Original War: Amerykanie #13

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

13: Zimna Wojna

Kolejna z serii bardzo ciężkich misji - Amerykanie #13 | Original War - Original War - poradnik do gry

Kolejna z serii bardzo ciężkich misji. Cały czas będzie trzeba się bronić przed przeważającymi siłami przeciwnika, do tego jeśli od razu nie rozpoczniesz wydobycia syberytu, to będzie trzeba zaczynać misję od nowa. Do tego medale, całkiem łatwo zdobywane w poprzednich zadaniach, tym razem staną się nie lada wyzwaniem. Testowanie rakiety syberytowej to może i przyjemne zadanie, ale mnie po tej misji w ogóle odechciało się jej używać. A więc do boju, czyli myszka w dłoń i klawiatura na plecy.

Dobór ludzi pozostawiam Tobie, Graczu. Osobiście dobrałem najlepszych strzelców, jednego inżyniera i naukowca. Nie wiem tylko dlaczego podczas rozgrywania tej misji niektóre postacie zostały "zdublowane" - tzn. były na przykład dwie takie same osoby.

Cele misji:

1) Zbuduj rakietę syberytową.

2) Pilnuj Hugh Stevensa.

Zaraz po rozpoczęciu misji udaj się do punktu #1 , gdzie wybuduj skład w taki sposób, aby pokłady syberytu (na wschodzie) i oleju (na zachodzie) mogły zostać spokojnie dowożone - po prostu musi się on (skład) znajdować dokładnie pomiędzy złożami. Przewieź do składu surowce z samochodów i zajmij się planowaniem. Wybuduj standardowo laboratorium i elektrownie (tylko nie syberytową!), po czym rozpocznij badania nad bronią i syberytem. Musisz odkryć wyrzutnie rakiet i wszystkie rzeczy związane z syberytem - zacznij od ulepszania technologii wydobycia.

Warto także jeszcze przed wybudowaniem laboratorium wysłać naukowca do punktów #2 lub/i #3 w celu zwerbowania kilku małpoludów. Przydadzą się bardzo do noszenia skrzyń, szczególnie biorąc pod uwagę obecność standardowo tylko jednego inżyniera.

Mniej więcej już po wybudowaniu pierwszych budynków pojawią się nowe rozkazy.

Nowe cele misji:

3) Powstrzymaj Jurija Gorkiego.

W niedługim czasie na drodze, nieopodal bazy pojawi się czołg Jurija. Wyślij wszystkich swoich ludzi wyposażonych w karabiny maszynowe do punktu #4 . Tam niech poczekają na naszego uciekiniera - wystarczy go zastrzelić i zadanie wykonane.

Dokończ stawianie bazy i przygotuj ludzi na odparcie ataku kilku pojazdów opancerzonych. Nadjadą z południa, przy drodze, jednak zaatakują z północy, nieopodal miejsca startu, więc bądź przygotowany. Najlepszym sposobem jest ustawienie wszystkich w jednym miejscu i rozwalanie przeciwnika. Trzeba wycofywać ranne jednostki i wysyłać naukowców z laboratorium do leczenia tychże jednostek. Na początku nie korzystaj z pojazdów, gdyż przydadzą się później. A to dlatego, że każdy kolejny najazd będzie silniejszy od poprzedniego. Jednak powinieneś sobie z nimi poradzić, oczywiście tylko jeśli dysponujesz silnymi jednostkami. Ale nowe jednostki przeciwnika będą pojawiać się nader często i nie zawsze na południu - staraj się ich wyczekiwać w punkcie #4 .

Do tego wszystkiego zaraz po pierwszym ataku dojdzie jeszcze jeden problem - trujące złoże syderytu. Od tej pory wszystkie złoża będę zatruwały znajdujące się w ich pobliżu jednostki. A po pewnym czasie znikną - musisz mieć w magazynie ponad 80 kryształów, gdyż w przeciwnym wypadku główny cel misji nie zostanie wykonany. A więc spiesz się!

Pilnuj przejazdu w punkcie #4 . I rozwijaj technologię. Uważaj na ataki przeciwnika, gdyż będzie on coraz bardziej starał się podejść do bazy. Warto także rozejrzeć się po okolicy i rozwaleniu stacjonujących na skrzyżowaniach dróg jednostek. Musisz ukończyć badania nad rakietą syberytową - Powell przyśle dwóch żołnierzy oraz dwa pojazdy. Potem wystarczy rozpocząć budowę wyrzutni na zaawansowanym podwoziu. Kiedy rakieta syberytowa będzie na ukończeniu dostaniesz nowe rozkazy.

Nowe cele misji:

4) Zbuduj magazyn i koszary (rozbudowane) we wskazanym miejscu.

5) Rakieta syberytowa nie może wpaść w ręce Rosjan.

6) Przygotuj pojazd z radarem do badania wybuchu.

Wystarczy jeszcze wyprodukować radar i ruszać do punktu #5 , gdzie należy postawić odpowiednie budynki. Potem opuść teren ćwiczebny, ustaw radar tak, aby było widać magazyn - czyli we wskazanym miejscu na wzgórzu na zachód od terenu ćwiczebnego.

Nowe cele misji:

7) Zniszcz magazyn rakietą syberytową.

Odpal rakietę w magazyn i oglądaj fajerwerki.

Nowe cele misji:

8) Jeden naukowiec musi dotrzeć do oznaczonego miejsca i wrócić do laboratorium syberytowego.

Wystarczy przejść naukowcem we wskazane miejsce nieopodal wybuchu. Najlepiej jest obejść trochę radioaktywny teren (na wschód). Potem wróć owym naukowcem do laboratorium syberytowego. Misja zostanie zakończona.

Podobało się?

0

Original War

15 czerwca 2001

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2006-06-11
11:54

zanonimizowany365453 Junior

czy ma ktos porzyczyc save misja 12 rosjaniee jak co to przesłac na gg 1975031

Komentarz: zanonimizowany365453
2007-01-17
17:43

zanonimizowany419502 Junior

👍

ja przeszedłem amerykańską misję z przymierzem bez poradnika. Szkoda że nie ma kodów przydały by mi się w rosyjskiej 15. Zawsze budują mi kopalnie w miejscu w kturym się tego nie spodziewam

Komentarz: zanonimizowany419502
2007-05-09
14:16

zanonimizowany459016 Junior

👍

cool gra

Komentarz: zanonimizowany459016
2007-08-04
21:44

vfg cmvhmi Legionista

😐

Spoko gra tylko w 12 misji Przymierza odpowiednio dla Amerykanów i Rosjan zabijają mnie pojazdy USA gdy próbuję dotrzeć do ludzi po drugiej stronie rzeki a naukowcy rosyjscy giną nawet gdy atakuję od tyłu bazę Rosjan:( jak to przejść?

Komentarz: vfg cmvhmi
2008-02-05
19:08

vfg cmvhmi Legionista

😜

Wiem jak bez nerwów przejść misję 15 Amerykańska po prostu po skończonym dialogu początkowym gdy aktywują sie postacie ZABIJASZ OSTATNIĄ wychodzącą z bazy Powella osobę(w moim przypadku był to naukowiec) wtedy Powell nie zginie a gra teoretycznie nie posunie sie do przodu(NIKT nie vędzie atakował twojej bazy a Ty mozesz z łatwościa przejść grę:))

Komentarz: vfg cmvhmi
2008-03-07
20:46

zanonimizowany538364 Junior

👍

łaaaaaaaatwe

ruski mission15 -
na ameryke puścić suberytówke

arabowie sami się poddadzą

przymierze - zaatakować wszyzdkimi siłami

ameryka mission15-
(po śmierci powela) zniszczyć araby, opracować bombę (wystrzelić na przymierze), żołnierzy wyszkolić na tych z mozdzierzą i zaatakować rusków od dołu

przymierze mission12
rusków od dołu
zbudować 7-8 bechometów i dobić jankesów

wszyzdko przeszłem 7-8x

laaaaaatwe

Komentarz: zanonimizowany538364
2008-07-07
21:52

vfg cmvhmi Legionista

Mam pytanie: czy w 15 przymierza kampanii amer. po zdobyciu bazy USA następuja jakieś ataki zestrony Rosjan? Bo u mnie nic takiego nie było, zaś gdy zbudowałem bazę na wzgórzu, na którym zacząłem misję, często podjeżdżały ruskie czołgi skad ten bug?

Komentarz: vfg cmvhmi
2009-04-25
20:00

vfg cmvhmi Legionista

😈

Mam lepszy pomysł na przejście 12 Przymierza u Rosjan. Po wybraniu sobie ludzi bierzesz cieżkie gąsienice i wyrzutnie rakiet jak juz przekroczysz rzeke i będziesz przed "osiedlem", uzyskasz nad nim kontrolę(ale i tak pierwszy cel nie zostanie wypełniony). Rozszerz laba o uzbrojenie i czasoprzestrzeń, opracuj bazuki i pociski spowalniające i (ważne!!!) teleportujące potem wybuduj zbrojownie rozbuduj do koszar i zamień 4 ludzi na bazukarzy, zostaw sobie 1 naukowca. Przejdź nimi do rzeczki na zachód od osiedla w miejsce, gdzie jest najblizej do drugiego brzegu, potem strzelaj pociskami telep., tak, żeby ci ich przeniosło na drugi brzeg(1 bazukarz zostanie na "naszej" stronie rzeki. Wjedź Burłakiem do bazy, potem go tak samo teleportuj, następnie bazukarzem z tamtej strony teleportuj "rozbitka", który ci ocalał przy bazie, na wrogi brzeg(czyli na ten, na którym leży baza Płątonowa) i idź górną częścia na srodek mapy rozalajac wrogów. Jak Gosudarow będzie uciekał z artefaktem wyjdź mu naprzeciw i osłąniaj naukowców, potem sam wiej, koniec misji.

Komentarz: vfg cmvhmi
2011-01-25
13:26

zanonimizowany749927 Junior

😐

mam problem w pierwszej misji Rosjanami w której przechodzę na stronę przymierza.przedostaję się do tej bazy na północnym wschodzie i mnie atakują.natarcia wytrzymuję ale po 5 minutach każe mi wysłać rozkaz wymarszu do tego naukowca Gos s udarowa.jak wysyłam do niego sygnał to wychodzą z nim naukowcy.wysyłam ich do wyznaczonego miejsca na północ ale go dorywają.nie jest problemem wysłanie innych żeby oczyścili drogę ale w tej bazie nie ma miejsca na warsztat.
napiszcie chociaż jak oczyścić im droge i jak wydostać sie bezpiecznie z bazy(na północnym wschodzie).(już wiem że żołnierze muszą mieć bazooki)

inny przypadek to misja w której musze znaleść żyłę-matkę.misja nie sprawia problemu ale brakuje mi ropy na badania.jak elektrownie mam zbudować syberytową to napiszcie TAK.

z góry thank you

Komentarz: zanonimizowany749927
2012-10-31
12:09

vfg cmvhmi Legionista

Odnośnie misji 14 RU - jeśli odrzucisz ofertę Heike, to po jakimś czasie 7 Legionistów i tak do Ciebie dołączy za darmo mówiąc, że Legion jest na straconej pozycji, a oni chcą walczyć (czyli też i wygrywać :D) pod wodzą silnego dowódcy.

Komentarz: vfg cmvhmi

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl