King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.2) Zadania poboczne
Aktualizacja:
Na ratunek żabom
To zadanie możesz otrzymać w trakcie wykonywania misji Zaczarowana miłość (z zestawu scenariuszy dla Arlanii), a zleci Ci je Feanora. Zamieniona w żabę księżniczka chciałaby się dowiedzieć, jaki los podzieliły jej rechoczące koleżanki, które niedawno zostały schwytane przez władcę Zamku Netvill w Arlanii, grafa Argusa.
Po wizycie w Arlanii okaże się, że schwytane żaby znajdują się w zamkowym lochu - Argus pozwoli Ci je uwolnić, ale dopiero po wyświadczeniu małej przysługi. Graf zażąda od Ciebie eliksiru miłości, który podobno jest w posiadaniu wiedźmy Helgi.
![]() Feanora chce dowiedzieć się, co stało się z innymi żabami.
| ![]() Wejście do jaskini Helgi.
|
Czarownica ukrywa się w jaskini, położonej na południowy-wschód od zamku. Grotę zamieszkują Węże, dlatego też przygotuj się na ciężkie starcia (niedoświadczony bohater nie ma praktycznie żadnych szans na zwycięstwo). Gdy wreszcie uda Ci się dotrzeć w jednym kawałku do celu, zapukaj do chatki i porozmawiaj z Helgą. Po krótkiej konwersacji wiedźma ofiaruje Ci eliksir, którego wymaga Argus. Wróć na Zamek Netvill i oddaj grafowi lubczyk. W zamian za pomoc w uzyskaniu napoju, władca otworzy przejście do zamkowych podziemi.
W lochu kieruj się przed siebie jedyną dostępną drogą, omijając neutralne jednostki i zbierając rozrzucone tu i ówdzie przedmioty. Dotarłszy do zniszczonej części lochów napotkasz wojska ożywieńców. Zniszcz wrogów i skieruj się do ostatniej groty. Tutaj znajdziesz klatkę z żabami, które "testował" niegdyś Argus.
![]() W podziemiach tego zamku przetrzymywane są żaby.
| ![]() Pokonawszy nieumarłych, będziesz mógł wziąć klatkę.
|
Wracaj na bagna i przekaż klatkę z żabami Feanorze. Uszczęśliwiona księżniczka pozwoli Ci odczynić czar przez pocałunek. Gdy to zrobisz, dziewczyna automatycznie zostanie Twoją żoną. Jeśli nie masz ochoty na stałą partnerkę, możesz wykręcić się od ślubu - zadanie zostanie zaliczone bez względu na Twą decyzję.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, możliwość poślubienia Feanory.
Podporządkowanie Bagaby
Chlupot (władca zamku Brązowy Hlezn, położonego nieopodal laboratorium alchemika) wymaga posłuszeństwa ze strony rodzeństwa, jednak jego młodszy brat Bagaba nie zamierza mu się podporządkować. Żabołak poprosi Cię o interwencję w tej sprawie. Aby wykonać powierzone zadanie, musisz zmusić Bagabę do zatknięcia w jego zamku flagi Chlupota.
![]() Brązowy Hlezn.
| ![]() Zamek Mudin - siedziba Bagaby.
|
Bagaba stacjonuje w Zamku Mudin, położonym w północno-wschodniej części Moczar. Rozmowa będzie bardzo krótka - żabołak nie ma zamiaru podporządkowywać się swojemu bratu i natychmiast zaatakuje Twoje wojska. Do bitwy wystawi on doborową armię złożoną z Cierni, Węży, Zbrojnych i Pająków, dlatego też musisz przygotować się na bardzo ciężką przeprawę. Niedoświadczony bohater praktycznie nie ma szans wyjść z tego pojedynku żywym. Nie obejdzie się bez sporej liczby żołnierzy i pomocy demonów uwięzionych w Szkatułce.
Jeśli uda Ci się pokonać wojska Bagaby, ten ostatni pokornie zawiesi flagę i zleci Ci w rozmowie podobne zadanie (Zniewolenie Bogisa). Udaj się do Chlupota, aby poinformować go o zwycięstwie i odbierz nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Problem Bogisa
Kłopotów z żabołakami ciąg dalszy. Tym razem o swoje upomni się Bogis, który ma dość wysłuchiwania rozkazów Bagaby (misja ta będzie dostępna po zakończeniu zadania Zniewolenie Bogisa). Najmłodszy z braci poprosi Cię, żebyś interweniował bezpośrednio u Chlupota. Kartą przetargową ma być możliwość zawieszenia flagi na dachu domu.
Idź do zamku Brązowy Hlezn, aby porozmawiać z Chlupotem. Żabołak wysłucha Twoich narzekań i każe Ci natychmiast zatknąć swoją flagę na chacie Bogisa. Jeśli przystaniesz na taką propozycję, udaj się czym prędzej do domu najmłodszego z braci i wykonaj polecenie. Misja zakończy się sukcesem. Jeśli jednak masz już dość tego całego zamieszania i pragniesz przywołać skłóconą rodzinę do porządku, w rozmowie z Chlupotem wybierz kwestię prowadzącą bezpośrednio do bitwy.
![]() Bogisa szybko zniechęcą rozkazy wydawane przez brata.
| ![]() Interwencja u Chlupota może zakończyć się bitwą.
|
Walka będzie ciężka i musisz dysponować naprawdę silną armią, żeby uporać się z wrogiem. Chlupot wystawi do walki Pająki, Okrutnych Obserwatorów, Łuczników i Zbrojnych. Przeciwników dobrze jest zmiękczać przy pomocy demonów (ze wskazaniem na uderzenia obszarowe) oraz zaklęciami. Bitwa do łatwych nie należy, ale warto wziąć w niej udział, choćby dla dużej liczby punktów doświadczenia.
Gdy Chlupot skapituluje i wywiesi na swoim zamku flagę króla Marka, skieruj się do siedziby Bagaby. Tutaj walka nie będzie konieczna, gdyż po wcześniejszej, wygranej przez Ciebie bitwie, żabołak posłusznie wykona Twój rozkaz. Teraz nie pozostaje Ci nic innego, jak wrócić do Bogisa i odebrać swoją nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wstęp Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.4) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Górny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szczyty Ardanu Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Mehgard Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Magiczna Dolina Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wielki Las Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szare Pustkowia Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Śmierci Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Kraina demonów Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
Czy da sie wytłuc tego krakena
W drugiej rozgrywce w skrzynce Bartłomieja Brody nie było ani pieniedzy ani artefaktu, ale za to były tam 3 runy umysłu. Tanio jak za 20 000 ! I to przykład jak losowe jest umieszczanie artefaktów a także zasobów ludzkich. O ile w pierwszej rozgrywce z wysokopoziomowych jednostek miałem do dyspozycji tylko inkwizytorów - na mokradłach, to w tej obok inkwizytorów były szczupłe zasoby rycerzy (mokradła i Wyspy). Nawet Zamek Króla Marka róznicuje zasoby. Pisanie w poradniku "od tej chwili będziesz mógł tu nabywać cyklopy" jest bez sensu, równie dobrze bedą tam cyklopy jak olbrzymy albo Wilki Morskie. I to jest urok tej gry. Szkoda, że gra nie losuje lokacji jak Diablo, ale i tak jest fajnie.
U.V Impaler dał jednak w poradniku ciała. Najwidoczniej gra niezbyt przypadła mu do gustu i w pierwszej połowie przysiadł fałdów a później sobie odpuscił.
Brak dalszego ciągu questu z bossem "Wielki Żółw". Tylko jedna opcja dialogowa prowadzi do przyzwania żółwia podczas ponownego spotkania z szamanem w Kraju Elfów - a 10 - 12 kryształów którymi nas obdarowuje piechota nie chodzi. Szamana moim zdaniem należy rozwałkować (po uprzednim sprawdzeniu czy na pokojowej drodze nie ma jakiegoś szczególnie cennego artefaktu) chyba, ze koniecznie chcemy strzelać z orkowych katapult - odradzam.
Dolina śmierci i szare pustkowia potraktowane kompletnie po macoszemu. Brak questu z jajami czerwonego smoka - a ich późniejsza rekrutacja bardzo wzbogaca armię (jak ktoś lubi smoki - ja uwielbiam).
Brak rozbudowanego questu Duch Zuelli - wiedźma - nekromata.
Brak omówienia artefaktu/qustu "Zamek gremlinów" (wchodzimy w posiadanie chyba po małżeństwie z krasnoludką).
Autor upiera się przy stałych zasobach i gatunkach stworów w miejscach rekrutacji lub położeniu artefaktów. SĄ LOSOWE. Aczkolwiek losowanie następuje przed rozpoczęciem rozgrywki. I tak wielu artefaktów w danej rozgrywce może wogóle nie być a inne są zduplikowane a może i ztrójplikowane. W labiryncie smoków w magicznym ogrodzie zamiast węży i czwegoś tam jeszcze rekrutowałem między innymi szmaragdowe smoki za to w smoczej krypcie zamiast szmaragdowych czerwone - I TAK DALEJ.
Oczywiście tak jak i inne poradniki i ten jest kapitalną pracą a pieczołowitość z jaką ilustuje się je wszystkie zasługuje na najwyższe uznanie ale trzeba je wzbogacać i rozszerzać. Pomijając zwykłe przeoczenia gry wzbogacane są patchami często porzerzającymi fabułę.
Drogie GRY - ONLINE wypracujcie formułę poradników tak, aby było możliwe poddawanie ich korekcie.
I jescze mała porada dla amatorów rozpustnego życia. Na stałe partnerki zasługują jedynie żaba i demonka. Pierwsza niech śmiało rodzi dzieci, a druga raczej dźwiga oręż. Niemniej jeśli chcemy przelecieć wszystkie to przed rozwodem kupujemy na maksa runy (wcześniej kiedy ta opcja jest niedostępna - kupować artefakty, później odsprzedamy, lub jednostki na zapas).
Poradnik niestety zawiera błędy - przy tak rozbudowanej grze to nieuniknione, dlatego renomowane portale internetowe stosują zasadę "żyjacych poradników" a zatem co jakiś czas uzupełnianych po zgłoszeniu uwag przez graczy. Błędy poradników GOLa pozostają na "wiek wieków" Szkoda.
Ale ad rem. Rozdział Inne zajecia/Wyspy Zachodnie str 141 część Skarb Bartłomieja Brody autor kończy sekwencją
"Otwierając grobowiec niechcący wskrzesiłeś Bartłomieja, za co ten będzie Ci oczywiscie bardzo wdzięczny. Broda jednak bardzo szybko się ulotni, zostawiając Cię z pustymi rękami.
Nagrody: Brak"
Otóż Bartłomiej Broda przenosi się na pobliską wysepkę gdzie można stoczyć z nim walkę i posiąść jego skarb - ponieważ jest on najprawdopodobniej losowy mogę napisać jedynie, ze w moim przypadku było to około 16 000 złota + artefakt + złoto za pokonanie + pokaźna ilość doświadczenia. Wydane 20 000 za klucz opłaciło się.
mam pytanie
skonczylem gre na 31 poziomie wszystko ladnie pieknie, ale u mnie wyksztalcilo sie tylko 2 demonów w Szkatułce Szału, mam pewne przypuszczenie
gralem na niskim poziomie trudnosci - chcialem szybko gre skonczyc , jeszcze w tym roczku hehe
szkoda tylko ze nigdzie nie pisalo ze z niskiego poziomu nie bedzie wszystkich demonów szalu :(((
Jest na sto procent w zamku, gdzie leży reszta szkieletu, jednak jest ona rozmieszczana w losowych miejscach tego zamku więc jednoznacznej odpowiedzi podać nie można. Musisz po prostu się dobrze rozejrzeć.
A gdzie jest głowa do tego szkieleciku :P
Nie mogę znaleźć :D
Ja mam problem z pierwszą walką z megażółwiem - po wczytaniu ekranu walki nie mogę ruszyć jednostkami. Czy to jakiś błąd gry ?
W misji Tajemnica opuszczonego zamku po wykonaniu zadania Bezgłowego Szkieletu, gdy klikam na pochodnię nic się nie dzieje, o co chodzi?
edit: Acha, zła pochodnia. Już sobie poradziłem :)
Niestety ostatnia walka grają magiem jest bardzo prosta (Inteligencja ok 31).
2x Armagedon, Czarna dziura i zostają 2 oddziały przeciwnika: 1 tytan i ok 200 Ognistych ważek. Szamani załatwiają ważki na raz i cokolwiek tytana. Koniec!
Właśnie ukończyłem tą grę i polecam ją wszystkim. Jest warta każdej wydanej na nią złotówki. Wspaniały, baśniowy świat podany w otoczce strategicznej przypominającej HoMM 3.
Cóż, w sklepie cenegi gra jest za 79.90, więc nie tak źle. Prywatnie zaopatrzę się jednak wysyłkowo w wersję angielską. Nie chcę, by powtórzyła się sytuacja taka jak ze Space Rangers 2 gdzie słaba sprzedaż w Polsce (tak przynajmniej zakładam) spowodowała niewydanie dodatku (abstrahując od tego, że "patch/dodatek" do SR2 zbyt wspaniały to nie jest, a Katauri/1C/Cinemaware/Stardock liczą sobie za niego całkiem sporo). Polacy naród dziwny i trudno przewidzieć jak sprzeda się KB pomimo dobrych recenzji i nakładów na reklamę.
kom-pan ===> kwestia swiecidelek i stare dobre prawo popytu-podazy.
sa chetni na to, zeby zaplacic za gre 100 zl wiec w tej cenie sie im ja sprzedaje - popyt-podaz.
Ale skad sie biora chetni? ano tutaj wchodzi do akcji "prawo" swiecidelek, jak w przypadku dzikich na kontynencie amerykanskim.
Otoz King's Bounty ma sliczna grafike, a gracze to ludzie prosci (dzicy) dla ktorych grafika jest (nie wazne co bredza jednostki) w 100% najwazniejszym elementem gry - niczym swiecidelka.
Dostaja wiec gracze swoje swiecidelka i musza za to zaplacic odpowiednia cene... a poniewaz z mysleniem u nich ciezko to placa tyle ile im kaza :) - simple as that.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








