King's Bounty Legend: Labirynt smoków

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Labirynt smoków

Po zniszczeniu Karadora i uwolnieniu Violessy z klątwy rzuconej przez ożywieńczego generała, zostaniesz wysłany z misją ratunkową do krainy orków - Muroku. Z informacji uzyskanych od elfów wynika, że to właśnie tam przetrzymywana jest księżniczka Amelia, jedyna córka króla Marka, której poszukiwania rozpoczęły się w poprzednim zadaniu.

W chwili obecnej Murok chroniony jest przez potężna magię i nie można dostać się do niego ani statkiem, ani sterowcem. Na szczęście pełna jałowych pustkowi kraina orków nie została całkowicie odcięta od świata. Istnieje jeszcze jedna, dawno zapomniana droga do Muroku, a wiedzie ona przez legendarny Labirynt Smoków, który swego czasu został zamknięty na cztery spusty przez krasnoludów. Zanim do niego wejdziesz, będziesz zmuszony go otworzyć.

Misję rozpocznij od wizyty w Zamku Taron. - Labirynt smoków | Zadania główne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Misję rozpocznij od wizyty w Zamku Taron.
Winda prowadząca do stacji kolejowej. - Labirynt smoków | Zadania główne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Winda prowadząca do stacji kolejowej.

Użyj sterowca kapitana Muszruka, aby dostać się do Kordaru i odwiedź Zamek Taron, gdzie urzęduje Torn Digor. Przekaż przywódcy krasnoludów list od królowej elfów, w którym Violessa prosi o pomoc w otworzeniu Labiryntu Smoków. Digor nie dysponuje odpowiednim kluczem, ale zna kogoś kto z pewnością go posiada. Tym szczęściarzem jest krasnolud Debat - naczelny inżynier Kordaru, który pracuje w swoim warsztacie, w Mehgardzie.

Po zakończeniu audiencji zejdź po schodach do Kopalni Taronu. Skieruj się do południowo-wschodniej części podziemnego kompleksu, gdzie zlokalizowana jest winda (poznasz ją po tabliczce z wizerunkiem lokomotywy). Skorzystaj z niej, a gdy znajdziesz się na powierzchni, porozmawiaj z Dvornem Fergusem. Krasnolud opiekuje się pociągiem, który jest jedynym środkiem lokomocji zdolnym odbyć podróż do Mehgardu. Poproś maszynistę o pomoc, a już po chwili wyruszycie w drogę.

Pociąg Dvorna Fergusa zabierze Cię do Mehgardu. - Labirynt smoków | Zadania główne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Pociąg Dvorna Fergusa zabierze Cię do Mehgardu.
Inżynier Debat niestety nie ma klucza do labiryntu. Czy chcesz tego czy nie, musisz wybrać się do Demonis. - Labirynt smoków | Zadania główne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Inżynier Debat niestety nie ma klucza do labiryntu. Czy chcesz tego czy nie, musisz wybrać się do Demonis.

Naczelny inżynier Debat mieszka w wiosce Mehgard, która jest zarazem jedynym osiedlem w dziewiczej krainie o tej samej nazwie. Drogi do osady strzeże kilka mocnych stworów, dlatego przygotuj się na kilka potyczek. Jeśli wcześniej udało Ci się wyczyścić z wrogów Kopalnie Taronu i Szczyty Ardanu, to raczej nie powinieneś mieć problemów ze szwendającymi się tu monstrami. Gdy w końcu przebijesz się do Mehgardu, użyj windy, aby zjechać w dół do wioski i odwiedź chatę inżyniera.

Debat nie będzie mieć dla Ciebie dobrych wieści. Aktualnie klucz do Labiryntu Smoków znajduje się w posiadaniu demonów, którzy przedostają się do naszego świata za pośrednictwem portalu położonego w pobliżu Podziemnego Morza. Jeśli marzysz o pomyślnym wykonaniu zadania, to nie ma uproś - musisz wybrać się z wizytą do Krainy Demonów i tam poszukać klucza. Zanim jednak udasz się w drogę, skorzystaj z zaproszenia Debata i sprawdź co krasnolud ma ciekawego w swojej kolekcji. Mimo że oferowane przez niego przedmioty do tanich nie należą, to jednak znacznie ułatwią Ci one pojedynki z piekielnymi istotami, które już niebawem staną się Twoim chlebem powszednim.

Za pomocą tej windy zjedziesz do Podziemnego Morza. - Labirynt smoków | Zadania główne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Za pomocą tej windy zjedziesz do Podziemnego Morza.
Tego typu platformy powietrzne będą powszechnie występować w Krainie Demonów. - Labirynt smoków | Zadania główne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Tego typu platformy powietrzne będą powszechnie występować w Krainie Demonów.

Wybierz się w drogę powrotną do Szczytów Ardanu i zjedź do Kopalni Taronu. Idź tunelem na południowy-wschód w kierunku Zamku Bogacho i mniej więcej w połowie drogi skorzystaj z kolejnej windy, która zabierze Cię do Podziemnego Morza (rozpoznasz ją po drewnianej tabliczce z wizerunkiem ryby). Gdy znajdziesz się na dole, skręć w prawo i podążaj cały czas naprzód, eksterminując spotykanych wrogów. Po krótkiej wędrówce dotrzesz do platformy powietrznej. Wejdź na nią i poczekaj cierpliwie, aż zostaniesz przewieziony w pobliże portalu. Kliknij na ogromnych wrotach, aby przenieść się do Krainy Demonów.

Portal do Demonis. - Labirynt smoków | Zadania główne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Portal do Demonis.
Użyj tej platformy, aby dostać się na lewitujące wyspy. - Labirynt smoków | Zadania główne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Użyj tej platformy, aby dostać się na lewitujące wyspy.

Przekroczywszy próg piekielnego świata skręć w lewo i użyj pobliskiej platformy powietrznej, która oznaczona jest tabliczką Droga do niebios. Po krótkim locie wylądujesz na pierwszej z kilku lewitujących wysp. Musisz poruszać się pomiędzy nimi, korzystając ze znanych Ci już platform. Twoim celem jest Zamek Nexy, który zlokalizowany jest w północnej części krainy.

Gdy w końcu zawitasz do twierdzy, zamień kilka słów z Klucznikiem Demonów. Stwór posiada interesujący Cię klucz, ale nie zamierza go tak po prostu oddać. Jeśli chcesz zdobyć przedmiot, musisz wpierw udowodnić swoją wielkość, a uczynisz to pokonując w walce demonicę Xeonę. Zadanie ułatwia fakt, że władczyni Zamku Nexy nie jest zbyt wymagającym przeciwnikiem, ale i tak przygotuj się na ciężką przeprawę z Cerberami, Demonicami, Szamanami oraz Impami, czyli jednostkami wchodzącymi w skład armii rywalki. Kiedy Xeona padnie u Twoich stóp, ponownie porozmawiaj z Klucznikiem Demonów i odbierz należną Ci nagrodę.

W Zamku Nexy rządzi demonica Xeona. Jeśli marzysz o kluczu, musisz ją pokonać w bitwie. - Labirynt smoków | Zadania główne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
W Zamku Nexy rządzi demonica Xeona. Jeśli marzysz o kluczu, musisz ją pokonać w bitwie.
Brama do Labiryntu Smoków. - Labirynt smoków | Zadania główne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Brama do Labiryntu Smoków.

Teraz czeka Cię długa droga powrotna do krainy elfów, a konkretnie do Doliny Tysiąca Rzek. To właśnie tutaj, w pobliżu stolicy Ellinii znajdują się krasnoludzkie wrota. Otwórz je za pomocą klucza i przejdź przez portal do Labiryntu Smoków.

Po przekroczeniu bramy czeka Cię rozmowa ze smokiem Skaarem, jedynym gadem w okolicy, który nie będzie wykazywał w stosunku do Ciebie wrogich zamiarów. Stwór opowie Ci o aktualnej sytuacji w krainie, a także zaoferuje zadanie poboczne (Wcielenie Haasa) koncentrujące się na eksterminacji panoszących się w labiryncie, śmiertelnie niebezpiecznych smoków. Możesz skorzystać z tej oferty lub nie, ale pamiętaj że większość potworów tak czy siak stanie Ci na drodze, a co za tym idzie - zmusi Cię do walki. Ukończenie tej misji opłaca się jeszcze z jednego względu - jeśli unicestwisz wszystkie wcielenia Haasa, będziesz mógł przejść na skróty cały labirynt, kilkając na krasnoludzkiej bramie w Dolinie Tysiąca Rzek.

Sam Labirynt Smoków składa się z dwudziestu sześciu plansz, połączonych ze sobą systemem portali (niektóre z nich przenoszą tylko w jedną stronę!). Łatwo się tu zgubić, dlatego też podczas wędrówki korzystaj z zamieszczonej niżej mapy. Wędrówkę zaczynasz w punkcie numer 1 (to właśnie tutaj znajduje się smok Skaar), a kończysz w lokacji oznaczoną liczbą 16.

Na powyższej mapce uwzględniono ponadto wszystkie punkty spotykane w Labiryncie Smoków, które pozwalają na uzupełnienie strat w postaci nowych jednostek - Labirynt smoków | Zadania główne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry

Na powyższej mapce uwzględniono ponadto wszystkie punkty spotykane w Labiryncie Smoków, które pozwalają na uzupełnienie strat w postaci nowych jednostek. Pełna lista tych obiektów, wraz z wykazem dostępnych w nich wojsk, przedstawia się następująco:

  • 1 - Chata Pirata (Piraci, Chłopi, Zbrojni);
  • 2 - Świątynia Rozkoszy (Demonice, Arcydemony);
  • 3 - Magiczny Ogród (Jednorożce, Węże Bagienne, Gryfy);
  • 4 - Chata Wiedźmy (Berserkerzy, Bandyci);
  • 5 - Rodzinna Krypta (Prastare Wampiry, Gnijące Zombie);
  • 6 - Gigantyczny Grzyb (Jadowite Pająki, Okrutni Obserwatorzy, Ciernie Wojownicy);
  • 7 - Legowisko Smoków (Czarne Smoki, Szmaragdowe Smoki);
  • 8 - Statek Wikingów (Barbarzyńcy, Hieny);
  • 9 - Dom Leśniczego (Niedźwiedzie, Królewskie Węże, Duszki);
  • 10 - Odlom (Ogry, Olbrzymy);
  • 11 - Magiczne Drzewo (Wilkoelfy, Szmaragdowe Smoki);
  • 12 - Legowisko Smoków (Czarne Smoki);
  • 13 - Rycerski Namiot (Rycerze, Konni, Arcymagowie);
  • 14 - Kowal (Górnicy, Olbrzymy);
  • 15 - Legowisko Smoków (Cyklopi, Czarne Smoki);
  • 16 - Tyrhat (Goblini, Szamani, Niedźwiedzie Polarne).
W Labiryncie Haasa będziesz przemieszczać się za pośrednictwem tego typu portali. - Labirynt smoków | Zadania główne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
W Labiryncie Haasa będziesz przemieszczać się za pośrednictwem tego typu portali.
Wysłannicy smoka Haasa to jedni z najtrudniejszych przeciwników spotykanych w grze. - Labirynt smoków | Zadania główne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Wysłannicy smoka Haasa to jedni z najtrudniejszych przeciwników spotykanych w grze.

Gdy uda Ci się dotrzeć do Muroku w jednym kawałku, misja zostanie zakończona sukcesem. W tym samym momencie rozpocznie się nowe i zarazem ostatnie zadanie w głównego wątku fabularnego: Na ratunek księżniczce.

Nagrody: Punkty doświadczenia.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2017-12-03
20:56

Kaźok Junior

Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?

Komentarz: Kaźok
2015-09-15
15:05

zanonimizowany813744 Junior

Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.

Komentarz: zanonimizowany813744
2015-09-06
14:20

zanonimizowany813744 Junior

Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!

Komentarz: zanonimizowany813744
2010-03-27
16:39

HumanGhost Generał

HumanGhost

Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!

Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?

Komentarz: HumanGhost
2009-11-05
20:23

zanonimizowany562969 Legionista

Czy da sie wytłuc tego krakena

Komentarz: zanonimizowany562969
2009-02-12
19:33

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

W drugiej rozgrywce w skrzynce Bartłomieja Brody nie było ani pieniedzy ani artefaktu, ale za to były tam 3 runy umysłu. Tanio jak za 20 000 ! I to przykład jak losowe jest umieszczanie artefaktów a także zasobów ludzkich. O ile w pierwszej rozgrywce z wysokopoziomowych jednostek miałem do dyspozycji tylko inkwizytorów - na mokradłach, to w tej obok inkwizytorów były szczupłe zasoby rycerzy (mokradła i Wyspy). Nawet Zamek Króla Marka róznicuje zasoby. Pisanie w poradniku "od tej chwili będziesz mógł tu nabywać cyklopy" jest bez sensu, równie dobrze bedą tam cyklopy jak olbrzymy albo Wilki Morskie. I to jest urok tej gry. Szkoda, że gra nie losuje lokacji jak Diablo, ale i tak jest fajnie.

Komentarz: Mr.Kalgan
2009-02-02
11:09

Yans Senator

Yans
👍

Mr.Kalgan ==== > Bardzo celne uwagi, popieram w 100 % !!!

Komentarz: Yans
2009-01-30
16:11

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

U.V Impaler dał jednak w poradniku ciała. Najwidoczniej gra niezbyt przypadła mu do gustu i w pierwszej połowie przysiadł fałdów a później sobie odpuscił.
Brak dalszego ciągu questu z bossem "Wielki Żółw". Tylko jedna opcja dialogowa prowadzi do przyzwania żółwia podczas ponownego spotkania z szamanem w Kraju Elfów - a 10 - 12 kryształów którymi nas obdarowuje piechota nie chodzi. Szamana moim zdaniem należy rozwałkować (po uprzednim sprawdzeniu czy na pokojowej drodze nie ma jakiegoś szczególnie cennego artefaktu) chyba, ze koniecznie chcemy strzelać z orkowych katapult - odradzam.
Dolina śmierci i szare pustkowia potraktowane kompletnie po macoszemu. Brak questu z jajami czerwonego smoka - a ich późniejsza rekrutacja bardzo wzbogaca armię (jak ktoś lubi smoki - ja uwielbiam).
Brak rozbudowanego questu Duch Zuelli - wiedźma - nekromata.
Brak omówienia artefaktu/qustu "Zamek gremlinów" (wchodzimy w posiadanie chyba po małżeństwie z krasnoludką).
Autor upiera się przy stałych zasobach i gatunkach stworów w miejscach rekrutacji lub położeniu artefaktów. SĄ LOSOWE. Aczkolwiek losowanie następuje przed rozpoczęciem rozgrywki. I tak wielu artefaktów w danej rozgrywce może wogóle nie być a inne są zduplikowane a może i ztrójplikowane. W labiryncie smoków w magicznym ogrodzie zamiast węży i czwegoś tam jeszcze rekrutowałem między innymi szmaragdowe smoki za to w smoczej krypcie zamiast szmaragdowych czerwone - I TAK DALEJ.

Oczywiście tak jak i inne poradniki i ten jest kapitalną pracą a pieczołowitość z jaką ilustuje się je wszystkie zasługuje na najwyższe uznanie ale trzeba je wzbogacać i rozszerzać. Pomijając zwykłe przeoczenia gry wzbogacane są patchami często porzerzającymi fabułę.

Drogie GRY - ONLINE wypracujcie formułę poradników tak, aby było możliwe poddawanie ich korekcie.

I jescze mała porada dla amatorów rozpustnego życia. Na stałe partnerki zasługują jedynie żaba i demonka. Pierwsza niech śmiało rodzi dzieci, a druga raczej dźwiga oręż. Niemniej jeśli chcemy przelecieć wszystkie to przed rozwodem kupujemy na maksa runy (wcześniej kiedy ta opcja jest niedostępna - kupować artefakty, później odsprzedamy, lub jednostki na zapas).

Komentarz: Mr.Kalgan
2009-01-18
19:25

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

Poradnik niestety zawiera błędy - przy tak rozbudowanej grze to nieuniknione, dlatego renomowane portale internetowe stosują zasadę "żyjacych poradników" a zatem co jakiś czas uzupełnianych po zgłoszeniu uwag przez graczy. Błędy poradników GOLa pozostają na "wiek wieków" Szkoda.

Ale ad rem. Rozdział Inne zajecia/Wyspy Zachodnie str 141 część Skarb Bartłomieja Brody autor kończy sekwencją
"Otwierając grobowiec niechcący wskrzesiłeś Bartłomieja, za co ten będzie Ci oczywiscie bardzo wdzięczny. Broda jednak bardzo szybko się ulotni, zostawiając Cię z pustymi rękami.
Nagrody: Brak"

Otóż Bartłomiej Broda przenosi się na pobliską wysepkę gdzie można stoczyć z nim walkę i posiąść jego skarb - ponieważ jest on najprawdopodobniej losowy mogę napisać jedynie, ze w moim przypadku było to około 16 000 złota + artefakt + złoto za pokonanie + pokaźna ilość doświadczenia. Wydane 20 000 za klucz opłaciło się.

Komentarz: Mr.Kalgan
2008-12-30
02:31

zanonimizowany203271 Generał

mam pytanie

skonczylem gre na 31 poziomie wszystko ladnie pieknie, ale u mnie wyksztalcilo sie tylko 2 demonów w Szkatułce Szału, mam pewne przypuszczenie

gralem na niskim poziomie trudnosci - chcialem szybko gre skonczyc , jeszcze w tym roczku hehe
szkoda tylko ze nigdzie nie pisalo ze z niskiego poziomu nie bedzie wszystkich demonów szalu :(((

Komentarz: zanonimizowany203271
2008-12-05
09:42

Yans Senator

Yans
👍

Jest już polski PATCH do KB:L, np. tutaj:
http://kings-bounty.pl/node/127

Komentarz: Yans
2008-12-04
20:40

Mutant z Krainy OZ Legend

Mutant z Krainy OZ

Jest na sto procent w zamku, gdzie leży reszta szkieletu, jednak jest ona rozmieszczana w losowych miejscach tego zamku więc jednoznacznej odpowiedzi podać nie można. Musisz po prostu się dobrze rozejrzeć.

Komentarz: Mutant z Krainy OZ
2008-12-04
17:33

zanonimizowany578717 Legionista

A gdzie jest głowa do tego szkieleciku :P

Nie mogę znaleźć :D

Komentarz: zanonimizowany578717
2008-11-18
20:26

Maxs Pretorianin

nieopisane jednostki, a tak by sie przydalo...

Komentarz: Maxs
2008-11-12
13:39

zanonimizowany35050 Generał

Ja mam problem z pierwszą walką z megażółwiem - po wczytaniu ekranu walki nie mogę ruszyć jednostkami. Czy to jakiś błąd gry ?

Komentarz: zanonimizowany35050
2008-11-09
23:02

zanonimizowany6550 Senator

W misji Tajemnica opuszczonego zamku po wykonaniu zadania Bezgłowego Szkieletu, gdy klikam na pochodnię nic się nie dzieje, o co chodzi?

edit: Acha, zła pochodnia. Już sobie poradziłem :)

Komentarz: zanonimizowany6550
2008-11-02
01:18

zanonimizowany438999 Junior

Niestety ostatnia walka grają magiem jest bardzo prosta (Inteligencja ok 31).
2x Armagedon, Czarna dziura i zostają 2 oddziały przeciwnika: 1 tytan i ok 200 Ognistych ważek. Szamani załatwiają ważki na raz i cokolwiek tytana. Koniec!

Komentarz: zanonimizowany438999
2008-10-30
15:21

Pieron Konsul

👍

Właśnie ukończyłem tą grę i polecam ją wszystkim. Jest warta każdej wydanej na nią złotówki. Wspaniały, baśniowy świat podany w otoczce strategicznej przypominającej HoMM 3.

Komentarz: Pieron
2008-10-28
13:41

zanonimizowany259815 Pretorianin

Cóż, w sklepie cenegi gra jest za 79.90, więc nie tak źle. Prywatnie zaopatrzę się jednak wysyłkowo w wersję angielską. Nie chcę, by powtórzyła się sytuacja taka jak ze Space Rangers 2 gdzie słaba sprzedaż w Polsce (tak przynajmniej zakładam) spowodowała niewydanie dodatku (abstrahując od tego, że "patch/dodatek" do SR2 zbyt wspaniały to nie jest, a Katauri/1C/Cinemaware/Stardock liczą sobie za niego całkiem sporo). Polacy naród dziwny i trudno przewidzieć jak sprzeda się KB pomimo dobrych recenzji i nakładów na reklamę.

Komentarz: zanonimizowany259815
2008-10-28
11:34

zanonimizowany566229 Konsul

kom-pan ===> kwestia swiecidelek i stare dobre prawo popytu-podazy.
sa chetni na to, zeby zaplacic za gre 100 zl wiec w tej cenie sie im ja sprzedaje - popyt-podaz.
Ale skad sie biora chetni? ano tutaj wchodzi do akcji "prawo" swiecidelek, jak w przypadku dzikich na kontynencie amerykanskim.
Otoz King's Bounty ma sliczna grafike, a gracze to ludzie prosci (dzicy) dla ktorych grafika jest (nie wazne co bredza jednostki) w 100% najwazniejszym elementem gry - niczym swiecidelka.
Dostaja wiec gracze swoje swiecidelka i musza za to zaplacic odpowiednia cene... a poniewaz z mysleniem u nich ciezko to placa tyle ile im kaza :) - simple as that.

Komentarz: zanonimizowany566229

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl