Las Verlon (cz.3) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
Aktualizacja:
Układ o nieagresji
Markiz Kontu jest zaniepokojony poczynaniami barbarzyńców, którzy atakują królewskie okręty. Namiestnik proponuje morskim rozbójnikom zawarcie traktatu pokojowego. Do delikatnej misji dyplomatycznej zostaniesz wyznaczony podczas pierwszej wizyty w Zamku Verlon. Kontu chce żebyś spotkał się z bandytami i załatwił układ o nieagresji.
![]() Siedziba markiza Kontu.
| ![]() Barbarzyńcy mają obóz tuż nad brzegiem morza.
|
Przywódcą barbarzyńców jest Hogard Niszczyciel. Znajdziesz go w namiocie nad brzegiem morza, który zlokalizowany jest w południowej części krainy. Po krótkiej wymianie zdań herszt bandy zgodzi się na pokój i obieca atakować wyłącznie statki pirackie, oczywiście za opłatą.
Wracaj do zamku i przedstaw markizowi radosną nowinę. W nagrodę za Twoje wysiłki otrzymasz złoto oraz kolejne punkty doświadczenia.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Wioska zamieniona w kamień
Nieopodal bramy do Grenwortu znajduje się mała wioska, której niemal wszyscy mieszkańcy bez wyraźnej przyczyny zostali zamienieni w kamień. Jedynym człowiekiem, którego nie dosięgła klątwa jest pastuszek Luk. Chłopiec stoi przerażony w centrum wioski i to właśnie on poprosi Cię o pomoc w rozwiązaniu zagadki, gdy tylko z nim porozmawiasz.
O tajemniczej sile która zamieniła ludzi w kamień ma wiedzieć coś więcej miejscowy druid. Korban okupuje małą chatkę w południowej części krainy - czym prędzej się do niego udaj. Po krótkiej konwersacji dowiesz się, że przyczyną całego zamieszania jest Amulet Koncentracji, który aktualnie znajduje się w posiadaniu Luka. Wracaj do wioski i porozmawiaj z chłopcem.
W zależności od tego, którą linię dialogową wybierzesz podczas pogawędki z Lukiem, dalsze zmagania będą mieć odmienny przebieg. Pierwszy wariant zakłada ściągnięcie amuletu z szyi chłopca siłą, co doprowadzi do jego natychmiastowej śmierci. Część żołnierzy wchodzących w skład Twojego wojska nie będzie zadowolona z takiego obrotu sprawy i zbuntuje się. Musisz stoczyć tradycyjną potyczkę, z tą różnicą, że tym razem będziesz walczyć przeciwko swoim niedawnym towarzyszom. Po zakończonej bitwie Twoja armia będzie oczywiście pomniejszona o jednostki, które postanowiły odwrócić się od Ciebie.
![]() Luk jest jedynym mieszkańcem wioski, który nie został zamieniony w kamień.
| ![]() Jeśli przypadkiem zabijesz chłopca, część Twoich oddziałów odwróci się od Ciebie i stanie do walki.
|
W drugim wariancie decydujesz się na walkę ze strażnikami amuletu i jest to zarazem jedyny sposób na ocalenie Luka. Bitwa nie będzie się niczym różnić od innych, podobnych starć. W pierwszej kolejności powinieneś zatem wyeliminować Wrednych Gremlinów ukrywających się w wieżach, ponieważ potrafią oni kilkoma zaklęciami mocno przetrzebić Twoje szeregi. Gdy budowle irytujących stworków wreszcie zamienią się w kupę gruzu, zajmij się pozostałymi przy życiu jednostkami: Druidami, Gryfami i Łucznikami.
Bez względu na to jak rozwiązałeś problem z Lukiem, musisz zameldować druidowi Korbenowi wykonanie zadania. Nie ma znaczenia czy w trakcie misji unicestwiłeś chłopca - nagroda za wypełnienie misji zawsze będzie taka sama.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, magiczny zwój.
Zabić ducha
Baron Norge z Zamku Gefen (znajdziesz go we wschodniej części krainy) pragnie pozbyć się ducha, który mąci w głowach mieszkańców pobliskiej osady. Zjawą okaże się Gostrim - niegdysiejszy władca tych terenów, który został zamordowany w niejasnych okolicznościach. Baron nie chce żebyś unicestwiał ducha walcząc z nim - Twoim zadaniem jest przekonanie Gostrima, aby dobrowolnie odszedł w zaświaty.
Misję tę można ukończyć na kilka różnych sposobów - rozwiązanie uzależnione jest od tego, jakich wyborów dokonasz w trakcie kolejnych rozmów z Gostrimem i Norgem. Poniżej znajdziesz wszystkie możliwe rozwiązania tego zadania:
Atak - porozmawiaj z duchem i wysłuchaj jego propozycji. Gostrim będzie chciał wziąć odwet i zabić Norge'a. Jeśli na to nie przystaniesz i wywołasz zjawę na pojedynek, dojdzie do bitwy. Po wygranym starciu udaj się do barona, aby odebrać nagrodę.
![]() Misję otrzymasz w trakcie rozmowy z baronem w Gefen.
| ![]() Duch Gostrim.
|
Zapewnienie - skieruj się do ducha i porozmawiaj z nim. W trakcie konwersacji przekonaj zjawę, że Norge nie miał złych zamiarów i tak naprawdę to nie on jest winny śmierci barona. Gostrim da się przekonać i w końcu odejdzie w zaświaty, a Ty będziesz mógł odebrać nagrodę od barona.
Zdrada - porozmawiaj z duchem i wysłuchaj jego kontrpropozycji. Gostrim marzy o zemście i śmierci barona. Jeśli zgadzasz się pomóc zjawie, musisz udać się do Zamku Gefen i w trakcie konwersacji z Norgem, wywołać go na pojedynek. Po zakończonej bitwie należy jeszcze raz zagadnąć ducha, ale tym razem po to, aby odebrać nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Zemsta ducha Gostrima
We wschodniej części krainy spotkasz ducha barona Gostrima, który niedawno urzędował w znajdującym się nieopodal Zamku Gefen. W trakcie rozmowy ze zjawą dowiesz się, że władca został podstępnie zamordowany przez swojego radcę prawnego - Norge'a. Po śmierci barona zdrajca nie tylko przejął kontrolę nad olbrzymią posiadłością, ale zajął się również żoną Gostrima. Teraz duch zamierza zemścić się na swoim prześladowcy w identyczny sposób. W rolę kata wcielisz się Ty.
Misję tę można ukończyć na kilka różnych sposobów - rozwiązanie uzależnione jest od tego, jakich wyborów dokonasz w trakcie kolejnych rozmów z Gostrimem i Norgem. Poniżej znajdziesz wszystkie możliwe rozwiązania tego zadania:
Atak - w trakcie pierwszej rozmowy z duchem od razu decydujesz się go zaatakować. Jeśli uda Ci się pokonać zjawę w bitwie, Gostrim na zawsze zniknie z mapy. Zadanie nie zostanie aktywowane, a Ty - poza punktami doświadczeniami z potyczki - nie otrzymasz żadnej nagrody.
Zemsta - decydujesz się przystać na propozycję Gostrima. Udaj się do Zamku Gefen i zagadnij Norge'a. W trakcie konwersacji doprowadź do bitwy z baronem. Gdy uda Ci się pokonać wroga i sprowadzić na dwór Farmera (przybranego syna Gostrima), udaj się z powrotem do zjawy po nagrodę.
![]() Ducha Gostrima znajdziesz w pobliżu zamku.
| ![]() Zamek Gefen - tu mieszka baron Norge.
|
Chciwość - decydujesz się przystać na propozycję Gostrima. Skieruj się do Zamku Gefen i porozmawiaj z baronem. Zapytaj o Farmira, a później o prawdziwego ojca chłopca. W końcu Norge zaproponuje Ci, żebyś raz na zawsze pozbył się zjawy (automatycznie uruchomi się zadanie Zabić ducha). Wróć do Gostrima i porozmawiaj z nim. W trakcie dyskusji duch zaproponuje Ci dodatkowe tysiąc sztuk złota, jeśli zlikwidujesz Norge'a. Biegnij do zamku i zaatakuj barona. Po zakończonej batalii odbierz nagrodę od zjawy.
Zdrada - decydujesz się przystać na propozycję Gostrima. Skieruj się do zamku Gefen i porozmawiaj z baronem. Zapytaj o Farmira, a później o prawdziwego ojca chłopca. W końcu Norge zaproponuje Ci, żebyś raz na zawsze pozbył się zjawy (automatycznie uruchomi się zadanie Zabić ducha). Wróć do Gostrima i porozmawiaj z nim. W trakcie dyskusji zaatakuj ducha i zniszcz go w bitwie. Misja nie zostanie zakończona powodzeniem, ale za to będziesz mógł odebrać nagrodę od Norge'a za quest Zabić ducha.
Wilk syty i owca cała - decydujesz się przystać na propozycję Gostrima. Skieruj się do Zamku Gefen i porozmawiaj z baronem. Wysłuchaj monologu władcy i przyznaj mu rację, że wykonał dobre posunięcie. Po tym stwierdzeniu Norge poprosi Cię, żebyś raz na zawsze pozbył się zjawy, ale w sposób pokojowy. Opuść twierdzę i wracaj do Gostrima. Bez większych problemów przekonasz ducha, żeby dał sobie spokój z zemstą i w tym momencie otrzymasz nagrodę za wykonanie zadania. Nie pozostanie Ci nic innego jak wrócić do Norge'a i poinformować go o usunięciu zjawy.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
0
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- Zadania poboczne
- Wstęp | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Grenwort (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Grenwort (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Grenwort (cz.3) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Grenwort (cz.4) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Błotne Moczary (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Błotne Moczary (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Błotne Moczary (cz.3) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Las Verlon (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Las Verlon (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Las Verlon (cz.3) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Arlania (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Arlania (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Arlania (cz.3) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Wyspy Zachodnie (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Wyspy Zachodnie (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Wyspy Wschodnie (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Wyspy Wschodnie (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Górny Hadar | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Dolny Hadar | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Szczyty Ardanu | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Mehgard | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Magiczna Dolina | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Wielki Las | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Szare Pustkowia | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Dolina Śmierci | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Kraina demonów | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany562969 Legionista
Czy da sie wytłuc tego krakena
HumanGhost Generał
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
zanonimizowany813744 Junior
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
zanonimizowany813744 Junior
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Kaźok Junior
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








