King's Bounty Legend: Dolny Hadar Zadania poboczne
Aktualizacja:
Dolny Hadar
Dźwignia
W północno-wschodniej części kopalni znajduje się winda pozwalająca dostać się do Górnego Hadaru, ale w chwili obecnej jest ona zepsuta. Pełniący funkcję operatora maszyny krasnolud Babur, poprosi Cię o pomoc w jej naprawie. Problem wydaje się prosty do rozwiązania. Aby zmusić windę do działania, trzeba zamontować nową dźwignię.
![]() Zepsuta winda i Babur.
| ![]() Dźwignię dostaniesz w wiosce Pick.
|
Skieruj się do wioski Pick, która położona jest w południowym krańcu Dolnego Hadaru. Dźwignię otrzymasz bez zbędnych ceregieli od kowala Derolda, gdy tylko zaglądniesz do jego kuźni i porozmawiasz z nim.
Wróć się do Babura i wręcz mu dźwignię. Krasnolud w oka mgnieniu zreperuje mechanizm. Oprócz ustalonej nagrody otrzymasz także możliwość zwiedzenia niedostępnej wcześniej części Górnego Hadaru. Aby wyjechać na powierzchnię, użyj oczywiście windy.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, przejście do Górnego Hadaru.
Gaz ziemny
Porozmawiaj ze Smokiem Krenosem, który przebywa w południowo-wschodnim krańcu kopalni. Krasnolud poprosi Cię on o pomoc w włączeniu lamp, zasilanych gazem ziemnym. Mechanizm uruchamia się za pomocą specjalnego zaworu. Górnik mógłby zrobić to sam, ale w pobliżu czają się bardzo niebezpieczne stwory.
![]() Smok Krenos oczekuje śmiałka, który pokona potwory i włączy oświetlenie.
| ![]() Przekręć ten zawór by wykonać zadanie.
|
Wejdź do ciemnego korytarza. Po krótkiej wędrówce spotkasz Cyklopa, który stoi na drodze do zaworu - musi więc zostać unicestwiony. Potwór wspierany jest przez inne jednostki: Okrutnych Obserwatorów i Prastare Niedźwiedzie. To bardzo wymagający przeciwnik, dlatego Twój bohater musi dysponować sporą armią lub potężnymi zaklęciami, aby sobie z nim poradzić. W skąpanych w mroku korytarzach czai się jeszcze jeden oponent - Obserwator. Mimo że w jego armii znajdują się Alchemicy, Prastare Niedźwiedzie i Górnicy, potyczka będzie znacznie łatwiejsza.
Gdy uporasz się z potworami, przejdź do końca korytarza i przekręć zawór kilkając na nim lewym przyciskiem myszy. Mrok rozświetlą gazowe lampy, a Ty będziesz mógł odebrać nagrodę od Krenosa.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Laboratorium nr 44
Zachodnia część Dolnego Hadaru została odizolowana od reszty kopalni. Powód? Niebezpieczny potwór, który był badany w tutejszym laboratorium, uciekł i teraz zagraża mieszkającym pod ziemią krasnoludom. Pilnujący zamkniętej strefy inspektor Bon Gan powierzy Ci misję zabicia stwora, o ile przekonasz go w rozmowie, że chcesz mu pomóc.
Po otwarciu bramy skieruj się do jaskini. Po krótkiej wędrówce natkniesz się na grupę wrogów (Pająki), ale to nie ona stanowi tu największy problem. W okolicach zrujnowanego laboratorium przebywa olbrzymia królowa pająków - trzeci i zarazem ostatni boss w grze. Aby zakończyć sukcesem to zadanie, musisz ją zabić.
![]() Bon Gan otworzy przejście do laboratorium, gdy przekonasz go że jesteś w stanie mu pomóc.
| ![]() Królowa Pająków budzi respekt.
|
Walka z królową do łatwych nie należy - potwór ma aż 25 tysięcy punktów życia, dlatego musisz dysponować naprawdę sporą armią, by pozbyć się go bez większych strat. Monstrum atakuje w zwarciu i potrafi zranić kilka jednostek naraz, o ile stoją one bezpośrednio przed odnóżami. Poza tym królowa przysyła na plac boju mniejsze Pająki (nawet cztery oddziały jednocześnie), które mają pomóc jej w obronie przed Twoimi atakami. Stworki te można całkowicie zignorować, gdyż nie stanowią one większego zagrożenia, a tylko odwracają Twą uwagę od głównego celu. Jeśli jednak zamierzasz je niszczyć, to pamiętaj, że królowa szybko uzupełni straty i na dodatek oddziały pomocnicze będą co raz bardziej liczne.
W trakcie walki królowa często zmienia pozycję na planszy - jednostki stojące blisko potwora w kilka chwil będą miały do pokonania całą arenę, co może przysporzyć kłopotu wolniejszym oddziałom.
Gdy w końcu uda Ci się zatłuc nieudany eksperyment krasnoludzkiego laboratorium, odwiedź ponownie Bon Gana. Naukowiec wręczy Ci nagrodę, zapomni o całej sprawie i zamknie bramę na cztery spusty. Z tego właśnie względu przed wyjściem dokładnie zbadaj jaskinię w poszukiwaniu cennych przedmiotów!
Nagrody: Punkty doświadczenia, runy.
Odznaki górników
Odwiedź chatę położoną w północno-zachodnim krańcu podziemi i porozmawiaj z Baldurem. Krasnolud jest brygadzistą górników i ma dla Ciebie pewne zadanie. Chodzi o odnalezienie kilku miedzianych plakietek, jakie noszą przy sobie pracownicy kopalni. Baldur domyśla się, że górnicy zostali zabici przez grasujące w okolicy potwory, dlatego też do tej misji potrzebny jest bohater, który nie boi się stanąć twarzą w twarz z żądnymi krwi przeciwnikami.
![]() Chata Baldura.
| ![]() Takich właśnie odznak musisz szukać w podziemiach.
|
Odznaki górników walają się w różnych miejscach na terenie Dolnego Hadaru. Oznacza to, że w ich poszukiwaniu musisz zwiedzić praktycznie całą kopalnię i jeśli zajdzie taka potrzeba, zabić strzegące plakietek potwory. Odznak jest dziewięć - aby zaliczyć zadanie trzeba zdobyć je wszystkie.
Z odznakami w plecaku skieruj się do chaty Baldura i zamelduj wykonanie zadania. Krasnolud wynagrodzi Twój trud złotem i magicznymi kryształami, a także zgodzi się sprzedać Ci nowe jednostki.
Nagrody: Złoto, magiczne kryształy, możliwość rekrutowania Górników.
Zaginiona Gerda
Zadanie to zleci Ci Tadum Reg, władca Zamku Horwest, położonego w centralnej części kopalni. Krasnolud poprosi Cię o odnalezienie córki Gerdy, która jakiś czas temu wyruszyła po drewno na opał i jak dotąd nie wróciła do domu. Poszukiwania dziewczyny masz rozpocząć w Górnym Hadarze.
![]() Zadanie to otrzymasz na zamku Horwest.
| ![]() Użyj windy położonej obok twierdzy, aby ruszyć śladem zaginionej Gerdy.
|
Tuż obok krasnoludzkiej twierdzy znajduje się winda, która zabierze Cię na powierzchnię, do odosobnionej części Górnego Hadaru. W okolicy panoszy się Cyklop - jeśli chcesz, możesz go zabić i pozbierać walające się nieopodal przedmioty. Twoim głównym celem jest jednak jaskinia, także zamieszkana przez jednookie monstra.
Gerda przetrzymywana jest w tylnej części wielkiej groty. Jeśli chcesz ją uwolnić, musisz wpierw pokonać dwie grupy Cyklopów, wspieranych przez Okrutnych Obserwatorów. Walki nie należą do najłatwiejszych, dlatego dobrze jest wybrać się tutaj z liczną armią. Cyklopy to twarde i bardzo wytrzymałe stworzenia - na dodatek potrafią zadać duże obrażenia podnoszonymi z ziemi głazami.
![]() Wejście do jaskini Cyklopów.
| ![]() Gerda przetrzymywana jest w prowizorycznym więzieniu.
|
Po zniszczeniu potworów, skieruj się w głąb jaskini i porozmawiaj z Gerdą. Powiedz dziewczynie, że przyszedłeś ją uwolnić i wracaj do Zamku Horwest. Krasnolud wynagrodzi Cię za Twoje starania, a także da błogosławieństwo na ślub z Gerdą, o ile oczywiście zechcesz poprosić ją o rękę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, możliwość ślubu z Gerdą.
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wstęp Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.4) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Górny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szczyty Ardanu Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Mehgard Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Magiczna Dolina Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wielki Las Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szare Pustkowia Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Śmierci Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Kraina demonów Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
Czy da sie wytłuc tego krakena
W drugiej rozgrywce w skrzynce Bartłomieja Brody nie było ani pieniedzy ani artefaktu, ale za to były tam 3 runy umysłu. Tanio jak za 20 000 ! I to przykład jak losowe jest umieszczanie artefaktów a także zasobów ludzkich. O ile w pierwszej rozgrywce z wysokopoziomowych jednostek miałem do dyspozycji tylko inkwizytorów - na mokradłach, to w tej obok inkwizytorów były szczupłe zasoby rycerzy (mokradła i Wyspy). Nawet Zamek Króla Marka róznicuje zasoby. Pisanie w poradniku "od tej chwili będziesz mógł tu nabywać cyklopy" jest bez sensu, równie dobrze bedą tam cyklopy jak olbrzymy albo Wilki Morskie. I to jest urok tej gry. Szkoda, że gra nie losuje lokacji jak Diablo, ale i tak jest fajnie.
U.V Impaler dał jednak w poradniku ciała. Najwidoczniej gra niezbyt przypadła mu do gustu i w pierwszej połowie przysiadł fałdów a później sobie odpuscił.
Brak dalszego ciągu questu z bossem "Wielki Żółw". Tylko jedna opcja dialogowa prowadzi do przyzwania żółwia podczas ponownego spotkania z szamanem w Kraju Elfów - a 10 - 12 kryształów którymi nas obdarowuje piechota nie chodzi. Szamana moim zdaniem należy rozwałkować (po uprzednim sprawdzeniu czy na pokojowej drodze nie ma jakiegoś szczególnie cennego artefaktu) chyba, ze koniecznie chcemy strzelać z orkowych katapult - odradzam.
Dolina śmierci i szare pustkowia potraktowane kompletnie po macoszemu. Brak questu z jajami czerwonego smoka - a ich późniejsza rekrutacja bardzo wzbogaca armię (jak ktoś lubi smoki - ja uwielbiam).
Brak rozbudowanego questu Duch Zuelli - wiedźma - nekromata.
Brak omówienia artefaktu/qustu "Zamek gremlinów" (wchodzimy w posiadanie chyba po małżeństwie z krasnoludką).
Autor upiera się przy stałych zasobach i gatunkach stworów w miejscach rekrutacji lub położeniu artefaktów. SĄ LOSOWE. Aczkolwiek losowanie następuje przed rozpoczęciem rozgrywki. I tak wielu artefaktów w danej rozgrywce może wogóle nie być a inne są zduplikowane a może i ztrójplikowane. W labiryncie smoków w magicznym ogrodzie zamiast węży i czwegoś tam jeszcze rekrutowałem między innymi szmaragdowe smoki za to w smoczej krypcie zamiast szmaragdowych czerwone - I TAK DALEJ.
Oczywiście tak jak i inne poradniki i ten jest kapitalną pracą a pieczołowitość z jaką ilustuje się je wszystkie zasługuje na najwyższe uznanie ale trzeba je wzbogacać i rozszerzać. Pomijając zwykłe przeoczenia gry wzbogacane są patchami często porzerzającymi fabułę.
Drogie GRY - ONLINE wypracujcie formułę poradników tak, aby było możliwe poddawanie ich korekcie.
I jescze mała porada dla amatorów rozpustnego życia. Na stałe partnerki zasługują jedynie żaba i demonka. Pierwsza niech śmiało rodzi dzieci, a druga raczej dźwiga oręż. Niemniej jeśli chcemy przelecieć wszystkie to przed rozwodem kupujemy na maksa runy (wcześniej kiedy ta opcja jest niedostępna - kupować artefakty, później odsprzedamy, lub jednostki na zapas).
Poradnik niestety zawiera błędy - przy tak rozbudowanej grze to nieuniknione, dlatego renomowane portale internetowe stosują zasadę "żyjacych poradników" a zatem co jakiś czas uzupełnianych po zgłoszeniu uwag przez graczy. Błędy poradników GOLa pozostają na "wiek wieków" Szkoda.
Ale ad rem. Rozdział Inne zajecia/Wyspy Zachodnie str 141 część Skarb Bartłomieja Brody autor kończy sekwencją
"Otwierając grobowiec niechcący wskrzesiłeś Bartłomieja, za co ten będzie Ci oczywiscie bardzo wdzięczny. Broda jednak bardzo szybko się ulotni, zostawiając Cię z pustymi rękami.
Nagrody: Brak"
Otóż Bartłomiej Broda przenosi się na pobliską wysepkę gdzie można stoczyć z nim walkę i posiąść jego skarb - ponieważ jest on najprawdopodobniej losowy mogę napisać jedynie, ze w moim przypadku było to około 16 000 złota + artefakt + złoto za pokonanie + pokaźna ilość doświadczenia. Wydane 20 000 za klucz opłaciło się.
mam pytanie
skonczylem gre na 31 poziomie wszystko ladnie pieknie, ale u mnie wyksztalcilo sie tylko 2 demonów w Szkatułce Szału, mam pewne przypuszczenie
gralem na niskim poziomie trudnosci - chcialem szybko gre skonczyc , jeszcze w tym roczku hehe
szkoda tylko ze nigdzie nie pisalo ze z niskiego poziomu nie bedzie wszystkich demonów szalu :(((
Jest na sto procent w zamku, gdzie leży reszta szkieletu, jednak jest ona rozmieszczana w losowych miejscach tego zamku więc jednoznacznej odpowiedzi podać nie można. Musisz po prostu się dobrze rozejrzeć.
A gdzie jest głowa do tego szkieleciku :P
Nie mogę znaleźć :D
Ja mam problem z pierwszą walką z megażółwiem - po wczytaniu ekranu walki nie mogę ruszyć jednostkami. Czy to jakiś błąd gry ?
W misji Tajemnica opuszczonego zamku po wykonaniu zadania Bezgłowego Szkieletu, gdy klikam na pochodnię nic się nie dzieje, o co chodzi?
edit: Acha, zła pochodnia. Już sobie poradziłem :)
Niestety ostatnia walka grają magiem jest bardzo prosta (Inteligencja ok 31).
2x Armagedon, Czarna dziura i zostają 2 oddziały przeciwnika: 1 tytan i ok 200 Ognistych ważek. Szamani załatwiają ważki na raz i cokolwiek tytana. Koniec!
Właśnie ukończyłem tą grę i polecam ją wszystkim. Jest warta każdej wydanej na nią złotówki. Wspaniały, baśniowy świat podany w otoczce strategicznej przypominającej HoMM 3.
Cóż, w sklepie cenegi gra jest za 79.90, więc nie tak źle. Prywatnie zaopatrzę się jednak wysyłkowo w wersję angielską. Nie chcę, by powtórzyła się sytuacja taka jak ze Space Rangers 2 gdzie słaba sprzedaż w Polsce (tak przynajmniej zakładam) spowodowała niewydanie dodatku (abstrahując od tego, że "patch/dodatek" do SR2 zbyt wspaniały to nie jest, a Katauri/1C/Cinemaware/Stardock liczą sobie za niego całkiem sporo). Polacy naród dziwny i trudno przewidzieć jak sprzeda się KB pomimo dobrych recenzji i nakładów na reklamę.
kom-pan ===> kwestia swiecidelek i stare dobre prawo popytu-podazy.
sa chetni na to, zeby zaplacic za gre 100 zl wiec w tej cenie sie im ja sprzedaje - popyt-podaz.
Ale skad sie biora chetni? ano tutaj wchodzi do akcji "prawo" swiecidelek, jak w przypadku dzikich na kontynencie amerykanskim.
Otoz King's Bounty ma sliczna grafike, a gracze to ludzie prosci (dzicy) dla ktorych grafika jest (nie wazne co bredza jednostki) w 100% najwazniejszym elementem gry - niczym swiecidelka.
Dostaja wiec gracze swoje swiecidelka i musza za to zaplacic odpowiednia cene... a poniewaz z mysleniem u nich ciezko to placa tyle ile im kaza :) - simple as that.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.












