Małżeństwo | King's Bounty Legenda
Aktualizacja:
Już na początku rozgrywki, podczas wykonywania pierwszych zadań pobocznych w Grenworcie, staniesz przed szansą poślubienia Riny - zamienionej w zombie dziewczyny Cuchnącego Morszczuka. Po co naszemu śmiałkowi żona? Odpowiedź jest bardzo prosta: dla bonusów!
Każda z sześciu kobiet, którą w King's Bounty można poprosić o rękę, oferuje stały bonus (w przypadku Riny i Feanory nawet dwa, ale nie jednocześnie) oraz powiększa ekwipunek, dodając cztery nowy sloty na magiczne przedmioty. Oprócz tego małżonka może dać Ci potomstwo, ale stanie się to tylko na Twoje wyraźne życzenie. Gdy poprosisz swoją wybrankę o dziecko, należy cierpliwie poczekać na jego narodziny. Bobas zajmie jeden ze slotów, automatycznie wyrzucając ulokowany w nim przedmiot, ale w zamian zaoferuje kolejny stały bonus. Jak nietrudno się domyślić, jedna żona może urodzić bohaterowi maksymalnie czwórkę dzieci.

Jeśli z jakichś względów nasza żona przestała nam odpowiadać, możemy zmusić ją do odejścia. Rozwód w King's Bounty nie nastręcza trudności. Wystarczy powiedzieć kobiecie, że nie chcemy dłużej z nią być, a chwilę później zniknie z naszego życia. Była małżonka zabiera ze sobą wszystkie przedmioty umieszczone w jej ekwipunku, dzieci oraz jedną piątą znajdującego się na koncie złota. Po rozwodzie kobieta znika z gry na dobre, dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji poważnie się zastanów, czy chcesz się jej pozbyć. Pamiętaj również, że w każdym momencie zabawy można ożenić się ponownie, tyle że z inną partnerką.
Poniżej znajdziesz listę wszystkich kobiet spotykanych w grze, a także dokładny opis jak je zdobyć. Oprócz tego zestawienie zawiera informacje o oferowanych przez żony bonusach i slotach, a także pełną listę dzieci, jakie może urodzić dana dziewczyna.
Feanora
Księżniczkę Feanorę możesz poślubić w trakcie wykonywania misji Na ratunek żabom, która dostępna jest w zestawie scenariuszy pobocznych w krainie Błotne Moczary. Żaba automatycznie zostanie Twoją żoną, jeśli pod koniec wspomnianego zadania zdecydujesz się odczynić urok za pomocą pocałunku, przywracając Feanorze postać kobiety.
Feanora jest wymagającą żoną, dlatego musisz poświęcić jej trochę uwagi. Jeśli nie wyrazisz zgody na potomstwo, księżniczka poczuje się zaniedbana i po pewnym czasie na powrót zmieni się w żabę! Choć taka sytuacja ma swoje dobre strony (otrzymasz inny bonus z tytułu posiadania żony), należy pamiętać, że w takiej postaci Feanora nie jest w stanie płodzić dzieci! Na szczęście, w dowolnym momencie gry można ponownie odczarować kobietę, wybierając w trakcie rozmowy opcję pocałunku.
Otrzymywane bonusy:
- 3 punkty do Intelektu (pod postacią kobiety);
- Zwiększa o 100% Atak w walce przeciwko wężom i pająkom (pod postacią żaby).
Ekwipunek (taki sam dla kobiety i żaby):
- Hełm;
- Artefakt lub Pas;
- Artefakt;
- Artefakt.
Dzieci (tylko pod postacią kobiety):
- Aiven - zwiększa Manę o 30%;
- Ambrella - dodaje 4 zwoje do Księgi Czarów;
- Angelika - dodaje 10 punktów do Many;
- Elly - zwiększa Manę o 20%;
- Gabriel - dodaje 5 punktów do Obrony;
- Gandalf - zwiększa Intelekt o 20%;
- Googlik - dodaje 5 punktów do Intelektu;
- Jan - dodaje 10 punktów do Szału;
- Laura - zwiększa Manę o 10%;
- Neron - zwiększa o 5% liczbę punktów doświadczenia z walki;
- Serj - zwiększa Obronę o 20%.
Gerda
Kolejna kandydatka na żonę mieszka w Zamku Horwest, który znajduje się w Dolnym Hadarze. Aby móc poprosić Gerdę o rękę, należy najpierw uwolnić ją z rąk Cyklopów, czyli de facto zaliczyć zadanie Zaginiona Gerda z zestawu misji pobocznych dla wspomnianej wyżej krainy. Gdy krasnoludka trafi z powrotem do zamku, musisz porozmawiać z jej ojcem Tadumem Regiem. To właśnie on udzieli Ci błogosławieństwa, po którym Gerda zgodzi się dołączyć do Ciebie w roli nieodłącznej towarzyszki.
Otrzymywany bonus:
- Dodaje 1 punkt do morale krasnoludów;
Ekwipunek:
- Regalia lub Tarcza;
- Buty;
- Zbroja;
- Regalia.
Dzieci:
- Aleksander - zwiększa Dowodzenie o 10%;
- Ambrella - dodaje 4 zwoje do Księgi Czarów;
- Angelika - dodaje 10 punktów do Many;
- Demetriusz - zwiększa o 10% liczbę punktów doświadczenia z walki;
- Gabriel - dodaje 5 punktów do Obrony;
- Homer - dodaje 3 punkty do Ataku;
- Jan - dodaje 10 punktów do Szału;
- Joanna - zwiększa Dowodzenie o 10%;
- Laura - zwiększa Manę o 10%;
- Robert - zwiększa Dowodzenie o 5%;
- Serj - zwiększa Obronę o 20%.
Mirabella
Mirabella to piękna kobieta z Wysp Wschodnich, którą znajdziesz przed Tawerną Dziesiąta Fala. Aby ją zdobyć, musisz wpierw pozbyć się konkurenta (Jamesa Farciarza), a także zlikwidować Krakena - jednego z trzech bossów dostępnych w grze. Więcej informacji o spełnieniu obu warunków znajdziesz w rozdziale Wielki Kraken (zestaw scenariuszy pobocznych dla Wysp Wschodnich). Mirabella zgodzi się na ślub, jeśli misja ta zostanie pomyślnie wykonana.
Otrzymywany bonus:
- Zwiększa o 100% Atak piratów i bandytów;
Ekwipunek:
- Broń;
- Buty;
- Pas;
- Regalia.
Dzieci:
- Adamus - zwiększa Atak o 20%;
- Aleksander - zwiększa Dowodzenie o 10%;
- Demetriusz - zwiększa o 10% liczbę punktów doświadczenia z walki;
- Elly - zwiększa Manę o 20%;
- Emmanuela - zwiększa Szał o 20%;
- Homer - dodaje 3 punkty do Ataku;
- Jan - dodaje 10 punktów do Szału;
- Joanna - zwiększa Dowodzenie o 10%;
- Laura - zwiększa Manę o 10%;
- Neron - zwiększa o 5% liczbę punktów doświadczenia z walki;
- Robert - zwiększa Dowodzenie o 5%;
- Ryszard - zwiększa Dowodzenie o 10%.
Neoka
Księżniczka Neoka mieszka w Zamku Orinoko, który położony jest w Wielkim Lesie. Dziewczyna chętnie stanie z Tobą na ślubnym kobiercu, ale najpierw musi uzyskać na to zgodę. Stosownego pozwolenia udzieli Drzewo Życia z Wielkiego Lasu lub Królowa Violessa z Doliny Tysiąca Rzek, ale dopiero po wykonaniu któregokolwiek z zadań odpowiadających obu tym postaciom (Drzewo Życia - zestaw misji pobocznych dla Wielkiego Lasu; Królowa Violessa - jeden ze scenariuszy głównego wątku fabularnego). Załatwiwszy wszystkie formalności, udaj się do Zamku Orinoko i poproś Neokę o rękę.
Twoja nowa żona nie może wydać na świat potomstwa bez błogosławieństwa Drzewa Życia, więc jeśli marzysz o dzieciach z księżniczką elfów, musisz wpierw pofatygować się do Wielkiego Lasu i porozmawiać z przerośniętą rośliną (opowiada o tym zadanie Księżniczka Neoka i dzieci). Drzewo nie stanie na drodze młodej parze i szybko ją pobogłosławi. Od tej pory będziesz mógł prosić Neokę o potomka.
Otrzymywany bonus:
- Dodaje 1 punkt do morale elfów;
Ekwipunek:
- Regalia;
- Regalia;
- Regalia lub Pas;
- Artefakt.
Dzieci:
- Adamus - zwiększa Atak o 20%;
- Aiven - zwiększa Manę o 30%;
- Angelika - dodaje 10 punktów do Many;
- Elly - zwiększa Manę o 20%;
- Emmanuela - zwiększa Szał o 20%;
- Gandalf - zwiększa Intelekt o 20%;
- Googlik - dodaje 5 punktów do Intelektu;
- Joanna - zwiększa Dowodzenie o 10%;
- Neron - zwiększa o 5% liczbę punktów doświadczenia z walki;
Rina
Pierwsza kandydatka na żonę, którą spotkasz w grze. Rina jest partnerką Cuchnącego Morszczuka - bandyty działającego w Grenworcie, który mieszka w północnej części krainy - i to właśnie z nim należy załatwiać wszelkie formalności dotyczące ślubu z kobietą.
Kwestia zamążpójścia otworzy się przed Riną po zaliczeniu misji Dziewczyna wodza Morszczuka z zestawu zadań pobocznych dla Grenwortu. Porozmawiaj z bandytą i zapytaj go o kwotę, którą musisz wyłożyć w zamian za uwolnienie dziewczyny. Padną różne sumy, ale Cuchnący Morszczuk zaakceptuje tylko jedną - 5000 sztuk złota.
Rina trafi do Ciebie pod postacią zombie. W tym stanie kobieta oferuje bonus dla nieumarłych i cztery nowe sloty ekwipunku. Ożywieniec nie może mieć dzieci, dlatego wszelkie próby dyskusji na ten temat spalą na panewce. Na szczęście można coś z tym zrobić. Po wykonaniu zadania Kłopoty w młynie Twój bohater nauczył się magicznego hasła, które pomoże Rinie. Jeśli wypowiesz formułkę podczas rozmowy, kobieta zostanie szybko odczarowana. Operację można powtórzyć, jeśli z jakichś względów zechcesz znów mieć zombie u boku.
Otrzymywane bonusy:
- Zwiększa o 1 punkt Inicjatywę i Szybkość bandytów i piratów (pod postacią kobiety);
- Zwiększa o 1 punkt Inicjatywę i Szybkość ożywieńców (pod postacią zombie).
Ekwipunek:
- Zbroja;
- Buty;
- Pas;
- Artefakt.
Dzieci (tylko pod postacią kobiety):
- Adamus - zwiększa Atak o 20%;
- Angelika - dodaje 10 punktów do Many;
- Demetriusz - zwiększa o 10% liczbę punktów doświadczenia z walki;
- Elly - zwiększa Manę o 20%;
- Gabriel - dodaje 5 punktów do Obrony;
- Homer - dodaje 3 punkty do Ataku;
- Jan - dodaje 10 punktów do Szału;
- Laura - zwiększa Manę o 10%;
- Robert - zwiększa Dowodzenie o 5%;
- Serj - zwiększa Obronę o 20%.
Xeona
Xeona mieszka w Zamku Nexy, położonym w sercu Krainy Demonów. Kobieta szuka partnera, który potrafiłby ją zdominować, dlatego najpierw musisz porządnie przetrzepać jej skórę, a dopiero później złożyć propozycję małżeństwa. Gdy będziesz gotowy na wielkie starcie, wybierz podczas rozmowy kwestię bezpośrednio prowadzącą do bitwy.
Twoja przyszła żona nie jest zbyt wymagającym przeciwnikiem, ale mimo to nie można jej lekceważyć. W skład jej armii wchodzą Impy, Demonice, Szamani i Cerbery, a jakby tego było mało, Xeona potrafi nieźle czarować i przywoływać na pole bitwy kolejne istoty z piekła rodem. Gdy w końcu uporasz się z demonicą, porozmawiaj z nią raz jeszcze, ale tym razem oświadcz się jej. Xeona przyjmie propozycję i od tej pory będzie Twoją małżonką.
Otrzymywany bonus:
- Dodaje 1 punkt do morale demonów;
Ekwipunek:
- Broń;
- Buty;
- Broń;
- Artefakt lub Pas.
Dzieci:
- Adamus - zwiększa Atak o 20%;
- Aleksander - zwiększa Dowodzenie o 10%;
- Angelika - dodaje 10 punktów do Many;
- Emmanuela - zwiększa Szał o 20%;
- Homer - dodaje 3 punkty do Ataku;
- Jan - dodaje 10 punktów do Szału;
- Joanna - zwiększa Dowodzenie o 10%;
- Laura - zwiększa Manę o 10%;
- Ryszard - zwiększa Dowodzenie o 10%;
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany562969 Legionista
Czy da sie wytłuc tego krakena
HumanGhost Generał
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
zanonimizowany813744 Junior
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
zanonimizowany813744 Junior
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Kaźok Junior
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
