King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) Zadania poboczne
Aktualizacja:
Dolina Tysiąca Rzek
Czarne jednorożce
Nieopodal portalu do Magicznej doliny kręci się czarny jednorożec Elunium, który nie będzie mieć w stosunku do Ciebie wrogich zamiarów. Zbliż się do zwierzęcia i porozmawiaj z nim. Czarny jednorożec poprosi Cię o przekazanie wyrazów wdzięczności swojemu wybawcy - druidowi Eleanowi - który mieszka gdzieś w Wielkim Lesie.
![]() Elunium chce podziękować swojemu wybawcy...
| ![]() ...który mieszka w Wielkim Lesie.
|
Udaj się do Wielkiego Lasu i skieruj się w południowo-wschodni zakątek krainy. To właśnie tutaj, wśród licznych drzew, ukryta jest chata druida. Pogadaj z Eleanem i przekaż mu podziękowania od jednorożca. Twój rozmówca opowie Ci smutną historię o swoim byłym uczniu Velisarze, który przeszedł na stronę zła i zaczął przeprowadzać okrutne eksperymenty na jednorożcach. Druid zapragnie abyś raz na zawsze powstrzymał szaleńca.
Użyj Księgi Śmierci aby opuścić królestwo elfów i wkroczyć do świata rządzonego przez hordę ożywieńców. Velisar mieszka w północno-wschodniej części Doliny Śmierci. Z racji tego, że dom nekromanty stoi bardzo blisko brzegu morza, możesz tam dopłynąć statkiem (do kupienia w Domu przewoźnika na Szarych Pustkowiach za dziesięć tysięcy sztuk złota), unikając kontaktu z patrolującymi teren stworami.
![]() Siedziba Velisara, upadłego druida.
| ![]() Po ukończeniu zadania w Dolinie Tysiąca Rzek pojawi się nowy punkt rekrutacyjny z Czarnymi Jednorożcami.
|
Odwiedź upadłego druida i wysłuchaj tego co ma do powiedzenia. Velisar wyrazi skruchę i w ramach rekompensaty wręczy Ci kostur druidzki, który niegdyś był własnością Eleana. Opuść królestwo śmierci i wróć do Wielkiego Lasu. Elean weźmie od Ciebie laskę i wręczy nagrodę za wykonanie zadania. Od tej pory będziesz mógł wynajmować w jego chacie Druidów, a jeśli wrócisz do Doliny Tysiąca Rzek i odwiedzisz Eluniuma, również Czarne Jednorożce.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, możliwość zakupu Druidów i Czarnych Jednorożców.
Eliksir wiecznej młodości
Tuż obok zamku królewskiego znajduje się rezydencja rodu Śpiewających Liści. Jej jedyna mieszkanka - Lady Beaulla - poprosi Cię w rozmowie o pomoc w odzyskaniu eliksiru wiecznej młodości, który niedawno został skradziony przez grupę orków. Ślad za złodziejami wiedzie do Wielkiego Lasu.
![]() Siedziba rodu Śpiewających Liści.
| ![]() Złodzieja znajdziesz w Wielkim Lesie.
|
Eliksir młodości został skradziony przez Igdyma Urkurshaka. Ork patroluje Wielki Las, dlatego nie powinieneś mieć żadnych problemów z jego odnalezieniem. W stosunku do Twojego bohatera Igdym nie wykazuje wrogich zamiarów, dlatego porozmawiaj z nim i dopiero w trakcie konwersacji wybierz kwestię bezpośrednio prowadzącą do rozpoczęcia bitwy.
Urkurshak jest wymagającym przeciwnikiem i może sprawić sporo kłopotów nawet bardzo doświadczonemu bohaterowi. W szeregach jego armii zobaczysz Szamanów, Goblinów, Piratów i Ogra. Gdy ork padnie u Twoich stóp, eliksir młodości automatycznie wyląduje w Twoim ekwipunku. Wracaj do Doliny Tysiąca Rzek i przekaż fiolkę z eliksirem Lady Beaulli. Szybko okaże się, że oryginalna receptura została naruszona przez orków i konieczne stanie się zdobycie nowej.
![]() Bitwa z orkiem do łatwych nie należy.
| ![]() Drzewo Życia.
|
Nowy eliksir młodości otrzymasz za darmo w Wielkim Lesie, jeśli porozmawiasz o nim z Drzewem Życia, rosnącym w środkowej części krainy. Mając w ręku fiolkę z drogocenną substancją, skieruj się do Doliny Tysiąca Rzek. Oddaj miksturę Lady Beaulli i ciesz się zaliczeniem kolejnego zadania.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, możliwość naboru jednostek w rezydencji Śpiewających Liści.
Kwiat gerhariusa
Wybierz się na przystań w północnej części krainy i zamień kilka słów z elfem mieszkającym w jednym z tamtejszych domów. Elrio - bo tak nazywa się Twój nowy rozmówca - marzy o zdobyciu serca swojej ukochanej. Pomóc może mu w tym niezwykle rzadki Kwiat Gerhariusa, który podobno rośnie gdzieś w Wielkim Lesie.
![]() Elrio mieszka w jednej z chat na wybrzeżu.
| ![]() Zanim zerwiesz kwiat, musisz pokonać jego obrońcę.
|
Idź do sąsiedniej krainy i podejdź do mostu położonego tuż obok portalu do Magicznej Doliny. Wejdź do rzeczki i skieruj się na północny-zachód, cały czas brodząc w płytkiej wodzie. Po chwili dotrzesz do małego stawu, gdzie rośnieposzukiwany przez elfa kwiat. Zanim jednak trafi on do Twojego ekwipunku, będziesz musiał uporać się z Królewskim Cierniem.
Walka nie jest specjalnie wymagająca, ale mimo tego należy mieć się na baczności. We wrogiej armii znajduje się pokaźna liczba Cierni, Ważek Wodnych oraz Królewskich Cierni. Uciążliwe są zwłaszcza te ostatnie jednostki, gdyż potrafią tworzyć w swoim sąsiedztwie nowe roślinki.
Gdy Królewski Cierń zostanie wspomnieniem, zerwij Kwiat Gerhariusa i wróć się do Doliny Tysiąca Rzek. Oddaj cenną roślinkę elfowi, by zakończyć zadanie.
Nagrody: Magiczne runy, złoto.
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wstęp Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.4) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Górny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szczyty Ardanu Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Mehgard Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Magiczna Dolina Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wielki Las Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szare Pustkowia Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Śmierci Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Kraina demonów Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
Czy da sie wytłuc tego krakena
W drugiej rozgrywce w skrzynce Bartłomieja Brody nie było ani pieniedzy ani artefaktu, ale za to były tam 3 runy umysłu. Tanio jak za 20 000 ! I to przykład jak losowe jest umieszczanie artefaktów a także zasobów ludzkich. O ile w pierwszej rozgrywce z wysokopoziomowych jednostek miałem do dyspozycji tylko inkwizytorów - na mokradłach, to w tej obok inkwizytorów były szczupłe zasoby rycerzy (mokradła i Wyspy). Nawet Zamek Króla Marka róznicuje zasoby. Pisanie w poradniku "od tej chwili będziesz mógł tu nabywać cyklopy" jest bez sensu, równie dobrze bedą tam cyklopy jak olbrzymy albo Wilki Morskie. I to jest urok tej gry. Szkoda, że gra nie losuje lokacji jak Diablo, ale i tak jest fajnie.
U.V Impaler dał jednak w poradniku ciała. Najwidoczniej gra niezbyt przypadła mu do gustu i w pierwszej połowie przysiadł fałdów a później sobie odpuscił.
Brak dalszego ciągu questu z bossem "Wielki Żółw". Tylko jedna opcja dialogowa prowadzi do przyzwania żółwia podczas ponownego spotkania z szamanem w Kraju Elfów - a 10 - 12 kryształów którymi nas obdarowuje piechota nie chodzi. Szamana moim zdaniem należy rozwałkować (po uprzednim sprawdzeniu czy na pokojowej drodze nie ma jakiegoś szczególnie cennego artefaktu) chyba, ze koniecznie chcemy strzelać z orkowych katapult - odradzam.
Dolina śmierci i szare pustkowia potraktowane kompletnie po macoszemu. Brak questu z jajami czerwonego smoka - a ich późniejsza rekrutacja bardzo wzbogaca armię (jak ktoś lubi smoki - ja uwielbiam).
Brak rozbudowanego questu Duch Zuelli - wiedźma - nekromata.
Brak omówienia artefaktu/qustu "Zamek gremlinów" (wchodzimy w posiadanie chyba po małżeństwie z krasnoludką).
Autor upiera się przy stałych zasobach i gatunkach stworów w miejscach rekrutacji lub położeniu artefaktów. SĄ LOSOWE. Aczkolwiek losowanie następuje przed rozpoczęciem rozgrywki. I tak wielu artefaktów w danej rozgrywce może wogóle nie być a inne są zduplikowane a może i ztrójplikowane. W labiryncie smoków w magicznym ogrodzie zamiast węży i czwegoś tam jeszcze rekrutowałem między innymi szmaragdowe smoki za to w smoczej krypcie zamiast szmaragdowych czerwone - I TAK DALEJ.
Oczywiście tak jak i inne poradniki i ten jest kapitalną pracą a pieczołowitość z jaką ilustuje się je wszystkie zasługuje na najwyższe uznanie ale trzeba je wzbogacać i rozszerzać. Pomijając zwykłe przeoczenia gry wzbogacane są patchami często porzerzającymi fabułę.
Drogie GRY - ONLINE wypracujcie formułę poradników tak, aby było możliwe poddawanie ich korekcie.
I jescze mała porada dla amatorów rozpustnego życia. Na stałe partnerki zasługują jedynie żaba i demonka. Pierwsza niech śmiało rodzi dzieci, a druga raczej dźwiga oręż. Niemniej jeśli chcemy przelecieć wszystkie to przed rozwodem kupujemy na maksa runy (wcześniej kiedy ta opcja jest niedostępna - kupować artefakty, później odsprzedamy, lub jednostki na zapas).
Poradnik niestety zawiera błędy - przy tak rozbudowanej grze to nieuniknione, dlatego renomowane portale internetowe stosują zasadę "żyjacych poradników" a zatem co jakiś czas uzupełnianych po zgłoszeniu uwag przez graczy. Błędy poradników GOLa pozostają na "wiek wieków" Szkoda.
Ale ad rem. Rozdział Inne zajecia/Wyspy Zachodnie str 141 część Skarb Bartłomieja Brody autor kończy sekwencją
"Otwierając grobowiec niechcący wskrzesiłeś Bartłomieja, za co ten będzie Ci oczywiscie bardzo wdzięczny. Broda jednak bardzo szybko się ulotni, zostawiając Cię z pustymi rękami.
Nagrody: Brak"
Otóż Bartłomiej Broda przenosi się na pobliską wysepkę gdzie można stoczyć z nim walkę i posiąść jego skarb - ponieważ jest on najprawdopodobniej losowy mogę napisać jedynie, ze w moim przypadku było to około 16 000 złota + artefakt + złoto za pokonanie + pokaźna ilość doświadczenia. Wydane 20 000 za klucz opłaciło się.
mam pytanie
skonczylem gre na 31 poziomie wszystko ladnie pieknie, ale u mnie wyksztalcilo sie tylko 2 demonów w Szkatułce Szału, mam pewne przypuszczenie
gralem na niskim poziomie trudnosci - chcialem szybko gre skonczyc , jeszcze w tym roczku hehe
szkoda tylko ze nigdzie nie pisalo ze z niskiego poziomu nie bedzie wszystkich demonów szalu :(((
Jest na sto procent w zamku, gdzie leży reszta szkieletu, jednak jest ona rozmieszczana w losowych miejscach tego zamku więc jednoznacznej odpowiedzi podać nie można. Musisz po prostu się dobrze rozejrzeć.
A gdzie jest głowa do tego szkieleciku :P
Nie mogę znaleźć :D
Ja mam problem z pierwszą walką z megażółwiem - po wczytaniu ekranu walki nie mogę ruszyć jednostkami. Czy to jakiś błąd gry ?
W misji Tajemnica opuszczonego zamku po wykonaniu zadania Bezgłowego Szkieletu, gdy klikam na pochodnię nic się nie dzieje, o co chodzi?
edit: Acha, zła pochodnia. Już sobie poradziłem :)
Niestety ostatnia walka grają magiem jest bardzo prosta (Inteligencja ok 31).
2x Armagedon, Czarna dziura i zostają 2 oddziały przeciwnika: 1 tytan i ok 200 Ognistych ważek. Szamani załatwiają ważki na raz i cokolwiek tytana. Koniec!
Właśnie ukończyłem tą grę i polecam ją wszystkim. Jest warta każdej wydanej na nią złotówki. Wspaniały, baśniowy świat podany w otoczce strategicznej przypominającej HoMM 3.
Cóż, w sklepie cenegi gra jest za 79.90, więc nie tak źle. Prywatnie zaopatrzę się jednak wysyłkowo w wersję angielską. Nie chcę, by powtórzyła się sytuacja taka jak ze Space Rangers 2 gdzie słaba sprzedaż w Polsce (tak przynajmniej zakładam) spowodowała niewydanie dodatku (abstrahując od tego, że "patch/dodatek" do SR2 zbyt wspaniały to nie jest, a Katauri/1C/Cinemaware/Stardock liczą sobie za niego całkiem sporo). Polacy naród dziwny i trudno przewidzieć jak sprzeda się KB pomimo dobrych recenzji i nakładów na reklamę.
kom-pan ===> kwestia swiecidelek i stare dobre prawo popytu-podazy.
sa chetni na to, zeby zaplacic za gre 100 zl wiec w tej cenie sie im ja sprzedaje - popyt-podaz.
Ale skad sie biora chetni? ano tutaj wchodzi do akcji "prawo" swiecidelek, jak w przypadku dzikich na kontynencie amerykanskim.
Otoz King's Bounty ma sliczna grafike, a gracze to ludzie prosci (dzicy) dla ktorych grafika jest (nie wazne co bredza jednostki) w 100% najwazniejszym elementem gry - niczym swiecidelka.
Dostaja wiec gracze swoje swiecidelka i musza za to zaplacic odpowiednia cene... a poniewaz z mysleniem u nich ciezko to placa tyle ile im kaza :) - simple as that.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










