King's Bounty Legend: Górny Hadar Zadania poboczne
Aktualizacja:
Górny Hadar
Mapa Fandora
Jedną z największych budowli Górnego Hadaru jest Piramida Odkryć - konstrukcja wzniesiona w czasach starożytnych, która zlokalizowana jest w centralnej części krainy. W trakcie rozmowy ze stojącym przed budynkiem kapłanem Neylusem dowiesz się, że w środku ukryta jest magiczna mapa, stworzona przez króla Fandora Leonara. Aby uzyskać do niej dostęp musisz odwiedzić trzynaście obelisków, rozsianych po całej Endorii.
![]() Piramida Odkryć strzeżona jest przez kapłana Neylusa.
| ![]() Koło piramidy znajduje się 13 kamieni symbolizujące obeliski. Świecić będą te, które już odwiedziłeś.
|
Oto lista wszystkich obelisków, które należy odwiedzić, klikając na kamieniu:
- Arlania - na wzgórzu w pobliżu portu;
- Błotne Moczary - w pobliżu Domu na drzewie, w północnej części krainy;
- Górny Hadar - obok Piramidy Odkryć;
- Grenwort -obok Szkoły Magii;
- Grenwort - na małej wyspie w pobliżu portu;
- Las Verlon - tuż obok wejścia do opuszczonego zamku królewskiego;
- Las Verlon - na wzgórzu, niedaleko Zamku Gefen i Farmy rzecznej;
- Szare Pustkowia - w pobliżu Wieży Nekromanty, południowo-wschodni zakątek krainy;
- Szczyty Ardanu - nieopodal Domu krasnoluda-nekromanty na północnym-zachodzie;
- Wielki Las - w centralnej części krainy, w pobliżu Drzewa Życia;
- Wyspy Wschodnie - na tej samej wyspie, na której znajduje się Tawerna Dziesiąta Fala;
- Wyspy Zachodnie - na największej wyspie, obok Zamku Hezerhem;
- Wyspy Zachodnie - na wyspie Mantil, w pobliżu domu Brendona Cooka.
Gdy już odwiedzisz wszystkie obeliski, wróć do Górnego Hadaru i porozmawiaj z Neylusem, strzegącym Piramidę Odkryć. Kapłan napomknie o mapie Fandora, która znajduje się wewnątrz kompleksu. Wejdź do piramidy i podnieś cenny pergamin.
![]() Obeliski czasem trudno zauważyć, dlatego też miej oczy dookoła głowy.
| ![]() Mapa Fandora jest Twoja!
|
Wyjdź na zewnątrz i ponownie porozmawiaj z Neylusem. Z racji tego że mapa znajduje się teraz w Twoich rękach, kapłan poczuje się zwolniony z obowiązku strzeżenia Piramidy Odkryć. Misja zostanie zakończona.
Mapa Fandora jest niezwykle cenna, dlatego możesz ją bardzo korzystnie sprzedać, uzyskując za nią ogromne pieniądze lub wartościowe przedmioty. Pergamin chętnie odkupią następujący władcy, oddając w zamian:
- Król Mark z Zamku Kronberg w Grenworcie - 250 tysięcy sztuk złota;
- Królowa Violessa z Daloreu w Dolinie Tysiąca Rzek - po 10 run każdego typu;
- Torn Digor z Taronu w Szczytach Ardanu - przedmiot magiczny Tarcza z mithrilu;
- Mistrz Trygiusz z Akademii Magii w Lesie Verlon - trzy zwoje każdej ze szkół magii.
Nagrody: Magiczne runy.
Mroźny strumyk
Nieopodal górskiego jeziora, gdzie kapitan Ribas trzyma swoją łódź podwodną, płynie sobie strumyk, który... poprosi Cię o pomoc. W tej części Kordaru panuje bardzo niska temperatura, wskutek czego rwący potok powoli zamienia się w lód. Strumyk chciałby ocaleć, ale do tego potrzebna jest niezamarzająca woda, a ta jest w posiadaniu elfów.
![]() Strumyk poprosi Cię o pomoc.
| ![]() Diana wręczy Ci niezamarzającą wodę.
|
Aby wykonać to zadanie musisz udać się do krainy elfów i dotrzeć do stolicy Ellinii - Daloeru. Stanie się to możliwe po zaliczeniu misji Traktat pokojowy z krasnoludami z głównego wątku fabularnego. Transport zapewni rybak Kitano z portu w Grenworcie.
Po dotarciu do Ellinii, skieruj się do Doliny Tysiąca Rzek. Tuż obok głównego zamku zobaczysz kilka wodospadów, a między nimi wróżkę wodną Dianę. Porozmawiaj z kobietą i opowiedz jej o problemach nękających strumyk. Diana zaoferuje pomoc i przekaże Ci fiolkę z niezamarzającą wodą. Wróć się do Górnego Hadaru i oddaj życiodajną ciecz. Misja zostanie zaliczona.
Nagrody: Punkty doświadczenia, kryształy magiczne, runy.
Tresowane hieny
Krasnolud Giram ma problem z hienami, które niegdyś przygarnął do siebie. Zwierzęta szybko rozmnożyły się i teraz stanowią zagrożenie dla innych mieszkańców Kordaru. Zostaniesz poproszony o zabicie hien, o ile porozmawiasz z Giramem (jego siedziba znajduje się nieopodal bramy do Kopalni Creiston).
![]() Dom krasnoluda Girama.
| ![]() Hieny znajdują się w zagrodzie.
|
Aby wykonać to zadanie, musisz zabić dwie grupy jednostek, składające się z kilkuset hien. Mimo że nie są to wymagający przeciwnicy, to jednak trzeba liczyć się z ich przewagą liczebną, zwłaszcza że w Kordarze wrogowie są znacznie silniejsi niż w Darionie , czy w archipelagu Wysp Wolnośc
Pozbywszy się sprawiającego kłopoty inwentarza, możesz udać się do Girama po nagrodę. Krasnolud rozpocznie też handel. W asortymencie bohatera znajdują się m.in. hieny.
Nagrody: Punkty doświadczenia, możliwość kupna jednostek u Girama.
Zamek Szyfrowy
W południowo-zachodnim zakątku krainy znajduje się maleńka wioska. Przebywający w niej krasnolud Grok Erherm poprosi Cię o pomoc. Starzec ukrył prezent dla swego syna za drzwiami z zamkiem runicznym i później zapomniał właściwej kombinacji. Grok chce żebyś naprawił jego błąd i otworzył magiczne wrota.
![]() Erhermowie próbują uporać się z zamkiem.
| ![]() Przybliż kamerę, żeby lepiej widzieć mechanizm.
|
Pozmawiaj z Kremikiem Erhermem i przyjrzyj się schematowi. Na rysunku zobaczysz labirynt nitek prowadzących od symboli w lewym, górnym rogu, do liczb. Co z tym zrobić? To proste. Musisz prześledzić każdą ze ścieżek i sprawdzić jakie symbole znajdą się na miejscu liczb po pokonaniu labiryntu. Ułatwiając Ci zadanie powiemy, że są to: but, kilof, młot, grot i kufel.

Przyjrzyj się zamkowi szyfrowemu (dla ułatwienia przybliż kamerę do bohatera). Kilkając na kolejnych symbolach spraw, aby odtworzyć właściwy klucz z rysunku. Gdy Ci się to uda, gra poinformuje Cię stosownym komunikatem. Syn otrzyma prezent od swojego ojca, a Ty obiecaną nagrodę,
Nagrody: Punkty doświadczenia, kryształy magiczne.
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wstęp Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.4) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Górny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szczyty Ardanu Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Mehgard Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Magiczna Dolina Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wielki Las Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szare Pustkowia Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Śmierci Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Kraina demonów Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
Czy da sie wytłuc tego krakena
W drugiej rozgrywce w skrzynce Bartłomieja Brody nie było ani pieniedzy ani artefaktu, ale za to były tam 3 runy umysłu. Tanio jak za 20 000 ! I to przykład jak losowe jest umieszczanie artefaktów a także zasobów ludzkich. O ile w pierwszej rozgrywce z wysokopoziomowych jednostek miałem do dyspozycji tylko inkwizytorów - na mokradłach, to w tej obok inkwizytorów były szczupłe zasoby rycerzy (mokradła i Wyspy). Nawet Zamek Króla Marka róznicuje zasoby. Pisanie w poradniku "od tej chwili będziesz mógł tu nabywać cyklopy" jest bez sensu, równie dobrze bedą tam cyklopy jak olbrzymy albo Wilki Morskie. I to jest urok tej gry. Szkoda, że gra nie losuje lokacji jak Diablo, ale i tak jest fajnie.
U.V Impaler dał jednak w poradniku ciała. Najwidoczniej gra niezbyt przypadła mu do gustu i w pierwszej połowie przysiadł fałdów a później sobie odpuscił.
Brak dalszego ciągu questu z bossem "Wielki Żółw". Tylko jedna opcja dialogowa prowadzi do przyzwania żółwia podczas ponownego spotkania z szamanem w Kraju Elfów - a 10 - 12 kryształów którymi nas obdarowuje piechota nie chodzi. Szamana moim zdaniem należy rozwałkować (po uprzednim sprawdzeniu czy na pokojowej drodze nie ma jakiegoś szczególnie cennego artefaktu) chyba, ze koniecznie chcemy strzelać z orkowych katapult - odradzam.
Dolina śmierci i szare pustkowia potraktowane kompletnie po macoszemu. Brak questu z jajami czerwonego smoka - a ich późniejsza rekrutacja bardzo wzbogaca armię (jak ktoś lubi smoki - ja uwielbiam).
Brak rozbudowanego questu Duch Zuelli - wiedźma - nekromata.
Brak omówienia artefaktu/qustu "Zamek gremlinów" (wchodzimy w posiadanie chyba po małżeństwie z krasnoludką).
Autor upiera się przy stałych zasobach i gatunkach stworów w miejscach rekrutacji lub położeniu artefaktów. SĄ LOSOWE. Aczkolwiek losowanie następuje przed rozpoczęciem rozgrywki. I tak wielu artefaktów w danej rozgrywce może wogóle nie być a inne są zduplikowane a może i ztrójplikowane. W labiryncie smoków w magicznym ogrodzie zamiast węży i czwegoś tam jeszcze rekrutowałem między innymi szmaragdowe smoki za to w smoczej krypcie zamiast szmaragdowych czerwone - I TAK DALEJ.
Oczywiście tak jak i inne poradniki i ten jest kapitalną pracą a pieczołowitość z jaką ilustuje się je wszystkie zasługuje na najwyższe uznanie ale trzeba je wzbogacać i rozszerzać. Pomijając zwykłe przeoczenia gry wzbogacane są patchami często porzerzającymi fabułę.
Drogie GRY - ONLINE wypracujcie formułę poradników tak, aby było możliwe poddawanie ich korekcie.
I jescze mała porada dla amatorów rozpustnego życia. Na stałe partnerki zasługują jedynie żaba i demonka. Pierwsza niech śmiało rodzi dzieci, a druga raczej dźwiga oręż. Niemniej jeśli chcemy przelecieć wszystkie to przed rozwodem kupujemy na maksa runy (wcześniej kiedy ta opcja jest niedostępna - kupować artefakty, później odsprzedamy, lub jednostki na zapas).
Poradnik niestety zawiera błędy - przy tak rozbudowanej grze to nieuniknione, dlatego renomowane portale internetowe stosują zasadę "żyjacych poradników" a zatem co jakiś czas uzupełnianych po zgłoszeniu uwag przez graczy. Błędy poradników GOLa pozostają na "wiek wieków" Szkoda.
Ale ad rem. Rozdział Inne zajecia/Wyspy Zachodnie str 141 część Skarb Bartłomieja Brody autor kończy sekwencją
"Otwierając grobowiec niechcący wskrzesiłeś Bartłomieja, za co ten będzie Ci oczywiscie bardzo wdzięczny. Broda jednak bardzo szybko się ulotni, zostawiając Cię z pustymi rękami.
Nagrody: Brak"
Otóż Bartłomiej Broda przenosi się na pobliską wysepkę gdzie można stoczyć z nim walkę i posiąść jego skarb - ponieważ jest on najprawdopodobniej losowy mogę napisać jedynie, ze w moim przypadku było to około 16 000 złota + artefakt + złoto za pokonanie + pokaźna ilość doświadczenia. Wydane 20 000 za klucz opłaciło się.
mam pytanie
skonczylem gre na 31 poziomie wszystko ladnie pieknie, ale u mnie wyksztalcilo sie tylko 2 demonów w Szkatułce Szału, mam pewne przypuszczenie
gralem na niskim poziomie trudnosci - chcialem szybko gre skonczyc , jeszcze w tym roczku hehe
szkoda tylko ze nigdzie nie pisalo ze z niskiego poziomu nie bedzie wszystkich demonów szalu :(((
Jest na sto procent w zamku, gdzie leży reszta szkieletu, jednak jest ona rozmieszczana w losowych miejscach tego zamku więc jednoznacznej odpowiedzi podać nie można. Musisz po prostu się dobrze rozejrzeć.
A gdzie jest głowa do tego szkieleciku :P
Nie mogę znaleźć :D
Ja mam problem z pierwszą walką z megażółwiem - po wczytaniu ekranu walki nie mogę ruszyć jednostkami. Czy to jakiś błąd gry ?
W misji Tajemnica opuszczonego zamku po wykonaniu zadania Bezgłowego Szkieletu, gdy klikam na pochodnię nic się nie dzieje, o co chodzi?
edit: Acha, zła pochodnia. Już sobie poradziłem :)
Niestety ostatnia walka grają magiem jest bardzo prosta (Inteligencja ok 31).
2x Armagedon, Czarna dziura i zostają 2 oddziały przeciwnika: 1 tytan i ok 200 Ognistych ważek. Szamani załatwiają ważki na raz i cokolwiek tytana. Koniec!
Właśnie ukończyłem tą grę i polecam ją wszystkim. Jest warta każdej wydanej na nią złotówki. Wspaniały, baśniowy świat podany w otoczce strategicznej przypominającej HoMM 3.
Cóż, w sklepie cenegi gra jest za 79.90, więc nie tak źle. Prywatnie zaopatrzę się jednak wysyłkowo w wersję angielską. Nie chcę, by powtórzyła się sytuacja taka jak ze Space Rangers 2 gdzie słaba sprzedaż w Polsce (tak przynajmniej zakładam) spowodowała niewydanie dodatku (abstrahując od tego, że "patch/dodatek" do SR2 zbyt wspaniały to nie jest, a Katauri/1C/Cinemaware/Stardock liczą sobie za niego całkiem sporo). Polacy naród dziwny i trudno przewidzieć jak sprzeda się KB pomimo dobrych recenzji i nakładów na reklamę.
kom-pan ===> kwestia swiecidelek i stare dobre prawo popytu-podazy.
sa chetni na to, zeby zaplacic za gre 100 zl wiec w tej cenie sie im ja sprzedaje - popyt-podaz.
Ale skad sie biora chetni? ano tutaj wchodzi do akcji "prawo" swiecidelek, jak w przypadku dzikich na kontynencie amerykanskim.
Otoz King's Bounty ma sliczna grafike, a gracze to ludzie prosci (dzicy) dla ktorych grafika jest (nie wazne co bredza jednostki) w 100% najwazniejszym elementem gry - niczym swiecidelka.
Dostaja wiec gracze swoje swiecidelka i musza za to zaplacic odpowiednia cene... a poniewaz z mysleniem u nich ciezko to placa tyle ile im kaza :) - simple as that.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










