Dolny Hadar | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
Aktualizacja:
Dolny Hadar
Dźwignia
W północno-wschodniej części kopalni znajduje się winda pozwalająca dostać się do Górnego Hadaru, ale w chwili obecnej jest ona zepsuta. Pełniący funkcję operatora maszyny krasnolud Babur, poprosi Cię o pomoc w jej naprawie. Problem wydaje się prosty do rozwiązania. Aby zmusić windę do działania, trzeba zamontować nową dźwignię.
![]() Zepsuta winda i Babur.
| ![]() Dźwignię dostaniesz w wiosce Pick.
|
Skieruj się do wioski Pick, która położona jest w południowym krańcu Dolnego Hadaru. Dźwignię otrzymasz bez zbędnych ceregieli od kowala Derolda, gdy tylko zaglądniesz do jego kuźni i porozmawiasz z nim.
Wróć się do Babura i wręcz mu dźwignię. Krasnolud w oka mgnieniu zreperuje mechanizm. Oprócz ustalonej nagrody otrzymasz także możliwość zwiedzenia niedostępnej wcześniej części Górnego Hadaru. Aby wyjechać na powierzchnię, użyj oczywiście windy.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, przejście do Górnego Hadaru.
Gaz ziemny
Porozmawiaj ze Smokiem Krenosem, który przebywa w południowo-wschodnim krańcu kopalni. Krasnolud poprosi Cię on o pomoc w włączeniu lamp, zasilanych gazem ziemnym. Mechanizm uruchamia się za pomocą specjalnego zaworu. Górnik mógłby zrobić to sam, ale w pobliżu czają się bardzo niebezpieczne stwory.
![]() Smok Krenos oczekuje śmiałka, który pokona potwory i włączy oświetlenie.
| ![]() Przekręć ten zawór by wykonać zadanie.
|
Wejdź do ciemnego korytarza. Po krótkiej wędrówce spotkasz Cyklopa, który stoi na drodze do zaworu - musi więc zostać unicestwiony. Potwór wspierany jest przez inne jednostki: Okrutnych Obserwatorów i Prastare Niedźwiedzie. To bardzo wymagający przeciwnik, dlatego Twój bohater musi dysponować sporą armią lub potężnymi zaklęciami, aby sobie z nim poradzić. W skąpanych w mroku korytarzach czai się jeszcze jeden oponent - Obserwator. Mimo że w jego armii znajdują się Alchemicy, Prastare Niedźwiedzie i Górnicy, potyczka będzie znacznie łatwiejsza.
Gdy uporasz się z potworami, przejdź do końca korytarza i przekręć zawór kilkając na nim lewym przyciskiem myszy. Mrok rozświetlą gazowe lampy, a Ty będziesz mógł odebrać nagrodę od Krenosa.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Laboratorium nr 44
Zachodnia część Dolnego Hadaru została odizolowana od reszty kopalni. Powód? Niebezpieczny potwór, który był badany w tutejszym laboratorium, uciekł i teraz zagraża mieszkającym pod ziemią krasnoludom. Pilnujący zamkniętej strefy inspektor Bon Gan powierzy Ci misję zabicia stwora, o ile przekonasz go w rozmowie, że chcesz mu pomóc.
Po otwarciu bramy skieruj się do jaskini. Po krótkiej wędrówce natkniesz się na grupę wrogów (Pająki), ale to nie ona stanowi tu największy problem. W okolicach zrujnowanego laboratorium przebywa olbrzymia królowa pająków - trzeci i zarazem ostatni boss w grze. Aby zakończyć sukcesem to zadanie, musisz ją zabić.
![]() Bon Gan otworzy przejście do laboratorium, gdy przekonasz go że jesteś w stanie mu pomóc.
| ![]() Królowa Pająków budzi respekt.
|
Walka z królową do łatwych nie należy - potwór ma aż 25 tysięcy punktów życia, dlatego musisz dysponować naprawdę sporą armią, by pozbyć się go bez większych strat. Monstrum atakuje w zwarciu i potrafi zranić kilka jednostek naraz, o ile stoją one bezpośrednio przed odnóżami. Poza tym królowa przysyła na plac boju mniejsze Pająki (nawet cztery oddziały jednocześnie), które mają pomóc jej w obronie przed Twoimi atakami. Stworki te można całkowicie zignorować, gdyż nie stanowią one większego zagrożenia, a tylko odwracają Twą uwagę od głównego celu. Jeśli jednak zamierzasz je niszczyć, to pamiętaj, że królowa szybko uzupełni straty i na dodatek oddziały pomocnicze będą co raz bardziej liczne.
W trakcie walki królowa często zmienia pozycję na planszy - jednostki stojące blisko potwora w kilka chwil będą miały do pokonania całą arenę, co może przysporzyć kłopotu wolniejszym oddziałom.
Gdy w końcu uda Ci się zatłuc nieudany eksperyment krasnoludzkiego laboratorium, odwiedź ponownie Bon Gana. Naukowiec wręczy Ci nagrodę, zapomni o całej sprawie i zamknie bramę na cztery spusty. Z tego właśnie względu przed wyjściem dokładnie zbadaj jaskinię w poszukiwaniu cennych przedmiotów!
Nagrody: Punkty doświadczenia, runy.
Odznaki górników
Odwiedź chatę położoną w północno-zachodnim krańcu podziemi i porozmawiaj z Baldurem. Krasnolud jest brygadzistą górników i ma dla Ciebie pewne zadanie. Chodzi o odnalezienie kilku miedzianych plakietek, jakie noszą przy sobie pracownicy kopalni. Baldur domyśla się, że górnicy zostali zabici przez grasujące w okolicy potwory, dlatego też do tej misji potrzebny jest bohater, który nie boi się stanąć twarzą w twarz z żądnymi krwi przeciwnikami.
![]() Chata Baldura.
| ![]() Takich właśnie odznak musisz szukać w podziemiach.
|
Odznaki górników walają się w różnych miejscach na terenie Dolnego Hadaru. Oznacza to, że w ich poszukiwaniu musisz zwiedzić praktycznie całą kopalnię i jeśli zajdzie taka potrzeba, zabić strzegące plakietek potwory. Odznak jest dziewięć - aby zaliczyć zadanie trzeba zdobyć je wszystkie.
Z odznakami w plecaku skieruj się do chaty Baldura i zamelduj wykonanie zadania. Krasnolud wynagrodzi Twój trud złotem i magicznymi kryształami, a także zgodzi się sprzedać Ci nowe jednostki.
Nagrody: Złoto, magiczne kryształy, możliwość rekrutowania Górników.
Zaginiona Gerda
Zadanie to zleci Ci Tadum Reg, władca Zamku Horwest, położonego w centralnej części kopalni. Krasnolud poprosi Cię o odnalezienie córki Gerdy, która jakiś czas temu wyruszyła po drewno na opał i jak dotąd nie wróciła do domu. Poszukiwania dziewczyny masz rozpocząć w Górnym Hadarze.
![]() Zadanie to otrzymasz na zamku Horwest.
| ![]() Użyj windy położonej obok twierdzy, aby ruszyć śladem zaginionej Gerdy.
|
Tuż obok krasnoludzkiej twierdzy znajduje się winda, która zabierze Cię na powierzchnię, do odosobnionej części Górnego Hadaru. W okolicy panoszy się Cyklop - jeśli chcesz, możesz go zabić i pozbierać walające się nieopodal przedmioty. Twoim głównym celem jest jednak jaskinia, także zamieszkana przez jednookie monstra.
Gerda przetrzymywana jest w tylnej części wielkiej groty. Jeśli chcesz ją uwolnić, musisz wpierw pokonać dwie grupy Cyklopów, wspieranych przez Okrutnych Obserwatorów. Walki nie należą do najłatwiejszych, dlatego dobrze jest wybrać się tutaj z liczną armią. Cyklopy to twarde i bardzo wytrzymałe stworzenia - na dodatek potrafią zadać duże obrażenia podnoszonymi z ziemi głazami.
![]() Wejście do jaskini Cyklopów.
| ![]() Gerda przetrzymywana jest w prowizorycznym więzieniu.
|
Po zniszczeniu potworów, skieruj się w głąb jaskini i porozmawiaj z Gerdą. Powiedz dziewczynie, że przyszedłeś ją uwolnić i wracaj do Zamku Horwest. Krasnolud wynagrodzi Cię za Twoje starania, a także da błogosławieństwo na ślub z Gerdą, o ile oczywiście zechcesz poprosić ją o rękę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, możliwość ślubu z Gerdą.
0
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- Zadania poboczne
- Wstęp | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Grenwort (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Grenwort (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Grenwort (cz.3) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Grenwort (cz.4) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Błotne Moczary (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Błotne Moczary (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Błotne Moczary (cz.3) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Las Verlon (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Las Verlon (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Las Verlon (cz.3) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Arlania (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Arlania (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Arlania (cz.3) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Wyspy Zachodnie (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Wyspy Zachodnie (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Wyspy Wschodnie (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Wyspy Wschodnie (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Górny Hadar | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Dolny Hadar | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Szczyty Ardanu | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Mehgard | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Magiczna Dolina | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Wielki Las | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Szare Pustkowia | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Dolina Śmierci | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Kraina demonów | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany562969 Legionista
Czy da sie wytłuc tego krakena
HumanGhost Generał
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
zanonimizowany813744 Junior
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
zanonimizowany813744 Junior
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Kaźok Junior
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.












