STALKER 2: Wszystkie zakończenia
STALKER 2 posiada kilka różnych zakończeń. Z tej strony poradnika dowiecie się, jakie wybory podejmować, by otrzymać preferowane przez siebie zakończenie.
Aktualizacja:
STALKER 2 to gra z rozbudowaną warstwą narracyjną. W zależności od decyzji gracza, opowieść Skifa może zakończyć się na jeden z czterech sposobów. Na tej stronie poradnika podpowiemy Wam, które wybory w trakcie gry mają znaczenie oraz jakie decyzje prowadzą do jakich zakończeń.
UWAGA! Strona ta zawiera bezpośrednie spoilery ze wszystkich zakończeń gry STALKER 2.
- Które decyzje mają znaczenie?
- Zakończenie Kajmanowa
- Zakończenie Striełoka
- Zakończenie Iskry
- Zakończenie Straży
Które decyzje mają znaczenie?
Choć w STALKER 2 podejmujecie dużo pomniejszych wyborów, bezpośredni wpływ na zakończenie mają tylko trzy ostatnie decyzje podejmowane w wątku głównym.
- W czasie misji Subtelna materia (Subtle Matter) musicie zdecydować, czy ostatecznie zwiążecie się z frakcją Iskier (opcja "Wieczna wiosna"), czy przeciwstawicie się Szramie i jego ludziom (opcja "Życie jest dla żywych"). Wybór drugiej opcji sprawi, że członkowie Iskry staną się wobec Was wrodzy, a pod koniec gry będziecie musieli zawalczyć ze Szramą.
- Podczas misji Niebezpieczne relacje (Dangerous Liaisons) zdecydujecie, czy chcecie połączyć siły ze Strażą (opcja "Nie jestem twoim wrogiem"), czy może wolicie ostatecznie przeciwstawić się frakcji (opcja ucieczki). Jeżeli wybierzecie drugą opcję, w kolejnych misjach czeka na Was walka z bossem - porucznikiem Korszunowem.
- Ostatnią decyzją będzie ta związana z zabiciem Kajmanowa w misji Ostatnie życzenie (The Last Wish). Zabicie Doktora skieruje Was do zakończenia Striełoka, zaś oszczędzenie go zmusi Was do walki ze wspomnianą Legendą Zony.
Zakończenie Kajmanowa
W epilogu tej ścieżki, Skif wchodzi do kapsuły i łączy się z noosferą. Marzenie Kajmanowa o wolnej Zonie zostaje wprowadzona w życie. By otrzymać to zakończenie musicie:
- Wybrać opcję "Życie jest dla żywych" i przeciwstawić się Szramie.
- Spróbować ucieczki przed porucznikiem Korszunowem i Strażą.
- Przeciwstawić się Striełokowi poprzez darowanie życia Doktorowi.
Zakończenie Striełoka
Wierny Zonie Striełok łączy się z noosferą, by szczelnie oddzielić ją od świata zewnętrznego. Gotów jest walczyć z każdym, kto jej zagraża lub próbuje kontrolować. By otrzymać to zakończenie musicie:
- Wybrać opcję "Życie jest dla żywych" i przeciwstawić się Szramie.
- Spróbować ucieczki przed porucznikiem Korszunowem i Strażą.
- Zabić Koktora Kajmanowa.
Zakończenie Iskry
Szrama wchodzi do kapsuły i spełnia tym samym wizję Iskry o Świetlistej Zonie. Idylliczna rzeczywistość okazuje się jednak tylko złudną iluzją. By zobaczyć ten wariant zakończenia musicie.
- Związać się z Iskrą i Szramą poprzez wybranie opcji dialogowej "Wieczna wiosna".
- Spróbować ucieczki przed porucznikiem Korszunowem i Strażą.
Ścieżki Iskry i Straży w ogólnie nie mają misji, w której musimy zdecydować o losie Kajmanowa.
Zakończenie Straży
Porucznik Korszunow wchodzi do kapsuły i łączy się z Noosferą. Cała Zona zostaje przejęta przez wojsko, a Agata staje na czele badań nad nową technologią. Za swoje zasługi, Skif otrzymuje nowe mieszkanie. By otrzymać to zakończenie musicie.
- Wybrać opcję "Życie jest dla żywych" i przeciwstawić się Szramie.
- Zgodzić się na współpracę ze Strażą i wybrać opcję "Nie jestem twoim wrogiem".
0
Komentarze czytelników
janeksuwalki Junior
Nie dość, że skrytki nie ma, to ja nie mam jeszcze Richtera, leżą w domku trupy i tyle, Richtera nie ma nigdzie, stoję w misji i koniec... Do niczego ta gra z takimi błędami!!!
Galileo84 Junior
Gra jest bardzo przyjemna ale trzeba jak najszybciej zdobyć kilka rzeczy.
1. DIAMOND Exoskeleton Armor - jeden z najlepszych egzoszkieletów w grze.
2. Thunderberry artifact - artefakt który maksymalnie wspiera naszą kondycje. Nie będzie cię już denerwował wiecznie wolno ładujący się pasek wytrzymałości.
3. Weird Water - artefakt który podnosi wraz z naszym egzoszkieletem udźwig do max 140kg, również łagodzi całe promieniowanie od założonych artefaktów. Minus jest taki, że ekran chwieje się jak byś był nawalony, mi to akurat tak bardzo nie wadzi.
4. Dnipro i saiga, świetne bronie z których pewnie tak jak ja nie zrezygnujesz.
Wszystko drogie w naprawie, ale mając taką dużą ładowność zbierasz dużo broni i sprzedajesz. Tak samo jak artefakty. Ani się obejrzysz i masz kilkaset tysięcy. Sposoby na zdobycie owych przedmiotów znajdziecie na youtube. Zanim zdobędziecie DIAMOND Exoskeleton Armor możecie sobie znaleźć na wysypisku PSZ-5V. Jest też łatwy sposób na dotarcie do Prypiat, jest tam technik który może wykonać wszystkie upgrade dla waszego wyposażenia. Do niektórych lokalizacji trzeba zabrać dużo apteczek i leków przeciwpromiennych, ale się opłaca. Nie wiem czy twórcy gry zlikwidują niektóre glitche, na dzień dzisiejszy tj. 12.12.2024 wszystko jest dostępne. Co do artefaktu pkt 3 niestety jest błąd i butelka nie zawsze się pokazuje. Trzeba w podaną lokalizacje udać się przed 22 i poczekać do 22. Są trzy miejsca w których butelka się powinna pojawić. U mnie zadziałało za pierwszym razem. Jeżeli dotarłem o 22 lub po to nigdy się nie pojawiła. Powodzenia.
The_Normal_One Centurion

25 do 40 godzin... Ja jestem może w 2/3 gry (między Czerwonym Lasem a Janowem) a na blacie mam 65 godzin...
kys Pretorianin

Dlaczego nie mogę pobrać poradnika skoro go wykupiłem wczoraj a dzisiaj muszę znowu płacić żeby pobrać??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.