STALKER 2: Wszystkie mutanty
Pojawianie się mutantów w STALKER 2 jest na porządku dziennym. Praktycznie wszędzie można ich spotkać, a nie są to miłe spotkania. Na tej stronie poradnika dowiecie się o wszystkich mutantach występujących w Zonie oraz jak sobie z nimi radzić.
Aktualizacja:
Zona to unikatowe miejsce, w którym napotkacie nie tylko wiele różnych anomalii, ale i mutantów, począwszy od zwierząt, kończąc na mutacjach ludzkich. Spotkania te nie należą do najprzyjemniejszych, gdyż wiążą się z utratą amunicji i zdrowia. Na tej stronie poradnika do STALKER 2 przeczytacie o każdym mutancie występującym w grze oraz jak sobie z nimi radzić w sytuacjach zagrażających życiu Skifa.
- Zmutowane psy
- Mięsacze
- Szczury
- Dziki
- Pijawka, Chłeptokrwij
- Poltergeister
- Burer
- Kontroler
- Snorki
- Żołnierze-zombie
- Opancerzony łoś
- Psioniczne psy
- Chimera
- Kot-Bajun
- Pyrogeist
- Nibyolbrzym
Zmutowane psy
Jedna z najbardziej pospolitych grup mutantów. Jest to wataha zmutowanych psów, która biegnie w szybkim tempie na gracza, aby go ugryźć. Gdy zaatakuje, istnieje duża szansa na zdobycie statusu krwawienia, który obniża zdrowie z czasem. Po ataku, uciekają i biegną, okrążając gracza.
Ich siła leży w ilości. Zadają małe obrażenia, jednak ze względu na ich liczbę, możecie nie ustrzelić wszystkich za jednym razem. Dobrą taktyką jest wejście na coś wyższego od nich, np. na wrak samochodu. Wtedy nie będą mogły Was zagryźć. Nie należą również do wytrzymałych przeciwników, kilka strzałów z pistoletu lub jeden z shotguna powinien załatwić jednego osobnika.
Mięsacze
Mięsacze to mutacja stadna, zazwyczaj spotkacie trzy lub cztery takie potwory na swojej drodze. Są powolne, jednak zadają więcej obrażeń niż psy. Mogą również wywołać krwawienie. Zazwyczaj, gdy są w odległości 5 metrów od gracza, szybko skaczą w jego stronę i go ranią.
Na nich najlepszą taktyką będzie strzelanie z shotguna z bliskiej odległości. Jeden lub dwa celne strzały powinny go zabić.
Szczury
Jest to jedna z najliczniejszych mutacji chodząca w grupie, aczkolwiek najmniej zagrażająca życiu. Szczury poruszają się skacząc w stronę gracza. Jest ich tak wiele, że najlepszą taktyką jest rzucenie w ich stronę pojedynczego granatu, aby załatwił ich sporą część. Jeśli ich nie macie przy sobie, skorzystajcie z pistoletu. Giną po jednym celnym strzale. Dokładniej o tym jak sobie radzić ze szczurami opisaliśmy na dedykowanej temu tematowi stronie w naszym poradniku.
Dziki
Zmutowane dziki są o wiele groźniejszymi przeciwnikami niż poprzednie mutacje pochodzące od zwierząt. Są znacznie wytrzymalsze, zazwyczaj trzeba wpakować w nie cały magazynek pistoletu maszynowego lub od dwóch do trzech naboi z shotguna. Co więcej, gdy szarżują, mogą Was staranować i przewrócić, przez co będziecie przez dłuższą chwilę niezdolni do atakowania.
Najlepszą taktyką jest wejście do budynku, schowanie się w ruinach, albo wskoczenie na auto. Wtedy dziki nie powinny móc Was zaatakować. Oczywiście warto strzelać do nich z shotguna, zwłaszcza, gdy są bardzo blisko.
Pijawka, Chłeptokrwij
Pijawka, zwana również Chłeptokrwijem to groźna mutacja, która bardzo dobrze wtapia się w tło. Jest praktycznie niewidzialna, dopiero gdy się porusza, widać zamglony obłok, który ukazuje jej sylwetkę. Gdy pojawi się bardzo blisko Was, dezaktywuje swój kamuflaż, przez co będzie widoczna.
Zazwyczaj będzie atakować w taki sposób, że najpierw zakamufluje się w otoczeniu, podbiegnie, pokaże swoją prawdziwą twarz i zaatakuje, po czym odbiegnie, ponownie się kamuflując. Będzie tak robiła ciągle, dopóki nie zginie lub nie uciekniecie jej.
Zostało jeszcze 71% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie0
Komentarze czytelników
Damian5637 Junior
Żeby naprawić broń w tej grze trzeba być multimilionerem
Krypta76 Generał
Macie błąd to nie jest szczur tylko chomik europejski nawet skacze jak on na steam jest osiągnięcie zabij homika granatnikiem.Sczury to są te małe.
ReMcZaK01 Junior
Nie wiem chłopaki jakim cudem może wam brakować pieniędzy ja po 20h w grze i skrupulatnym zbieraniu i sprzedawaniu dosłownie wszystkiego co się da mam kombinezon ulepszony na maxa warty 145k plus 200k kredytów i całkiem spory arsenał różnorakiej broni w skrzyni co prawda troszkę się nachodziłem i nazbierałem ale moim zdaniem zdobywanie kredytów jest dziecinnie proste plus daje dużo frajdy z eksploracji terenu. POZDRO ??
Marder Senator
No nie wierzę że aż takie są bugi. Byłem tam i żadnej skrzynki nie ma na dachu a wskaźnik cały czas pokazuje tą skrytkę. Masakra z takim graniem.
janeksuwalki Junior
Nie dość, że skrytki nie ma, to ja nie mam jeszcze Richtera, leżą w domku trupy i tyle, Richtera nie ma nigdzie, stoję w misji i koniec... Do niczego ta gra z takimi błędami!!!
Galileo84 Junior
Gra jest bardzo przyjemna ale trzeba jak najszybciej zdobyć kilka rzeczy.
1. DIAMOND Exoskeleton Armor - jeden z najlepszych egzoszkieletów w grze.
2. Thunderberry artifact - artefakt który maksymalnie wspiera naszą kondycje. Nie będzie cię już denerwował wiecznie wolno ładujący się pasek wytrzymałości.
3. Weird Water - artefakt który podnosi wraz z naszym egzoszkieletem udźwig do max 140kg, również łagodzi całe promieniowanie od założonych artefaktów. Minus jest taki, że ekran chwieje się jak byś był nawalony, mi to akurat tak bardzo nie wadzi.
4. Dnipro i saiga, świetne bronie z których pewnie tak jak ja nie zrezygnujesz.
Wszystko drogie w naprawie, ale mając taką dużą ładowność zbierasz dużo broni i sprzedajesz. Tak samo jak artefakty. Ani się obejrzysz i masz kilkaset tysięcy. Sposoby na zdobycie owych przedmiotów znajdziecie na youtube. Zanim zdobędziecie DIAMOND Exoskeleton Armor możecie sobie znaleźć na wysypisku PSZ-5V. Jest też łatwy sposób na dotarcie do Prypiat, jest tam technik który może wykonać wszystkie upgrade dla waszego wyposażenia. Do niektórych lokalizacji trzeba zabrać dużo apteczek i leków przeciwpromiennych, ale się opłaca. Nie wiem czy twórcy gry zlikwidują niektóre glitche, na dzień dzisiejszy tj. 12.12.2024 wszystko jest dostępne. Co do artefaktu pkt 3 niestety jest błąd i butelka nie zawsze się pokazuje. Trzeba w podaną lokalizacje udać się przed 22 i poczekać do 22. Są trzy miejsca w których butelka się powinna pojawić. U mnie zadziałało za pierwszym razem. Jeżeli dotarłem o 22 lub po to nigdy się nie pojawiła. Powodzenia.
The_Normal_One Centurion
25 do 40 godzin... Ja jestem może w 2/3 gry (między Czerwonym Lasem a Janowem) a na blacie mam 65 godzin...
kys Pretorianin
Dlaczego nie mogę pobrać poradnika skoro go wykupiłem wczoraj a dzisiaj muszę znowu płacić żeby pobrać??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.







