Walka z Górskim Smokiem w Pillars of Eternity The White March Part I

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Walka z Górskim Smokiem

Górski Smok (Alpine Dragon) znajduje się w lokacji Długie wodospady (Longwatch Falls), a dokładniej w jaskini na południu (M3,5). Jest to jeden z najtrudniejszych przeciwników w całej grze, porównywalny nawet do adrowego smoka z podziemi Caed Nua.

Przed samym pojedynkiem dokładnie się przygotuj:

  • Najlepiej jakbyś miał 14 poziom doświadczenia;
  • Ulepsz wszystkie elementy pancerza i broń;
  • Wyśpij się i odnów wszystkie czary i umiejętności;
  • Zaopatrz się w mikstury regenerujące życie oraz zwiększające maksymalne obrażenia i celność;
  • Dodaj kilku postaciom czary na zwojach;
  • Jeśli takowe posiadasz, wyposaż postacie w figurki pozwalające przyzwać pomocników, na kilka sekund odwrócą uwagę;
  • Przed wejściem do jaskini nakarm wszystkich członków drużyny, im większa premia do punktów wytrzymałości tym lepiej.

Sama walka powinna przebiegać w sposób maksymalnie uporządkowany. Wojowników trzymaj jak najdalej od siebie, najlepiej po kilku stronach smoka. Postacie dystansowe powinny znajdować się na maksymalnej odległości z jakiej mają zasięg. Także odległość pomiędzy nimi powinna być znaczna. W pierwszej kolejności skup się na pokonaniu towarzyszących smokowi potworów. Najlepiej użyj do tego celu czarów obszarowych i tych zadających stosunkowo małe obrażenia.

Górski Smok dysponuje bardzo wysokim poziomem obrony. - Walka z Górskim Smokiem w Pillars of Eternity The White March Part I - Pillars of Eternity: The White March Part I - poradnik do gry
Górski Smok dysponuje bardzo wysokim poziomem obrony.

Przy walce z samym smokiem należy pamiętać o dwóch rzeczach - posiada on ogromną odporność na ataki oraz zmniejsza celność naszych postaci. Odpowiedzią na wysoki poziom obrony jest zadawanie pojedynczych, ale wysokich obrażeń. Zmień więc wszystkim postaciom broń jednoręczną na dwuręczną, a strzelcom łuki zastąp strzelbami. Atakując klasami magicznymi korzystaj z czarów, które zadają jak największe obrażenia jednostce. Aby zniwelować karę do celności, którą nakłada smok należy posiadać w drużynie wysoko poziomowego druida (może być Niezłomny (Durance)). Posiada on czary zwiększające celność, a także, co także jest ważne, zapewniające odporność na paraliż oraz wywrócenie.

Jedną postać, najlepiej wojownika lub paladyna, przeznacz do blokowania ataków smoka. Wyposaż go w jak najcięższy pancerz. Musi to być postać, która posiada przynajmniej kilka umiejętności zwiększających obronę. Nie zapomnij także nakładać na niego pozytywnych efektów innymi postaciami. Od tego jak długo przeżyje ten wojownik zależy wynik starcia.

Jak widać, Górski Smok nie jest przeciwnikiem nie do pokonania. - Walka z Górskim Smokiem w Pillars of Eternity The White March Part I - Pillars of Eternity: The White March Part I - poradnik do gry
Jak widać, Górski Smok nie jest przeciwnikiem nie do pokonania.

Ostatnia rada. Nie poddawaj się! Po każdej przegranej będziesz wiedział, gdzie ulepszyć swoją taktykę i co poprawić.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2015-09-18
18:07

Arni2015 Legionista

👍

W płonącym domu w Krzepie można uratować jednocześnie oboje ofiar , i kobietę i mężczyznę. Trzeba mieć w drużynie kogoś posiadającego 18 zręczności (ominie spadającą płonącą belkę), 5 przetrwania (oraz łom, 12 kondycji, 10 mocy, 4 atletyki) i jedno z trzech zaklęć wymienionych w poradniku (najpierw ratujemy zaklęciem mężczyznę).

Komentarz: Arni2015
2015-11-16
12:55

Eruanno Junior

W zadaniu Samotnik z Białej Marchii nie musimy przebudzać akurat Taeny. Możemy spróbować przebudzić Owynne, sprzątaczkę ze Spoczynku Grefa.

Komentarz: Eruanno
2015-12-08
20:44

magdolfik Junior

W czwartym pytaniu mam tylko 3 podpowiedzi. W czym tkwi problem?

Komentarz: magdolfik
2016-02-25
18:05

J.So Legionista

gdzie można znaleźć inne, poza mieczem Szary Śpiący, przedmioty do przypisania? czy może to jedyny taki przedmiot?

Komentarz: J.So
2016-03-28
13:35

Sir Elton Chorąży

Jeszcze jedna uwaga przy końcu nie trzeba poświęcać towarzysza, żeby się uratować. Trzeba samemu zaryzykować i przy kondycji 19 i wyższej na końcu sekwencji paragrafowej wypływa się żywym a drużyna jest w komplecie. Tak więc achlechluchja i od przodu!!!! - mówię o 2 części dodatku :)

Komentarz: Sir Elton

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl