
Dodatek do gry Pillars of Eternity
Data wydania: 25 sierpnia 2015
Pierwszy dodatek do bestsellerowej gry RPG Pillars of Eternity, opracowanej przez doświadczone studio Obsidian Entertainment. Akcja rozszerzenia przenosi nas do opuszczonej krasnoludzkiej twierdzy Durgan, w której, jak wieść niesie, ukrytych została cała masa niezwykle cennych artefaktów. Miejsce to zostało jednak opanowane przez potwory, a większość śmiałków, którzy ośmielili się wejść do środka – nigdy nie wracała.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Pillars of Eternity: The White March Part I to wydany na PC pierwszy duży dodatek do RPG-a Pillars of Eternity. Rozszerzenie wymaga posiadania podstawowej wersji gry i obie produkcje opracowało studio Obsidian Entertainment.
Akcja dodatku toczy się w ramach kampanii z podstawowej wersji gry, a dostęp do nowej zawartości otwiera się tuż po ukończeniu pierwszego aktu. Sukcesy kierowanych przez gracza bohaterów odbiły się szerokim echem w całej krainie, a opowieści o odbiciu twierdzy Caed Nua dotarły także do odległego regionu Białej Marchii, zlokalizowanego u podnóża ponurej górskiej twierdzy Durgan. Dawno temu wrota owej twierdzy - Baterii Durgana - zostały zamknięte przez swoich krasnoludzkich budowniczych. Kilka wieków później tajemnice Baterii nadal pozostają nierozwiązane. Wciąż nie brakuje jednak śmiałków gotowych spróbować swoich sił w otwarciu wrót, gdyż według plotek wewnątrz kryją się bardzo cenne artefakty. Wyzwanie to podejmuje także drużyna gracza, która udaje się do tytułowej Białej Marchii z misją odkrycia sekretu legendarnej durgańskiej stali. Poza głównym wątkiem fabularnym Pillars of Eternity: The White March Part I oferuje także sporo misji pobocznych oraz wyjątkowo trudną lokację, przeznaczoną dla najbardziej doświadczonych drużyn.
Ponadto dodatek wprowadza nowe umiejętności i dwóch dodatkowych towarzyszy, których możemy zwerbować do drużyny. Podwyższony do 14 został również maksymalny poziom doświadczenia. Wszystkie te nowości nie zmieniają jednak podstawowych elementów rozgrywki. Pillars of Eternity: The White March Part I to cały czas klasyczne RPG, w którym zajmujemy się eksplorowaniem świata, wypełnianiem misji, rozwijaniem bohaterów oraz toczeniem bitew. Starcia rozgrywane są w czasie rzeczywistym z opcją aktywnej pauzy. Autorzy zaoferowali po prostu nową zawartość, zamiast zmieniać podstawowe fundamenty rozgrywki.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
Producent: Obsidian Entertainment
Wydawca: Paradox Interactive


2GRY
Pillars of Eternity to seria gier RPG w rzucie izometrycznym, mocno nawiązująca do takich klasyków gatunku jak Baldur's Gate czy Icewind Dale. Gracz przemierza autorski świat fantasy, dowodząc drużyną barwnych postaci. Na czele kompanii stoi protagonista, którego cechy można dowolnie dostosować na początku zabawy. Bogaty w opisy i historie, starannie wykreowany świat oferuje całe szeregi opcji dialogowych i możliwości interakcji z postaciami niezależnymi. Nie zabrakło też oczywiście walk, które toczone są w czasie rzeczywistym (z opcją aktywnej pauzy). W miarę wykonywania kolejnych zadań nasza drużyna rośnie w siłę, ucząc się nowych umiejętności i zdobywając coraz lepszy sprzęt.
Recenzja GRYOnline
Biała Marchia to rozwinięcie jakościowe podstawowej gry – treść dodatku stoi na bardzo wysokim poziomie, oferuje zupełnie inny klimat i stanowi wyzwanie nawet dla weteranów. Pillars of Eternity było produkcją rewelacyjną, zaś rozszerzenie podnosi tę poprzeczkę jeszcze wyżej. Oczywiście ludzie, którym Pillars of Eternity nie przypadło do gustu, nie zostaną nagle nawróceni, ale fani zdecydowanie nie mogą sobie tej pozycji darować.
Aktualizacja: 11 września 2015
Poradnik do gry Pillars of Eternity: The White March Part I zawiera opis przejścia wszystkich zadań, jak również omówienie nowych lokacji. Opisani zostali także nowi członkowie drużyny, ich statystyki i sposoby na ich werbunek.
14 sierpnia 2015
Jedno z najlepszych RPG tego roku – Pillars of Eternity – ukazało się raptem pod koniec marca, a tu już nadchodzi spory dodatek – The White March. Targi gamescom były dobrą okazją, by przed premierą poznać kolejne szczegóły na temat rozszerzenia.
28 czerwca 2015
Obsidian Entertainment nie zwalnia tempa i już na jesień bieżącego roku obiecuje wydanie pierwszego dużego rozszerzenia do gry Pillars of Eternity. White March, bo taki będzie nosić tytuł ów dodatek, przypomni fanom klimat panujący w Icewind Dale.
24 czerwca 2015
Tegoroczne targi okazały się wyjątkowo bogate nie tylko w zapowiedzi gier konsolowych. Po raz pierwszy od dawna komputery osobiste bardzo mocno zaznaczyły swoją pozycję na rynku.
Firma Paradox Interactive zapowiedziała Pillars of Eternity: Definitive Edition, czyli kompletne wydanie popularnego klasycznego RPG-a z 2015 roku. Ponadto wszyscy posiadacze gry otrzymają darmowe DLC Deadfire Pack.
gry
Miłosz Szubert
3 listopada 2017 10:00
Firma Paradox Interactive poinformowała, że 29 sierpnia na konsolach Xbox One i PlayStation 4 ukaże się gra Pillars of Eternity: Complete Edition. Za port odpowiada nie Obsidian Entertainment, lecz studio Paradox Arctic.
gry
Kamil Zwijacz
21 czerwca 2017 18:40
Firma Cenega poinformowała, że 11 września wypuści na naszym rynku pudełkową wersję przepustki sezonowej do uznanego cRPG Pillars of Eternity. Edycja ta zapewni dostęp do obu części dużych dodatków The White March i będzie tańsza o około 20 zł od cyfrowego Season Passa.
gry
Kamil Zwijacz
27 sierpnia 2015 17:05
Dziś debiutuje Pillars of Eternity: The White March Part I, pierwszy dodatek do udanego cRPG-a studia Obsidian Entertainment. Wraz z nim gra otrzymała aktualizację 2.0, wprowadzającą kilka ważnych usprawnień.
gry
Łukasz Szliselman
25 sierpnia 2015 09:05
Studio Obsidian Entertainment ujawniło, że The White March Part I, pierwsze duże rozszerzenie do Pillars of Eternity, ukaże się na komputerach PC 25 sierpnia.
gry
Kamil Zwijacz
5 sierpnia 2015 20:09
Twórcy Pillars of Eternity przedstawili listę nowości i zmian, które wprowadzone zostaną do gry wraz z wersją 2.0. Wprowadzający ją patch zostanie udostępniony wszystkim osobom, które kupiły produkcję. Premiera łatki towarzyszyć będzie debiutowi pierwszego rozszerzenia, zatytułowanego The White March.
gry
Michał Kułakowski
25 czerwca 2015 17:45
Studio Obsidian Entertainment zapowiedziało Pillars of Eternity: The White March Part I, czyli pierwsze duże rozszerzenie do popularnej gry cRPG. Dodatek wprowadzi nowe przygody, lokacje i postaci oraz podwyższy maksymalny poziom doświadczenia.
gry
Adrian Werner
17 czerwca 2015 08:27
Wymagania sprzętowe gry Pillars of Eternity: The White March Part I:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3 2100T 2.5 GHz/AMD Phenom II X3 2.8 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 9600 GT/Radeon HD 4850 lub lepsza, Windows Vista/7/8.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 2400 3.10 GHz/AMD Phenom II X6 3.3 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 570/Radeon HD 7700 lub lepsza, Windows Vista/7/8.
Średnie Oceny:
Średnia z 6 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 523 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Grzegorz Bobrek
Recenzent GRYOnline.pl
2015.08.25
Pillars of Eternity to jedna z najlepszych gier RPG ostatnich lat, w kapitalny sposób odświeżające klasykę gatunku. Pierwszy z planowanych dodatków do tej produkcji nie pozostawia wątpliwości, że studio Obsidian jest w wysokiej formie.
Toril
Ekspert
2021.03.04
Mam słabość do mroźnych krain, grając czułem się prawie tak samo jak wtedy gdy w młodości przedzierałem się przez Dolinę Lodowego Wichru. Ale jeśli ktoś nie ma takich lodowych słabości niech się nie przejmuje, dodatek i bez tego jest równie wspaniały co podstawka.Zalety:1. Lokacje a przede wszystkim Krzepa, nasza baza wypadowa w postaci niewielkiej, otoczonej ostrokołem wioski na nieprzyjaznej, smaganej mrozem północy. Jest dobrze zaprojektowana, wypełniona dość ciekawymi zadaniami i postaciami. Udało mi się wczuć, z przyjemnością słuchałem barda w karczmie, poznawałem lokalne problemy rozmawiając z miejscowym, zgorzkniałym łowcą czy poznawałem historię wioski i okolic z ust pani sołtys i jej syna. Przyprószone śniegiem domki, jezioro, gorące źródła, wszystko ładne i bardzo klimatyczne. Poza tym biegamy trochę po otwartej przestrzeni czy zwiedzamy jakieś jaskinie ale tu jest raczej zwyczajnie. Na wyróżnienie zasługują za to krasnoludzkie ruiny gdzie wykonujemy główne zadanie. Trochę pachniały mi one Wieżą Durlaga ponieważ również powoli dowiadywaliśmy się o charakterze tragedii jaka spotkała to krasnoludzkie siedliszcze, jednak historia Baterii Durgana jest ciekawsza.2. Towarzysze są bardziej aktywni choć i tak najwięcej udzielają się ci nowi.3. Dodano bardzo wysoko poziomową lokację gdzie możemy przetestować nasze zdolności taktyczne. Oprócz tego czekają nas co najmniej dwa epickie starcia.4. Muzyka a głównie dwa utwory i jedna bardzo ładna choć krótka ballada. Aż przypomniało mi się Dragon Age Inkwizycja.5. Ciekawy wątek główny, wspomniałem już trochę o tym przy okazji opowiadania o lokacjach. Minusem, albo plusem zależnie jak na to patrzeć, jest to, że aby dobrze zrozumieć całą historię trzeba skończyć również drugi dodatek.6. Bronie które przypisujemy do danego bohatera i które rozwijamy wypełniając odpowiednie warunki, np zadając określoną liczbę obrażeń, ogłuszając ileś razy, zabijając iluś przeciwników lub odwiedzając i spędzając noc w jakiejś lokacji. Proste i dające satysfakcję.7. Trochę rozbudowano naszą twierdzę choć i tak nie jest to mój ulubiony element gry.8. Całkiem sporo nagranych kwestii dialogowych.Wady:1. Brak. Mógłbym wspomnieć o tym, że nie do końca popieram podział na I i II część ale nie jest to wada samej gry. Jedynym tego minusem może być to, że nie zrozumiemy całej historii bez zagrania w obie części.
czorny50
Ekspert
2019.02.22
Moja ocena 5.0Na pewno nie jest to dodatek śmieciowy jaki ostatnio raczy nas BioWare. Jako gracz który poświęca godzinkę/ dwie późnym wieczorem starczył na 12 dni – wiec jest co robić problem jest taki że fabularnie rozszerzenie przynajmniej w pierwszej części jest nudne. Mamy otworzyć twierdze/kopalnie krasnoludów i tyle. Nawet zakończenie które miało zapewnię na celu kuszenie kontynuacją nie porywa ( sztampa jak w większości opuszczonych lochów ) No właśnie . Zdaje sobie sprawa że podział Białych Marchii na dwie części to ruch piarowy, ale nie pasuje on do stary izometrycznych RPG. Jest parę nowych nie małych map, ale też w większości nudnych i jak dla mnie mało klimatycznych – choć może to ja zdziadziałem że tak narzekam ;( …Dla kontrastu mogę pochwalić niektóre questy poboczne, spory voice acting i brak wtórnych prześwietleń dusz. W krzepie jak mamy zobaczyć wspomnienia jakiegoś NPC’a jest to uzasadnione daną misją.Podsumowując pierwsza cześć słaba. Liczę / mam nadzieje, że kontynuacja będzie bardziej porywająca.
Bigos-86
Ekspert
2020.01.31
Sir klesk
Ekspert
2018.01.24
MadtPL
Ekspert
2016.05.26
Ocena OpenCritic
51% rekomendacji (14)
Kill Screen
Chris Breault
PC Gamer
Andy Kelly
GameSpot
Brett Todd
PC Invasion
Peter Parrish
IGN
Leif Johnson