King's Bounty Legend: Grenwort (cz.4) Zadania poboczne
Aktualizacja:
Sprzęt wędkarski
Takielunek należący do Kitano jest aktualnie w posiadaniu Bezbrodego Joe, który współpracuje z bandą Cuchnącego Morszczuka. Zarekwirowany w wyniku długów sprzęt, rybak pragnie szybko odzyskać.
![]() Rybaka Kitano znajdziesz w porcie.
| ![]() Zdolności krasomówcze tutaj nie pomogą. Sprzęt można odzyskać wyłącznie siłą.
|
Joe znajduje się na malutkiej wysepce z latarnią morską, zlokalizowanej tuż obok portu, w którym przebywa Kitano. Do bandyty można dostać się za pomocą brodu - użycie statku nie jest konieczne. Rozmowa z rzezimieszkiem nie przyniesie rezultatu, dlatego trzeba użyć silniejszych argumentów. Sprowokuj Bezbrodego do walki i zabij wchodzące w skład jego armii jednostki: Bandytów i Maruderów. Niedoświadczony bohater może mieć problem z pokonaniem tak silnej grupy, dlatego poczekaj z wykonaniem tego zadania do momentu, w którym wyraźnie wzmocnisz swoje wojsko.
Po wyeliminowaniu Bezbrodego, takielunek automatycznie trafi do Twojego inwentarza. Oddaj sprzęt rybakowi, żeby zakończyć zadanie sukcesem.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Szturm na Creiston
Zadanie to otrzymasz od króla Marka po tym, jak dowiesz się o spisku, który doprowadził do wybuchu wojny z krasnoludami (patrz misja Handlarze niewolników). Władca Darionu chce abyś dopadł barona Aheya, który najprawdopodobniej z powodu pieniędzy doprowadził do tego konfliktu. Kara dla zdrajcy może być tylko jedna - śmierć.
Ahey ukrył się w dobrze ufortyfikowanym zamku, który znajduje się głęboko pod ziemią, w Kopalni Creiston. Do labiryntu jaskiń można dostać się w Arlanii - wejście do groty zlokalizowane jest we wschodniej części tej krainy.
![]() Wejście do kopalni Creiston znajduje się w Arlanii.
| ![]() Zamek Creiston - siedziba barona Aheya.
|
Idź do Arlanii i porozmawiaj ze strażnikiem strzegącym wejścia do kopalni. Powołaj się na królewski rozkaz i rozpocznij eksplorację podziemi. Aby dotrzeć do zamku, skręć na pierwszym skrzyżowaniu w lewo, natomiast na drugim w prawo.
Podejdź do zamku i poczekaj na to co powie Ahey. Zignoruj groźby rzucane przez barona i dokonaj frontalnego ataku na jego twierdzę. Przeciwnik wystawi do walki zróżnicowaną, dużą armię (Łucznicy, Gwardziści, Alchemicy, Inkwizytorzy i Bandyci), ale mimo wyraźnej przewagi liczebnej, nie powinieneś mieć większych kłopotów z eksterminacją wrogów. Problem może stanowić co najwyżej sam baron, który lubi rzucać czary i zna się na tym fachu.
Kiedy zdrajca Ahey przejdzie do historii, zdobytą twierdzą zaopiekuje się wysłany przez króla namiestnik. Wróć do Grenwortu na Zamek Kronberg i zdaj raport władcy. Za wymierzenie sprawiedliwości, Mark obsypie Cię złotem.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, możliwość rekrutacji jednostek w Zamku Creiston.
Ugryziony myśliwy
W drewnianej chacie znajdującej się nieopodal wioski mieszka myśliwy Trey. Łowca miał pecha i podczas jednego z polowań został ugryziony przez wilkołaka Martina Wodasza. Teraz myśliwy prosi Cię o pomoc w zdobyciu krwi swojego prześladowcy, pozwalającej przyrządzić antidotum. Jeśli Trey nie otrzyma szybko odpowiedniego leku, sam zamieni się w potwora.
Wilkołak znajduje się w jaskini, do której można dostać się za pośrednictwem schodów w południowo-wschodnim zakątku krainy. Zanim jednak uda Ci się dotrzeć do głównego sprawcy zamieszania, będziesz musiał zwyciężyć w kilku potyczkach z wilkami oraz innymi wilkołakami.
![]() Trey mieszka w chacie nieopodal wioski.
| ![]() Martin zaatakuje Cię gdy tylko Cię zobaczy.
|
Wykonanie zadania może okazać się bardzo trudne dla słabo rozwiniętej postaci. W każdej potyczce wilki będą używać zdolności Zawycie, wzbudzając tym samym strach w szeregach Twojej armii. Z racji tego że nad przerażonymi jednostkami nie masz żadnej kontroli, dobrze jest mieć w grupie stwory, których wilki nie są w stanie wyprowadzić z równowagi, np. Ciernie lub Niedźwiedzie.
Finałowa potyczka z Martinem może okazać się trudna z jeszcze jednego względu. Wilkołak jest bohaterem i potrafi rzucać czary w trakcie walki. Dobrze jest o tym pamiętać i przygotować się na naprawdę ciężkie starcie, zwłaszcza jeśli nie dysponujemy zbyt doświadczoną postacią.
Gdy w końcu uporasz się z wilkołakiem, pozbieraj cenne przedmioty walające się w jaskini i wracaj do chaty myśliwego. Trey w zamian za krew potwora wynagrodzi Cię złotem i punktami doświadczenia.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Zagubione pergaminy
Elerio Szywarius ze Szkoły Magii poleci Ci odebrać pergaminy z rąk Kwachy, które zostały jej przekazane kilkaset lat temu. Czarownica mieszka na Błotnych Moczarach, w Domu starej wiedźmy.
![]() Zadanie otrzymasz w Szkole Magii.
| ![]() Stara Kwacha nie ma poszukiwanych dokumentów.
|
Gdy tylko znajdziesz się na bagnach, odwiedź Starą Kwachę. Nie ma znaczenia czy będziesz szczery podczas rozmowy - w końcu i tak dowiesz się, że wiedźma nie ma poszukiwanych przez Ciebie pergaminów. Papiery znajdują się w krypcie na cmentarzu i są chronione przez liczną grupę ożywieńców. Kwacha przekaże Ci hasło, pozwalające otworzyć drzwi do grobowca.
Poszukiwana krypta położona jest na południowym krańcu cmentarza, a rozpoznasz ją po czaszce umieszczonej na grobowcu. Wejście do niej chronione jest hasłem, ale to żaden problem - bohater otworzy wrota wykorzystując otrzymane wcześniej hasło. W środku musisz uporać się z dwoma grupami Szkieletów, w skład których wchodzą zarówno wojownicy, jak i łucznicy. Gdy wreszcie uda Ci się pozbyć agresorów, zabierz leżące w największej komnacie pergaminy.
![]() Krypta w której ukryto pergaminy.
| ![]() Pokonaj Szkielety, a będziesz mógł wziąć papiery.
|
Wróć do Grenwortu i skieruj się do Szkoły Magii. Elerio Szywarius odbierze od Ciebie dokumenty i przekaże obiecaną wcześniej nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wstęp Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.4) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Górny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szczyty Ardanu Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Mehgard Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Magiczna Dolina Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wielki Las Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szare Pustkowia Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Śmierci Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Kraina demonów Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
Czy da sie wytłuc tego krakena
W drugiej rozgrywce w skrzynce Bartłomieja Brody nie było ani pieniedzy ani artefaktu, ale za to były tam 3 runy umysłu. Tanio jak za 20 000 ! I to przykład jak losowe jest umieszczanie artefaktów a także zasobów ludzkich. O ile w pierwszej rozgrywce z wysokopoziomowych jednostek miałem do dyspozycji tylko inkwizytorów - na mokradłach, to w tej obok inkwizytorów były szczupłe zasoby rycerzy (mokradła i Wyspy). Nawet Zamek Króla Marka róznicuje zasoby. Pisanie w poradniku "od tej chwili będziesz mógł tu nabywać cyklopy" jest bez sensu, równie dobrze bedą tam cyklopy jak olbrzymy albo Wilki Morskie. I to jest urok tej gry. Szkoda, że gra nie losuje lokacji jak Diablo, ale i tak jest fajnie.
U.V Impaler dał jednak w poradniku ciała. Najwidoczniej gra niezbyt przypadła mu do gustu i w pierwszej połowie przysiadł fałdów a później sobie odpuscił.
Brak dalszego ciągu questu z bossem "Wielki Żółw". Tylko jedna opcja dialogowa prowadzi do przyzwania żółwia podczas ponownego spotkania z szamanem w Kraju Elfów - a 10 - 12 kryształów którymi nas obdarowuje piechota nie chodzi. Szamana moim zdaniem należy rozwałkować (po uprzednim sprawdzeniu czy na pokojowej drodze nie ma jakiegoś szczególnie cennego artefaktu) chyba, ze koniecznie chcemy strzelać z orkowych katapult - odradzam.
Dolina śmierci i szare pustkowia potraktowane kompletnie po macoszemu. Brak questu z jajami czerwonego smoka - a ich późniejsza rekrutacja bardzo wzbogaca armię (jak ktoś lubi smoki - ja uwielbiam).
Brak rozbudowanego questu Duch Zuelli - wiedźma - nekromata.
Brak omówienia artefaktu/qustu "Zamek gremlinów" (wchodzimy w posiadanie chyba po małżeństwie z krasnoludką).
Autor upiera się przy stałych zasobach i gatunkach stworów w miejscach rekrutacji lub położeniu artefaktów. SĄ LOSOWE. Aczkolwiek losowanie następuje przed rozpoczęciem rozgrywki. I tak wielu artefaktów w danej rozgrywce może wogóle nie być a inne są zduplikowane a może i ztrójplikowane. W labiryncie smoków w magicznym ogrodzie zamiast węży i czwegoś tam jeszcze rekrutowałem między innymi szmaragdowe smoki za to w smoczej krypcie zamiast szmaragdowych czerwone - I TAK DALEJ.
Oczywiście tak jak i inne poradniki i ten jest kapitalną pracą a pieczołowitość z jaką ilustuje się je wszystkie zasługuje na najwyższe uznanie ale trzeba je wzbogacać i rozszerzać. Pomijając zwykłe przeoczenia gry wzbogacane są patchami często porzerzającymi fabułę.
Drogie GRY - ONLINE wypracujcie formułę poradników tak, aby było możliwe poddawanie ich korekcie.
I jescze mała porada dla amatorów rozpustnego życia. Na stałe partnerki zasługują jedynie żaba i demonka. Pierwsza niech śmiało rodzi dzieci, a druga raczej dźwiga oręż. Niemniej jeśli chcemy przelecieć wszystkie to przed rozwodem kupujemy na maksa runy (wcześniej kiedy ta opcja jest niedostępna - kupować artefakty, później odsprzedamy, lub jednostki na zapas).
Poradnik niestety zawiera błędy - przy tak rozbudowanej grze to nieuniknione, dlatego renomowane portale internetowe stosują zasadę "żyjacych poradników" a zatem co jakiś czas uzupełnianych po zgłoszeniu uwag przez graczy. Błędy poradników GOLa pozostają na "wiek wieków" Szkoda.
Ale ad rem. Rozdział Inne zajecia/Wyspy Zachodnie str 141 część Skarb Bartłomieja Brody autor kończy sekwencją
"Otwierając grobowiec niechcący wskrzesiłeś Bartłomieja, za co ten będzie Ci oczywiscie bardzo wdzięczny. Broda jednak bardzo szybko się ulotni, zostawiając Cię z pustymi rękami.
Nagrody: Brak"
Otóż Bartłomiej Broda przenosi się na pobliską wysepkę gdzie można stoczyć z nim walkę i posiąść jego skarb - ponieważ jest on najprawdopodobniej losowy mogę napisać jedynie, ze w moim przypadku było to około 16 000 złota + artefakt + złoto za pokonanie + pokaźna ilość doświadczenia. Wydane 20 000 za klucz opłaciło się.
mam pytanie
skonczylem gre na 31 poziomie wszystko ladnie pieknie, ale u mnie wyksztalcilo sie tylko 2 demonów w Szkatułce Szału, mam pewne przypuszczenie
gralem na niskim poziomie trudnosci - chcialem szybko gre skonczyc , jeszcze w tym roczku hehe
szkoda tylko ze nigdzie nie pisalo ze z niskiego poziomu nie bedzie wszystkich demonów szalu :(((
Jest na sto procent w zamku, gdzie leży reszta szkieletu, jednak jest ona rozmieszczana w losowych miejscach tego zamku więc jednoznacznej odpowiedzi podać nie można. Musisz po prostu się dobrze rozejrzeć.
A gdzie jest głowa do tego szkieleciku :P
Nie mogę znaleźć :D
Ja mam problem z pierwszą walką z megażółwiem - po wczytaniu ekranu walki nie mogę ruszyć jednostkami. Czy to jakiś błąd gry ?
W misji Tajemnica opuszczonego zamku po wykonaniu zadania Bezgłowego Szkieletu, gdy klikam na pochodnię nic się nie dzieje, o co chodzi?
edit: Acha, zła pochodnia. Już sobie poradziłem :)
Niestety ostatnia walka grają magiem jest bardzo prosta (Inteligencja ok 31).
2x Armagedon, Czarna dziura i zostają 2 oddziały przeciwnika: 1 tytan i ok 200 Ognistych ważek. Szamani załatwiają ważki na raz i cokolwiek tytana. Koniec!
Właśnie ukończyłem tą grę i polecam ją wszystkim. Jest warta każdej wydanej na nią złotówki. Wspaniały, baśniowy świat podany w otoczce strategicznej przypominającej HoMM 3.
Cóż, w sklepie cenegi gra jest za 79.90, więc nie tak źle. Prywatnie zaopatrzę się jednak wysyłkowo w wersję angielską. Nie chcę, by powtórzyła się sytuacja taka jak ze Space Rangers 2 gdzie słaba sprzedaż w Polsce (tak przynajmniej zakładam) spowodowała niewydanie dodatku (abstrahując od tego, że "patch/dodatek" do SR2 zbyt wspaniały to nie jest, a Katauri/1C/Cinemaware/Stardock liczą sobie za niego całkiem sporo). Polacy naród dziwny i trudno przewidzieć jak sprzeda się KB pomimo dobrych recenzji i nakładów na reklamę.
kom-pan ===> kwestia swiecidelek i stare dobre prawo popytu-podazy.
sa chetni na to, zeby zaplacic za gre 100 zl wiec w tej cenie sie im ja sprzedaje - popyt-podaz.
Ale skad sie biora chetni? ano tutaj wchodzi do akcji "prawo" swiecidelek, jak w przypadku dzikich na kontynencie amerykanskim.
Otoz King's Bounty ma sliczna grafike, a gracze to ludzie prosci (dzicy) dla ktorych grafika jest (nie wazne co bredza jednostki) w 100% najwazniejszym elementem gry - niczym swiecidelka.
Dostaja wiec gracze swoje swiecidelka i musza za to zaplacic odpowiednia cene... a poniewaz z mysleniem u nich ciezko to placa tyle ile im kaza :) - simple as that.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










