Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 sierpnia 2015, 09:05

autor: luckie

Premiera Pillars of Eternity: The White March Part I i aktualizacji 2.0

Dziś debiutuje Pillars of Eternity: The White March Part I, pierwszy dodatek do udanego cRPG-a studia Obsidian Entertainment. Wraz z nim gra otrzymała aktualizację 2.0, wprowadzającą kilka ważnych usprawnień.

  1. Pillars of Eternity – kompendium wiedzy
  2. Oficjalna strona Pillars of Eternity

Dziś debiutuje Pillars of Eternity: The White March Part I, pierwszy, jak łatwo się domyślić, dodatek do najświeższego cRPG-a od studia Obsidian Entertainment. Akcja The White March Part I toczy się po wydarzeniach z podstawowej wersji gry. Drużyna śmiałków z Widzącym na czele odwiedza nieznany dotąd obszar, mroźną krainę zwaną Białą Marchią, gdzie odkryją pradawne krasnoludzkie sekrety. Misje te stanowią dobra okazję na podniesienie doświadczenia bohaterów o dwa kolejne poziomy – do 14. Do drużyny dołączyć może dwoje nowych członków: mnich Zahua oraz łotrzyca zwana Diabłem z Caroc. Całość dostępna jest w kinowej polskiej wersji językowej, do kupienia w wersji cyfrowej w rodzimych sklepach internetowych (szczegóły w ramce obok).

Warto zaznaczyć, że fakt, iż w tytule rozszerzenia znalazło się „Part I” wcale nie oznacza, jakoby zostało ono sztucznie podzielone na dwie części, by dwa razy zarobić na tym samym – zapewniają twórcy. Pierwszy rozdział ma być kompletną historią, której następstwa doprowadzą do wydarzeń z części drugiej. Gracze, którzy zdecydują się zakończyć swoją przygodę w Białej Marchii na Part I nie powinni czuć, że coś ich omija. Poniżej znajdziecie zwiastuny, w których twórcy opowiadają o kilku nowościach w Białej Marchii.

Wszyscy posiadacze podstawowego wydania Pillars of Eternity będą mogli dziś (lub w najbliższej przyszłości) pobrać sporą aktualizację z numerem 2.0, wprowadzającej kilka ciekawych usprawnień rozgrywki. Więcej o niej pisaliśmy w tym miejscu.

Pillars of Eternity zaliczyło w tym roku udany powrót do klasyki gatunku pokroju Baldur’s Gate i Icewind Dale. Po wielkim sukcesie na Kickstarterze, studio Obsidian Entertainment, twórcy takich kultowych tytułów jak Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords czy Neverwinter Nights 2, wypuściło znakomitego cRPG-a opartego na starych, dobrych rozwiązaniach (m.in. akcja przedstawiona w rzucie izometrycznym, taktyczna walka, drużyna bohaterów o zróżnicowanych klasach), doprawionego logicznymi, nowoczesnymi rozwiązaniami (np. zmodyfikowany system zdrowia i wytrzymałości). Produkcja zdobyła wysokie noty w większości recenzji – u nas zgarnęła ocenę 9,5/10.