King's Bounty Legend: Arlania (cz.1) Zadania poboczne
Aktualizacja:
Arlania
Arcymag Rezo
Arcymag Rezo stracił panowanie nad Kosturem Zniszczenia i został uwięziony w swojej wieży (znajdziesz ją w północnej części krainy). Gdy tylko wejdziesz do siedziby czarodzieja, ten poprosi Cię o interwencję. Aby zapanować nad niebezpiecznym artefaktem, musisz dostać się na trzecie piętro budynku, niszcząc wszystkich napotkanych wrogów.
![]() Wieża arcymaga Rezo.
| ![]() W finałowej bitwie najwięcej problemów sprawią Ci Wredne Gremliny w wieżach.
|
Do pokonania są dwa poziomy wieży, które kontrolują Magowie w towarzystwie innych stworów (Gryfów, Łuczników, Szkieletów, itd.). O ile zniszczenie wrogów na pierwszym piętrze nie powinno nastręczać Ci trudności, tak bitwy na kolejnej kondygnacji wycisną z Ciebie siódme poty. Prawdziwym wyzwaniem okaże się jednak Kostur Zniszczenia, który chroniony jest przez dużą grupę Kapłanów i Inkwizytorów, tradycyjnie wspomaganą przez Wrednych Gremlinów w wieżach. Ostatnia batalia jest niezwykle wymagająca - jeśli nie dysponujesz bardzo silną armią, możesz zapomnieć o zwycięstwie.
Gdy uda Ci się pokonać Kostur Zniszczenia, arcymag Rezo wyprosi Cię z wieży. Z racji tego, że nie będziesz mógł zwiedzić jej ponownie, koniecznie pozbieraj wszystkie przedmioty leżące na kolejnych kondygnacjach.
Po zakończeniu zadania będziesz mógł handlować z czarodziejem. Oprócz artefaktów i pergaminów z zaklęciami, w jego ofercie znajdą się również Magowie i Inkwizytorzy.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, możliwość rekrutacji jednostek w Wieży.
Karl i Marta
Po wykonaniu zadania Brat króla (zestaw misji z Grenwort) dowiesz się w rozmowie z Karlem, że zakochał się on w Marii - wykształconej kobiecie mieszkającej gdzieś na Błotnych Moczarach. Naukowiec rezydujący w Wieży Astrologa poprosi Cię o wręczenie listu miłosnego tej dziewczynie.
![]() Karl z Wieży Astrologa chce poślubić Marię.
| ![]() Dziewczyna zgodzi się na ożenek, ale dopiero gdy uda Ci się dostarczyć jej eliksir odmładzający.
|
Marta przebywa w Domu na drzewie, który zlokalizowany jest w północno-zachodnim zakątku Błotnych Moczar. Wiedźma chętnie przystałaby na propozycję ożenku, ale twierdzi, że jest już za stara i poprosi Cię o pomoc w przygotowaniu eliksiru odmładzającego.
Eliksir chętnie stworzy matka Marty - Kwacha - która mieszka w Domu starej wiedźmy. Do przyrządzenia mikstury potrzebne są jednak specjalne składniki - czerwone lilie. Kwiaty rozrzucone są po całych bagnach. Żeby zdobyć wszystkie (w sumie potrzebujesz pięć sztuk), będziesz musiał stoczyć kilka walk ze stworami. Potwory na Błotnych Moczarach są bardziej wymagające niż w Grenwort, dlatego dobrze jest dysponować bohaterem zaprawionym w boju.
![]() Udaj się do Kwachy, by przygotować napój.
| ![]() Czerwone lilie znajdziesz na bagnach.
|
Gdy w końcu przyniesiesz wiedźmie lilie, ta w ekspresowym tempie przygotuje eliksir życia. Zanieś go Marcie, a następnie ponownie zapukaj do chatki, aby zobaczyć efekt. Dziewczyna faktycznie odmłodnieje i w zamian za pomoc, ofiaruje Ci cenny artefakt.
Odmłodzona Marta wyruszy do Karla, Ty zrób to samo. Gdy w końcu dotrzesz do obserwatorium i porozmawiasz z naukowcem, misja zakończy się sukcesem.
Nagrody: Artefakt, punkty doświadczenia, złoto.
Królowa gryfów
We wschodniej części Arlanii znajduje się sporej wielkości wyspa, dostępna wyłącznie drogą morską. Skieruj się na szczyt nowoodkrytego lądu i zagadnij przebywającego tu króla Gryfów. Jeśli w trakcie rozmowy wyrazisz chęć udzielenia pomocy, Harl powierzy Ci misję odnalezienia królewskiej korony. Cenny przedmiot znajduje się prawdopodobnie w rękach gubernatora Wysp Wolności - Scotta Thompsona.
![]() Król Gryfów Harl chętnie odzyska skradzioną koronę.
| ![]() Na Wyspy Wolności zabierze Cię Kitano, ale dopiero po rozwiązaniu zagadki wyspy Lyaro.
|
Po dotarciu do Wysp Wolności (stanie się to możliwe po zakończeniu zadania Tajemnica wyspy Lyaro z zestawu misji głównych) porozmawiaj z gubernatorem, który przebywa w Zamku Tripol. Thompson zrzuci winę za kradzież korony na swojego największego rywala - księcia Sov. Korzystając z okazji Scott poprosi Cię, abyś zabił niesfornego pirata.
Książę Sov rezyduje w Zamku Totenheim, który znajduje się w archipelagu Wysp Wschodnich. Droga do twierdzy chroniona jest przez barbarzyńców, dlatego też chęć złożenia wizyty u aktualnego posiadacza królewskiej korony okupiona zostanie kilkoma bitwami. Gdy wreszcie dotrzesz do zamku, porozmawiaj z jego właścicielem. Po krótkiej konwersacji dojdzie do pojedynku.
![]() Siedziba Scotta Thompsona.
| ![]() Książę Sov ukrywa się w zamku Totenheim.
|
Sov dysponuje bardzo zróżnicowaną armią - w jej szeregach znajdziemy Niedźwiedzie, Prastare Niedźwiedzie, Inkwizytorów, Łuczników, Beserkerów i Maruderów. Batalia będzie ciężka, dlatego do walki najlepiej przystąpić w najsilniejszym składzie. Pewnym ułatwieniem w potyczce jest pole bitwy - wąskie gardło w postaci zwodzonego mostu pozwala zablokować dostęp do jednostek i eliminować nadciągających wrogów po kolei.
Wyeliminowawszy księcia skieruj się na Wyspy Zachodnie i odwiedź Zamek Tripol. Gubernator bardzo ucieszy się na wieść o śmierci księcia Sov i ofiaruje Ci taką samą nagrodę (duża liczba punktów doświadczenia i złota), jaką obiecał Ci król Gryfów. Oczywiście nie zapomnij też oddać przedmiotu Harlowi, by otrzymać należne Ci złoto oraz zakończyć misję.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, możliwość rekrutacji jednostek u Harla.
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wstęp Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.4) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Górny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szczyty Ardanu Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Mehgard Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Magiczna Dolina Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wielki Las Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szare Pustkowia Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Śmierci Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Kraina demonów Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
Czy da sie wytłuc tego krakena
W drugiej rozgrywce w skrzynce Bartłomieja Brody nie było ani pieniedzy ani artefaktu, ale za to były tam 3 runy umysłu. Tanio jak za 20 000 ! I to przykład jak losowe jest umieszczanie artefaktów a także zasobów ludzkich. O ile w pierwszej rozgrywce z wysokopoziomowych jednostek miałem do dyspozycji tylko inkwizytorów - na mokradłach, to w tej obok inkwizytorów były szczupłe zasoby rycerzy (mokradła i Wyspy). Nawet Zamek Króla Marka róznicuje zasoby. Pisanie w poradniku "od tej chwili będziesz mógł tu nabywać cyklopy" jest bez sensu, równie dobrze bedą tam cyklopy jak olbrzymy albo Wilki Morskie. I to jest urok tej gry. Szkoda, że gra nie losuje lokacji jak Diablo, ale i tak jest fajnie.
U.V Impaler dał jednak w poradniku ciała. Najwidoczniej gra niezbyt przypadła mu do gustu i w pierwszej połowie przysiadł fałdów a później sobie odpuscił.
Brak dalszego ciągu questu z bossem "Wielki Żółw". Tylko jedna opcja dialogowa prowadzi do przyzwania żółwia podczas ponownego spotkania z szamanem w Kraju Elfów - a 10 - 12 kryształów którymi nas obdarowuje piechota nie chodzi. Szamana moim zdaniem należy rozwałkować (po uprzednim sprawdzeniu czy na pokojowej drodze nie ma jakiegoś szczególnie cennego artefaktu) chyba, ze koniecznie chcemy strzelać z orkowych katapult - odradzam.
Dolina śmierci i szare pustkowia potraktowane kompletnie po macoszemu. Brak questu z jajami czerwonego smoka - a ich późniejsza rekrutacja bardzo wzbogaca armię (jak ktoś lubi smoki - ja uwielbiam).
Brak rozbudowanego questu Duch Zuelli - wiedźma - nekromata.
Brak omówienia artefaktu/qustu "Zamek gremlinów" (wchodzimy w posiadanie chyba po małżeństwie z krasnoludką).
Autor upiera się przy stałych zasobach i gatunkach stworów w miejscach rekrutacji lub położeniu artefaktów. SĄ LOSOWE. Aczkolwiek losowanie następuje przed rozpoczęciem rozgrywki. I tak wielu artefaktów w danej rozgrywce może wogóle nie być a inne są zduplikowane a może i ztrójplikowane. W labiryncie smoków w magicznym ogrodzie zamiast węży i czwegoś tam jeszcze rekrutowałem między innymi szmaragdowe smoki za to w smoczej krypcie zamiast szmaragdowych czerwone - I TAK DALEJ.
Oczywiście tak jak i inne poradniki i ten jest kapitalną pracą a pieczołowitość z jaką ilustuje się je wszystkie zasługuje na najwyższe uznanie ale trzeba je wzbogacać i rozszerzać. Pomijając zwykłe przeoczenia gry wzbogacane są patchami często porzerzającymi fabułę.
Drogie GRY - ONLINE wypracujcie formułę poradników tak, aby było możliwe poddawanie ich korekcie.
I jescze mała porada dla amatorów rozpustnego życia. Na stałe partnerki zasługują jedynie żaba i demonka. Pierwsza niech śmiało rodzi dzieci, a druga raczej dźwiga oręż. Niemniej jeśli chcemy przelecieć wszystkie to przed rozwodem kupujemy na maksa runy (wcześniej kiedy ta opcja jest niedostępna - kupować artefakty, później odsprzedamy, lub jednostki na zapas).
Poradnik niestety zawiera błędy - przy tak rozbudowanej grze to nieuniknione, dlatego renomowane portale internetowe stosują zasadę "żyjacych poradników" a zatem co jakiś czas uzupełnianych po zgłoszeniu uwag przez graczy. Błędy poradników GOLa pozostają na "wiek wieków" Szkoda.
Ale ad rem. Rozdział Inne zajecia/Wyspy Zachodnie str 141 część Skarb Bartłomieja Brody autor kończy sekwencją
"Otwierając grobowiec niechcący wskrzesiłeś Bartłomieja, za co ten będzie Ci oczywiscie bardzo wdzięczny. Broda jednak bardzo szybko się ulotni, zostawiając Cię z pustymi rękami.
Nagrody: Brak"
Otóż Bartłomiej Broda przenosi się na pobliską wysepkę gdzie można stoczyć z nim walkę i posiąść jego skarb - ponieważ jest on najprawdopodobniej losowy mogę napisać jedynie, ze w moim przypadku było to około 16 000 złota + artefakt + złoto za pokonanie + pokaźna ilość doświadczenia. Wydane 20 000 za klucz opłaciło się.
mam pytanie
skonczylem gre na 31 poziomie wszystko ladnie pieknie, ale u mnie wyksztalcilo sie tylko 2 demonów w Szkatułce Szału, mam pewne przypuszczenie
gralem na niskim poziomie trudnosci - chcialem szybko gre skonczyc , jeszcze w tym roczku hehe
szkoda tylko ze nigdzie nie pisalo ze z niskiego poziomu nie bedzie wszystkich demonów szalu :(((
Jest na sto procent w zamku, gdzie leży reszta szkieletu, jednak jest ona rozmieszczana w losowych miejscach tego zamku więc jednoznacznej odpowiedzi podać nie można. Musisz po prostu się dobrze rozejrzeć.
A gdzie jest głowa do tego szkieleciku :P
Nie mogę znaleźć :D
Ja mam problem z pierwszą walką z megażółwiem - po wczytaniu ekranu walki nie mogę ruszyć jednostkami. Czy to jakiś błąd gry ?
W misji Tajemnica opuszczonego zamku po wykonaniu zadania Bezgłowego Szkieletu, gdy klikam na pochodnię nic się nie dzieje, o co chodzi?
edit: Acha, zła pochodnia. Już sobie poradziłem :)
Niestety ostatnia walka grają magiem jest bardzo prosta (Inteligencja ok 31).
2x Armagedon, Czarna dziura i zostają 2 oddziały przeciwnika: 1 tytan i ok 200 Ognistych ważek. Szamani załatwiają ważki na raz i cokolwiek tytana. Koniec!
Właśnie ukończyłem tą grę i polecam ją wszystkim. Jest warta każdej wydanej na nią złotówki. Wspaniały, baśniowy świat podany w otoczce strategicznej przypominającej HoMM 3.
Cóż, w sklepie cenegi gra jest za 79.90, więc nie tak źle. Prywatnie zaopatrzę się jednak wysyłkowo w wersję angielską. Nie chcę, by powtórzyła się sytuacja taka jak ze Space Rangers 2 gdzie słaba sprzedaż w Polsce (tak przynajmniej zakładam) spowodowała niewydanie dodatku (abstrahując od tego, że "patch/dodatek" do SR2 zbyt wspaniały to nie jest, a Katauri/1C/Cinemaware/Stardock liczą sobie za niego całkiem sporo). Polacy naród dziwny i trudno przewidzieć jak sprzeda się KB pomimo dobrych recenzji i nakładów na reklamę.
kom-pan ===> kwestia swiecidelek i stare dobre prawo popytu-podazy.
sa chetni na to, zeby zaplacic za gre 100 zl wiec w tej cenie sie im ja sprzedaje - popyt-podaz.
Ale skad sie biora chetni? ano tutaj wchodzi do akcji "prawo" swiecidelek, jak w przypadku dzikich na kontynencie amerykanskim.
Otoz King's Bounty ma sliczna grafike, a gracze to ludzie prosci (dzicy) dla ktorych grafika jest (nie wazne co bredza jednostki) w 100% najwazniejszym elementem gry - niczym swiecidelka.
Dostaja wiec gracze swoje swiecidelka i musza za to zaplacic odpowiednia cene... a poniewaz z mysleniem u nich ciezko to placa tyle ile im kaza :) - simple as that.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










