King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.2) Zadania poboczne
Aktualizacja:
Pirackie plony
To zadanie możesz otrzymać od Bosego Szerszenia, jeśli zdecydujesz się oddać dług Morrisona z własnej kieszeni (więcej szczegółów na ten temat w opisie misji Okup Scotta Morrisona z zestawu scenariuszy pobocznych dla Wysp Wschodnich). Pirat poprosi Cię o dostarczenie kilku krzewów, które rosną na małej wyspie, zlokalizowanej w archipelagu Wysp Wschodnich. Szerszeń udzieli Ci ponadto dokładnych instrukcji, jak dostać się do jaskini.
![]() Dotknij czaszki aby dostać się do ukrytej jaskini.
| ![]() W tym miejscu rosną konopie.
|
Poszukiwana wysepka znajduje się na wschód od Zamku Totenheim - łatwo ją rozpoznać po charakterystycznym krzyżu wbitym w ziemię. Zwróć uwagę na czaszkę, która leży u podnóża krucyfiksu. Jeśli na niej klikniesz, automatycznie przeniesiesz się do ukrytej groty.
Sadzonek konopi pilnuje grupa Obserwatorów. Wrogowie nie powinni Ci sprawić większych kłopotów, więc gdy tylko się z nimi uporasz, rozpocznij zbiór roślin. W sumie potrzebujesz pięć sztuk. Gdy wszystkie konopie znajdą się w Twoim plecaku, opuść jaskinię i wracaj do Bosego Szerszenia. Porozmawiaj z piratem, a Twój dług zostanie anulowany.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Przeklęty skarb
Nieopodal Zamku Tripol znajduje się jaskinia, przed którą stoi jeden z morskich rozbójników - Bob Devis. Pirat jest w posiadaniu mapy z zaznaczoną lokalizacją skarbu, ale boi się wyruszyć na jego poszukiwania ze względu na klątwę, która na nim ciąży. Jeśli w rozmowie z opryszkiem zgodzisz się znaleźć i wykopać skrzynię, otrzymasz cenny pergamin.
![]() Boba Devisa znajdziesz przed jaskinią.
| ![]() Mapa przedstawiająca lokalizację skarbu.
|
Podziemi strzeże kilkadziesiąt Obserwatorów, którzy na dodatek wspierani są przez liczną grupę Jadowitych Pająków. Jeśli do tej pory należycie dbałeś o rozwój bohatera, to pokonanie niezbyt wymagających przeciwników nie powinno nastręczać Ci większych trudności. Gdy uporasz się z zagrożeniem, przejdź przez drewniany most na koniec jaskini.
Skarb zakopany jest tuż za mostem - wystarczy użyć łopaty, aby go wydobyć. Gdy tylko skrzynia znajdzie się na powierzchni, do walki wkroczą pilnujący jej ożywieńcy. Wroga armia składa się z kilkudziesięciu Duchów, a także kilkuset Szkieletów (w tym łuczników) i stanowi zdecydowanie większe wyzwanie niż pokonani Obserwatorzy.
![]() W jaskini musisz uporać się z Obserwatorami.
| ![]() Miejsce w którym ukryto kufer tradycyjnie oznaczony jest świetlistym promieniem.
|
Pokonawszy strażników dowiesz się, że w skrzyni znajduje się kilkanaście tysięcy sztuk złota i magiczna halabarda. Wyjdź na zewnątrz i porozmawiaj z Devisem na temat zawartości kufra. Jeżeli skłamiesz, że skarb nie istnieje, pirat nie uwierzy w tę historię i zaatakuje Cię. Będziesz musiał stoczyć szybką bitwę, w której naprzeciw Twojej armii stanie grupa kilkuset Maruderów, Cierni Łowców i Bandytów. Wyeliminowawszy przeciwnika zatrzymasz skarb, na dodatek dostaniesz dodatkowe punkty doświadczenia i złoto za wygrany pojedynek.
Możesz również zdradzić Devisowi co znajdowało się w kufrze, a następnie podzielić się łupem. Tylko od Ciebie zależeć będzie czy weźmiesz halabardę, czy też złoto.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, magiczny przedmiot.
Przyrodni brat
Scott Thompson z Zamku Tripol chce abyś porozmawiał z Mano Riveresem - bratem pirata, którego pozbyłeś się na polecenie gubernatora w zadaniu Ciernisty Wilk. Władca Wysp Wolności obawia się, że po śmierci krewnego, Mano może popełnić jakieś głupstwo. Twoja w tym głowa, żeby taka sytuacja nie miała miejsca.
Mano Riveres przebywa w Zamku Exail, który znajdziesz w północnej części krainy. Popłyń tam statkiem i porozmawiaj z piratem. Brat Ciernistego Wilka nie ma żalu do gubernatora, ale nie podoba mu się, że pod murami jego twierdzy przebywają podporządkowane Thompsonowi oddziały Szalonego Księcia. Riveres nie pozostawi Ci wyboru. Albo zaatakujesz jego, albo pozbędziesz się stacjonujących pod zamkiem wojsk gubernatora.
![]() Zadanie otrzymasz od gubernatora Wysp Wolności.
| ![]() Mano Riveres przebywa w Zamku Exail.
|
Jeśli doprowadzisz do bitwy z Mano, będziesz musiał zmierzyć się ze zróżnicowaną armią, w której znajduje się spora grupa Piratów, Kapłanów, Obserwatorów, Zbrojnych i Mant. Mimo dużej liczby wrogich żołnierzy, doświadczony bohater powinien wyjść z tej potyczki bez większych strat. Zwyciężywszy w bitwie automatycznie pozbędziesz się Riveresa, a na jego miejsce wejdzie Szalony Książę. Ten ostatni gotów jest handlować z Tobą, jeśli należysz do Bractwa Wybrzeża. Nagrodę za wykonanie zadania odbierz u Scotta Thompsona (warto zwrócić uwagę na nowe jednostki w Zamku Tripol, w ofercie pojawią się m.in. Cyklopy).
Szalony Książę dysponuje mniej zróżnicowaną armią (pod jego komendą służą Kapłani, Wilki i Wilki Morskie), ale za to bardziej zaprawioną w boju. Pokonanie pirata nastręcza zdecydowanie większych trudności - nie dość, że dysponuje on lepszymi jednostkami, to na dodatek jest lepszym magiem. Gdy w końcu uporasz się z armią Księcia, porozmawiaj z Mano. Riveres przysięgnie wierność gubernatorowi. Powiedz to Thompsonowi i odbierz nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, nowe jednostki w Zamku Tripol (tylko gdy zabijesz Mano Riveresa).
Uwolnić więźniów
To pierwsze zadanie jakie otrzymasz od Teksa Lepkie Ręce po dołączeniu do Bractwa Wybrzeża (więcej informacji na ten temat w rozdziale Członkowstwo w Bractwie Wybrzeża). Przywódca pragnie, abyś wyciągnął z więzienia jednego z członków bandy, Starego Oprycha.
![]() Główna siedziba Bractwa Wybrzeża.
| ![]() Do więzienia najłatwiej dostać się drogą morską.
|
Więzienie znajduje się w małej zatoczce, na wschód od Zamku Tripol (można się do niego dostać zarówno drogą morską, jak i lądową, ale ta pierwsza jest nieporównywalnie bezpieczniejsza). Wejścia do lochu strzeże strażnik, którego należy zachęcić do współpracy. Opcje są dwie. Pierwsza z nich zakłada wręczenie łapówki w wysokości siedmiu tysięcy sztuk złota, natomiast druga pojedynek z gwardzistą. Jeśli pokonasz strażnika, a nie powinno być to specjalnie trudne, loch stanie otworem.
![]() Kapłani to jedyni wrogowie, jakich spotkasz w lochu.
| ![]() Stary Oprych przetrzymywany jest w jednej z cel.
|
W środku czeka Cię bitwa z kilkudziesięcioma Kapłanami, którzy patrolują więzienny kompleks w towarzystwie Zbrojnych. Gdy uporasz się z przeciwnikami, zwiedź wszystkie cele. W jednej z nich znajdziesz gotowych do przyłączenia się Berserkerów, natomiast w innej Starego Oprycha. Porozmawiaj z piratem i powiadom go o udanej misji ratunkowej. Skazaniec podziękuje za Twój wysiłek i obieca, że przy następnym spotkaniu odwdzięczy się z nawiązką (Oprych zna legendę o zatopionym statku i opowie Ci ją, jak go odwiedzisz w siedzibie Bractwa). Możesz wrócić do Teksa i odebrać nagrodę za wykonanie zadania.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, magiczne zwoje.
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wstęp Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.4) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Górny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szczyty Ardanu Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Mehgard Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Magiczna Dolina Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wielki Las Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szare Pustkowia Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Śmierci Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Kraina demonów Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
Czy da sie wytłuc tego krakena
W drugiej rozgrywce w skrzynce Bartłomieja Brody nie było ani pieniedzy ani artefaktu, ale za to były tam 3 runy umysłu. Tanio jak za 20 000 ! I to przykład jak losowe jest umieszczanie artefaktów a także zasobów ludzkich. O ile w pierwszej rozgrywce z wysokopoziomowych jednostek miałem do dyspozycji tylko inkwizytorów - na mokradłach, to w tej obok inkwizytorów były szczupłe zasoby rycerzy (mokradła i Wyspy). Nawet Zamek Króla Marka róznicuje zasoby. Pisanie w poradniku "od tej chwili będziesz mógł tu nabywać cyklopy" jest bez sensu, równie dobrze bedą tam cyklopy jak olbrzymy albo Wilki Morskie. I to jest urok tej gry. Szkoda, że gra nie losuje lokacji jak Diablo, ale i tak jest fajnie.
U.V Impaler dał jednak w poradniku ciała. Najwidoczniej gra niezbyt przypadła mu do gustu i w pierwszej połowie przysiadł fałdów a później sobie odpuscił.
Brak dalszego ciągu questu z bossem "Wielki Żółw". Tylko jedna opcja dialogowa prowadzi do przyzwania żółwia podczas ponownego spotkania z szamanem w Kraju Elfów - a 10 - 12 kryształów którymi nas obdarowuje piechota nie chodzi. Szamana moim zdaniem należy rozwałkować (po uprzednim sprawdzeniu czy na pokojowej drodze nie ma jakiegoś szczególnie cennego artefaktu) chyba, ze koniecznie chcemy strzelać z orkowych katapult - odradzam.
Dolina śmierci i szare pustkowia potraktowane kompletnie po macoszemu. Brak questu z jajami czerwonego smoka - a ich późniejsza rekrutacja bardzo wzbogaca armię (jak ktoś lubi smoki - ja uwielbiam).
Brak rozbudowanego questu Duch Zuelli - wiedźma - nekromata.
Brak omówienia artefaktu/qustu "Zamek gremlinów" (wchodzimy w posiadanie chyba po małżeństwie z krasnoludką).
Autor upiera się przy stałych zasobach i gatunkach stworów w miejscach rekrutacji lub położeniu artefaktów. SĄ LOSOWE. Aczkolwiek losowanie następuje przed rozpoczęciem rozgrywki. I tak wielu artefaktów w danej rozgrywce może wogóle nie być a inne są zduplikowane a może i ztrójplikowane. W labiryncie smoków w magicznym ogrodzie zamiast węży i czwegoś tam jeszcze rekrutowałem między innymi szmaragdowe smoki za to w smoczej krypcie zamiast szmaragdowych czerwone - I TAK DALEJ.
Oczywiście tak jak i inne poradniki i ten jest kapitalną pracą a pieczołowitość z jaką ilustuje się je wszystkie zasługuje na najwyższe uznanie ale trzeba je wzbogacać i rozszerzać. Pomijając zwykłe przeoczenia gry wzbogacane są patchami często porzerzającymi fabułę.
Drogie GRY - ONLINE wypracujcie formułę poradników tak, aby było możliwe poddawanie ich korekcie.
I jescze mała porada dla amatorów rozpustnego życia. Na stałe partnerki zasługują jedynie żaba i demonka. Pierwsza niech śmiało rodzi dzieci, a druga raczej dźwiga oręż. Niemniej jeśli chcemy przelecieć wszystkie to przed rozwodem kupujemy na maksa runy (wcześniej kiedy ta opcja jest niedostępna - kupować artefakty, później odsprzedamy, lub jednostki na zapas).
Poradnik niestety zawiera błędy - przy tak rozbudowanej grze to nieuniknione, dlatego renomowane portale internetowe stosują zasadę "żyjacych poradników" a zatem co jakiś czas uzupełnianych po zgłoszeniu uwag przez graczy. Błędy poradników GOLa pozostają na "wiek wieków" Szkoda.
Ale ad rem. Rozdział Inne zajecia/Wyspy Zachodnie str 141 część Skarb Bartłomieja Brody autor kończy sekwencją
"Otwierając grobowiec niechcący wskrzesiłeś Bartłomieja, za co ten będzie Ci oczywiscie bardzo wdzięczny. Broda jednak bardzo szybko się ulotni, zostawiając Cię z pustymi rękami.
Nagrody: Brak"
Otóż Bartłomiej Broda przenosi się na pobliską wysepkę gdzie można stoczyć z nim walkę i posiąść jego skarb - ponieważ jest on najprawdopodobniej losowy mogę napisać jedynie, ze w moim przypadku było to około 16 000 złota + artefakt + złoto za pokonanie + pokaźna ilość doświadczenia. Wydane 20 000 za klucz opłaciło się.
mam pytanie
skonczylem gre na 31 poziomie wszystko ladnie pieknie, ale u mnie wyksztalcilo sie tylko 2 demonów w Szkatułce Szału, mam pewne przypuszczenie
gralem na niskim poziomie trudnosci - chcialem szybko gre skonczyc , jeszcze w tym roczku hehe
szkoda tylko ze nigdzie nie pisalo ze z niskiego poziomu nie bedzie wszystkich demonów szalu :(((
Jest na sto procent w zamku, gdzie leży reszta szkieletu, jednak jest ona rozmieszczana w losowych miejscach tego zamku więc jednoznacznej odpowiedzi podać nie można. Musisz po prostu się dobrze rozejrzeć.
A gdzie jest głowa do tego szkieleciku :P
Nie mogę znaleźć :D
Ja mam problem z pierwszą walką z megażółwiem - po wczytaniu ekranu walki nie mogę ruszyć jednostkami. Czy to jakiś błąd gry ?
W misji Tajemnica opuszczonego zamku po wykonaniu zadania Bezgłowego Szkieletu, gdy klikam na pochodnię nic się nie dzieje, o co chodzi?
edit: Acha, zła pochodnia. Już sobie poradziłem :)
Niestety ostatnia walka grają magiem jest bardzo prosta (Inteligencja ok 31).
2x Armagedon, Czarna dziura i zostają 2 oddziały przeciwnika: 1 tytan i ok 200 Ognistych ważek. Szamani załatwiają ważki na raz i cokolwiek tytana. Koniec!
Właśnie ukończyłem tą grę i polecam ją wszystkim. Jest warta każdej wydanej na nią złotówki. Wspaniały, baśniowy świat podany w otoczce strategicznej przypominającej HoMM 3.
Cóż, w sklepie cenegi gra jest za 79.90, więc nie tak źle. Prywatnie zaopatrzę się jednak wysyłkowo w wersję angielską. Nie chcę, by powtórzyła się sytuacja taka jak ze Space Rangers 2 gdzie słaba sprzedaż w Polsce (tak przynajmniej zakładam) spowodowała niewydanie dodatku (abstrahując od tego, że "patch/dodatek" do SR2 zbyt wspaniały to nie jest, a Katauri/1C/Cinemaware/Stardock liczą sobie za niego całkiem sporo). Polacy naród dziwny i trudno przewidzieć jak sprzeda się KB pomimo dobrych recenzji i nakładów na reklamę.
kom-pan ===> kwestia swiecidelek i stare dobre prawo popytu-podazy.
sa chetni na to, zeby zaplacic za gre 100 zl wiec w tej cenie sie im ja sprzedaje - popyt-podaz.
Ale skad sie biora chetni? ano tutaj wchodzi do akcji "prawo" swiecidelek, jak w przypadku dzikich na kontynencie amerykanskim.
Otoz King's Bounty ma sliczna grafike, a gracze to ludzie prosci (dzicy) dla ktorych grafika jest (nie wazne co bredza jednostki) w 100% najwazniejszym elementem gry - niczym swiecidelka.
Dostaja wiec gracze swoje swiecidelka i musza za to zaplacic odpowiednia cene... a poniewaz z mysleniem u nich ciezko to placa tyle ile im kaza :) - simple as that.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.












