King's Bounty Legend: Arlania (cz.3) Zadania poboczne
Aktualizacja:
Portret króla gryfów
Zadanie to otrzymasz podczas rozmowy z królem Gryfów, jeśli wcześniej oddasz mu zrabowaną przez piratów koronę (więcej informacji na ten temat w rozdziale Królowa gryfów). Harl chciałby, abyś przyniósł mu obraz, który od dłuższego czasu powstaje w pracowni Aleksa Artysty. Malarz mieszka na tej samej wyspie co Gryfy, a dostaniesz się do niego statkiem, lądując na plaży w pobliżu jego domu.
Porozmawiaj z artystą, a dowiesz się że portret króla Gryfów jest praktycznie gotowy. Do zakończenia prac Alex potrzebuje jeszcze odrobinę pozłoty. Problem polega na tym, że w chwili obecnej jej nie posiada. Zdobycie farby spadnie oczywiście na Twoje barki.
![]() Harl poprosi Cię o dostarczenie obrazu.
| ![]() Portret wykonuje Alex Artysta, który podobnie jak Harl, mieszka na wyspie Gryfów.
|
Farbę pozłacającą możesz uzyskać od Dekara, który przebywa w pobliżu kopalni, we wschodniej części Arlanii. Krasnolud chętnie Ci pomoże, ale nie za darmo. Górnik żąda, abyś w zamian za pozłotę, przyniósł mu kilka ładunków rudy, wydobywanej w Creiston.
Dostęp do Kopalni Creiston jest zablokowany od początku gry. Aby móc dostać się do środka, musisz najpierw zaliczyć misję Handlarze niewolników (jest to jedno z zadań głównego wątku, zlecane przez króla Marka w Grenwort). Uzyskawszy pozwolenie na eksplorację podziemi, idź do Arlanii i porozmawiaj z pilnującym kopalni strażnikiem. Powołując się na królewski rozkaz, bez problemu wejdziesz do jaskini.
Poszukiwana przez krasnoluda czerwona ruda składowana jest w małych wagonach, a te z kolei stoją w różnych zakątkach kopalni. Większość z nich chroniona jest przez Obserwatorów, więc walka ze stworami będzie nieunikniona. W sumie musisz odnaleźć siedem ładunków rudy. Gdy zbierzesz je wszystkie, wyjdź z powrotem na powierzchnię.
![]() Krasnolud Dekar odda Ci pozłotę w zamian za rudę.
| ![]() Wagonik z rudą.
|
Oddaj rudę Dekarowi. Zgodnie z zawartą wcześniej umową krasnolud wręczy Ci pozłotę. Popłyń do Aleksa Artysty i przekaż mu zdobytą przed chwilą farbę. Kapryśny malarz dokończy obraz, ale w zamian za swoje dzieło zażąda dodatkowej opłaty w wysokości 10 tysięcy sztuk złota. Możesz oczywiście wyłożyć na stół taką sumę, ale lepszym rozwiązaniem będzie przekonanie artysty, żeby oddał portret za darmo.
Z obrazem w ręku skieruj się do Harla. Ucieszony z prezentu król Gryfów wręczy Ci ustaloną wcześniej nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Tawerna Smoczy Ząb
W pobliżu portu znajduje się Tawerna Smoczy Ząb, której właściciel - człowiek imieniem Drin - narzeka na słabnącą popularność lokalu. Karczmarz ma jednak pomysł na promocję, a jest nim zmiana nazwy przybytku. Operacja ta jednak nie jest wcale taka prosta.
![]() Tawerna zlokalizowana jest w pobliżu portu.
| ![]() Smoczyca Druhna odda Ci za darmo swój kieł.
|
Drin wymyślił sobie, że zmieni nazwę tawerny na Smoczy Kieł, ale na razie nie może tego zrobić, gdyż nie dysponuje odpowiednim zębem, który mógłby pokazywać klientom zgromadzonym w lokalu. Karczmarz poprosi Cię żebyś zdobyć niezbędny element wyposażenia wnętrza od smoczycy Drahny, przebywającej w pobliżu swojego legowiska w północno-zachodniej części krainy.
Odwiedź smoczycę i napomknij jej o rozterkach karczmarza. Drahna zgodzi się od razu oddać kieł i po krótkiej operacji chirurgicznej, znajdzie się on w Twoim inwentarzu. Teraz nie pozostaje Ci nic innego, jak oddać ząb Drinowi i odebrać nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, większa liczba dostępnych jednostek w tawernie.
Zaczarowana miłość
Graf Argus z Zamku Netvill - zlokalizowanego nieopodal bramy do Grenwortu - marzy o ożenku z piękną księżniczką. Władca naczytał się jednak za dużo bajek i ma specjalne wymagania. Wybranka jego serca musi być koniecznie zaczarowana - co oznacza, że kandydatki należy szukać wśród... żab, zdolnych zamienić się po pocałunku w uroczą kobietę.
Żaby w Darionie najłatwiej znaleźć na bagnach, dlatego czym prędzej popędź na Błotne Moczary. Idealna kandydatka - Feanora - siedzi na kamieniu w pobliżu głównej siedziby Starej Kwachy. W trakcie rozmowy okaże się, że zamieniona w płaza księżniczka słyszała wcześniej o specyficznych upodobaniach grafa i za wszelką cenę chciałaby uniknąć z nim spotkania.
![]() Zamek Netvill stoi w pobliżu bramy do Grenwortu.
| ![]() Żaba Feanora słyszała o pomyśle Argusa i nie jest nim niestety zachwycona.
|
Zadanie można wykonać na dwa sposoby - rozwiązanie uzależnione jest od wyboru linii dialogowej w trakcie rozmowy z Feanorą. W pierwszym wariancie decydujesz się wrzucić żabę do worka bez jej zgody, a następnie odstawić ją na Zamek Netvill. Władca będzie zachwycony z otrzymanego prezentu i szybko zabierze się do roboty - po chwili pocałunek grafa zmieni żabę w piękną hrabinę. Argus obsypie Cię złotem, ale odmieniona Feanora nie będzie chciała z Tobą więcej rozmawiać.
Wybierając drugą linię dialogową obiecujesz pomóc Feanorze, która chciałaby uzyskać informacje na temat innych "księżniczek" schwytanych przez grafa Argusa. Wątek ten będzie kontynuowany w odrębnej misji Na ratunek żabom (z zestawu zadań pobocznych dla Błotnych Moczar ).
Feanora nie ma zamiaru spotkać się z Argusem, dlatego też musisz znaleźć inne rozwiązanie problemu miłosnych rozterek władcy Arlanii. Skieruj się do Netvill i w trakcie rozmowy z grafem przekonaj władcę, żeby zaczął rozglądać się za zwykłymi kobietami. Argus przystanie na Twoją propozycję, ale jednocześnie zażąda od Ciebie eliksiru miłości, który pomoże mu skraść serce wybranej dziewczyny. Skąd wziąć wymagany napój? Najlepiej od wiedźmy. Jedna z nich - Helga - podobno mieszka w Arlanii.
![]() Wejście do jaskini, w której ukrywa się wiedźma.
| ![]() Rezydencja Helgi.
|
Wiedźma ukrywa się w jaskini (poznasz ją po wykutej w skale, olbrzymiej trupiej czaszce), zlokalizowanej nieopodal zamku. W grocie roi się od Węży, dlatego przygotuj się na ciężkie potyczki (niedoświadczony bohater jest bez szans). Gdy w końcu uda Ci się dotrzeć w jednym kawałku do celu podróży, wejdź do chatki Helgi i porozmawiaj z nią. Czarownica ofiaruje Ci pożądany eliksir.
Wróć się do Netvill i wręcz Argusowi magiczny napój. Zadanie zostanie zakończone, a Ty otrzymasz nagrodę. Graf otworzy Ci również wejście do podziemi, dzięki czemu będziesz w stanie wykonać misję Na ratunek żabom.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wstęp Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.4) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Górny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szczyty Ardanu Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Mehgard Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Magiczna Dolina Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wielki Las Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szare Pustkowia Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Śmierci Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Kraina demonów Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
Czy da sie wytłuc tego krakena
W drugiej rozgrywce w skrzynce Bartłomieja Brody nie było ani pieniedzy ani artefaktu, ale za to były tam 3 runy umysłu. Tanio jak za 20 000 ! I to przykład jak losowe jest umieszczanie artefaktów a także zasobów ludzkich. O ile w pierwszej rozgrywce z wysokopoziomowych jednostek miałem do dyspozycji tylko inkwizytorów - na mokradłach, to w tej obok inkwizytorów były szczupłe zasoby rycerzy (mokradła i Wyspy). Nawet Zamek Króla Marka róznicuje zasoby. Pisanie w poradniku "od tej chwili będziesz mógł tu nabywać cyklopy" jest bez sensu, równie dobrze bedą tam cyklopy jak olbrzymy albo Wilki Morskie. I to jest urok tej gry. Szkoda, że gra nie losuje lokacji jak Diablo, ale i tak jest fajnie.
U.V Impaler dał jednak w poradniku ciała. Najwidoczniej gra niezbyt przypadła mu do gustu i w pierwszej połowie przysiadł fałdów a później sobie odpuscił.
Brak dalszego ciągu questu z bossem "Wielki Żółw". Tylko jedna opcja dialogowa prowadzi do przyzwania żółwia podczas ponownego spotkania z szamanem w Kraju Elfów - a 10 - 12 kryształów którymi nas obdarowuje piechota nie chodzi. Szamana moim zdaniem należy rozwałkować (po uprzednim sprawdzeniu czy na pokojowej drodze nie ma jakiegoś szczególnie cennego artefaktu) chyba, ze koniecznie chcemy strzelać z orkowych katapult - odradzam.
Dolina śmierci i szare pustkowia potraktowane kompletnie po macoszemu. Brak questu z jajami czerwonego smoka - a ich późniejsza rekrutacja bardzo wzbogaca armię (jak ktoś lubi smoki - ja uwielbiam).
Brak rozbudowanego questu Duch Zuelli - wiedźma - nekromata.
Brak omówienia artefaktu/qustu "Zamek gremlinów" (wchodzimy w posiadanie chyba po małżeństwie z krasnoludką).
Autor upiera się przy stałych zasobach i gatunkach stworów w miejscach rekrutacji lub położeniu artefaktów. SĄ LOSOWE. Aczkolwiek losowanie następuje przed rozpoczęciem rozgrywki. I tak wielu artefaktów w danej rozgrywce może wogóle nie być a inne są zduplikowane a może i ztrójplikowane. W labiryncie smoków w magicznym ogrodzie zamiast węży i czwegoś tam jeszcze rekrutowałem między innymi szmaragdowe smoki za to w smoczej krypcie zamiast szmaragdowych czerwone - I TAK DALEJ.
Oczywiście tak jak i inne poradniki i ten jest kapitalną pracą a pieczołowitość z jaką ilustuje się je wszystkie zasługuje na najwyższe uznanie ale trzeba je wzbogacać i rozszerzać. Pomijając zwykłe przeoczenia gry wzbogacane są patchami często porzerzającymi fabułę.
Drogie GRY - ONLINE wypracujcie formułę poradników tak, aby było możliwe poddawanie ich korekcie.
I jescze mała porada dla amatorów rozpustnego życia. Na stałe partnerki zasługują jedynie żaba i demonka. Pierwsza niech śmiało rodzi dzieci, a druga raczej dźwiga oręż. Niemniej jeśli chcemy przelecieć wszystkie to przed rozwodem kupujemy na maksa runy (wcześniej kiedy ta opcja jest niedostępna - kupować artefakty, później odsprzedamy, lub jednostki na zapas).
Poradnik niestety zawiera błędy - przy tak rozbudowanej grze to nieuniknione, dlatego renomowane portale internetowe stosują zasadę "żyjacych poradników" a zatem co jakiś czas uzupełnianych po zgłoszeniu uwag przez graczy. Błędy poradników GOLa pozostają na "wiek wieków" Szkoda.
Ale ad rem. Rozdział Inne zajecia/Wyspy Zachodnie str 141 część Skarb Bartłomieja Brody autor kończy sekwencją
"Otwierając grobowiec niechcący wskrzesiłeś Bartłomieja, za co ten będzie Ci oczywiscie bardzo wdzięczny. Broda jednak bardzo szybko się ulotni, zostawiając Cię z pustymi rękami.
Nagrody: Brak"
Otóż Bartłomiej Broda przenosi się na pobliską wysepkę gdzie można stoczyć z nim walkę i posiąść jego skarb - ponieważ jest on najprawdopodobniej losowy mogę napisać jedynie, ze w moim przypadku było to około 16 000 złota + artefakt + złoto za pokonanie + pokaźna ilość doświadczenia. Wydane 20 000 za klucz opłaciło się.
mam pytanie
skonczylem gre na 31 poziomie wszystko ladnie pieknie, ale u mnie wyksztalcilo sie tylko 2 demonów w Szkatułce Szału, mam pewne przypuszczenie
gralem na niskim poziomie trudnosci - chcialem szybko gre skonczyc , jeszcze w tym roczku hehe
szkoda tylko ze nigdzie nie pisalo ze z niskiego poziomu nie bedzie wszystkich demonów szalu :(((
Jest na sto procent w zamku, gdzie leży reszta szkieletu, jednak jest ona rozmieszczana w losowych miejscach tego zamku więc jednoznacznej odpowiedzi podać nie można. Musisz po prostu się dobrze rozejrzeć.
A gdzie jest głowa do tego szkieleciku :P
Nie mogę znaleźć :D
Ja mam problem z pierwszą walką z megażółwiem - po wczytaniu ekranu walki nie mogę ruszyć jednostkami. Czy to jakiś błąd gry ?
W misji Tajemnica opuszczonego zamku po wykonaniu zadania Bezgłowego Szkieletu, gdy klikam na pochodnię nic się nie dzieje, o co chodzi?
edit: Acha, zła pochodnia. Już sobie poradziłem :)
Niestety ostatnia walka grają magiem jest bardzo prosta (Inteligencja ok 31).
2x Armagedon, Czarna dziura i zostają 2 oddziały przeciwnika: 1 tytan i ok 200 Ognistych ważek. Szamani załatwiają ważki na raz i cokolwiek tytana. Koniec!
Właśnie ukończyłem tą grę i polecam ją wszystkim. Jest warta każdej wydanej na nią złotówki. Wspaniały, baśniowy świat podany w otoczce strategicznej przypominającej HoMM 3.
Cóż, w sklepie cenegi gra jest za 79.90, więc nie tak źle. Prywatnie zaopatrzę się jednak wysyłkowo w wersję angielską. Nie chcę, by powtórzyła się sytuacja taka jak ze Space Rangers 2 gdzie słaba sprzedaż w Polsce (tak przynajmniej zakładam) spowodowała niewydanie dodatku (abstrahując od tego, że "patch/dodatek" do SR2 zbyt wspaniały to nie jest, a Katauri/1C/Cinemaware/Stardock liczą sobie za niego całkiem sporo). Polacy naród dziwny i trudno przewidzieć jak sprzeda się KB pomimo dobrych recenzji i nakładów na reklamę.
kom-pan ===> kwestia swiecidelek i stare dobre prawo popytu-podazy.
sa chetni na to, zeby zaplacic za gre 100 zl wiec w tej cenie sie im ja sprzedaje - popyt-podaz.
Ale skad sie biora chetni? ano tutaj wchodzi do akcji "prawo" swiecidelek, jak w przypadku dzikich na kontynencie amerykanskim.
Otoz King's Bounty ma sliczna grafike, a gracze to ludzie prosci (dzicy) dla ktorych grafika jest (nie wazne co bredza jednostki) w 100% najwazniejszym elementem gry - niczym swiecidelka.
Dostaja wiec gracze swoje swiecidelka i musza za to zaplacic odpowiednia cene... a poniewaz z mysleniem u nich ciezko to placa tyle ile im kaza :) - simple as that.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










