King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.1) Zadania poboczne
Aktualizacja:
Wyspy Wschodnie
But tytanów
Wyląduj na najdalej wysuniętej na północ wysepce i zagadnij do zamieszkującego ją kapłana. Twoim rozmówcą okaże się Amelij Midas - kustosz muzeum tytanów, do którego wejście znajduje się pod olbrzymim kamiennym butem. Wyraź chęć odwiedzenia tej interesującej placówki, a przy okazji Amelij zleci Ci pewne zadanie.
Wewnątrz muzeum panoszy się grupa Orków, której kustosz chciałby się pozbyć. Przystań na propozycję kapłana i zapłać za wejście (jeśli poprosisz o rabat w związku z wykonywanym zadaniem, to kwota zostanie obniżona o 50%). Po podziemiach kręcą się dwie grupy Wściekłych Goblinów oraz Orków, ale najważniejszym przeciwnikiem jest Bdyh Haar.
![]() Wejście do muzeum znajduje się w olbrzymim bucie.
| ![]() Bliskie spotkania z Bdyhem Haarem.
|
Ork dysponuje armią złożoną z Goblinów i Wściekłych Goblinów. Dla Twojego przeciwnika pracuje również Ogr - jest on zarazem najmocniejszą jednostką, której przyjdzie stawić Ci teraz czoła. Haar nie jest zbyt wymagającym przeciwnikiem dla bardzo doświadczonego bohatera. Tak naprawdę większe zagrożenie stanowią samotne wojska panoszące się po muzeum. Jeśli je pokonasz, tym bardziej poradzisz sobie z Bdyhem.
Po unicestwieniu przeciwnika pozbieraj wszystkie skarby z podziemi (jest tego całkiem sporo) i wyjdź na zewnątrz. Porozmawiaj z kustoszem aby otrzymać nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Czarne znamię
Zadanie to zleci Ci Czerwonobrody, jeśli w trakcie wykonywania misji Mapy podziemi (zestaw scenariuszy z wątku głównego) zechcesz wyświadczyć mu małą przysługę. Pirat zażąda, abyś dostarczył ukrywającemu się w kopalni Jamesowi Farciarzowi specjalną plakietkę z emblematem trupiej czaszki.
Pożegnaj Czerwonobrodego i skieruj się do kopalni Farciarza, korzystając z pobliskiej ścieżki. Wejścia do podziemnego kompleksu pilnuje strażnik - do środka można dostać się na 3 różne sposoby, wybierając odpowiednie linie dialogowe podczas rozmowy:
Walka - doprowadź do bitwy. Strażnik wystawi do walki pokaźną armię, w której skład wchodzić będą Zbrojni, Gwardziści, Wilki Morskie, Łucznicy oraz Piraci. Doświadczony bohater poradzi sobie z tą hałastrą bez większych problemów, o ile oczywiście mądrze rozegra starcie - nigdy nie należy lekceważyć przewagi liczebnej wroga. Wariant ten opłaca się ze względu na dodatkowe punkty doświadczenia i złoto, które zdobędziesz po zakończeniu walki.
![]() Czerwonobrody chce, żebyś wyświadczył mu przysługę.
| ![]() Szmaragdowy Zamek Jamesa Farciarza.
|
Łapówka - złóż propozycję nie do odrzucenia. Strażnik przymknie oko na Twoje wojska i pozwoli Ci wejść do kopalni, jeśli ofiarujesz mu 5000 sztuk złota.
Hasło - wykorzystaj tajne hasło otrzymane od Czerwonobrodego mówiąc strażnikowi, że jesteś Krewetką.
W labiryncie kopalnianych tuneli znajduje się Szmaragdowy Zamek - główna siedziba Jamesa Farciarza. Porozmawiaj z gospodarzem twierdzy i zapytaj go o krasnoludzkie mapy. Pirat określi cenę i tym samym konwersacja zostanie zakończona. Ponownie doprowadź do konwersacji z Farciarzem. Wśród opcji dialogowych pojawi się temat poświęcony czarnemu znakowi, który przynosisz z polecenia Czerwonobrodego. Pirat przyjmie insygnia i poleci Ci zamordować rywala.
Wracaj do Czerwonobrodego i powiedz mu, że oddałeś znak. To, czy zaatakujesz pirata, czy zostawisz go w spokoju, nie ma w tym momencie żadnego znaczenia. Nawet jeśli zamordujesz zleceniodawcę (co może przydać się w misji Mapy podziemi), otrzymasz należną Ci nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Łza Tytana
We wschodnim krańcu krainy znajduje się mała wysepka, gdzie dogorywa kapitan Monte Rodriguez. Tuż przed swoją śmiercią, pirat wręczy Ci mapę ukrytego skarbu i poprosi o jego dostarczenie do Górnego Hadaru.
![]() Kapitan Rodriguez przed śmiercią opowie Ci o skarbie.
| ![]() W ekwipunku pojawi się mapa wskazująca wyspę, gdzie zakopano drogocenny artefakt.
|
Poszukiwanym skarbem jest tytułowa Łza Tytana - potężny artefakt, który chętnie odzyskają krasnoludy z Tawerny Kamienne Darille. Zanim jednak dostarczysz tam ów magiczny przedmiot, musisz wpierw go znaleźć. Pomoże Ci w tym otrzymana od Rodrigueza mapa.
Artefakt znajduje się w Arlanii, a konkretnie na jednej z trzech wysepek w pobliżu królestwa Gryfów. Położenie Łzy Tytana ustalane jest losowo na początku każdej rozgrywki:



Po wylądowaniu na wskazanej przez mapkę wysepce, zauważysz świetlisty promień, który dokładnie wskaże Ci położenie skrzyni. Kliknij na ikonie łopaty i poczekaj, aż skarb znajdzie się na powierzchni. Twój bohater automatycznie zabierze ze sobą artefakt.
![]() Świetlisty promień utwierdzi Cię w przekonaniu, że dobrze trafiłeś. Użyj łopaty aby wydobyć kufer na powierzchnię.
| ![]() Tawerna Kamienne Darille.
|
Łzę należy oddać kowalowi Hrutowi, który topi smutki w alkoholu w Tawernie Kamienne Darille (Górny Hadar). Gdy to uczynisz, otrzymasz nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia.
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wstęp Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.4) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Górny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szczyty Ardanu Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Mehgard Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Magiczna Dolina Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wielki Las Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szare Pustkowia Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Śmierci Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Kraina demonów Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
Czy da sie wytłuc tego krakena
W drugiej rozgrywce w skrzynce Bartłomieja Brody nie było ani pieniedzy ani artefaktu, ale za to były tam 3 runy umysłu. Tanio jak za 20 000 ! I to przykład jak losowe jest umieszczanie artefaktów a także zasobów ludzkich. O ile w pierwszej rozgrywce z wysokopoziomowych jednostek miałem do dyspozycji tylko inkwizytorów - na mokradłach, to w tej obok inkwizytorów były szczupłe zasoby rycerzy (mokradła i Wyspy). Nawet Zamek Króla Marka róznicuje zasoby. Pisanie w poradniku "od tej chwili będziesz mógł tu nabywać cyklopy" jest bez sensu, równie dobrze bedą tam cyklopy jak olbrzymy albo Wilki Morskie. I to jest urok tej gry. Szkoda, że gra nie losuje lokacji jak Diablo, ale i tak jest fajnie.
U.V Impaler dał jednak w poradniku ciała. Najwidoczniej gra niezbyt przypadła mu do gustu i w pierwszej połowie przysiadł fałdów a później sobie odpuscił.
Brak dalszego ciągu questu z bossem "Wielki Żółw". Tylko jedna opcja dialogowa prowadzi do przyzwania żółwia podczas ponownego spotkania z szamanem w Kraju Elfów - a 10 - 12 kryształów którymi nas obdarowuje piechota nie chodzi. Szamana moim zdaniem należy rozwałkować (po uprzednim sprawdzeniu czy na pokojowej drodze nie ma jakiegoś szczególnie cennego artefaktu) chyba, ze koniecznie chcemy strzelać z orkowych katapult - odradzam.
Dolina śmierci i szare pustkowia potraktowane kompletnie po macoszemu. Brak questu z jajami czerwonego smoka - a ich późniejsza rekrutacja bardzo wzbogaca armię (jak ktoś lubi smoki - ja uwielbiam).
Brak rozbudowanego questu Duch Zuelli - wiedźma - nekromata.
Brak omówienia artefaktu/qustu "Zamek gremlinów" (wchodzimy w posiadanie chyba po małżeństwie z krasnoludką).
Autor upiera się przy stałych zasobach i gatunkach stworów w miejscach rekrutacji lub położeniu artefaktów. SĄ LOSOWE. Aczkolwiek losowanie następuje przed rozpoczęciem rozgrywki. I tak wielu artefaktów w danej rozgrywce może wogóle nie być a inne są zduplikowane a może i ztrójplikowane. W labiryncie smoków w magicznym ogrodzie zamiast węży i czwegoś tam jeszcze rekrutowałem między innymi szmaragdowe smoki za to w smoczej krypcie zamiast szmaragdowych czerwone - I TAK DALEJ.
Oczywiście tak jak i inne poradniki i ten jest kapitalną pracą a pieczołowitość z jaką ilustuje się je wszystkie zasługuje na najwyższe uznanie ale trzeba je wzbogacać i rozszerzać. Pomijając zwykłe przeoczenia gry wzbogacane są patchami często porzerzającymi fabułę.
Drogie GRY - ONLINE wypracujcie formułę poradników tak, aby było możliwe poddawanie ich korekcie.
I jescze mała porada dla amatorów rozpustnego życia. Na stałe partnerki zasługują jedynie żaba i demonka. Pierwsza niech śmiało rodzi dzieci, a druga raczej dźwiga oręż. Niemniej jeśli chcemy przelecieć wszystkie to przed rozwodem kupujemy na maksa runy (wcześniej kiedy ta opcja jest niedostępna - kupować artefakty, później odsprzedamy, lub jednostki na zapas).
Poradnik niestety zawiera błędy - przy tak rozbudowanej grze to nieuniknione, dlatego renomowane portale internetowe stosują zasadę "żyjacych poradników" a zatem co jakiś czas uzupełnianych po zgłoszeniu uwag przez graczy. Błędy poradników GOLa pozostają na "wiek wieków" Szkoda.
Ale ad rem. Rozdział Inne zajecia/Wyspy Zachodnie str 141 część Skarb Bartłomieja Brody autor kończy sekwencją
"Otwierając grobowiec niechcący wskrzesiłeś Bartłomieja, za co ten będzie Ci oczywiscie bardzo wdzięczny. Broda jednak bardzo szybko się ulotni, zostawiając Cię z pustymi rękami.
Nagrody: Brak"
Otóż Bartłomiej Broda przenosi się na pobliską wysepkę gdzie można stoczyć z nim walkę i posiąść jego skarb - ponieważ jest on najprawdopodobniej losowy mogę napisać jedynie, ze w moim przypadku było to około 16 000 złota + artefakt + złoto za pokonanie + pokaźna ilość doświadczenia. Wydane 20 000 za klucz opłaciło się.
mam pytanie
skonczylem gre na 31 poziomie wszystko ladnie pieknie, ale u mnie wyksztalcilo sie tylko 2 demonów w Szkatułce Szału, mam pewne przypuszczenie
gralem na niskim poziomie trudnosci - chcialem szybko gre skonczyc , jeszcze w tym roczku hehe
szkoda tylko ze nigdzie nie pisalo ze z niskiego poziomu nie bedzie wszystkich demonów szalu :(((
Jest na sto procent w zamku, gdzie leży reszta szkieletu, jednak jest ona rozmieszczana w losowych miejscach tego zamku więc jednoznacznej odpowiedzi podać nie można. Musisz po prostu się dobrze rozejrzeć.
A gdzie jest głowa do tego szkieleciku :P
Nie mogę znaleźć :D
Ja mam problem z pierwszą walką z megażółwiem - po wczytaniu ekranu walki nie mogę ruszyć jednostkami. Czy to jakiś błąd gry ?
W misji Tajemnica opuszczonego zamku po wykonaniu zadania Bezgłowego Szkieletu, gdy klikam na pochodnię nic się nie dzieje, o co chodzi?
edit: Acha, zła pochodnia. Już sobie poradziłem :)
Niestety ostatnia walka grają magiem jest bardzo prosta (Inteligencja ok 31).
2x Armagedon, Czarna dziura i zostają 2 oddziały przeciwnika: 1 tytan i ok 200 Ognistych ważek. Szamani załatwiają ważki na raz i cokolwiek tytana. Koniec!
Właśnie ukończyłem tą grę i polecam ją wszystkim. Jest warta każdej wydanej na nią złotówki. Wspaniały, baśniowy świat podany w otoczce strategicznej przypominającej HoMM 3.
Cóż, w sklepie cenegi gra jest za 79.90, więc nie tak źle. Prywatnie zaopatrzę się jednak wysyłkowo w wersję angielską. Nie chcę, by powtórzyła się sytuacja taka jak ze Space Rangers 2 gdzie słaba sprzedaż w Polsce (tak przynajmniej zakładam) spowodowała niewydanie dodatku (abstrahując od tego, że "patch/dodatek" do SR2 zbyt wspaniały to nie jest, a Katauri/1C/Cinemaware/Stardock liczą sobie za niego całkiem sporo). Polacy naród dziwny i trudno przewidzieć jak sprzeda się KB pomimo dobrych recenzji i nakładów na reklamę.
kom-pan ===> kwestia swiecidelek i stare dobre prawo popytu-podazy.
sa chetni na to, zeby zaplacic za gre 100 zl wiec w tej cenie sie im ja sprzedaje - popyt-podaz.
Ale skad sie biora chetni? ano tutaj wchodzi do akcji "prawo" swiecidelek, jak w przypadku dzikich na kontynencie amerykanskim.
Otoz King's Bounty ma sliczna grafike, a gracze to ludzie prosci (dzicy) dla ktorych grafika jest (nie wazne co bredza jednostki) w 100% najwazniejszym elementem gry - niczym swiecidelka.
Dostaja wiec gracze swoje swiecidelka i musza za to zaplacic odpowiednia cene... a poniewaz z mysleniem u nich ciezko to placa tyle ile im kaza :) - simple as that.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








