King's Bounty Legend: Arlania (cz.2) Zadania poboczne
Aktualizacja:
Ładunek kapitana Geka
Kapitan Gek z portu w Arlanii poprosi Cię o odnalezienie cennego ładunku, który wypadł ze statku podczas sztormu. W jego skład wchodzą cztery drewniane skrzynie. Do wykonania tego zadania niezbędny jest okręt, ale nie musisz się o niego martwić - marynarz chętnie pożyczy Ci swojej łajby, bylebyś tylko zdobył ładunek.
![]() Kapitana Geka znajdziesz w porcie w Arlanii.
| ![]() Jedna z poszukiwanych skrzyń.
|
Trzy skrzynie pływają na południe od portu, po czwartą musisz pofatygować się drogą morską do Lasu Verlon. Gdy wreszcie skompletujesz ładunek, udaj się do kapitana po nagrodę. Oprócz złota otrzymasz również statek, który wcześniej pomógł Ci w poszukiwaniu skrzyń.
Nagrody: Złoto, statek.
Magiczny poligon
Obok bramy do Grenwortu i zamku Netvill znajdziesz komandora Nerolda. Rycerz strzeże portalu prowadzącego na magiczny poligon, który jest areną testową dla czarodziejów z Darionu. Na placu bitwy mogą sprawdzić się wszyscy bohaterowie, także Ci nie mający zielonego pojęcia o rzucaniu zaklęć. Muszą oni jednak zapłacić za wstęp 500 sztuk złota. Tylko magowie są w stanie przekroczyć bramę bez uiszczania jakiejkolwiek opłaty.
Arena została zaprojektowana z myślą o czarodziejach, dlatego bohaterowie nie będący magami lub nie posiadający odpowiednio wysokiego Intelektu (minimum 15 punktów), zostaną ukarani przy przekroczeniu bramy konfiskatą połowy oddziałów wchodzących w skład armii. Straconych jednostek nie można odzyskać, dlatego dobrze zastanów się czy Twojemu podopiecznemu opłaci się wchodzić na poligon. Odbudowanie dużego wojska kosztuje fortunę. Jakby tego było mało, w przypadku niektórych oddziałów możesz mieć problem z ich ponownym zaciągnięciem do armii, a to ze względu na ich małą liczebność.
![]() Po przekroczeniu bramy nie będzie odwrotu. Dopóki nie uaktywnisz ołtarzy, nie opuścisz poligonu.
| ![]() Jeden z trzech ołtarzy, który należy uaktywnić.
|
Po przekroczeniu bramy będziesz mógł wrócić do Arlanii tylko w jeden sposób - uaktywniając wszystkie ołtarze znajdujące się na poligonie. W centralnej części areny przebywa oddział Węży (wspierany przez inne jednostki), który oczywiście musisz wyeliminować. Po kliknięciu na każdym z trzech ołtarzów sprawisz, że w tym samym miejscu pojawią się kolejni wrogowie: po Wężach przyjdzie czas na ożywieńców, później na armię elfów i w końcu na rycerzy.
Magiczny poligon okaże się sporym wyzwaniem, zwłaszcza w sytuacji, gdy Twój bohater stracił część swoich oddziałów. Największy problem stanowią pojedynki ze stworami - w sumie trzeba stoczyć cztery bitwy, a pomiędzy nimi nie można uzupełnić strat w jednostkach. Z tego właśnie względu lepiej jest zaczekać z wykonaniem tego zadania do momentu, w którym będziemy dysponować bardzo doświadczonym wojownikiem (nie dotyczy to rzecz jasna magów).
Po uaktywnieniu wszystkich ołtarzy, będziesz mógł opuścić poligon. Porozmawiaj z Neroldem i odbierz od niego dokument potwierdzający zaliczenie testu. Teraz udaj się do Lasu Verlon i odwiedź Akademię Magii. Porozmawiaj z czarodziejem Tregiuszem i opowiedz mu o Twoich wyczynach na arenie. Mag wręczy Ci nagrody, wśród których będzie m.in. potężny artefakt.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, runy, magiczny zwój, artefakt.
Na ratunek Artridisowi
W południowej części krainy znajduje się wyspa, na którą można dostać się wyłącznie za pomocą statku. Obszar ten zamieszkują Gryfy, w tym wyróżniający się kolorem upierzenia Kaghem. Gdy tylko znajdziesz się w pobliżu, zwierzę poprosi Cię o pomoc w eksterminacji okupujących jego gniazdo pająków.
![]() Na wyspę Gryfów dostaniesz się drogą morską.
| ![]() Gryf Kaghem.
|
Zbliż się do gniazda i rozpocznij batalię z pająkami. Mimo wyraźnej przewagi liczebnej, powinieneś bez trudu poradzić sobie z przeciwnikami i tym samym oczyścić gniazdo. Po zakończonej potyczce zdaj raport Kaghemowi. Okazuje się, że na tym nie koniec zadania. Pająki ukradły jajo gryfa i ukryły je w jaskini, która znajduje się gdzieś na wyspie. Ze znalezieniem groty nie będziesz mieć problemu - w okolicy jest tylko jedna.
Jaskinię zamieszkuje spora liczba Węży oraz Obserwatorów, wspieranych w trakcie walk przez Ciernie i Pająki. Musisz przeczesać całą grotę w poszukiwaniu jaja i likwidować wrogów, jeśli będzie to konieczne. Potyczki są wymagające, dlatego zachowaj czujność i nie wdawaj się w potyczki, w których istnieje groźba poniesienia dużych strat.
![]() Pająki wyniosły jajo Kaghema do jaskini.
| ![]() Przeszukaj podziemia w poszukiwaniu jaja.
|
Odzyskawszy jajo opuść jaskinię i odwiedź jeszcze raz gryfa Kaghema. Zwierzę podziękuje Ci za zwrócenie zguby i wręczy obiecaną wcześniej nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wstęp Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.4) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Górny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szczyty Ardanu Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Mehgard Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Magiczna Dolina Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wielki Las Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szare Pustkowia Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Śmierci Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Kraina demonów Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
Czy da sie wytłuc tego krakena
W drugiej rozgrywce w skrzynce Bartłomieja Brody nie było ani pieniedzy ani artefaktu, ale za to były tam 3 runy umysłu. Tanio jak za 20 000 ! I to przykład jak losowe jest umieszczanie artefaktów a także zasobów ludzkich. O ile w pierwszej rozgrywce z wysokopoziomowych jednostek miałem do dyspozycji tylko inkwizytorów - na mokradłach, to w tej obok inkwizytorów były szczupłe zasoby rycerzy (mokradła i Wyspy). Nawet Zamek Króla Marka róznicuje zasoby. Pisanie w poradniku "od tej chwili będziesz mógł tu nabywać cyklopy" jest bez sensu, równie dobrze bedą tam cyklopy jak olbrzymy albo Wilki Morskie. I to jest urok tej gry. Szkoda, że gra nie losuje lokacji jak Diablo, ale i tak jest fajnie.
U.V Impaler dał jednak w poradniku ciała. Najwidoczniej gra niezbyt przypadła mu do gustu i w pierwszej połowie przysiadł fałdów a później sobie odpuscił.
Brak dalszego ciągu questu z bossem "Wielki Żółw". Tylko jedna opcja dialogowa prowadzi do przyzwania żółwia podczas ponownego spotkania z szamanem w Kraju Elfów - a 10 - 12 kryształów którymi nas obdarowuje piechota nie chodzi. Szamana moim zdaniem należy rozwałkować (po uprzednim sprawdzeniu czy na pokojowej drodze nie ma jakiegoś szczególnie cennego artefaktu) chyba, ze koniecznie chcemy strzelać z orkowych katapult - odradzam.
Dolina śmierci i szare pustkowia potraktowane kompletnie po macoszemu. Brak questu z jajami czerwonego smoka - a ich późniejsza rekrutacja bardzo wzbogaca armię (jak ktoś lubi smoki - ja uwielbiam).
Brak rozbudowanego questu Duch Zuelli - wiedźma - nekromata.
Brak omówienia artefaktu/qustu "Zamek gremlinów" (wchodzimy w posiadanie chyba po małżeństwie z krasnoludką).
Autor upiera się przy stałych zasobach i gatunkach stworów w miejscach rekrutacji lub położeniu artefaktów. SĄ LOSOWE. Aczkolwiek losowanie następuje przed rozpoczęciem rozgrywki. I tak wielu artefaktów w danej rozgrywce może wogóle nie być a inne są zduplikowane a może i ztrójplikowane. W labiryncie smoków w magicznym ogrodzie zamiast węży i czwegoś tam jeszcze rekrutowałem między innymi szmaragdowe smoki za to w smoczej krypcie zamiast szmaragdowych czerwone - I TAK DALEJ.
Oczywiście tak jak i inne poradniki i ten jest kapitalną pracą a pieczołowitość z jaką ilustuje się je wszystkie zasługuje na najwyższe uznanie ale trzeba je wzbogacać i rozszerzać. Pomijając zwykłe przeoczenia gry wzbogacane są patchami często porzerzającymi fabułę.
Drogie GRY - ONLINE wypracujcie formułę poradników tak, aby było możliwe poddawanie ich korekcie.
I jescze mała porada dla amatorów rozpustnego życia. Na stałe partnerki zasługują jedynie żaba i demonka. Pierwsza niech śmiało rodzi dzieci, a druga raczej dźwiga oręż. Niemniej jeśli chcemy przelecieć wszystkie to przed rozwodem kupujemy na maksa runy (wcześniej kiedy ta opcja jest niedostępna - kupować artefakty, później odsprzedamy, lub jednostki na zapas).
Poradnik niestety zawiera błędy - przy tak rozbudowanej grze to nieuniknione, dlatego renomowane portale internetowe stosują zasadę "żyjacych poradników" a zatem co jakiś czas uzupełnianych po zgłoszeniu uwag przez graczy. Błędy poradników GOLa pozostają na "wiek wieków" Szkoda.
Ale ad rem. Rozdział Inne zajecia/Wyspy Zachodnie str 141 część Skarb Bartłomieja Brody autor kończy sekwencją
"Otwierając grobowiec niechcący wskrzesiłeś Bartłomieja, za co ten będzie Ci oczywiscie bardzo wdzięczny. Broda jednak bardzo szybko się ulotni, zostawiając Cię z pustymi rękami.
Nagrody: Brak"
Otóż Bartłomiej Broda przenosi się na pobliską wysepkę gdzie można stoczyć z nim walkę i posiąść jego skarb - ponieważ jest on najprawdopodobniej losowy mogę napisać jedynie, ze w moim przypadku było to około 16 000 złota + artefakt + złoto za pokonanie + pokaźna ilość doświadczenia. Wydane 20 000 za klucz opłaciło się.
mam pytanie
skonczylem gre na 31 poziomie wszystko ladnie pieknie, ale u mnie wyksztalcilo sie tylko 2 demonów w Szkatułce Szału, mam pewne przypuszczenie
gralem na niskim poziomie trudnosci - chcialem szybko gre skonczyc , jeszcze w tym roczku hehe
szkoda tylko ze nigdzie nie pisalo ze z niskiego poziomu nie bedzie wszystkich demonów szalu :(((
Jest na sto procent w zamku, gdzie leży reszta szkieletu, jednak jest ona rozmieszczana w losowych miejscach tego zamku więc jednoznacznej odpowiedzi podać nie można. Musisz po prostu się dobrze rozejrzeć.
A gdzie jest głowa do tego szkieleciku :P
Nie mogę znaleźć :D
Ja mam problem z pierwszą walką z megażółwiem - po wczytaniu ekranu walki nie mogę ruszyć jednostkami. Czy to jakiś błąd gry ?
W misji Tajemnica opuszczonego zamku po wykonaniu zadania Bezgłowego Szkieletu, gdy klikam na pochodnię nic się nie dzieje, o co chodzi?
edit: Acha, zła pochodnia. Już sobie poradziłem :)
Niestety ostatnia walka grają magiem jest bardzo prosta (Inteligencja ok 31).
2x Armagedon, Czarna dziura i zostają 2 oddziały przeciwnika: 1 tytan i ok 200 Ognistych ważek. Szamani załatwiają ważki na raz i cokolwiek tytana. Koniec!
Właśnie ukończyłem tą grę i polecam ją wszystkim. Jest warta każdej wydanej na nią złotówki. Wspaniały, baśniowy świat podany w otoczce strategicznej przypominającej HoMM 3.
Cóż, w sklepie cenegi gra jest za 79.90, więc nie tak źle. Prywatnie zaopatrzę się jednak wysyłkowo w wersję angielską. Nie chcę, by powtórzyła się sytuacja taka jak ze Space Rangers 2 gdzie słaba sprzedaż w Polsce (tak przynajmniej zakładam) spowodowała niewydanie dodatku (abstrahując od tego, że "patch/dodatek" do SR2 zbyt wspaniały to nie jest, a Katauri/1C/Cinemaware/Stardock liczą sobie za niego całkiem sporo). Polacy naród dziwny i trudno przewidzieć jak sprzeda się KB pomimo dobrych recenzji i nakładów na reklamę.
kom-pan ===> kwestia swiecidelek i stare dobre prawo popytu-podazy.
sa chetni na to, zeby zaplacic za gre 100 zl wiec w tej cenie sie im ja sprzedaje - popyt-podaz.
Ale skad sie biora chetni? ano tutaj wchodzi do akcji "prawo" swiecidelek, jak w przypadku dzikich na kontynencie amerykanskim.
Otoz King's Bounty ma sliczna grafike, a gracze to ludzie prosci (dzicy) dla ktorych grafika jest (nie wazne co bredza jednostki) w 100% najwazniejszym elementem gry - niczym swiecidelka.
Dostaja wiec gracze swoje swiecidelka i musza za to zaplacic odpowiednia cene... a poniewaz z mysleniem u nich ciezko to placa tyle ile im kaza :) - simple as that.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








