Original War: Amerykanie #11

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

11: Arabska Zagadka

Stosunkowo trudna misja - Amerykanie #11 | Original War - Original War - poradnik do gry

Stosunkowo trudna misja. Twoim przeciwnikiem są w niej Arabowie, więc bliskie spotkania trzeciego stopnia z moździerzem to chleb powszedni dla MacMillana . I nie chodzi o samo obrywanie granatami, tylko wyposażenie w niego własnych ludzi - jednak nie więcej niż połowę z nich! Do tego wyszkolenie naukowca to podstawa - nie możesz zabrać żadnego z bazy, więc trzeba się będzie samemu o chociaż jednego zatroszczyć. Jak zwykle dzięki kilku trikom można przejść tę misję szybko i przyjemnie. A więc do roboty.

Przed samą misją dostaniesz możliwość dobrania sobie ludzi - nie ma sensu, abym wymieniał swoich wybrańców, ponieważ na pewno u Ciebie wygląda to inaczej. Dodam tylko, że wybrałem najlepszych wojaków, najlepszego inżyniera i człowieka dobrze władającego fiolkami i innym sprzętem badawczym - czyli naukowca. Oczywiście w chwili wybierania był wyszkolony na żołnierza, ale po zdobyciu wrogiego laboratorium nic nie stało na przeszkodzie, aby go odpowiednio przekwalifikować.

Cele misji:

1) Zajmij bazę.

Kiedy Arabscy naukowcy wykonają swoją część zadania, zbierz najlepszych wojaków i zaatakuj bazę #1 . Przeciwnik nie będzie miał szans, musisz jednak uważać, aby pozostałe przy życiu wieżyczki nie zabiły któregoś z podwładnych. Po oczyszczeniu bazy z wrogich żołnierzy przejmij wszystkie budynki.

Nowe cele misji:

2) Zniszcz wszystkie Arabskie bazy.

3) Spiesz się.

Radzę naprawdę zaufać dowództwu i nie marnować czasu. Przejmij czym prędzej laboratorium i koszary. Wyszkól odpowiednio naukowca i połowę swoich ludzi na operatorów moździerza (ja zrobiłem tak z najlepszymi - dokładnie pięcioma). Radar ustaw w bezpiecznym miejscu, gdyż może zostać szybko zniszczony, a odpowiednie się nim posłużenie jest jak zwykle bardzo opłacalne.

Zaraz po zdobyciu bazy, Frank Forsythe zapyta, czy nie mógłby pójść na zwiad. Będziesz miał do wyboru:

  • puścić go, jednak wróci zraniony, z pustymi rękoma;
  • powiedzieć, że to niebezpieczne, co zaowocuje zmianą możliwych do wybrania opcji (dwie pozostałe);
  • możesz mu jeszcze rozkazać zostać na miejscu, co też wydaje się najlepszym wyjściem.

Wybuduj trochę struktur i przejmij te arabskie, ustaw ludzi w centrum zdobytej bazy i czekaj na atak z północy. Pojawią się wrogie pojazdy oraz nowy rodzaj wrogiej jednostki - z "wybuchowymi" małpoludami. Spotkanie z nimi może być fatalne w skutkach, szczególnie dla piechoty z moździerzami. Po prostu nie zabiją intruza, a ten podejdzie sobie spokojnie do Twojego piechura i zdetonuje ładunek.

Kolejnym punktem planu jest atak na bazę oznaczoną na mapie #4 .Jako, że jest ona ulokowana na wzgórzu, to podejście wąwozem może się skończyć dla Twoich ludzi tragicznie. Udaj się więc w kierunku na zachód od bazy #1 i idąc przy krawędzi mapy na północ wejdź na owe wzgórze. Po drodze do samej bazy czeka Cię spotkanie z całą masą obrońców, jednak jeśli będziesz korzystał cały czas z pomocy naukowca nie powinny się pojawić jakieś większe problemy, aż do napotkania najdalej wysuniętych na południe budynków.

A będą to zapewne wieżyczki - tak jak wcześniej, ludzie z granatnikami powinni załatwić sprawę. Akcja komplikuje się natomiast w centrum bazy - wieżyczki i koszary, z który są wyrzucane granaty, Arabowie wybudowali w jednym miejscu - tak, że nie da się podejść żadnego z nich. Ale nie na pewno. Podejdź do zachodniej krawędzi mapy i rozwal z daleka wieżyczki, potem pozostaną już same koszary. Kiedy Ci się uda zostaniesz poinformowany o możliwości ukończenia misji, ja oczywiście kontynuowałem ją aż do wykonania wszystkich zadań.

Nowe cele misji:

4) Pilnuj artefaktu.

Po zniszczeniu magazynu w bazie #4 znajdziesz w gruzach jakiś dziwny artefakt. Będzie trzeba się o niego zatroszczyć - wyprodukuj ciężarówkę (pojazd gąsienicowy z komorą ładunkową) i przewieź artefakt do swojego składu. Do tego zaraz dostaniesz od arabskich najemników propozycję: udostępnią Ci kod do kamer zainstalowanych we wrogiej bazie w zamian za ciężarówkę z silnikiem sybeytowym, która trzeba pozostawić w punkcie #2 . Możesz oczywiście wybrać dwie odpowiedzi:

  • zgodzić się (TAK) i po wysłaniu ciężarówki odebrać nagrodę;
  • nie zgodzić się (NIE) i zrezygnować z pomocy najemników.

Nowe cele misji:

5) Doprowadź ciężarówkę z silnikiem syberytowym pod wskazane drzewo.

Wyprodukuj kolejną ciężarówkę i przewieź ją w wyznaczone na mapie miejsce w okolicy punktu #2 . Tam ją pozostaw i wróć kierowcą do bazy #1 . Za chwilę zgłoszą się najemnicy i podadzą odpowiedni kod, dzięki któremu zorientujesz się, co czeka w bazie #3 . Czas na ostateczny atak.

Przygotuj ludzi i ruszaj do punktu #2 . Spotkasz na miejscu kilka jednostek nieprzyjaciela, z którymi należy się szybko rozprawić. Stąd jest już łatwo przedostać się na północ, do bazy #3 . Stojące samotnie na wzgórzu mobilne stacje zdalnego sterowania warto szybko wyeliminować - będziesz miał automatycznie część pojazdów z głowy. Następny krok jest trochę trudniejszy i wymaga częstego używania pauzy, leczenia jednostek i wysyłania ich ponownie do boju.

Jako pierwsze cele wyeliminuj piechotę stojącą nieopodal wieżyczek, oraz ewentualnie pojazdy, które nadjadą z północnego-zachodu. Potem granatami, z bezpiecznej odległości zniszcz wieżyczki. Na koszary, z których co chwila będą wrzucane góry granatów, także jest sposób - podchodzisz jak najbliżej piechotą z karabinami i strzelasz, aż budynek spłonie. Potem tylko dokończysz eliminację Arabów w tym sektorze i postaraj się zniszczyć jak najwięcej budynków.

Należy jeszcze uważać na przejętą bazę w punkcie #1 , gdyż jest ona głównym celem ataków Twojego przeciwnika.

Podobało się?

0

Original War

15 czerwca 2001

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2006-06-11
11:54

zanonimizowany365453 Junior

czy ma ktos porzyczyc save misja 12 rosjaniee jak co to przesłac na gg 1975031

Komentarz: zanonimizowany365453
2007-01-17
17:43

zanonimizowany419502 Junior

👍

ja przeszedłem amerykańską misję z przymierzem bez poradnika. Szkoda że nie ma kodów przydały by mi się w rosyjskiej 15. Zawsze budują mi kopalnie w miejscu w kturym się tego nie spodziewam

Komentarz: zanonimizowany419502
2007-05-09
14:16

zanonimizowany459016 Junior

👍

cool gra

Komentarz: zanonimizowany459016
2007-08-04
21:44

vfg cmvhmi Legionista

😐

Spoko gra tylko w 12 misji Przymierza odpowiednio dla Amerykanów i Rosjan zabijają mnie pojazdy USA gdy próbuję dotrzeć do ludzi po drugiej stronie rzeki a naukowcy rosyjscy giną nawet gdy atakuję od tyłu bazę Rosjan:( jak to przejść?

Komentarz: vfg cmvhmi
2008-02-05
19:08

vfg cmvhmi Legionista

😜

Wiem jak bez nerwów przejść misję 15 Amerykańska po prostu po skończonym dialogu początkowym gdy aktywują sie postacie ZABIJASZ OSTATNIĄ wychodzącą z bazy Powella osobę(w moim przypadku był to naukowiec) wtedy Powell nie zginie a gra teoretycznie nie posunie sie do przodu(NIKT nie vędzie atakował twojej bazy a Ty mozesz z łatwościa przejść grę:))

Komentarz: vfg cmvhmi
2008-03-07
20:46

zanonimizowany538364 Junior

👍

łaaaaaaaatwe

ruski mission15 -
na ameryke puścić suberytówke

arabowie sami się poddadzą

przymierze - zaatakować wszyzdkimi siłami

ameryka mission15-
(po śmierci powela) zniszczyć araby, opracować bombę (wystrzelić na przymierze), żołnierzy wyszkolić na tych z mozdzierzą i zaatakować rusków od dołu

przymierze mission12
rusków od dołu
zbudować 7-8 bechometów i dobić jankesów

wszyzdko przeszłem 7-8x

laaaaaatwe

Komentarz: zanonimizowany538364
2008-07-07
21:52

vfg cmvhmi Legionista

Mam pytanie: czy w 15 przymierza kampanii amer. po zdobyciu bazy USA następuja jakieś ataki zestrony Rosjan? Bo u mnie nic takiego nie było, zaś gdy zbudowałem bazę na wzgórzu, na którym zacząłem misję, często podjeżdżały ruskie czołgi skad ten bug?

Komentarz: vfg cmvhmi
2009-04-25
20:00

vfg cmvhmi Legionista

😈

Mam lepszy pomysł na przejście 12 Przymierza u Rosjan. Po wybraniu sobie ludzi bierzesz cieżkie gąsienice i wyrzutnie rakiet jak juz przekroczysz rzeke i będziesz przed "osiedlem", uzyskasz nad nim kontrolę(ale i tak pierwszy cel nie zostanie wypełniony). Rozszerz laba o uzbrojenie i czasoprzestrzeń, opracuj bazuki i pociski spowalniające i (ważne!!!) teleportujące potem wybuduj zbrojownie rozbuduj do koszar i zamień 4 ludzi na bazukarzy, zostaw sobie 1 naukowca. Przejdź nimi do rzeczki na zachód od osiedla w miejsce, gdzie jest najblizej do drugiego brzegu, potem strzelaj pociskami telep., tak, żeby ci ich przeniosło na drugi brzeg(1 bazukarz zostanie na "naszej" stronie rzeki. Wjedź Burłakiem do bazy, potem go tak samo teleportuj, następnie bazukarzem z tamtej strony teleportuj "rozbitka", który ci ocalał przy bazie, na wrogi brzeg(czyli na ten, na którym leży baza Płątonowa) i idź górną częścia na srodek mapy rozalajac wrogów. Jak Gosudarow będzie uciekał z artefaktem wyjdź mu naprzeciw i osłąniaj naukowców, potem sam wiej, koniec misji.

Komentarz: vfg cmvhmi
2011-01-25
13:26

zanonimizowany749927 Junior

😐

mam problem w pierwszej misji Rosjanami w której przechodzę na stronę przymierza.przedostaję się do tej bazy na północnym wschodzie i mnie atakują.natarcia wytrzymuję ale po 5 minutach każe mi wysłać rozkaz wymarszu do tego naukowca Gos s udarowa.jak wysyłam do niego sygnał to wychodzą z nim naukowcy.wysyłam ich do wyznaczonego miejsca na północ ale go dorywają.nie jest problemem wysłanie innych żeby oczyścili drogę ale w tej bazie nie ma miejsca na warsztat.
napiszcie chociaż jak oczyścić im droge i jak wydostać sie bezpiecznie z bazy(na północnym wschodzie).(już wiem że żołnierze muszą mieć bazooki)

inny przypadek to misja w której musze znaleść żyłę-matkę.misja nie sprawia problemu ale brakuje mi ropy na badania.jak elektrownie mam zbudować syberytową to napiszcie TAK.

z góry thank you

Komentarz: zanonimizowany749927
2012-10-31
12:09

vfg cmvhmi Legionista

Odnośnie misji 14 RU - jeśli odrzucisz ofertę Heike, to po jakimś czasie 7 Legionistów i tak do Ciebie dołączy za darmo mówiąc, że Legion jest na straconej pozycji, a oni chcą walczyć (czyli też i wygrywać :D) pod wodzą silnego dowódcy.

Komentarz: vfg cmvhmi

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl