King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.3) Zadania poboczne
Aktualizacja:
Układ o nieagresji
Markiz Kontu jest zaniepokojony poczynaniami barbarzyńców, którzy atakują królewskie okręty. Namiestnik proponuje morskim rozbójnikom zawarcie traktatu pokojowego. Do delikatnej misji dyplomatycznej zostaniesz wyznaczony podczas pierwszej wizyty w Zamku Verlon. Kontu chce żebyś spotkał się z bandytami i załatwił układ o nieagresji.
![]() Siedziba markiza Kontu.
| ![]() Barbarzyńcy mają obóz tuż nad brzegiem morza.
|
Przywódcą barbarzyńców jest Hogard Niszczyciel. Znajdziesz go w namiocie nad brzegiem morza, który zlokalizowany jest w południowej części krainy. Po krótkiej wymianie zdań herszt bandy zgodzi się na pokój i obieca atakować wyłącznie statki pirackie, oczywiście za opłatą.
Wracaj do zamku i przedstaw markizowi radosną nowinę. W nagrodę za Twoje wysiłki otrzymasz złoto oraz kolejne punkty doświadczenia.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Wioska zamieniona w kamień
Nieopodal bramy do Grenwortu znajduje się mała wioska, której niemal wszyscy mieszkańcy bez wyraźnej przyczyny zostali zamienieni w kamień. Jedynym człowiekiem, którego nie dosięgła klątwa jest pastuszek Luk. Chłopiec stoi przerażony w centrum wioski i to właśnie on poprosi Cię o pomoc w rozwiązaniu zagadki, gdy tylko z nim porozmawiasz.
O tajemniczej sile która zamieniła ludzi w kamień ma wiedzieć coś więcej miejscowy druid. Korban okupuje małą chatkę w południowej części krainy - czym prędzej się do niego udaj. Po krótkiej konwersacji dowiesz się, że przyczyną całego zamieszania jest Amulet Koncentracji, który aktualnie znajduje się w posiadaniu Luka. Wracaj do wioski i porozmawiaj z chłopcem.
W zależności od tego, którą linię dialogową wybierzesz podczas pogawędki z Lukiem, dalsze zmagania będą mieć odmienny przebieg. Pierwszy wariant zakłada ściągnięcie amuletu z szyi chłopca siłą, co doprowadzi do jego natychmiastowej śmierci. Część żołnierzy wchodzących w skład Twojego wojska nie będzie zadowolona z takiego obrotu sprawy i zbuntuje się. Musisz stoczyć tradycyjną potyczkę, z tą różnicą, że tym razem będziesz walczyć przeciwko swoim niedawnym towarzyszom. Po zakończonej bitwie Twoja armia będzie oczywiście pomniejszona o jednostki, które postanowiły odwrócić się od Ciebie.
![]() Luk jest jedynym mieszkańcem wioski, który nie został zamieniony w kamień.
| ![]() Jeśli przypadkiem zabijesz chłopca, część Twoich oddziałów odwróci się od Ciebie i stanie do walki.
|
W drugim wariancie decydujesz się na walkę ze strażnikami amuletu i jest to zarazem jedyny sposób na ocalenie Luka. Bitwa nie będzie się niczym różnić od innych, podobnych starć. W pierwszej kolejności powinieneś zatem wyeliminować Wrednych Gremlinów ukrywających się w wieżach, ponieważ potrafią oni kilkoma zaklęciami mocno przetrzebić Twoje szeregi. Gdy budowle irytujących stworków wreszcie zamienią się w kupę gruzu, zajmij się pozostałymi przy życiu jednostkami: Druidami, Gryfami i Łucznikami.
Bez względu na to jak rozwiązałeś problem z Lukiem, musisz zameldować druidowi Korbenowi wykonanie zadania. Nie ma znaczenia czy w trakcie misji unicestwiłeś chłopca - nagroda za wypełnienie misji zawsze będzie taka sama.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, magiczny zwój.
Zabić ducha
Baron Norge z Zamku Gefen (znajdziesz go we wschodniej części krainy) pragnie pozbyć się ducha, który mąci w głowach mieszkańców pobliskiej osady. Zjawą okaże się Gostrim - niegdysiejszy władca tych terenów, który został zamordowany w niejasnych okolicznościach. Baron nie chce żebyś unicestwiał ducha walcząc z nim - Twoim zadaniem jest przekonanie Gostrima, aby dobrowolnie odszedł w zaświaty.
Misję tę można ukończyć na kilka różnych sposobów - rozwiązanie uzależnione jest od tego, jakich wyborów dokonasz w trakcie kolejnych rozmów z Gostrimem i Norgem. Poniżej znajdziesz wszystkie możliwe rozwiązania tego zadania:
Atak - porozmawiaj z duchem i wysłuchaj jego propozycji. Gostrim będzie chciał wziąć odwet i zabić Norge'a. Jeśli na to nie przystaniesz i wywołasz zjawę na pojedynek, dojdzie do bitwy. Po wygranym starciu udaj się do barona, aby odebrać nagrodę.
![]() Misję otrzymasz w trakcie rozmowy z baronem w Gefen.
| ![]() Duch Gostrim.
|
Zapewnienie - skieruj się do ducha i porozmawiaj z nim. W trakcie konwersacji przekonaj zjawę, że Norge nie miał złych zamiarów i tak naprawdę to nie on jest winny śmierci barona. Gostrim da się przekonać i w końcu odejdzie w zaświaty, a Ty będziesz mógł odebrać nagrodę od barona.
Zdrada - porozmawiaj z duchem i wysłuchaj jego kontrpropozycji. Gostrim marzy o zemście i śmierci barona. Jeśli zgadzasz się pomóc zjawie, musisz udać się do Zamku Gefen i w trakcie konwersacji z Norgem, wywołać go na pojedynek. Po zakończonej bitwie należy jeszcze raz zagadnąć ducha, ale tym razem po to, aby odebrać nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Zemsta ducha Gostrima
We wschodniej części krainy spotkasz ducha barona Gostrima, który niedawno urzędował w znajdującym się nieopodal Zamku Gefen. W trakcie rozmowy ze zjawą dowiesz się, że władca został podstępnie zamordowany przez swojego radcę prawnego - Norge'a. Po śmierci barona zdrajca nie tylko przejął kontrolę nad olbrzymią posiadłością, ale zajął się również żoną Gostrima. Teraz duch zamierza zemścić się na swoim prześladowcy w identyczny sposób. W rolę kata wcielisz się Ty.
Misję tę można ukończyć na kilka różnych sposobów - rozwiązanie uzależnione jest od tego, jakich wyborów dokonasz w trakcie kolejnych rozmów z Gostrimem i Norgem. Poniżej znajdziesz wszystkie możliwe rozwiązania tego zadania:
Atak - w trakcie pierwszej rozmowy z duchem od razu decydujesz się go zaatakować. Jeśli uda Ci się pokonać zjawę w bitwie, Gostrim na zawsze zniknie z mapy. Zadanie nie zostanie aktywowane, a Ty - poza punktami doświadczeniami z potyczki - nie otrzymasz żadnej nagrody.
Zemsta - decydujesz się przystać na propozycję Gostrima. Udaj się do Zamku Gefen i zagadnij Norge'a. W trakcie konwersacji doprowadź do bitwy z baronem. Gdy uda Ci się pokonać wroga i sprowadzić na dwór Farmera (przybranego syna Gostrima), udaj się z powrotem do zjawy po nagrodę.
![]() Ducha Gostrima znajdziesz w pobliżu zamku.
| ![]() Zamek Gefen - tu mieszka baron Norge.
|
Chciwość - decydujesz się przystać na propozycję Gostrima. Skieruj się do Zamku Gefen i porozmawiaj z baronem. Zapytaj o Farmira, a później o prawdziwego ojca chłopca. W końcu Norge zaproponuje Ci, żebyś raz na zawsze pozbył się zjawy (automatycznie uruchomi się zadanie Zabić ducha). Wróć do Gostrima i porozmawiaj z nim. W trakcie dyskusji duch zaproponuje Ci dodatkowe tysiąc sztuk złota, jeśli zlikwidujesz Norge'a. Biegnij do zamku i zaatakuj barona. Po zakończonej batalii odbierz nagrodę od zjawy.
Zdrada - decydujesz się przystać na propozycję Gostrima. Skieruj się do zamku Gefen i porozmawiaj z baronem. Zapytaj o Farmira, a później o prawdziwego ojca chłopca. W końcu Norge zaproponuje Ci, żebyś raz na zawsze pozbył się zjawy (automatycznie uruchomi się zadanie Zabić ducha). Wróć do Gostrima i porozmawiaj z nim. W trakcie dyskusji zaatakuj ducha i zniszcz go w bitwie. Misja nie zostanie zakończona powodzeniem, ale za to będziesz mógł odebrać nagrodę od Norge'a za quest Zabić ducha.
Wilk syty i owca cała - decydujesz się przystać na propozycję Gostrima. Skieruj się do Zamku Gefen i porozmawiaj z baronem. Wysłuchaj monologu władcy i przyznaj mu rację, że wykonał dobre posunięcie. Po tym stwierdzeniu Norge poprosi Cię, żebyś raz na zawsze pozbył się zjawy, ale w sposób pokojowy. Opuść twierdzę i wracaj do Gostrima. Bez większych problemów przekonasz ducha, żeby dał sobie spokój z zemstą i w tym momencie otrzymasz nagrodę za wykonanie zadania. Nie pozostanie Ci nic innego jak wrócić do Norge'a i poinformować go o usunięciu zjawy.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wstęp Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.4) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Górny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szczyty Ardanu Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Mehgard Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Magiczna Dolina Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wielki Las Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szare Pustkowia Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Śmierci Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Kraina demonów Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
Czy da sie wytłuc tego krakena
W drugiej rozgrywce w skrzynce Bartłomieja Brody nie było ani pieniedzy ani artefaktu, ale za to były tam 3 runy umysłu. Tanio jak za 20 000 ! I to przykład jak losowe jest umieszczanie artefaktów a także zasobów ludzkich. O ile w pierwszej rozgrywce z wysokopoziomowych jednostek miałem do dyspozycji tylko inkwizytorów - na mokradłach, to w tej obok inkwizytorów były szczupłe zasoby rycerzy (mokradła i Wyspy). Nawet Zamek Króla Marka róznicuje zasoby. Pisanie w poradniku "od tej chwili będziesz mógł tu nabywać cyklopy" jest bez sensu, równie dobrze bedą tam cyklopy jak olbrzymy albo Wilki Morskie. I to jest urok tej gry. Szkoda, że gra nie losuje lokacji jak Diablo, ale i tak jest fajnie.
U.V Impaler dał jednak w poradniku ciała. Najwidoczniej gra niezbyt przypadła mu do gustu i w pierwszej połowie przysiadł fałdów a później sobie odpuscił.
Brak dalszego ciągu questu z bossem "Wielki Żółw". Tylko jedna opcja dialogowa prowadzi do przyzwania żółwia podczas ponownego spotkania z szamanem w Kraju Elfów - a 10 - 12 kryształów którymi nas obdarowuje piechota nie chodzi. Szamana moim zdaniem należy rozwałkować (po uprzednim sprawdzeniu czy na pokojowej drodze nie ma jakiegoś szczególnie cennego artefaktu) chyba, ze koniecznie chcemy strzelać z orkowych katapult - odradzam.
Dolina śmierci i szare pustkowia potraktowane kompletnie po macoszemu. Brak questu z jajami czerwonego smoka - a ich późniejsza rekrutacja bardzo wzbogaca armię (jak ktoś lubi smoki - ja uwielbiam).
Brak rozbudowanego questu Duch Zuelli - wiedźma - nekromata.
Brak omówienia artefaktu/qustu "Zamek gremlinów" (wchodzimy w posiadanie chyba po małżeństwie z krasnoludką).
Autor upiera się przy stałych zasobach i gatunkach stworów w miejscach rekrutacji lub położeniu artefaktów. SĄ LOSOWE. Aczkolwiek losowanie następuje przed rozpoczęciem rozgrywki. I tak wielu artefaktów w danej rozgrywce może wogóle nie być a inne są zduplikowane a może i ztrójplikowane. W labiryncie smoków w magicznym ogrodzie zamiast węży i czwegoś tam jeszcze rekrutowałem między innymi szmaragdowe smoki za to w smoczej krypcie zamiast szmaragdowych czerwone - I TAK DALEJ.
Oczywiście tak jak i inne poradniki i ten jest kapitalną pracą a pieczołowitość z jaką ilustuje się je wszystkie zasługuje na najwyższe uznanie ale trzeba je wzbogacać i rozszerzać. Pomijając zwykłe przeoczenia gry wzbogacane są patchami często porzerzającymi fabułę.
Drogie GRY - ONLINE wypracujcie formułę poradników tak, aby było możliwe poddawanie ich korekcie.
I jescze mała porada dla amatorów rozpustnego życia. Na stałe partnerki zasługują jedynie żaba i demonka. Pierwsza niech śmiało rodzi dzieci, a druga raczej dźwiga oręż. Niemniej jeśli chcemy przelecieć wszystkie to przed rozwodem kupujemy na maksa runy (wcześniej kiedy ta opcja jest niedostępna - kupować artefakty, później odsprzedamy, lub jednostki na zapas).
Poradnik niestety zawiera błędy - przy tak rozbudowanej grze to nieuniknione, dlatego renomowane portale internetowe stosują zasadę "żyjacych poradników" a zatem co jakiś czas uzupełnianych po zgłoszeniu uwag przez graczy. Błędy poradników GOLa pozostają na "wiek wieków" Szkoda.
Ale ad rem. Rozdział Inne zajecia/Wyspy Zachodnie str 141 część Skarb Bartłomieja Brody autor kończy sekwencją
"Otwierając grobowiec niechcący wskrzesiłeś Bartłomieja, za co ten będzie Ci oczywiscie bardzo wdzięczny. Broda jednak bardzo szybko się ulotni, zostawiając Cię z pustymi rękami.
Nagrody: Brak"
Otóż Bartłomiej Broda przenosi się na pobliską wysepkę gdzie można stoczyć z nim walkę i posiąść jego skarb - ponieważ jest on najprawdopodobniej losowy mogę napisać jedynie, ze w moim przypadku było to około 16 000 złota + artefakt + złoto za pokonanie + pokaźna ilość doświadczenia. Wydane 20 000 za klucz opłaciło się.
mam pytanie
skonczylem gre na 31 poziomie wszystko ladnie pieknie, ale u mnie wyksztalcilo sie tylko 2 demonów w Szkatułce Szału, mam pewne przypuszczenie
gralem na niskim poziomie trudnosci - chcialem szybko gre skonczyc , jeszcze w tym roczku hehe
szkoda tylko ze nigdzie nie pisalo ze z niskiego poziomu nie bedzie wszystkich demonów szalu :(((
Jest na sto procent w zamku, gdzie leży reszta szkieletu, jednak jest ona rozmieszczana w losowych miejscach tego zamku więc jednoznacznej odpowiedzi podać nie można. Musisz po prostu się dobrze rozejrzeć.
A gdzie jest głowa do tego szkieleciku :P
Nie mogę znaleźć :D
Ja mam problem z pierwszą walką z megażółwiem - po wczytaniu ekranu walki nie mogę ruszyć jednostkami. Czy to jakiś błąd gry ?
W misji Tajemnica opuszczonego zamku po wykonaniu zadania Bezgłowego Szkieletu, gdy klikam na pochodnię nic się nie dzieje, o co chodzi?
edit: Acha, zła pochodnia. Już sobie poradziłem :)
Niestety ostatnia walka grają magiem jest bardzo prosta (Inteligencja ok 31).
2x Armagedon, Czarna dziura i zostają 2 oddziały przeciwnika: 1 tytan i ok 200 Ognistych ważek. Szamani załatwiają ważki na raz i cokolwiek tytana. Koniec!
Właśnie ukończyłem tą grę i polecam ją wszystkim. Jest warta każdej wydanej na nią złotówki. Wspaniały, baśniowy świat podany w otoczce strategicznej przypominającej HoMM 3.
Cóż, w sklepie cenegi gra jest za 79.90, więc nie tak źle. Prywatnie zaopatrzę się jednak wysyłkowo w wersję angielską. Nie chcę, by powtórzyła się sytuacja taka jak ze Space Rangers 2 gdzie słaba sprzedaż w Polsce (tak przynajmniej zakładam) spowodowała niewydanie dodatku (abstrahując od tego, że "patch/dodatek" do SR2 zbyt wspaniały to nie jest, a Katauri/1C/Cinemaware/Stardock liczą sobie za niego całkiem sporo). Polacy naród dziwny i trudno przewidzieć jak sprzeda się KB pomimo dobrych recenzji i nakładów na reklamę.
kom-pan ===> kwestia swiecidelek i stare dobre prawo popytu-podazy.
sa chetni na to, zeby zaplacic za gre 100 zl wiec w tej cenie sie im ja sprzedaje - popyt-podaz.
Ale skad sie biora chetni? ano tutaj wchodzi do akcji "prawo" swiecidelek, jak w przypadku dzikich na kontynencie amerykanskim.
Otoz King's Bounty ma sliczna grafike, a gracze to ludzie prosci (dzicy) dla ktorych grafika jest (nie wazne co bredza jednostki) w 100% najwazniejszym elementem gry - niczym swiecidelka.
Dostaja wiec gracze swoje swiecidelka i musza za to zaplacic odpowiednia cene... a poniewaz z mysleniem u nich ciezko to placa tyle ile im kaza :) - simple as that.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








