King's Bounty Legend: Szczyty Ardanu Zadania poboczne
Aktualizacja:
Szczyty Ardanu
Dobre piwo
Odwiedź Tawernę Echo! w północno-zachodniej części krainy i porozmawiaj z jej właścicielem Nerodem. Krasnolud poskarży się na bardzo niską jakość piwa i poprosi Cię o interwencję w tej sprawie. Karczmarz pragnie byś odwiedził znajdujący się niedaleko browar i dowiedział się o przyczynie problemu od piwowara Dalasa.
![]() Tawerna Echo!
| ![]() Piwowar Dalas poprosi Cię o zdobycie rzadkich roślin.
|
Producent nie będzie ukrywać, że piwo mogłoby być zdecydowanie lepsze, ale browar cierpi na niedostatek jednego ze składników złocistego napoju - gerdzhaku. Niestety, to rzadkie ziele rośnie wyłącznie głęboko w jaskiniach Ardanu. Dalas utrzymuje, że kilka sztuk znajdziesz w pobliżu podziemnego morza.
Skieruj się do Kopalni Taronu i znajdź zlokalizowaną na wschodzie windę do podziemnego morza (rozpoznasz ją po tabliczce z rysunkiem ryby). Nad brzegiem wielkiego akwenu stoi statek z czerwonymi żaglami. Wsiądź na jego pokład i podpłyń do małej wysepki, na której wyraźnie widać poszukiwane przez Dalasa rośliny. Pokonaj krążące w pobliżu ogrodu demony i zabierz ziele. Jeżeli nie jesteś wystarczająco silny, aby unicestwić istoty z piekła rodem, możesz spróbować pozbierać gerdzhak nie wdając się w walkę. Czekaj cierpliwie na pokładzie statku i gdy demony znajdą się wystarczająco daleko, wyląduj na brzegu i zacznij zbiór. W razie zagrożenia szybko wycofaj się na pokład okrętu i poczekaj aż znów zrobi się bezpiecznie.
![]() Aby dostać się gerdzhaku, musisz wpierw zdobyć statek.
| ![]() Pole gerdzhaku chronione jest przez armię demonów.
|
Wróć do browaru Dalasa na Szczytach Ardanu i przekaż mu zdobyte z trudem rośliny. Piwowar wręczy Ci napój, który natychmiast dostarcz do tawerny. Nerod ucieszy się z dostawy piwa, co będzie równoznaczne z zaliczeniem zadania.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Ochrona producenta
Karod Drom - właściciel Fabryki Trójka - jest jednym z najbogatszych mieszkańców Kordaru. Krasnolud chciałby odwiedzić zakład, ale jednocześnie obawia się, że w trakcie wędrówki do zakładu, zostanie napadnięty przez wrogów. Dlatego właśnie Drom poprosi Cię o eskortę, która ma mu zapewnić bezpieczeństwo podczas wyprawy.
![]() Droma znajdziesz tuż za mostem prowadzącym do stolicy królestwa krasnoludów - Taronu.
| ![]() Poczekaj na krasnoluda i porozmawiaj z nim. Gdy Drom wróci do fabryki, będziesz mógł w niej rekrutować wojsko.
|
Fabryka Droma znajduje się kilkaset metrów na północ od Stolicy Kordaru, a drogi do niej strzeże kilku wymagających przeciwników. Jakby tego było mało, w chwili przyjęcia zadania, na mapie pojawią się dodatkowi wrogowie, czyniąc z niełatwej przecież misji zdecydowanie trudniejsze wyzwanie.
Gdy tylko zgodzisz się eskortować Droma, ten wyruszy w podróż do fabryki, nie oglądając się na Ciebie. Tak naprawdę nie ma znaczenia, czy będziesz faktycznie osłaniać krasnoluda czy nie. Drom dotrze do celu w jednym kawałku, nie niepokojony przez nikogo. Problem będziesz mieć za to Ty, bo żeby dotrzeć do fabryki, musisz przebić się przez wszystkich przeciwników blokujących drogę. Gdy w końcu Ci się to uda, pogadaj z krasnoludem i odbierz nagrodę.
Nagrody: Sakiewka, możliwość kupna jednostek w Fabryce Trójka.
Seans spirytystyczny
Tuż obok Stolicy Kordaru znajduje się dom, w którym mieszka krasnolud Żdak. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się że Twój rozmówca miał niegdyś bardzo chciwą żonę, łasą na każdą złotą monetę, jaka wpadła w jej ręce. Gruba Garmaha odkładała zdobyte pieniądze w tylko sobie znanym schowku i nie dzieliła się nimi z nikim. Pech chciał że żona krasnoluda przypadkiem zginęła w wypadku i tym samym zabrała ze sobą do grobu informację o miejscu ukrycia skarbu. Żdak pragnie, abyś zlokalizował kufer z kosztownościami. W wykonaniu zadania pomóc może nekromanta Baddyha, który potrafi kontaktować się z duchami i na dodatek żyje w okolicy.
![]() Siedziba nekromanty Baddyha.
| ![]() Garmaha ukryła skarb za główną twierdzą krasnoludów.
|
Baddyh mieszka w północno-zachodniej części Szczytów Ardanu. Jego dom poznasz bez trudu, gdyż wokół posiadłości próżno szukać śniegu - otacza go wypalona ziemia. Porozmawiaj z nekromantą i poproś go o przeprowadzenie seansu spirytystycznego. Baddyh zgodzi się, ale w zamian zażąda jeden magiczny kryształ.
Żona Żdaka powie podczas seansu, że ukryła złoto w pobliżu Stolicy Kordaru. Skieruj się do twierdzy krasnoludów, obejdź ją dookoła i użyj łopaty w miejscu wskazanym przez promień światła. Gdy skrzynia znajdzie się w Twoich rękach, oddaj ją Żdakowi, a zaliczysz zadanie.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Wioska Okular
W trakcie wędrówki po bezdrożach Kordaru, natkniesz się na stojącego przy ścieżce Trantosa. Krasnolud jest kowalem w wiosce o nazwie Okular, która niedawno mocno ucierpiała w wyniku ataku demonów. Trantos poprosi Cię o pomoc w unicestwieniu najeźdźców, którzy całkowicie opanowali osadę.
![]() Trantosa spotkasz w pobliżu okupowanej wioski.
| ![]() Osadę kontrolują dwa oddziały demonów.
|
Wejścia do wioski strzeże grupa Impów, natomiast tuż obok kuźni spotkasz Cerbery. Ta druga armia jest bardziej wymagająca, ale i tak nie powinieneś mieć większych kłopotów z eliminacją przeciwników - jeśli udało Ci się dotrzeć tak daleko w jednym kawałku, to z łatwością poradzisz sobie także i z tym problemem.
Kiedy pozbędziesz się wszystkich przeciwników, donieś o tym Trantosowi. Zadanie zostanie wykonane. Poczekaj aż krasnolud powróci do swojej kuźni, a będziesz mógł kupić w niej przedmioty oraz zwerbować nowe jednostki.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, możliwość rekrutacji jednostek w kuźni Trantosa.
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wstęp Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.4) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Górny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szczyty Ardanu Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Mehgard Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Magiczna Dolina Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wielki Las Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szare Pustkowia Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Śmierci Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Kraina demonów Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
Czy da sie wytłuc tego krakena
W drugiej rozgrywce w skrzynce Bartłomieja Brody nie było ani pieniedzy ani artefaktu, ale za to były tam 3 runy umysłu. Tanio jak za 20 000 ! I to przykład jak losowe jest umieszczanie artefaktów a także zasobów ludzkich. O ile w pierwszej rozgrywce z wysokopoziomowych jednostek miałem do dyspozycji tylko inkwizytorów - na mokradłach, to w tej obok inkwizytorów były szczupłe zasoby rycerzy (mokradła i Wyspy). Nawet Zamek Króla Marka róznicuje zasoby. Pisanie w poradniku "od tej chwili będziesz mógł tu nabywać cyklopy" jest bez sensu, równie dobrze bedą tam cyklopy jak olbrzymy albo Wilki Morskie. I to jest urok tej gry. Szkoda, że gra nie losuje lokacji jak Diablo, ale i tak jest fajnie.
U.V Impaler dał jednak w poradniku ciała. Najwidoczniej gra niezbyt przypadła mu do gustu i w pierwszej połowie przysiadł fałdów a później sobie odpuscił.
Brak dalszego ciągu questu z bossem "Wielki Żółw". Tylko jedna opcja dialogowa prowadzi do przyzwania żółwia podczas ponownego spotkania z szamanem w Kraju Elfów - a 10 - 12 kryształów którymi nas obdarowuje piechota nie chodzi. Szamana moim zdaniem należy rozwałkować (po uprzednim sprawdzeniu czy na pokojowej drodze nie ma jakiegoś szczególnie cennego artefaktu) chyba, ze koniecznie chcemy strzelać z orkowych katapult - odradzam.
Dolina śmierci i szare pustkowia potraktowane kompletnie po macoszemu. Brak questu z jajami czerwonego smoka - a ich późniejsza rekrutacja bardzo wzbogaca armię (jak ktoś lubi smoki - ja uwielbiam).
Brak rozbudowanego questu Duch Zuelli - wiedźma - nekromata.
Brak omówienia artefaktu/qustu "Zamek gremlinów" (wchodzimy w posiadanie chyba po małżeństwie z krasnoludką).
Autor upiera się przy stałych zasobach i gatunkach stworów w miejscach rekrutacji lub położeniu artefaktów. SĄ LOSOWE. Aczkolwiek losowanie następuje przed rozpoczęciem rozgrywki. I tak wielu artefaktów w danej rozgrywce może wogóle nie być a inne są zduplikowane a może i ztrójplikowane. W labiryncie smoków w magicznym ogrodzie zamiast węży i czwegoś tam jeszcze rekrutowałem między innymi szmaragdowe smoki za to w smoczej krypcie zamiast szmaragdowych czerwone - I TAK DALEJ.
Oczywiście tak jak i inne poradniki i ten jest kapitalną pracą a pieczołowitość z jaką ilustuje się je wszystkie zasługuje na najwyższe uznanie ale trzeba je wzbogacać i rozszerzać. Pomijając zwykłe przeoczenia gry wzbogacane są patchami często porzerzającymi fabułę.
Drogie GRY - ONLINE wypracujcie formułę poradników tak, aby było możliwe poddawanie ich korekcie.
I jescze mała porada dla amatorów rozpustnego życia. Na stałe partnerki zasługują jedynie żaba i demonka. Pierwsza niech śmiało rodzi dzieci, a druga raczej dźwiga oręż. Niemniej jeśli chcemy przelecieć wszystkie to przed rozwodem kupujemy na maksa runy (wcześniej kiedy ta opcja jest niedostępna - kupować artefakty, później odsprzedamy, lub jednostki na zapas).
Poradnik niestety zawiera błędy - przy tak rozbudowanej grze to nieuniknione, dlatego renomowane portale internetowe stosują zasadę "żyjacych poradników" a zatem co jakiś czas uzupełnianych po zgłoszeniu uwag przez graczy. Błędy poradników GOLa pozostają na "wiek wieków" Szkoda.
Ale ad rem. Rozdział Inne zajecia/Wyspy Zachodnie str 141 część Skarb Bartłomieja Brody autor kończy sekwencją
"Otwierając grobowiec niechcący wskrzesiłeś Bartłomieja, za co ten będzie Ci oczywiscie bardzo wdzięczny. Broda jednak bardzo szybko się ulotni, zostawiając Cię z pustymi rękami.
Nagrody: Brak"
Otóż Bartłomiej Broda przenosi się na pobliską wysepkę gdzie można stoczyć z nim walkę i posiąść jego skarb - ponieważ jest on najprawdopodobniej losowy mogę napisać jedynie, ze w moim przypadku było to około 16 000 złota + artefakt + złoto za pokonanie + pokaźna ilość doświadczenia. Wydane 20 000 za klucz opłaciło się.
mam pytanie
skonczylem gre na 31 poziomie wszystko ladnie pieknie, ale u mnie wyksztalcilo sie tylko 2 demonów w Szkatułce Szału, mam pewne przypuszczenie
gralem na niskim poziomie trudnosci - chcialem szybko gre skonczyc , jeszcze w tym roczku hehe
szkoda tylko ze nigdzie nie pisalo ze z niskiego poziomu nie bedzie wszystkich demonów szalu :(((
Jest na sto procent w zamku, gdzie leży reszta szkieletu, jednak jest ona rozmieszczana w losowych miejscach tego zamku więc jednoznacznej odpowiedzi podać nie można. Musisz po prostu się dobrze rozejrzeć.
A gdzie jest głowa do tego szkieleciku :P
Nie mogę znaleźć :D
Ja mam problem z pierwszą walką z megażółwiem - po wczytaniu ekranu walki nie mogę ruszyć jednostkami. Czy to jakiś błąd gry ?
W misji Tajemnica opuszczonego zamku po wykonaniu zadania Bezgłowego Szkieletu, gdy klikam na pochodnię nic się nie dzieje, o co chodzi?
edit: Acha, zła pochodnia. Już sobie poradziłem :)
Niestety ostatnia walka grają magiem jest bardzo prosta (Inteligencja ok 31).
2x Armagedon, Czarna dziura i zostają 2 oddziały przeciwnika: 1 tytan i ok 200 Ognistych ważek. Szamani załatwiają ważki na raz i cokolwiek tytana. Koniec!
Właśnie ukończyłem tą grę i polecam ją wszystkim. Jest warta każdej wydanej na nią złotówki. Wspaniały, baśniowy świat podany w otoczce strategicznej przypominającej HoMM 3.
Cóż, w sklepie cenegi gra jest za 79.90, więc nie tak źle. Prywatnie zaopatrzę się jednak wysyłkowo w wersję angielską. Nie chcę, by powtórzyła się sytuacja taka jak ze Space Rangers 2 gdzie słaba sprzedaż w Polsce (tak przynajmniej zakładam) spowodowała niewydanie dodatku (abstrahując od tego, że "patch/dodatek" do SR2 zbyt wspaniały to nie jest, a Katauri/1C/Cinemaware/Stardock liczą sobie za niego całkiem sporo). Polacy naród dziwny i trudno przewidzieć jak sprzeda się KB pomimo dobrych recenzji i nakładów na reklamę.
kom-pan ===> kwestia swiecidelek i stare dobre prawo popytu-podazy.
sa chetni na to, zeby zaplacic za gre 100 zl wiec w tej cenie sie im ja sprzedaje - popyt-podaz.
Ale skad sie biora chetni? ano tutaj wchodzi do akcji "prawo" swiecidelek, jak w przypadku dzikich na kontynencie amerykanskim.
Otoz King's Bounty ma sliczna grafike, a gracze to ludzie prosci (dzicy) dla ktorych grafika jest (nie wazne co bredza jednostki) w 100% najwazniejszym elementem gry - niczym swiecidelka.
Dostaja wiec gracze swoje swiecidelka i musza za to zaplacic odpowiednia cene... a poniewaz z mysleniem u nich ciezko to placa tyle ile im kaza :) - simple as that.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










