King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.2) Zadania poboczne
Aktualizacja:
Mówiący ptak
Odwiedź małą chatkę w północno-wschodniej części krainy i porozmawiaj z Archonem. Starzec poprosi Cię o pomoc w znalezieniu mówiącego ptaka, który zgubił się gdzieś w Lesie Verlon.
![]() Archon poprosi Cię o odnalezienie swojego pupila.
| ![]() Ptak znajduje się w pobliżu Schroniska Bandytów.
|
Ptak ukrywa się nieopodal Schroniska bandytów, które to z kolei położone jest w zachodniej części Arlanii. Porozmawiaj ze zwierzęciem i przekonaj go, aby posłusznie powrócił do swojego pana. Ptak przystanie na Twoją propozycję. Teraz możesz udać się do chaty Archona i odebrać od niego nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Nowy traktat o nieagresji
Zadanie to zleci markiz Kontu po wykonaniu misji Układ o nieagresji. Pan Zamku Verlon szybko zorientował się, że Hogard Niszczyciel nie jest specjalnie rozgarnięty i pragnie renegocjować zawarty wcześniej traktat. Na mocy nowej umowy przywódca barbarzyńców otrzymałby tytuł szlachecki, ale w zamian oddawałby część łupów markizowi.
Odwiedź namiot Hogarda i porozmawiaj z nim. Barbarzyńca wcale nie jest taki głupi, na jakiego wygląda i natychmiast połapie się, że markiz Kontu pragnie go wykorzystać. Herszt poleci swoim kompanom wyciągnąć miecze, stawiając Cię tym samym w podbramkowej sytuacji.
![]() Hoggard nie przystanie na nową ofertę markiza.
| ![]() Markiz nie będzie zadowolony, że barbarzyńca zginął, ale i tak dostaniesz nagrodę za wykonanie zadania.
|
Rozmowę można zakończyć na dwa sposoby. Jeśli zdecydujesz się wycofać z dalszej dyskusji, Twój bohater uspokoi Hogarda i nie dopuści do rozpoczęcia bitwy. Teraz wystarczy udać się do zamku i zdać markizowi raport. Władca Verlonu nie ucieszy się na wieść o fiasku negocjacji i niestety, nie obsypie Cię złotem. Nie otrzymasz również punktów doświadczenia. W dzienniku pojawi się natomiast zapis, że misja zakończyła się porażką.
Druga linia dialogowa prowadzi bezpośrednio do bitwy. Hogard wystawi do walki doborowy oddział składający się z Barbarzyńców, Berserkerów i Niedźwiedzi, ale średnio doświadczonemu graczowi taka armia nie sprawi żadnych kłopotów. Zmiatając wszystkich wrogów z powierzchni ziemi, automatycznie zabijemy też herszta barbarzyńców.
Wracaj do zamku i porozmawiaj z markizem Kontu. Władca nie będzie zadowolony ze śmierci Hogarda, ale i tak wypłaci Ci nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Smocze serce
W zachodniej części Lasu Verlon znajduje się osadzony w skałach zamek, którego głównym lokatorem jest smok Atta. Ogromny stwór poprosi Cię o przysługę w delikatnej sprawie natury sercowej. Smok jest bardzo zakochany w pięknej Gelenie i chciałby sprowadzić ją do swojej twierdzy. Oczywiście kwestia przekonania kobiety do przeprowadzki spadnie na Twoje barki. W wykonaniu tego zadania pomoże Ci piękny amulet, który otrzymasz w trakcie rozmowy z Attą.
![]() Siedizbę Atty znajdziesz w zachodniej części krainy.
| ![]() Gelena z zamku Gefen chętnie wróci do Atty.
|
Skieruj się do Zamku Gefen we wschodniej części krainy i porozmawiaj przebywającą w środku Geleną. Dziewczyna została w ostatnim czasie mocno doświadczona przez los (zginął jej mąż Gastrim), dlatego też szybko przystanie na propozycję smoka i zgodzi się do niego wrócić.
Nie pozostanie Ci nic innego, jak ponownie odwiedzić smoka i odebrać należną Ci nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Tajemnica opuszczonego zamku
Ryszard Harmon, dozorca zrujnowanego zamku królewskiego (znajdziesz go w centralnej części krainy), ma zadanie godne prawdziwego poszukiwacza przygód. W pilnowanej przez niego twierdzy znajduje się ponoć wielki skarb, który strażnik chciałby odzyskać. Problem polega na tym, że w środku roi się od nieprzyjaźnie nastawionych ożywieńców.
![]() Koło zamku stoi Ryszard. To właśnie on zleci Ci to zadanie.
| ![]() Wejście do ukrytej komnaty znajdziesz w sali tronowej.
|
Podziemia są całkowicie opanowane przez Szkielety i Duchy, które zaatakują Cię przy pierwszej okazji. Zdecydowanie największym wyzwaniem jest bardzo duża, bo składająca się z przeszło tysiąca jednostek grupa łuczników. Z tego właśnie względu eksploracji zamkowych korytarzy powinni wystrzegać się początkujący poszukiwacze skarbów. Lepiej jest zostawić w spokoju to zadanie i wrócić tu, gdy bohater będzie odpowiednio doświadczony.
Wejście do komnaty z ukrytym skarbem zlokalizowane jest w sali tronowej. Aby je znaleźć, musisz kliknąć na jednym z wiszących tu obrazów. Skrzyni pilnuje grupa Martwych pająków. Gdy je zabijesz, będziesz mógł bezpiecznie zabrać ze sobą zawartość kufra.
![]() Skarbu strzegą Martwe Pająki.
| ![]() Zdobyte w zamku kosztowności zabierz do stolicy Darionu.
|
Zanim opuścisz twierdzę, warto dokładnie ją przeszukać. W urnach znajdziesz nie tylko złoto, ale czasem również przydatne przedmioty. Klikaj również na malowidłach, których sporo wisi w zamkowych korytarzach. Uważaj jednak! W niektórych obrazach czają się ożywieńcy, którzy natychmiast po uwolnieniu rzucą się do walki. W opuszczonej fortecy znajduje się jeszcze jedna ukryta komnata. Aby ją odnaleźć, wykonaj zadanie poboczne Bezgłowy Szkielet.
Z kosztownościami w rękach opuść zrujnowaną twierdzę i porozmawiaj z Robertem. Strażnik nie przyjmie skarbu, ale odeśle Cię z nim na zamek królewski w Grenworcie. Wybierz się do stolicy Darionu i porozmawiaj z Markiem na temat znaleziska. Władca przyjmie zawartość skrzyni, a Tobie wręczy nagrodę za pomyślne wykonanie zadania.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wstęp Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.4) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Górny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szczyty Ardanu Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Mehgard Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Magiczna Dolina Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wielki Las Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szare Pustkowia Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Śmierci Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Kraina demonów Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
Czy da sie wytłuc tego krakena
W drugiej rozgrywce w skrzynce Bartłomieja Brody nie było ani pieniedzy ani artefaktu, ale za to były tam 3 runy umysłu. Tanio jak za 20 000 ! I to przykład jak losowe jest umieszczanie artefaktów a także zasobów ludzkich. O ile w pierwszej rozgrywce z wysokopoziomowych jednostek miałem do dyspozycji tylko inkwizytorów - na mokradłach, to w tej obok inkwizytorów były szczupłe zasoby rycerzy (mokradła i Wyspy). Nawet Zamek Króla Marka róznicuje zasoby. Pisanie w poradniku "od tej chwili będziesz mógł tu nabywać cyklopy" jest bez sensu, równie dobrze bedą tam cyklopy jak olbrzymy albo Wilki Morskie. I to jest urok tej gry. Szkoda, że gra nie losuje lokacji jak Diablo, ale i tak jest fajnie.
U.V Impaler dał jednak w poradniku ciała. Najwidoczniej gra niezbyt przypadła mu do gustu i w pierwszej połowie przysiadł fałdów a później sobie odpuscił.
Brak dalszego ciągu questu z bossem "Wielki Żółw". Tylko jedna opcja dialogowa prowadzi do przyzwania żółwia podczas ponownego spotkania z szamanem w Kraju Elfów - a 10 - 12 kryształów którymi nas obdarowuje piechota nie chodzi. Szamana moim zdaniem należy rozwałkować (po uprzednim sprawdzeniu czy na pokojowej drodze nie ma jakiegoś szczególnie cennego artefaktu) chyba, ze koniecznie chcemy strzelać z orkowych katapult - odradzam.
Dolina śmierci i szare pustkowia potraktowane kompletnie po macoszemu. Brak questu z jajami czerwonego smoka - a ich późniejsza rekrutacja bardzo wzbogaca armię (jak ktoś lubi smoki - ja uwielbiam).
Brak rozbudowanego questu Duch Zuelli - wiedźma - nekromata.
Brak omówienia artefaktu/qustu "Zamek gremlinów" (wchodzimy w posiadanie chyba po małżeństwie z krasnoludką).
Autor upiera się przy stałych zasobach i gatunkach stworów w miejscach rekrutacji lub położeniu artefaktów. SĄ LOSOWE. Aczkolwiek losowanie następuje przed rozpoczęciem rozgrywki. I tak wielu artefaktów w danej rozgrywce może wogóle nie być a inne są zduplikowane a może i ztrójplikowane. W labiryncie smoków w magicznym ogrodzie zamiast węży i czwegoś tam jeszcze rekrutowałem między innymi szmaragdowe smoki za to w smoczej krypcie zamiast szmaragdowych czerwone - I TAK DALEJ.
Oczywiście tak jak i inne poradniki i ten jest kapitalną pracą a pieczołowitość z jaką ilustuje się je wszystkie zasługuje na najwyższe uznanie ale trzeba je wzbogacać i rozszerzać. Pomijając zwykłe przeoczenia gry wzbogacane są patchami często porzerzającymi fabułę.
Drogie GRY - ONLINE wypracujcie formułę poradników tak, aby było możliwe poddawanie ich korekcie.
I jescze mała porada dla amatorów rozpustnego życia. Na stałe partnerki zasługują jedynie żaba i demonka. Pierwsza niech śmiało rodzi dzieci, a druga raczej dźwiga oręż. Niemniej jeśli chcemy przelecieć wszystkie to przed rozwodem kupujemy na maksa runy (wcześniej kiedy ta opcja jest niedostępna - kupować artefakty, później odsprzedamy, lub jednostki na zapas).
Poradnik niestety zawiera błędy - przy tak rozbudowanej grze to nieuniknione, dlatego renomowane portale internetowe stosują zasadę "żyjacych poradników" a zatem co jakiś czas uzupełnianych po zgłoszeniu uwag przez graczy. Błędy poradników GOLa pozostają na "wiek wieków" Szkoda.
Ale ad rem. Rozdział Inne zajecia/Wyspy Zachodnie str 141 część Skarb Bartłomieja Brody autor kończy sekwencją
"Otwierając grobowiec niechcący wskrzesiłeś Bartłomieja, za co ten będzie Ci oczywiscie bardzo wdzięczny. Broda jednak bardzo szybko się ulotni, zostawiając Cię z pustymi rękami.
Nagrody: Brak"
Otóż Bartłomiej Broda przenosi się na pobliską wysepkę gdzie można stoczyć z nim walkę i posiąść jego skarb - ponieważ jest on najprawdopodobniej losowy mogę napisać jedynie, ze w moim przypadku było to około 16 000 złota + artefakt + złoto za pokonanie + pokaźna ilość doświadczenia. Wydane 20 000 za klucz opłaciło się.
mam pytanie
skonczylem gre na 31 poziomie wszystko ladnie pieknie, ale u mnie wyksztalcilo sie tylko 2 demonów w Szkatułce Szału, mam pewne przypuszczenie
gralem na niskim poziomie trudnosci - chcialem szybko gre skonczyc , jeszcze w tym roczku hehe
szkoda tylko ze nigdzie nie pisalo ze z niskiego poziomu nie bedzie wszystkich demonów szalu :(((
Jest na sto procent w zamku, gdzie leży reszta szkieletu, jednak jest ona rozmieszczana w losowych miejscach tego zamku więc jednoznacznej odpowiedzi podać nie można. Musisz po prostu się dobrze rozejrzeć.
A gdzie jest głowa do tego szkieleciku :P
Nie mogę znaleźć :D
Ja mam problem z pierwszą walką z megażółwiem - po wczytaniu ekranu walki nie mogę ruszyć jednostkami. Czy to jakiś błąd gry ?
W misji Tajemnica opuszczonego zamku po wykonaniu zadania Bezgłowego Szkieletu, gdy klikam na pochodnię nic się nie dzieje, o co chodzi?
edit: Acha, zła pochodnia. Już sobie poradziłem :)
Niestety ostatnia walka grają magiem jest bardzo prosta (Inteligencja ok 31).
2x Armagedon, Czarna dziura i zostają 2 oddziały przeciwnika: 1 tytan i ok 200 Ognistych ważek. Szamani załatwiają ważki na raz i cokolwiek tytana. Koniec!
Właśnie ukończyłem tą grę i polecam ją wszystkim. Jest warta każdej wydanej na nią złotówki. Wspaniały, baśniowy świat podany w otoczce strategicznej przypominającej HoMM 3.
Cóż, w sklepie cenegi gra jest za 79.90, więc nie tak źle. Prywatnie zaopatrzę się jednak wysyłkowo w wersję angielską. Nie chcę, by powtórzyła się sytuacja taka jak ze Space Rangers 2 gdzie słaba sprzedaż w Polsce (tak przynajmniej zakładam) spowodowała niewydanie dodatku (abstrahując od tego, że "patch/dodatek" do SR2 zbyt wspaniały to nie jest, a Katauri/1C/Cinemaware/Stardock liczą sobie za niego całkiem sporo). Polacy naród dziwny i trudno przewidzieć jak sprzeda się KB pomimo dobrych recenzji i nakładów na reklamę.
kom-pan ===> kwestia swiecidelek i stare dobre prawo popytu-podazy.
sa chetni na to, zeby zaplacic za gre 100 zl wiec w tej cenie sie im ja sprzedaje - popyt-podaz.
Ale skad sie biora chetni? ano tutaj wchodzi do akcji "prawo" swiecidelek, jak w przypadku dzikich na kontynencie amerykanskim.
Otoz King's Bounty ma sliczna grafike, a gracze to ludzie prosci (dzicy) dla ktorych grafika jest (nie wazne co bredza jednostki) w 100% najwazniejszym elementem gry - niczym swiecidelka.
Dostaja wiec gracze swoje swiecidelka i musza za to zaplacic odpowiednia cene... a poniewaz z mysleniem u nich ciezko to placa tyle ile im kaza :) - simple as that.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










