Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 czerwca 2015, 17:45

autor: Michał Kułakowski

Pillars of Eternity – nowości i poprawki w wersji 2.0

Twórcy Pillars of Eternity przedstawili listę nowości i zmian, które wprowadzone zostaną do gry wraz z wersją 2.0. Wprowadzający ją patch zostanie udostępniony wszystkim osobom, które kupiły produkcję. Premiera łatki towarzyszyć będzie debiutowi pierwszego rozszerzenia, zatytułowanego The White March.

Premiera pierwszego dodatku dla gry Pillars of Eternity zbliża się wielkimi krokami. Dodatek zatytułowany The White March Part I zaoferuje zupełnie nową przygodę, rozgrywająca się po zakończeniu kampanii z podstawki. Poza głównym wątkiem fabularnym, wystarczającym na wiele godzin zabawy, gracze mogą liczyć także na nowe misje poboczne, umiejętności, a także dwóch towarzyszy, którzy dołączą do naszej drużyny. Wraz z debiutem The White March zostanie udostępniony także darmowy patch w wersji 2.0 dla podstawowej wersji gry. Deweloperzy opublikowali właśnie film, który przedstawia nowości wprowadzone przez niego do systemów rozgrywki.

Poza poprawkami błędów, które zostały wychwycone przez twórców oraz graczy, patch 2.0 wprowadzi także sporo pożytecznych funkcji i opcji. Obsidian obiecuje, że ulepszone zostanie zachowanie się członków drużyny. Gracze będą mogli teraz wybrać schemat postępowania bohaterów kontrolowanych przez AI. Każda klasa postaci ma mieć własny komplet tego rodzaju zdefiniowanych zachowań. Oznacza to, że kompani będą automatycznie wybierali cel ataków oraz używali umiejętności odpowiednich do ich stylu walki bez naszej interwencji. Jeżeli nadal będziemy chcieli kontrolować każdy ruch podwładnych, otrzymamy możliwość całkowitego wyłączenia aktywnego AI.

Kolejną nowością są zmiany w systemie skradania się. Postacie będą mogły teraz pojedynczo przekradać się niepostrzeżenie koło wrogów, podczas gdy reszta drużyny odwraca ich uwagę. Kiedy cała kompania skrada się za plecami przeciwników, wykrycie któregoś z bohaterów nie będzie oznaczało automatycznie zdekonspirowania reszty drużyny. Następną nowinką jest wyjątkowo przydatne oznaczanie maksymalnego zasięgu czarów oraz umiejętności, w postaci wyraźnych okręgów widocznych na mapie gry. Ostatnią wprowadzoną funkcjonalnością są wskaźniki, które określają prawdopodobieństwo trafienia poszczególnych celów Wyrażone w procentach będą wyświetlane nad oponentami, ale także nad przyjaznymi jednostkami, mogącymi np. dostać się w zasięg naszych czarów obszarowych. Opcja pozwoli łatwiej określić szanse w walce oraz wybrać optymalną strategię.

Nowa łatka wprowadzi wiele drobnych poprawek i usunie pomniejsze błędy, równocześnie wprowadzając nowe opcje

  1. Recenzja gry Pillars of Eternity – wybitnego RPG, opus magnum Obsidianu
  2. Kompendium wiedzy o Pillars of Eternity
  3. Pillars of Eternity – poradnik do gry
  4. Oficjalna strona internetowa gry Pillars of Eternity