King's Bounty Legend: Grenwort (cz.3) Zadania poboczne
Aktualizacja:
Ogródek warzywny
Zadanie to zleca mleczarka Wilhelmina - kobiecina w podeszłym wieku, zamieszkująca jedną z chat w wiosce. W znajdującym się nieopodal jej domu ogródku grasują agresywne rośliny - Ciernie. Staruszka poprosi Cię o pomoc w wyplewieniu chwastów.
![]() Dom Wilhelminy znajduje się w zachodniej części wsi.
| ![]() Ciernie ukrywają się w ogródku za chatką.
|
Sprawa jest prosta. Musisz obejść chatkę, a następnie uporać się z Cierniami w dwóch bitwach. Rośliny nie powinny sprawić Ci najmniejszych kłopotów. Pamiętaj tylko, że w trakcie potyczki chwasty potrafią przywrócić do życia kompanów - obierając cele ataku rób to w taki sposób, aby naraz wyeliminować jak najwięcej jednostek. Ciernie potrafią bowiem tworzyć nowe rośliny w trakcie walki wyłącznie z poległych towarzyszy.
Wyplewiwszy Ciernie, wróć do chaty mleczarki i odbierz nagrodę. Wykonanie tej misji pomoże Ci zaliczyć zadanie Inwazja Cierni, jeśli zdecydujesz się je rozwiązać w wariancie pokojowym.
Nagrody: Punkty doświadczenia, sadzonki Cierni.
Rozbity sterowiec
To zadanie zleci Ci krasnolud Tregum (stacjonuje tuż obok królewskiego zamku), jeśli zapytasz go o dodatkowe części do sterowca. Wynalazca chce abyś odnalazł wrak statku powietrznego w Arlanii i zabrał z sobą jego czarną skrzynkę.
![]() Czarna skrzynka leży obok wraku.
| ![]() Tregum i jego sterowiec.
|
Rozbity sterowiec znajduje się w północno-wschodniej części krainy, a drogi do niego strzeże cyklop. Na tym etapie gry potwór ten jest bardzo wymagającym przeciwnikiem, dlatego też jego pokonanie może nastręczać sporo trudno niedoświadczonemu bohaterowi. Należy pamiętać, że monstrum otacza się grupą Cierni, co dodatkowo utrudnia walkę.
Gdy uda Ci się oczyścić drogę do wraku, znajdź i zabierz leżącą czarną skrzynkę leżącą obok sterowca. Po powrocie do Grenwortu oddaj ją Tregumowi, by wykonać zadanie.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Rozród Okrutnych Obserwatorów
To zadanie stanie się dostępne, gdy pomyślnie wykonasz misję Niedźwiedź uciekinier. Po krótkiej rozmowie ze Stefanem Hallem dowiesz się, że w menażerii pojawiło się kilka Okrutnych Obserwatorów. Twój rozmówca chciałby wiedzieć, w jaki sposób rozmnażają się te stwory. Stosowną wiedzą dysponuje Archon, mężczyzna mieszkający w Lesie Verlon. Hall poprosi Cię, żebyś udał się do niego i zdobył informacje.
![]() Archon mieszka w chacie, w pobliżu zamku Gefen.
| ![]() Dokumenty zwróć Stefanowi.
|
Skieruj się do Verlon i odwiedź chatę położoną w północno-wschodniej części krainy, nieopodal Zamku Gefen. Co prawda Archon nie będzie w stanie zdradzić Ci, jak rozmnażają się Okrutni Obserwatorzy, ale przekaże Ci notatki zawierające jakieś wskazówki na ten temat.
Gdy ponownie odwiedzisz Grenwort, skieruj się do menażerii Stefana i wręcz mu otrzymane wcześniej dokumenty. W ten oto sposób zaliczysz kolejne zadanie i otrzymasz sowitą nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Rybołówstwo
Zadanie to zleci Ci rezydujący w porcie rybak Kitano, jeśli zapytasz go o pracę. Miejscowi mają kłopot z pewnym gatunkiem drapieżnych ryb, który w ostatnim czasie bardzo się rozmnożył. Problem mógłby zostać rozwiązany poprzez połów tego gatunku, ale odławiania zakazuje królewski edykt. Kitano poprosi Cię o interwencję w tej sprawie.
![]() Zadanie zleci Ci rybak, którego spotkasz w porcie.
| ![]() Zakaz może znieść wyłącznie król Mark, więc musisz koniecznie udać się do zamku na audiencję.
|
Zakaz może znieść wyłącznie król, dlatego musisz udać się do zamku i porozmawiać z władcą na ten temat. Mark Mądry nie zamierza sprawiać kłopotu rybakom i szybko ściągnie ograniczenie na połów ryb. Przekaż radosną wiadomość Kitano i odbierz nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Rzadkie zwierzęta
Misję tę otrzymasz od Elerio Szywariusa ze Szkoły Magii, jeśli porozmawiasz z nim po zwróceniu dokumentów (patrz zadania Zagubione pergaminy). Czarodziej poprosi Cię o dostarczenie kilkudziesięciu jednostek: 30 Wodnych Ważek, 10 Królewskich Węży i jednego Cyklopa.
![]() Zwierzęta dostarczaj do Szkoły Magii.
| ![]() Węże można kupić w domu wiedźmy Marty.
|
Poszukiwane przez czarodzieja zwierzęta można stworzyć z jaj (za wyjątkiem Cyklopów), ale lepiej jest je po prostu kupić w wyznaczonych lokacjach. Aby Elerio odebrał od nas jednostki, muszą one znajdować się w armii bohatera - za każdą dostarczoną grupę zwierząt Szywarius dodatkowo zapłaci.
Oto lista przykładowych lokacji, gdzie można kupić zwierzęta:
- Królewskie węże - w domu wiedźmy Marty na Moczarach.
- Wodne ważki - na farmie rzecznej w Lesie Verlon.
- Cyklop - w zamku Tripol na Wyspach Zachodnich, po wykonaniu zadania Przyrodni brat.
![]() Farma rzeczna w lesie Verlon.
| ![]() Cyklopów możesz zaciągnąć do armii w zamku Tripol, ale dopiero po zaliczeniu misji Przyrodni brat. |
Po dostarczeniu wszystkich wymaganych zwierząt (jednostki można przynosić do Szkoły w dowolnej kolejności), Elerio wręczy nam nagrodę. Warto wykonać to zadanie ze względu na cenne zwoje, które w początkowej fazie gry są praktycznie niedostępne.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, magiczne zwoje.
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wstęp Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.4) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Górny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szczyty Ardanu Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Mehgard Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Magiczna Dolina Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wielki Las Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szare Pustkowia Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Śmierci Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Kraina demonów Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
Czy da sie wytłuc tego krakena
W drugiej rozgrywce w skrzynce Bartłomieja Brody nie było ani pieniedzy ani artefaktu, ale za to były tam 3 runy umysłu. Tanio jak za 20 000 ! I to przykład jak losowe jest umieszczanie artefaktów a także zasobów ludzkich. O ile w pierwszej rozgrywce z wysokopoziomowych jednostek miałem do dyspozycji tylko inkwizytorów - na mokradłach, to w tej obok inkwizytorów były szczupłe zasoby rycerzy (mokradła i Wyspy). Nawet Zamek Króla Marka róznicuje zasoby. Pisanie w poradniku "od tej chwili będziesz mógł tu nabywać cyklopy" jest bez sensu, równie dobrze bedą tam cyklopy jak olbrzymy albo Wilki Morskie. I to jest urok tej gry. Szkoda, że gra nie losuje lokacji jak Diablo, ale i tak jest fajnie.
U.V Impaler dał jednak w poradniku ciała. Najwidoczniej gra niezbyt przypadła mu do gustu i w pierwszej połowie przysiadł fałdów a później sobie odpuscił.
Brak dalszego ciągu questu z bossem "Wielki Żółw". Tylko jedna opcja dialogowa prowadzi do przyzwania żółwia podczas ponownego spotkania z szamanem w Kraju Elfów - a 10 - 12 kryształów którymi nas obdarowuje piechota nie chodzi. Szamana moim zdaniem należy rozwałkować (po uprzednim sprawdzeniu czy na pokojowej drodze nie ma jakiegoś szczególnie cennego artefaktu) chyba, ze koniecznie chcemy strzelać z orkowych katapult - odradzam.
Dolina śmierci i szare pustkowia potraktowane kompletnie po macoszemu. Brak questu z jajami czerwonego smoka - a ich późniejsza rekrutacja bardzo wzbogaca armię (jak ktoś lubi smoki - ja uwielbiam).
Brak rozbudowanego questu Duch Zuelli - wiedźma - nekromata.
Brak omówienia artefaktu/qustu "Zamek gremlinów" (wchodzimy w posiadanie chyba po małżeństwie z krasnoludką).
Autor upiera się przy stałych zasobach i gatunkach stworów w miejscach rekrutacji lub położeniu artefaktów. SĄ LOSOWE. Aczkolwiek losowanie następuje przed rozpoczęciem rozgrywki. I tak wielu artefaktów w danej rozgrywce może wogóle nie być a inne są zduplikowane a może i ztrójplikowane. W labiryncie smoków w magicznym ogrodzie zamiast węży i czwegoś tam jeszcze rekrutowałem między innymi szmaragdowe smoki za to w smoczej krypcie zamiast szmaragdowych czerwone - I TAK DALEJ.
Oczywiście tak jak i inne poradniki i ten jest kapitalną pracą a pieczołowitość z jaką ilustuje się je wszystkie zasługuje na najwyższe uznanie ale trzeba je wzbogacać i rozszerzać. Pomijając zwykłe przeoczenia gry wzbogacane są patchami często porzerzającymi fabułę.
Drogie GRY - ONLINE wypracujcie formułę poradników tak, aby było możliwe poddawanie ich korekcie.
I jescze mała porada dla amatorów rozpustnego życia. Na stałe partnerki zasługują jedynie żaba i demonka. Pierwsza niech śmiało rodzi dzieci, a druga raczej dźwiga oręż. Niemniej jeśli chcemy przelecieć wszystkie to przed rozwodem kupujemy na maksa runy (wcześniej kiedy ta opcja jest niedostępna - kupować artefakty, później odsprzedamy, lub jednostki na zapas).
Poradnik niestety zawiera błędy - przy tak rozbudowanej grze to nieuniknione, dlatego renomowane portale internetowe stosują zasadę "żyjacych poradników" a zatem co jakiś czas uzupełnianych po zgłoszeniu uwag przez graczy. Błędy poradników GOLa pozostają na "wiek wieków" Szkoda.
Ale ad rem. Rozdział Inne zajecia/Wyspy Zachodnie str 141 część Skarb Bartłomieja Brody autor kończy sekwencją
"Otwierając grobowiec niechcący wskrzesiłeś Bartłomieja, za co ten będzie Ci oczywiscie bardzo wdzięczny. Broda jednak bardzo szybko się ulotni, zostawiając Cię z pustymi rękami.
Nagrody: Brak"
Otóż Bartłomiej Broda przenosi się na pobliską wysepkę gdzie można stoczyć z nim walkę i posiąść jego skarb - ponieważ jest on najprawdopodobniej losowy mogę napisać jedynie, ze w moim przypadku było to około 16 000 złota + artefakt + złoto za pokonanie + pokaźna ilość doświadczenia. Wydane 20 000 za klucz opłaciło się.
mam pytanie
skonczylem gre na 31 poziomie wszystko ladnie pieknie, ale u mnie wyksztalcilo sie tylko 2 demonów w Szkatułce Szału, mam pewne przypuszczenie
gralem na niskim poziomie trudnosci - chcialem szybko gre skonczyc , jeszcze w tym roczku hehe
szkoda tylko ze nigdzie nie pisalo ze z niskiego poziomu nie bedzie wszystkich demonów szalu :(((
Jest na sto procent w zamku, gdzie leży reszta szkieletu, jednak jest ona rozmieszczana w losowych miejscach tego zamku więc jednoznacznej odpowiedzi podać nie można. Musisz po prostu się dobrze rozejrzeć.
A gdzie jest głowa do tego szkieleciku :P
Nie mogę znaleźć :D
Ja mam problem z pierwszą walką z megażółwiem - po wczytaniu ekranu walki nie mogę ruszyć jednostkami. Czy to jakiś błąd gry ?
W misji Tajemnica opuszczonego zamku po wykonaniu zadania Bezgłowego Szkieletu, gdy klikam na pochodnię nic się nie dzieje, o co chodzi?
edit: Acha, zła pochodnia. Już sobie poradziłem :)
Niestety ostatnia walka grają magiem jest bardzo prosta (Inteligencja ok 31).
2x Armagedon, Czarna dziura i zostają 2 oddziały przeciwnika: 1 tytan i ok 200 Ognistych ważek. Szamani załatwiają ważki na raz i cokolwiek tytana. Koniec!
Właśnie ukończyłem tą grę i polecam ją wszystkim. Jest warta każdej wydanej na nią złotówki. Wspaniały, baśniowy świat podany w otoczce strategicznej przypominającej HoMM 3.
Cóż, w sklepie cenegi gra jest za 79.90, więc nie tak źle. Prywatnie zaopatrzę się jednak wysyłkowo w wersję angielską. Nie chcę, by powtórzyła się sytuacja taka jak ze Space Rangers 2 gdzie słaba sprzedaż w Polsce (tak przynajmniej zakładam) spowodowała niewydanie dodatku (abstrahując od tego, że "patch/dodatek" do SR2 zbyt wspaniały to nie jest, a Katauri/1C/Cinemaware/Stardock liczą sobie za niego całkiem sporo). Polacy naród dziwny i trudno przewidzieć jak sprzeda się KB pomimo dobrych recenzji i nakładów na reklamę.
kom-pan ===> kwestia swiecidelek i stare dobre prawo popytu-podazy.
sa chetni na to, zeby zaplacic za gre 100 zl wiec w tej cenie sie im ja sprzedaje - popyt-podaz.
Ale skad sie biora chetni? ano tutaj wchodzi do akcji "prawo" swiecidelek, jak w przypadku dzikich na kontynencie amerykanskim.
Otoz King's Bounty ma sliczna grafike, a gracze to ludzie prosci (dzicy) dla ktorych grafika jest (nie wazne co bredza jednostki) w 100% najwazniejszym elementem gry - niczym swiecidelka.
Dostaja wiec gracze swoje swiecidelka i musza za to zaplacic odpowiednia cene... a poniewaz z mysleniem u nich ciezko to placa tyle ile im kaza :) - simple as that.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.












