King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.1) Zadania poboczne

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wyspy Zachodnie

Ciernisty Wilk

To zadanie otrzymasz w Zamku Tripol od gubernatora Scotta Thompsona, jeśli podczas rozmowy zaproponujesz pomoc w rozwiązaniu jego problemów. Władca Wysp Wolności chętnie przystanie na tę propozycję i szybko przejdzie do konkretów. Thompson zleci Ci zabójstwo pirata, który łamie niepisane zasady morskich rozbójników.

Ciernisty Wilk ukrywa się w grocie, która zlokalizowana jest w północnej części wyspy. Do jaskini można dostać się jedynie drogą morską, dlatego wcześniej musisz postarać się o statek. Nie jest to specjalnie trudne - okręty sprzedaje handlarz, który przebywa w pobliżu Zamku Tripol. Gdy wreszcie wylądujesz w pobliżu groty, wejdź do niej i porozmawiaj z piratem. Wymiana zdań będzie krótka i chwilę później staniesz na polu bitwy.

Statek kupisz od handlarza w pobliżu Zamku Tripol. - Wyspy Zachodnie (cz.1) | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Statek kupisz od handlarza w pobliżu Zamku Tripol.
W tej jaskini ukrywa się Ciernisty Wilk. - Wyspy Zachodnie (cz.1) | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
W tej jaskini ukrywa się Ciernisty Wilk.

Na tym etapie gry Ciernisty Wilk nie powinien sprawić Ci większych kłopotów. Co prawda armia pirata jest liczna (zobaczysz w niej Wilki Morskie, Hieny, Obserwatorów i Kapłanów), ale nawet średnio zaawansowany bohater poradzi sobie z nią szybko i bez problemów.

Po zakończonej bitwie ponownie odwiedź Zamek Tripol i porozmawiać ze Scottem Thompsonem. Gubernator na wieść o powstrzymaniu Wilka obsypie Cię złotem. Otrzymasz również magiczny przedmiot.

Nagrody: Artefakt, złoto.

Członkowstwo w Bractwie Wybrzeża

Bractwo Wybrzeża chętnie przyjmie do swojej organizacji nowych członków. Skieruj się do głównej siedziby pirackiego związku zawodowego (znajdziesz ją na najbardziej wysuniętej na północ wyspie, tuż obok zamku Exail) i porozmawiaj z jego szefem, Teksem Lepkie Ręce.

Tex zgodzi się zaakceptować Twoją kandydaturę, ale najpierw musisz spełnić jeden z dwóch warunków. Albo uiścisz opłatę w wysokości 20 tysięcy sztuk złota (misja w tym momencie zostanie zakończona), albo dowiedziesz swojej przydatności w boju w Próbie Odwagi. Ta druga opcja jest oczywiście korzystniejsza. Nie dość, że zaoszczędzisz kupę pieniędzy, to jeszcze będziesz mieć możliwość zdobycia punktów doświadczenia.

Wejście do jaskini chronione jest hasłem. To ostatnie otrzymasz od Teksa po przyjęciu zadania. - Wyspy Zachodnie (cz.1) | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Wejście do jaskini chronione jest hasłem. To ostatnie otrzymasz od Teksa po przyjęciu zadania.
Piraci z Geraldinem na czele chętnie dołączą do Ciebie. - Wyspy Zachodnie (cz.1) | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Piraci z Geraldinem na czele chętnie dołączą do Ciebie.

Aby rozpocząć Próbę Odwagi wejdź do znajdującej się tuż obok jaskini i wypowiedz hasło otrzymane wcześniej od Teksa. Po zejściu do podziemi, idź jedyną dostępną drogą. Po chwili spotkasz pirata Geraldino, który niedawno - podobnie jak Ty - chciał udowodnić swoją odwagę i przyłączyć się do Bractwa. Teraz wraz z niewielką grupą towarzyszy próbuje znaleźć drogę na powierzchnię.

W trakcie rozmowy Geraldino zechce przyłączyć się do Twojej drużyny. Jeżeli dysponujesz wolnym miejscem w armii, możesz skorzystać z tej propozycji. Grupa składa się z kilkunastu Piratów.

Jedynym mieszkańcem jaskini jest Ślepy Hugo. Aby wydostać się na powierzchnię i udowodnić Teksowi swoją odwagę, musisz otworzyć ogromne drzwi, których strzeże ożywieniec. Bez względu na to czy chcesz walczyć, czy pertraktować, kontakt z nieumarłym bohaterem jest nieunikniony. Zadanie można rozwiązać na dwa sposoby, w zależności od tego jak potoczy się rozmowa ze ślepcem:

Walka - daj ożywieńcowi do zrozumienia, że podobają Ci się Wyspy ze względu na panującą tu wolność. Hugo zdenerwuje się, że jesteś nikim innym, jak kolejnym piratem i rozpocznie się pojedynek. W armii ożywieńca znajdują się Duchy i Zombie - grupa jest bardzo liczna i pod kontrolą wrogiego bohatera może sprawić Ci sporo problemów.

Gdy pokonasz ożywieńca, porozmawiaj z olbrzymimi wrotami, które blokują dostęp do schodów na powierzchnię. Po krótkiej konwersacji magiczne drzwi otworzą się, a Ty będziesz mógł wrócić do siedziby Bractwa. Odwiedź chatę Teksa - dowiodłeś swojej odwagi, możesz więc świętować przyjęcie do pirackiej społeczności.

Ślepy Hugo nie okazuje wrogości wobec Twojej osoby. - Wyspy Zachodnie (cz.1) | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Ślepy Hugo nie okazuje wrogości wobec Twojej osoby.
Kapryśne wrota blokują dostęp do schodów. - Wyspy Zachodnie (cz.1) | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Kapryśne wrota blokują dostęp do schodów.

Zemsta - w trakcie rozmowy powiedz ożywieńcowi, że w ogóle nie podoba Ci się to miejsce i wolałbyś żyć w Darionie. Hugo zgodzi się z Tobą, a następnie złoży Ci pewną propozycję. Nieumarły chce żebyś dokonał zemsty na człowieku, który odpowiada za jego śmierć - celem jest Tex Lepkie Ręce. Jeśli zgodzisz się zamordować przywódcę Bractwa, ożywieniec dojdzie do wniosku, że niczym nie różnisz się od innych bandytów i zaatakuje Cię. Hugo doceni Cię tylko wtedy, gdy odmówisz przyjęcia zlecenia. W tej sytuacji otrzymasz słowa pochwały za swoją postawę, a także klucz do magicznych drzwi, blokujących dostęp do schodów.

Skieruj się do olbrzymich drzwi i porozmawiaj z nimi. Wrota nie zamierzają wypuścić Cię na zewnątrz bez pozwolenia ożywieńca. Wracaj do nieumarłego bohatera i przedstaw mu sytuację. Hugo zdradzi, że jedyną skuteczną metodą na kapryśną bramę są groźby pod jej adresem. Idź z powrotem do wyjścia i puść wiązankę w kierunku drzwi. Przejście stanie otworem.

Skorzystaj ze schodów, aby wyjść na powierzchnię, skieruj się do chaty Teksa i porozmawiaj z nim. Pirat nie będzie zadowolony, że nie zgładziłeś ożywieńca i ogłosi nowy warunek przyjęcia do Bractwa - musisz zapłacić połowę wymaganej wcześniej sumy, czyli dziesięć tysięcy sztuk złota. Gdy to uczynisz, misja zakończy się sukcesem, a Ty wreszcie dołączysz do piratów.

Nagrody: Przyjęcie do bractwa.

Głowa rodu Cooków

W północno-zachodniej części krainy znajduje się Wyspa Mantil, którą zamieszkuje rodzina Cooków. Z nią to właśnie będzie związane kolejne zadanie, a otrzymasz je od seniora rodu - Thomasa, o ile odwiedzisz jego chatę.

Thomas Cook chce żebyś zdecydował, który z jego trzech synów (John, Harry, czy Brendon) zasługuje na to, by zastąpić ojca w roli głowy rodziny. Wszyscy pretendenci mieszkają na tej samej wyspie, dlatego nie będziesz mieć żadnych problemów z odnalezieniem mężczyzn.

Odwiedź chaty i zdecyduj, którego syna chcesz zarekomendować Thomasowi. - Wyspy Zachodnie (cz.1) | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Odwiedź chaty i zdecyduj, którego syna chcesz zarekomendować Thomasowi.
Brendon ofiaruje Ci mapę wskazującą miejsce, w którym ukryto skarb. - Wyspy Zachodnie (cz.1) | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Brendon ofiaruje Ci mapę wskazującą miejsce, w którym ukryto skarb.

Z punktu widzenia zadania, nie ma większego znaczenia, którego syna wskażesz na następcę Thomasa, gdyż zawsze otrzymasz taką samą nagrodę. Wybór jest istotny wyłącznie dla Ciebie, gdyż wiąże się z on z dodatkowymi profitami:

Brendon - w zamian za przychylną decyzję chłopiec ofiaruje Ci mapę prowadzącą do wielkiego skarbu. Ponadto w chacie Brendona będzie można szkolić Manty.

Harry - drugi z synów w nagrodę przekaże Ci dziesięć tysięcy sztuk złota. W domu Harry'ego będziesz mógł również nabyć Wilki Morskie.

John - mężczyzna nie przekaże Ci żadnej materialnej nagrody, ale w zamian za przychylność pozwoli Ci kupować jednostki i zaklęcia w domach wszystkich braci. John handluje Mantami.

Po wskazaniu jednego z braci, pozostali mężczyźni wyjdą przed swoje domy i automatycznie zamienią się we wrogich bohaterów, których będziesz mógł w dowolnym momencie gry zaatakować (taka sytuacja nie ma miejsca tylko w trzecim przypadku, gdy wybierzesz Johna - najsilniejszy z braci nie pozwoli swoim krewnym na jakikolwiek bunt). Jeśli pozbędziesz się przeciwnika, na zawsze utracisz dostęp do jego sklepu.

Nagrody: Artefakt, złoto.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2017-12-03
20:56

Kaźok Junior

Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?

Komentarz: Kaźok
2015-09-15
15:05

zanonimizowany813744 Junior

Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.

Komentarz: zanonimizowany813744
2015-09-06
14:20

zanonimizowany813744 Junior

Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!

Komentarz: zanonimizowany813744
2010-03-27
16:39

HumanGhost Generał

HumanGhost

Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!

Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?

Komentarz: HumanGhost
2009-11-05
20:23

zanonimizowany562969 Legionista

Czy da sie wytłuc tego krakena

Komentarz: zanonimizowany562969
2009-02-12
19:33

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

W drugiej rozgrywce w skrzynce Bartłomieja Brody nie było ani pieniedzy ani artefaktu, ale za to były tam 3 runy umysłu. Tanio jak za 20 000 ! I to przykład jak losowe jest umieszczanie artefaktów a także zasobów ludzkich. O ile w pierwszej rozgrywce z wysokopoziomowych jednostek miałem do dyspozycji tylko inkwizytorów - na mokradłach, to w tej obok inkwizytorów były szczupłe zasoby rycerzy (mokradła i Wyspy). Nawet Zamek Króla Marka róznicuje zasoby. Pisanie w poradniku "od tej chwili będziesz mógł tu nabywać cyklopy" jest bez sensu, równie dobrze bedą tam cyklopy jak olbrzymy albo Wilki Morskie. I to jest urok tej gry. Szkoda, że gra nie losuje lokacji jak Diablo, ale i tak jest fajnie.

Komentarz: Mr.Kalgan
2009-02-02
11:09

Yans Senator

Yans
👍

Mr.Kalgan ==== > Bardzo celne uwagi, popieram w 100 % !!!

Komentarz: Yans
2009-01-30
16:11

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

U.V Impaler dał jednak w poradniku ciała. Najwidoczniej gra niezbyt przypadła mu do gustu i w pierwszej połowie przysiadł fałdów a później sobie odpuscił.
Brak dalszego ciągu questu z bossem "Wielki Żółw". Tylko jedna opcja dialogowa prowadzi do przyzwania żółwia podczas ponownego spotkania z szamanem w Kraju Elfów - a 10 - 12 kryształów którymi nas obdarowuje piechota nie chodzi. Szamana moim zdaniem należy rozwałkować (po uprzednim sprawdzeniu czy na pokojowej drodze nie ma jakiegoś szczególnie cennego artefaktu) chyba, ze koniecznie chcemy strzelać z orkowych katapult - odradzam.
Dolina śmierci i szare pustkowia potraktowane kompletnie po macoszemu. Brak questu z jajami czerwonego smoka - a ich późniejsza rekrutacja bardzo wzbogaca armię (jak ktoś lubi smoki - ja uwielbiam).
Brak rozbudowanego questu Duch Zuelli - wiedźma - nekromata.
Brak omówienia artefaktu/qustu "Zamek gremlinów" (wchodzimy w posiadanie chyba po małżeństwie z krasnoludką).
Autor upiera się przy stałych zasobach i gatunkach stworów w miejscach rekrutacji lub położeniu artefaktów. SĄ LOSOWE. Aczkolwiek losowanie następuje przed rozpoczęciem rozgrywki. I tak wielu artefaktów w danej rozgrywce może wogóle nie być a inne są zduplikowane a może i ztrójplikowane. W labiryncie smoków w magicznym ogrodzie zamiast węży i czwegoś tam jeszcze rekrutowałem między innymi szmaragdowe smoki za to w smoczej krypcie zamiast szmaragdowych czerwone - I TAK DALEJ.

Oczywiście tak jak i inne poradniki i ten jest kapitalną pracą a pieczołowitość z jaką ilustuje się je wszystkie zasługuje na najwyższe uznanie ale trzeba je wzbogacać i rozszerzać. Pomijając zwykłe przeoczenia gry wzbogacane są patchami często porzerzającymi fabułę.

Drogie GRY - ONLINE wypracujcie formułę poradników tak, aby było możliwe poddawanie ich korekcie.

I jescze mała porada dla amatorów rozpustnego życia. Na stałe partnerki zasługują jedynie żaba i demonka. Pierwsza niech śmiało rodzi dzieci, a druga raczej dźwiga oręż. Niemniej jeśli chcemy przelecieć wszystkie to przed rozwodem kupujemy na maksa runy (wcześniej kiedy ta opcja jest niedostępna - kupować artefakty, później odsprzedamy, lub jednostki na zapas).

Komentarz: Mr.Kalgan
2009-01-18
19:25

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

Poradnik niestety zawiera błędy - przy tak rozbudowanej grze to nieuniknione, dlatego renomowane portale internetowe stosują zasadę "żyjacych poradników" a zatem co jakiś czas uzupełnianych po zgłoszeniu uwag przez graczy. Błędy poradników GOLa pozostają na "wiek wieków" Szkoda.

Ale ad rem. Rozdział Inne zajecia/Wyspy Zachodnie str 141 część Skarb Bartłomieja Brody autor kończy sekwencją
"Otwierając grobowiec niechcący wskrzesiłeś Bartłomieja, za co ten będzie Ci oczywiscie bardzo wdzięczny. Broda jednak bardzo szybko się ulotni, zostawiając Cię z pustymi rękami.
Nagrody: Brak"

Otóż Bartłomiej Broda przenosi się na pobliską wysepkę gdzie można stoczyć z nim walkę i posiąść jego skarb - ponieważ jest on najprawdopodobniej losowy mogę napisać jedynie, ze w moim przypadku było to około 16 000 złota + artefakt + złoto za pokonanie + pokaźna ilość doświadczenia. Wydane 20 000 za klucz opłaciło się.

Komentarz: Mr.Kalgan
2008-12-30
02:31

zanonimizowany203271 Generał

mam pytanie

skonczylem gre na 31 poziomie wszystko ladnie pieknie, ale u mnie wyksztalcilo sie tylko 2 demonów w Szkatułce Szału, mam pewne przypuszczenie

gralem na niskim poziomie trudnosci - chcialem szybko gre skonczyc , jeszcze w tym roczku hehe
szkoda tylko ze nigdzie nie pisalo ze z niskiego poziomu nie bedzie wszystkich demonów szalu :(((

Komentarz: zanonimizowany203271
2008-12-05
09:42

Yans Senator

Yans
👍

Jest już polski PATCH do KB:L, np. tutaj:
http://kings-bounty.pl/node/127

Komentarz: Yans
2008-12-04
20:40

Mutant z Krainy OZ Legend

Mutant z Krainy OZ

Jest na sto procent w zamku, gdzie leży reszta szkieletu, jednak jest ona rozmieszczana w losowych miejscach tego zamku więc jednoznacznej odpowiedzi podać nie można. Musisz po prostu się dobrze rozejrzeć.

Komentarz: Mutant z Krainy OZ
2008-12-04
17:33

zanonimizowany578717 Legionista

A gdzie jest głowa do tego szkieleciku :P

Nie mogę znaleźć :D

Komentarz: zanonimizowany578717
2008-11-18
20:26

Maxs Pretorianin

nieopisane jednostki, a tak by sie przydalo...

Komentarz: Maxs
2008-11-12
13:39

zanonimizowany35050 Generał

Ja mam problem z pierwszą walką z megażółwiem - po wczytaniu ekranu walki nie mogę ruszyć jednostkami. Czy to jakiś błąd gry ?

Komentarz: zanonimizowany35050
2008-11-09
23:02

zanonimizowany6550 Senator

W misji Tajemnica opuszczonego zamku po wykonaniu zadania Bezgłowego Szkieletu, gdy klikam na pochodnię nic się nie dzieje, o co chodzi?

edit: Acha, zła pochodnia. Już sobie poradziłem :)

Komentarz: zanonimizowany6550
2008-11-02
01:18

zanonimizowany438999 Junior

Niestety ostatnia walka grają magiem jest bardzo prosta (Inteligencja ok 31).
2x Armagedon, Czarna dziura i zostają 2 oddziały przeciwnika: 1 tytan i ok 200 Ognistych ważek. Szamani załatwiają ważki na raz i cokolwiek tytana. Koniec!

Komentarz: zanonimizowany438999
2008-10-30
15:21

Pieron Konsul

👍

Właśnie ukończyłem tą grę i polecam ją wszystkim. Jest warta każdej wydanej na nią złotówki. Wspaniały, baśniowy świat podany w otoczce strategicznej przypominającej HoMM 3.

Komentarz: Pieron
2008-10-28
13:41

zanonimizowany259815 Pretorianin

Cóż, w sklepie cenegi gra jest za 79.90, więc nie tak źle. Prywatnie zaopatrzę się jednak wysyłkowo w wersję angielską. Nie chcę, by powtórzyła się sytuacja taka jak ze Space Rangers 2 gdzie słaba sprzedaż w Polsce (tak przynajmniej zakładam) spowodowała niewydanie dodatku (abstrahując od tego, że "patch/dodatek" do SR2 zbyt wspaniały to nie jest, a Katauri/1C/Cinemaware/Stardock liczą sobie za niego całkiem sporo). Polacy naród dziwny i trudno przewidzieć jak sprzeda się KB pomimo dobrych recenzji i nakładów na reklamę.

Komentarz: zanonimizowany259815
2008-10-28
11:34

zanonimizowany566229 Konsul

kom-pan ===> kwestia swiecidelek i stare dobre prawo popytu-podazy.
sa chetni na to, zeby zaplacic za gre 100 zl wiec w tej cenie sie im ja sprzedaje - popyt-podaz.
Ale skad sie biora chetni? ano tutaj wchodzi do akcji "prawo" swiecidelek, jak w przypadku dzikich na kontynencie amerykanskim.
Otoz King's Bounty ma sliczna grafike, a gracze to ludzie prosci (dzicy) dla ktorych grafika jest (nie wazne co bredza jednostki) w 100% najwazniejszym elementem gry - niczym swiecidelka.
Dostaja wiec gracze swoje swiecidelka i musza za to zaplacic odpowiednia cene... a poniewaz z mysleniem u nich ciezko to placa tyle ile im kaza :) - simple as that.

Komentarz: zanonimizowany566229

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl