiązką kabli na ziemi. Pokój diody oznaczony jest czerwoną farbą i symbolem klucza.
Porozmawiajcie z technikiem. Dioda wyjawi Wam kilka nowych faktów na temat Nestora, a następnie wyśle Was z misją zbadania jego byłego warsztatu opanowanego przez anomalie.
Jak odnaleźć kartę Diody?
Warsztat Diody znajduje się na południowy-zachód od Haudy. Zbliżając się do budynku, zachowajcie szczególną czujność. W okolicy "grasuje" bardzo groźna anomalia.
Co jakiś czas, tuż przed Skifem pojawi się biała poświata, która po krótkiej chwili eksploduje, zadając bohaterowi bardzo duże obrażenia. Eksplodujące anomalie pojawiają się co chwilę, aż Skif nie umrze lub nie opuści niebezpiecznego obszaru.
- Możecie spróbować uciekać przed anomaliami, szybko odwracając wzrok i biegnąc sprintem w przeciwnym kierunku.
- Lepszą opcją jest jednak skorzystanie ze śrub. Celny rzut w dopiero pojawiającą się poświatę odepchnie ją i uchroni Was przed eksplozją. Musicie jednak reagować bardzo szybko - sekunda spóźnienia i anomalia wybuchnie Wam w twarz.
Wejście do pracowni Diody znajduje się w betonowym cylindrze, przed wejściem do budynku. Wskoczcie tam, a następnie zniszczcie deski pod Waszymi stopami.
Eksplodująca anomalia nie będzie nawiedzać Was w podziemiach, ale w jej miejsce pojawią się inne. W pierwszej kolejności Waszym zadaniem będzie zdobycie karty ze zwłok na końcu pomieszczenia.
- Ognistą anomalię możecie ominąć przeskakując przez barierki.
- Obok elektrycznej postarajcie się zwyczajnie przebiec jak najszybciej.
Po zebraniu karty, skierujcie się na przeciwną stronę pomieszczenia, gdzie znajdziecie drabinę. Wykorzystajcie znalezioną kartę, by otworzyć drzwi i wyjść z budynku.
Jak znaleźć skrytkę Nestora?
Wróćcie do Diody. Po rozmowie wyśle Was z misją przeszukania pobliskiej skrytki Nestora.
Wyjdźcie z budynku Hałdy i skierujcie się na rusztowanie (na lewo od głównego wejścia).
Wejdźcie po drabinach na samą górę, a następnie przejdźcie po metalowym dźwigu na ścieżkę powyżej.
Podążajcie za ścieżką, która przeprowadzi Was przez wrak autobusu, aż do wąskiej jaskini.
W jaskini poruszajcie się kucając. Ostrożnie przejdźcie obok trujących anomalii. Następnie wskoczcie na wystające półki skale, metalowe elementy i wejdźcie po drabinie.
Na szczycie góry spotkacie Richtera podziwiającego widok okolicy. Po krótkim przerywniku filmowym Wasz znacznik misji zostanie zaktualizowany. Nim jednak ruszycie dalej, nie zapomnijcie zebrać łupu z plecaka Nestora, na końcu zardzewiałego dźwigu.
Iść do labiryntu czy do wykopalisk?
Kolejna część misji pozwoli Wam wybrać jedną z dwóch ścieżek:
- Możecie ruszyć na wschód, w stronę wykopalisk, gdzie zawalczycie z Burerami - psionicznymi mutantami.
- Alternatywą jest udanie się na północny-zachód do labiryntu, gdzie zawalczycie ze zmutowanymi chomikami.
W tym opisie przejścia zdecydowaliśmy się na obranie ścieżki do wykopalisk.
Jak walczyć z burerami?
Gdy dotrzecie na teren wykopalisk, wejdźcie do tunelu i przygotujcie się do walki z burerami.
- Nim przystąpicie do walki, postarajcie się nieco zmiękczyć je granatami rzucanymi w głąb tunelu.
- Burerzy telepatycznie podnoszą z ziemi karabiny i strzelają. Ustawcie się za zakrętem tunelu, by w porę ukryć się przed gradem kul.
- Mutanty co jakiś czas aktywować będą tarczę w formie niebieskiej poświaty. Nie strzelajcie wtedy - tylko zmarnujecie amunicję. Wykorzystajcie tę chwilę by przeładować broń. Opcjonalnie możecie spróbować szarży z nożem, ale ostrożnie. Burer może całkiem mocno uderzyć zwyczajnym wymachem ręki.
- Burer może wytrącić Wam z ręki broń. Bądźcie gotowi na taką ewentualność i jak najszybciej podnieście upuszczony karabin, pistolet lub strzelbę. Wyrwane z uścisku lądują zwykle niedaleko Was.
- W naszej opinii najlepszą strategią jest ostrożne atakowanie z większej odległości, w pobliżu osłony, za którą możecie się schować.
Gdy uda Wam się pokonać wytrzymałe mutanty, przeszukajcie jaskinię. Znajdziecie tam rannego, młodego stalkera. Udzielcie mu pomocy. Po krótkiej rozmowie misja Wzrost cen dobiegnie końca.
Więcej na temat opisu przejścia:
0
- STALKER 2 - poradnik do gry
- STALKER 2: Poradnik do gry
- STALKER 2: Opis przejścia
- STALKER 2: Wszystkie misje
- STALKER 2: Tam i z powrotem (There and Back Again)
- STALKER 2: Ciężka pobudka (A Tough Awakening)
- STALKER 2: Za siedmioma pieczęciami (Behind Seven Seals)
- STALKER 2: Igła w stogu siana (A Needle in a Haystack)
- STALKER 2: Prawda ma swoją cenę (Answers Come at a Price)
- STALKER 2: Wzrost cen (The Price Goes Up)
- STALKER 2: Pakt z diabłem (Deal with a Devil)
- STALKER 2: Przywódca (King of the Hill)
- STALKER 2: Wróć na Hałdę (Back on the Slag Heap)
- STALKER 2: Gorący trop (Hot on a Trail)
- STALKER 2: Pościg za duchami (Chasing Ghosts)
- STALKER 2: Martwa częstotliwość (Dead Frequency)
- STALKER 2: Poszukiwania przewodnika (In Search of a Guide)
- STALKER 2: Ad astra per aspera
- STALKER 2: Ekstremalna prostota (Extreme Simplicity)
- STALKER 2: Zaległa wizyta (A Long Overdue Visit)
- STALKER 2: Kuźnia postępu (The Forge of Progress)
- STALKER 2: Myślenie życzeniowe (Wishful Thinking)
- STALKER 2: Do ostatniej kropli krwi (To the Last Drop of Blood)
- STALKER 2: Jak za starych dobrych czasów (Just Like the Good Old Days)
- STALKER 2: Gniazdo szerszeni (The Hornet's Nest)
- STALKER 2: Niewidzialne zagrożenie (An Invisible Threat)
- STALKER 2: Narodziny nowej ery (Dawn of a New Day)
- STALKER 2: Szturm na Dugę (Assault on the Duga)
- STALKER 2: Mały wypadek (A Minor Incident)
- STALKER 2: Poszukiwanie dawnej chwały (In Search of Past Glory)
- STALKER 2: Szczęście dla wszystkich (Happiness for Everyone)
- STALKER 2: Wizje prawdy (Visions of Truth)
- STALKER 2: Mroczne czasy (Dark Times)
- STALKER 2: Akt łaski (An Act of Mercy)
- STALKER 2: Legendy Zony (Legends of the Zone)
- STALKER 2: Subtelna materia (Subtle Matter)
- STALKER 2: Niebezpieczne relacje (Dangerous Liaisons)
- STALKER 2: Ucieknij z Klatki (Escape from the Cage)
- STALKER 2: Granica (The Boundary)
- STALKER 2: Droga do fundamentu (The Road to the Foundation)
- STALKER 2: Pod ziemią (Down Below)
- STALKER 2: Ostatnie życzenie (The Last Wish)
- STALKER 2: Nikt nie odejdzie stąd niezaspokojony
- STALKER 2: Opis przejścia
- STALKER 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
janeksuwalki Junior
Nie dość, że skrytki nie ma, to ja nie mam jeszcze Richtera, leżą w domku trupy i tyle, Richtera nie ma nigdzie, stoję w misji i koniec... Do niczego ta gra z takimi błędami!!!
Galileo84 Junior
Gra jest bardzo przyjemna ale trzeba jak najszybciej zdobyć kilka rzeczy.
1. DIAMOND Exoskeleton Armor - jeden z najlepszych egzoszkieletów w grze.
2. Thunderberry artifact - artefakt który maksymalnie wspiera naszą kondycje. Nie będzie cię już denerwował wiecznie wolno ładujący się pasek wytrzymałości.
3. Weird Water - artefakt który podnosi wraz z naszym egzoszkieletem udźwig do max 140kg, również łagodzi całe promieniowanie od założonych artefaktów. Minus jest taki, że ekran chwieje się jak byś był nawalony, mi to akurat tak bardzo nie wadzi.
4. Dnipro i saiga, świetne bronie z których pewnie tak jak ja nie zrezygnujesz.
Wszystko drogie w naprawie, ale mając taką dużą ładowność zbierasz dużo broni i sprzedajesz. Tak samo jak artefakty. Ani się obejrzysz i masz kilkaset tysięcy. Sposoby na zdobycie owych przedmiotów znajdziecie na youtube. Zanim zdobędziecie DIAMOND Exoskeleton Armor możecie sobie znaleźć na wysypisku PSZ-5V. Jest też łatwy sposób na dotarcie do Prypiat, jest tam technik który może wykonać wszystkie upgrade dla waszego wyposażenia. Do niektórych lokalizacji trzeba zabrać dużo apteczek i leków przeciwpromiennych, ale się opłaca. Nie wiem czy twórcy gry zlikwidują niektóre glitche, na dzień dzisiejszy tj. 12.12.2024 wszystko jest dostępne. Co do artefaktu pkt 3 niestety jest błąd i butelka nie zawsze się pokazuje. Trzeba w podaną lokalizacje udać się przed 22 i poczekać do 22. Są trzy miejsca w których butelka się powinna pojawić. U mnie zadziałało za pierwszym razem. Jeżeli dotarłem o 22 lub po to nigdy się nie pojawiła. Powodzenia.
The_Normal_One Centurion

25 do 40 godzin... Ja jestem może w 2/3 gry (między Czerwonym Lasem a Janowem) a na blacie mam 65 godzin...
kys Pretorianin

Dlaczego nie mogę pobrać poradnika skoro go wykupiłem wczoraj a dzisiaj muszę znowu płacić żeby pobrać??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.