King's Bounty Legend: Wielki Las Zadania poboczne
Aktualizacja:
Wielki Las
Drzewo Życia
W środkowej części Wielkiego Lasu znajduje się olbrzymie drzewo, które ma poważny kłopot z orkami. Zielonoskórzy wojownicy próbują zniszczyć tę roślinę, podcinając jej korzenie. Obiecaj w trakcie rozmowy rozwiązać ten problem. Drzewo Życiaotworzy wówczas swoje usta i pozwoli Ci wejść do jaskini opanowanej przez przeciwników.
W podziemiach przebywa osiem wrogich oddziałów. Siedem z nich nie stanowi jakiegokolwiek zagrożenia, gdyż w ich skład wchodzi zaledwie jeden Ork. Co innego ósmy. W tym przypadku musisz uporać się ze sporą armią, złożoną z Goblinów, Orków, Goblinów i Katapult. Walka nie będzie łatwa, ale konieczna, o ile chcesz wydostać się na zewnątrz, tym samym wykonując powierzoną Ci misję.
![]() Gdy zgodzisz się mu pomóc, Drzewo Życia otworzy usta, pozwalając Ci dostać się do jaskini pełnej orków.
| ![]() Przed wyjściem na zewnątrz koniecznie pozbieraj przedmioty, gdyż drzewo zablokuje dostęp do groty.
|
Gdy zabijesz już wszystkich orków, koniecznie pozbieraj przedmioty znajdujące się w grocie, a następnie opuść ją. Porozmawiaj z Drzewem Życia i wspomnij o eksterminacji wrogów. Otrzymasz swoje nagrody, a roślina na zawsze zamknie dostęp do jaskini. Misja zostanie zakończona.
Likwidując problem orków zwiększysz swoją reputację u Drzewa Życia. Roślina pozwoli Ci pojąć księżniczkę Neokę za żonę (więcej informacji na ten temat w rozdziale Ślub z Neoką), a także powierzy jeszcze jedno zadanie poboczne - Pęd Drzewa Życia.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Oblężenie Orinoko
Orinoko - drugi co do wielkości zamek w Ellinii - jest oblężony przez oddziały ożywieńców, o czym dowiesz się w rozmowie z łowcą Tenem (znajdziesz go w północno-zachodniej części krainy). Elf zaproponuje Ci wspólną walkę z nieumarłymi. Jeśli masz wolne miejsce w armii, łucznicy bardzo chętnie wstąpią w jej szeregi. Jeżeli natomiast wszystkie wakaty są już w Twoim wojsku zajęte, będziesz musiał uporać się z potworami bez wsparcia Tena i jego Łowców.
![]() Ten i jego Łowcy chętnie pomogą Ci w eksterminacji ożywieńców oblegających twierdzę elfów.
| ![]() Zanim zawitasz na Zamek Orinoko, musisz najpierw zabić cztery armie nieumarłych.
|
W sumie do pokonania są cztery grupy ożywieńców. We wrogich armiach zobaczysz wszystkie typy jednostek nieumarłych (Kościane Smoki, Szkielety, Zombie, Nekromantów i Wampiry), a także kilka innych oddziałów, np. Cyklopów. W porównaniu do innych grup z Wielkiego Lasu ożywieńcy nie stanowią wielkiego zagrożenia i powinieneś sobie z nimi bez trudu poradzić.
Gdy wrogowie przejdą do historii, odwiedź Zamek Orinoko. Okazując wdzięczność za pomoc w walce z ożywieńcami, Ebirio Glasser wynagrodzi Cię złotem, a także magicznymi runami. W twierdzy będziesz mógł również kupić jednostki i przedmioty oraz rozpocząć zadanie Ślub z Neoką, którego celem jest zdobycie pięknej księżniczki elfów.
Nagrody: Złoto, magiczne runy, możliwości rekrutacji jednostek elfów w Zamku Orinoko.
Pęd Drzewa Życia
To szybkie i banalnie łatwe zadanie otrzymasz w trakcie rozmowy z Drzewem Życia, jeśli wcześniej pomogłeś mu w odparciu ataku orków (misja Drzewo Życia). Tym razem problem stanowią nekromanci, odpowiedzialni za wielką dewastację flory w Dolinie Śmierci. Drzewo zażąda, abyś w królestwie nieumarłych posadził jego pęd, który będzie sprzyjać wszystkim istotom żywym w walce z ożywieńcami.
![]() Drzewo Życia ma dla Ciebie kolejne zadanie.
| ![]() Drzewo Śmierci w krainie ożywieńców.
|
Użyj którejkolwiek Księgi Śmierci, aby dostać się na tereny kontrolowane przez nieumarłych i skieruj się do Doliny Śmierci. Pęd należy zasadzić w pobliżu Drzewa Śmierci, które dogorywa nieopodal Zamku Nekrokom, kontrolowanego przez generała Karadora w południowo-wschodniej części krainy. Aby zasadzić pęd, musisz powiedzieć roślinie, że przynosisz jej prezent. Teraz wystarczy cierpliwie poczekać, aż drzewo ozdrowieje. W tym samym momencie zadanie zostanie zaliczone.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, magiczne zwoje.
Ślub z Neoką
Księżniczka Neoka z Zamku Orinoko, położonym w północno-zachodniej części Wielkiego Lasu, pragnie skończyć z nudnym życiem na królewskim dworze. Dziewczyna chciałaby związać się z Tobą na stałe i przeżyć pełną niebezpieczeństw przygodę, ale wpierw musiałaby otrzymać stosowne pozwolenie na ślub. Zdobycie zgody na ożenek będzie głównym celem tego zadania.
Po uwolnieniu zamku z rąk ożywieńców (więcej informacji na ten temat w zadaniu Oblężenie Orinoko) porozmawiaj z dziewczyną i napomknij o związku małżeńskim. Księżniczka oznajmi Ci, że ewentualnego kandydata na męża musi wpierw zaakceptować jej ojciec.
![]() Księżniczkę Neokę znajdziesz w Zamku Orinoko.
| ![]() Błogosławieństwa może udzielić Ci królowa Violessa, ale najpierw musisz zabić generała Karadora.
|
Ojcem Neoki jest Ebirio Glasser, który również przebywa na Zamku Orinoko. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że tak naprawdę to nie on podejmuje decyzję o losie dziewczyny. O pozwolenie należy pytać królową Violessę lub Drzewo Życia.
Violessa - jeśli chcesz uzyskać zgodę od Violessy, musisz najpierw uwolnić ją z klątwy rzuconej przez potężnego nekromantę Karadora. W tym celu należy wybrać się do Doliny Śmierci i zdobyć Zamek Nekrokom. Szczegółowy opis tej misji znajduje się w rozdziale Królowa Violessa (zestaw scenariuszy z głównego wątku fabularnego).
Po zabiciu Karadora i odczarowaniu królowej, będziesz mógł poprosić Violessę o rękę Neoki. Biorąc pod uwagę Twoje zasługi dla Ellinii, z uzyskaniem błogosławieństwa nie będziesz mieć żadnych kłopotów.
![]() Drzewo Życia wyrazi zgodę na ślub, jeśli pomożesz mu z orkami. To najszybszy sposób na ślub z Neoką.
| ![]() Królowa Violessa przebywa w stolicy Ellinii - Daloerze.
|
Drzewo Życia - drzewo zgodzi się udzielić pozwolenia na ślub pod warunkiem, że wcześniej pozbędziesz się Orków podcinających jego korzenie (patrz zadanie Drzewo Życia). Misja ta jest zdecydowanie łatwiejsza od inwazji na Nekrokom i można wykonać ją znacznie szybciej. Jeśli bardzo zależy Ci na Neoce, powinieneś spełnić narzucone wymagania w ten właśnie sposób.
Bez względu na to kto udzieli Ci pozwolenia na ślub, udaj się do Zamku Orinoko i przedstaw ojcu dziewczyny radosną nowinę. Jeśli u Twojego boku nie ma żadnej kobiety, Neoka zostanie automatycznie Twoją żoną. W innym przypadku należy się rozwieść i porozmawiać z elfką.
Nagrody: Złoto, runy, możliwość zamążpójścia z księżniczką Neoką.
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wstęp Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.4) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Górny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szczyty Ardanu Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Mehgard Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Magiczna Dolina Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wielki Las Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szare Pustkowia Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Śmierci Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Kraina demonów Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
Czy da sie wytłuc tego krakena
W drugiej rozgrywce w skrzynce Bartłomieja Brody nie było ani pieniedzy ani artefaktu, ale za to były tam 3 runy umysłu. Tanio jak za 20 000 ! I to przykład jak losowe jest umieszczanie artefaktów a także zasobów ludzkich. O ile w pierwszej rozgrywce z wysokopoziomowych jednostek miałem do dyspozycji tylko inkwizytorów - na mokradłach, to w tej obok inkwizytorów były szczupłe zasoby rycerzy (mokradła i Wyspy). Nawet Zamek Króla Marka róznicuje zasoby. Pisanie w poradniku "od tej chwili będziesz mógł tu nabywać cyklopy" jest bez sensu, równie dobrze bedą tam cyklopy jak olbrzymy albo Wilki Morskie. I to jest urok tej gry. Szkoda, że gra nie losuje lokacji jak Diablo, ale i tak jest fajnie.
U.V Impaler dał jednak w poradniku ciała. Najwidoczniej gra niezbyt przypadła mu do gustu i w pierwszej połowie przysiadł fałdów a później sobie odpuscił.
Brak dalszego ciągu questu z bossem "Wielki Żółw". Tylko jedna opcja dialogowa prowadzi do przyzwania żółwia podczas ponownego spotkania z szamanem w Kraju Elfów - a 10 - 12 kryształów którymi nas obdarowuje piechota nie chodzi. Szamana moim zdaniem należy rozwałkować (po uprzednim sprawdzeniu czy na pokojowej drodze nie ma jakiegoś szczególnie cennego artefaktu) chyba, ze koniecznie chcemy strzelać z orkowych katapult - odradzam.
Dolina śmierci i szare pustkowia potraktowane kompletnie po macoszemu. Brak questu z jajami czerwonego smoka - a ich późniejsza rekrutacja bardzo wzbogaca armię (jak ktoś lubi smoki - ja uwielbiam).
Brak rozbudowanego questu Duch Zuelli - wiedźma - nekromata.
Brak omówienia artefaktu/qustu "Zamek gremlinów" (wchodzimy w posiadanie chyba po małżeństwie z krasnoludką).
Autor upiera się przy stałych zasobach i gatunkach stworów w miejscach rekrutacji lub położeniu artefaktów. SĄ LOSOWE. Aczkolwiek losowanie następuje przed rozpoczęciem rozgrywki. I tak wielu artefaktów w danej rozgrywce może wogóle nie być a inne są zduplikowane a może i ztrójplikowane. W labiryncie smoków w magicznym ogrodzie zamiast węży i czwegoś tam jeszcze rekrutowałem między innymi szmaragdowe smoki za to w smoczej krypcie zamiast szmaragdowych czerwone - I TAK DALEJ.
Oczywiście tak jak i inne poradniki i ten jest kapitalną pracą a pieczołowitość z jaką ilustuje się je wszystkie zasługuje na najwyższe uznanie ale trzeba je wzbogacać i rozszerzać. Pomijając zwykłe przeoczenia gry wzbogacane są patchami często porzerzającymi fabułę.
Drogie GRY - ONLINE wypracujcie formułę poradników tak, aby było możliwe poddawanie ich korekcie.
I jescze mała porada dla amatorów rozpustnego życia. Na stałe partnerki zasługują jedynie żaba i demonka. Pierwsza niech śmiało rodzi dzieci, a druga raczej dźwiga oręż. Niemniej jeśli chcemy przelecieć wszystkie to przed rozwodem kupujemy na maksa runy (wcześniej kiedy ta opcja jest niedostępna - kupować artefakty, później odsprzedamy, lub jednostki na zapas).
Poradnik niestety zawiera błędy - przy tak rozbudowanej grze to nieuniknione, dlatego renomowane portale internetowe stosują zasadę "żyjacych poradników" a zatem co jakiś czas uzupełnianych po zgłoszeniu uwag przez graczy. Błędy poradników GOLa pozostają na "wiek wieków" Szkoda.
Ale ad rem. Rozdział Inne zajecia/Wyspy Zachodnie str 141 część Skarb Bartłomieja Brody autor kończy sekwencją
"Otwierając grobowiec niechcący wskrzesiłeś Bartłomieja, za co ten będzie Ci oczywiscie bardzo wdzięczny. Broda jednak bardzo szybko się ulotni, zostawiając Cię z pustymi rękami.
Nagrody: Brak"
Otóż Bartłomiej Broda przenosi się na pobliską wysepkę gdzie można stoczyć z nim walkę i posiąść jego skarb - ponieważ jest on najprawdopodobniej losowy mogę napisać jedynie, ze w moim przypadku było to około 16 000 złota + artefakt + złoto za pokonanie + pokaźna ilość doświadczenia. Wydane 20 000 za klucz opłaciło się.
mam pytanie
skonczylem gre na 31 poziomie wszystko ladnie pieknie, ale u mnie wyksztalcilo sie tylko 2 demonów w Szkatułce Szału, mam pewne przypuszczenie
gralem na niskim poziomie trudnosci - chcialem szybko gre skonczyc , jeszcze w tym roczku hehe
szkoda tylko ze nigdzie nie pisalo ze z niskiego poziomu nie bedzie wszystkich demonów szalu :(((
Jest na sto procent w zamku, gdzie leży reszta szkieletu, jednak jest ona rozmieszczana w losowych miejscach tego zamku więc jednoznacznej odpowiedzi podać nie można. Musisz po prostu się dobrze rozejrzeć.
A gdzie jest głowa do tego szkieleciku :P
Nie mogę znaleźć :D
Ja mam problem z pierwszą walką z megażółwiem - po wczytaniu ekranu walki nie mogę ruszyć jednostkami. Czy to jakiś błąd gry ?
W misji Tajemnica opuszczonego zamku po wykonaniu zadania Bezgłowego Szkieletu, gdy klikam na pochodnię nic się nie dzieje, o co chodzi?
edit: Acha, zła pochodnia. Już sobie poradziłem :)
Niestety ostatnia walka grają magiem jest bardzo prosta (Inteligencja ok 31).
2x Armagedon, Czarna dziura i zostają 2 oddziały przeciwnika: 1 tytan i ok 200 Ognistych ważek. Szamani załatwiają ważki na raz i cokolwiek tytana. Koniec!
Właśnie ukończyłem tą grę i polecam ją wszystkim. Jest warta każdej wydanej na nią złotówki. Wspaniały, baśniowy świat podany w otoczce strategicznej przypominającej HoMM 3.
Cóż, w sklepie cenegi gra jest za 79.90, więc nie tak źle. Prywatnie zaopatrzę się jednak wysyłkowo w wersję angielską. Nie chcę, by powtórzyła się sytuacja taka jak ze Space Rangers 2 gdzie słaba sprzedaż w Polsce (tak przynajmniej zakładam) spowodowała niewydanie dodatku (abstrahując od tego, że "patch/dodatek" do SR2 zbyt wspaniały to nie jest, a Katauri/1C/Cinemaware/Stardock liczą sobie za niego całkiem sporo). Polacy naród dziwny i trudno przewidzieć jak sprzeda się KB pomimo dobrych recenzji i nakładów na reklamę.
kom-pan ===> kwestia swiecidelek i stare dobre prawo popytu-podazy.
sa chetni na to, zeby zaplacic za gre 100 zl wiec w tej cenie sie im ja sprzedaje - popyt-podaz.
Ale skad sie biora chetni? ano tutaj wchodzi do akcji "prawo" swiecidelek, jak w przypadku dzikich na kontynencie amerykanskim.
Otoz King's Bounty ma sliczna grafike, a gracze to ludzie prosci (dzicy) dla ktorych grafika jest (nie wazne co bredza jednostki) w 100% najwazniejszym elementem gry - niczym swiecidelka.
Dostaja wiec gracze swoje swiecidelka i musza za to zaplacic odpowiednia cene... a poniewaz z mysleniem u nich ciezko to placa tyle ile im kaza :) - simple as that.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










