Grenwort (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
Aktualizacja:
Kłopoty w młynie
Zadanie to otrzymasz w trakcie rozmowy z Evtidem, ale dopiero po wykonaniu misji Inwazja cierni. Starszy wioski poprosi Cię o rozwiązanie problemu młynarza Roberta, który zamknął się w swojej siedzibie i nie chce opuścić domostwa. Quest jest długi i wymagający, dlatego dobrze jest przystąpić do jego wykonania w późniejszej fazie gry, gdy nasz bohater będzie już odpowiednio zaprawiony w boju.
Odwiedź młyn i potwierdź chęć zejścia do piwnicy. Tutaj szybko okaże się czemu młynarz nie wychodził na światło dzienne. Robert zapłacił wielką karę za dewastowanie grobów i zamienił się w zombie. Wygląda na to, że masz spory problem, ale zawsze znajdzie się jakieś wyjście z sytuacji, prawda?
![]() Zło czyha w młynie.
| ![]() Młynarz zamienił się w zombie i szuka pomocy w walce z niecodzienną przypadłością.
|
Możesz zaatakować Roberta i w krótkiej potyczce zabić zarówno jego, jak i towarzyszące mu stwory (pająki i szkielety). Walka nie będzie trudna, ale poza punktami doświadczenia nie przyniesie ona żadnych wymiernych korzyści. Evtid na wieść o wyeliminowaniu ożywieńca zdenerwuje się i odmówi wypłacenia nagrody. Zadanie nie zostanie zaliczone.
Jak więc uporać się z tą misją? Wpierw porozmawiaj z Robertem. Młynarz nie wie jak odwrócić klątwę, ale zasugeruje wizytę w Szkole Magii, która zlokalizowana jest niedaleko zamku. Udaj się tam i porozmawiaj z Elerio Szywariusem. Dowiesz się, że można uratować chłopa, ale wpierw należy zbadać przedmiot, który prawdopodobnie wywołał klątwę.
Wracaj do młyna i porozmawiaj z zombie. Przeklętym przedmiotem okaże się pierścień, który aktualnie znajduje się w posiadaniu jednego z bandytów - Cuchnącego Morszczuka. Kryjówka rzezimieszków zlokalizowana jest w północnej części krainy, nieopodal brzegu morza (jeśli nie jesteś w stanie pokonać szwendających się po lesie strażników i dotrzeć tu drogą lądową, spróbuj przypłynąć statkiem - do kupienia w porcie).
Po krótkiej rozmowie z Morszczukiem okaże się, że bandyta ofiarował pierścień swojej wybrance serca - Rinie (automatycznie zostanie uruchomione zadanie Dziewczyna wodza Morszczuka). Przemieniona w zombie dziewczyna nie ma zamiaru oddać Ci prezentu tak po prostu. Musisz użyć swoich talentów krasomówczych i przekonać ją umiejętnie wybierając kolejne kwestie, że podarunek jest Ci potrzebny. Najłatwiej zrobić to wmawiając Rinie, że miałeś kiedyś taki sam pierścień i jesteś teraz smutny. Dziewczyna zgodzi się żebyście nosili go na zmianę i w ten oto sposób klejnot wpadnie w Twoje ręce. Pierścionek można również nabyć za sto sztuk złota, namawiając jednocześnie Rinę do kupna innej błyskotki, w tym przypadku korali.
Bez względu na to jak zdobyłeś pierścień, popędź z nim do Szkoły Magii. Tutaj okaże się, że oczyszczenie przedmiotu nie jest takie proste - aby rozpocząć ten proces, należy wpierw uporać się ze strażnikami klątwy.
![]() Szkoła Magii okaże się pomocna w rozwiązaniu zadania.
| ![]() Kryjówka Cuchnącego Morszczuka.
|
Otwórz ekran z wizerunkiem bohatera i kliknij prawym przyciskiem myszy na pierścieniu. Z menu wybierz opcję Opanuj i potwierdź chęć udziału w batalii ze strażnikami. Twoje wojska przeniosą się automatycznie na pole bitwy. Do walki stanie oddział złożony z kilku jednostek Zombie oraz grupy Duchów. Oprócz tego na planszy znajduje się kilka wież Gremlinów, które również należy zniszczyć. Eksterminację wroga proponuję zacząć właśnie od wieżyczek, gdyż będą one rzucać czary - niektóre mogą okazać się śmiercionośne dla Twoich wojsk. W międzyczasie należy pozbyć się Duchów, a potem sukcesywnie reszty nieumarłych. Potyczka nie należy do łatwych, dlatego dobrze jest przystąpić do niej, mając do dyspozycji pierwszego z demonów ze Szkatułki Szału. Cenna okaże się tu zwłaszcza moc obszarowa, pozwalająca zranić kilka jednostek naraz.
Gdy wreszcie uda Ci się uporać ze strażnikami, skieruj się ponownie do Szkoły Magii i porozmawiaj z Elerio na temat zadania. Czarodziej zdradzi Ci treść zaklęcia, pozwalającego pozbyć się klątwy. Zapamiętaj formułę i pędź do młyna.
Porozmawiaj z Robertem i w trakcie dyskusji powtórz słowa usłyszane od Elerio w Szkole Magii. Młynarz szybko powróci do świata żywych, za co oczywiście będzie Ci dozgonnie wdzięczny. Taki sam stosunek okaże Evtid, gdy zdasz mu raport z wykonanej misji.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Mówiący kamień
Nieopodal portu znajduje się dziwny, mówiący kamień, który - jak się okaże w krótkiej konwersacji - został zaczarowany przez jednego z uczniów Szkoły Magii. Głaz poprosi Cię o pomoc w odczynieniu zaklęcia.
![]() Mówiący kamień poprosi Cię o pomoc.
| ![]() Odwiedź Szkołę Magii by rozwiązać problem.
|
Wybierz się do Szkoły Magii i porozmawiaj z Elerio Szywariusem. Poinformowany o mówiącym kamieniu czarodziej przekaże Ci treść zaklęcia, które powinno zaradzić problemowi. Udaj się z powrotem do głazu i odczytaj formułę. W ten oto sposób wykonasz zadanie.
Oprócz gwarantowanych wcześniej punktów doświadczenia, otrzymasz jeszcze jedną nagrodę - dodatkowy punkt do współczynnika ataku lub obrony. Aby trwale zwiększyć umiejętność, kliknij na odsłoniętym przez mówiący kamień Ołtarzu Walki.
Nagrody: Punkty doświadczenia, trwałe zwiększenie umiejętności ataku lub obrony.
Niedźwiedź uciekinier
Stefan Hall, właściciel menażerii zlokalizowanej na wschód od zamku, stracił niezwykle cenne zwierzę, niedźwiedzia polarnego. Spłoszony miś znajduje się gdzieś w najbliższej okolicy - za jego powrót mężczyzna jest gotów wypłacić sowitą nagrodę.
Jeśli myślisz o pomyślnym wykonaniu tego zadania, musisz sprowadzić niedźwiedzia do menażerii w jednym kawałku. W trakcie rozmowy ze Stefanem, otrzymasz specjalne ziele, które pozwoli Ci zwabić misia do siebie.
![]() Z zielem w ręku, niedźwiedź będzie podążać za Tobą.
| ![]() Doprowadź zwierzę do menażerii Stefana.
|
Niedźwiedź ukrywa się w północno-wschodnim zakątku mapy, tuż obok wejścia do podziemi. Kiedy się do niego zbliżysz, miś zareaguje w podobny sposób jak zwykli wrogowie, ale zamiast atakować Cię, podąży za Tobą. Skieruj się do menażerii Stefana, dbając o to, żeby zwierzę dotrzymywało Ci kroku. Gdy w końcu znajdziesz się na miejscu, porozmawiaj z właścicielem niedźwiedzia, a otrzymasz nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
0
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- Zadania poboczne
- Wstęp | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Grenwort (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Grenwort (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Grenwort (cz.3) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Grenwort (cz.4) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Błotne Moczary (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Błotne Moczary (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Błotne Moczary (cz.3) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Las Verlon (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Las Verlon (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Las Verlon (cz.3) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Arlania (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Arlania (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Arlania (cz.3) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Wyspy Zachodnie (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Wyspy Zachodnie (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Wyspy Wschodnie (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Wyspy Wschodnie (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Górny Hadar | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Dolny Hadar | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Szczyty Ardanu | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Mehgard | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Magiczna Dolina | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Wielki Las | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Szare Pustkowia | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Dolina Śmierci | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Kraina demonów | Zadania poboczne King's Bounty Legenda
- Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany562969 Legionista
Czy da sie wytłuc tego krakena
HumanGhost Generał
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
zanonimizowany813744 Junior
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
zanonimizowany813744 Junior
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Kaźok Junior
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








