King's Bounty Legend: Szare Pustkowia Zadania poboczne
Aktualizacja:
Szare Pustkowia
Nietoperz pocztowy
Skieruj się do Osady Herky w północnej części krainy. W jednej z położonych tu chat mieszka ożywieniec Gerack Few. Nieumarły chciałby przesłać wiadomość swojemu bratu, który przebywa w Dolinie Śmierci, ale jego ostatni nietoperz pocztowy został pożarty przez smoki. Zombie kupił co prawda nowego "listonosza", ale zanim ten zacznie służyć, musi wpierw zapoznać się z trasą do celu podróży. Tą ostatnią wskażesz mu Ty, o ile zgodzisz się zabrać nietoperza do brata Geracka.
![]() Dom Geracka w Osadzie Herky.
| ![]() Brat Geracka mieszka na wyspie, dlatego musisz kupić statek. Okręty sprzedawane są w Domu Przewoźnika.
|
Chedro Few mieszka na wyspie, dlatego do wykonania zadania potrzebny będzie okręt. Łajbę można kupić w Domu przewoźnika, w południowo-zachodniej części krainy, płacąc za ten luksus aż dziesięć tysięcy sztuk złota. Gdy statek stanie się Twoją własnością, wejdź na jego pokład i skieruj się drogą morską do Doliny Śmierci.
![]() Morski portal do Doliny Śmierci.
| ![]() Chedro ucieszy się z nowego nietoperza.
|
Gdy przekroczysz magiczną bramę, od razu skieruj się na wschód. Sklep należący do Chedra położony jest na jednej z leżących w tej części krainy wysp. Wyląduj na brzegu i skieruj się do chaty. Gdy opowiesz ożywieńcowi o celu swojej wizyty, zadanie zostanie wykonane.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Uciekająca księga
Odwiedź Dom nekromanty w Osadzie Herky (północna części Szarych pustkowi)i porozmawiaj z zamieszkującym go czarnoksiężnikiem Kvorumem. Mag ma dla Ciebie pewne zadanie. Chodzi o odnalezienie ożywionej Księgi Zła, która dla nekromanty ma bardzo dużą wartość.
![]() Nekromantę Kvoruma znajdziesz w jego posiadłości na terenie Osady Herky.
| ![]() Wejście do Smoczych Jaskiń na Przełęczy Arratha.
|
Księga Zła błąka się po Smoczych Jaskiniach, które zlokalizowane są we wschodniej części krainy (wejście do podziemi znajdziesz na Przełęczy Arratha). Grota zamieszkana jest przez smoki i to one stanowią główny problem w wykonaniu zadania. Z racji tego, że księga nieustannie porusza się pomiędzy tymi stworami, prawdopodobnie będziesz zmuszonymi stoczyć z gadami kilka pojedynków, a te do łatwych nie należą.
Bić trzeba się również z Księgą Zła, gdyż ta nie zamierza oddać się dobrowolnie w Twoje ręce. W jej armii znajduje się kilkuset ożywieńców ze Szkieletami i Nekromantami na czele. Pojedynek może przysporzyć Ci trochę kłopotów, ale horda nieumarłych nie jest mimo wszystko tak groźna, jak patrolujące okolicę smoki.
![]() W jaskiniach roi się od smoków.
| ![]() Księga Zła nie podda się bez walki.
|
Gdy księga zostanie w końcu pokonana, automatycznie trafi ona do Twojego ekwipunku. Opuść jaskinię i ponownie odwiedź Dom nekromanty. Czarnoksiężnik z radością przyjmie opasłe tomisko i sowicie wynagrodzi Cię za wykonanie zadania. W Twoje ręce wpadną m.in. zwoje ze zaklęciem Księga Zła.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, magiczne zwoje.
Uwięzione dusze
W południowej części krainy (tuż obok portalu do Doliny Śmierci) znajduje się cmentarz, przed którym stoją duchy elfów. Jeden z nich - Netleco - poprosi Cię o pomoc w usunięciu runicznych pieczęci nałożonych na grobowce, gdyż te nie pozwalają odejść zmarłym w pokoju.
![]() Duchy elfów poproszą Cię o oczyszczenie cmentarza.
| ![]() Pieczęcie zerwiesz klikając na grobowcach otoczonych błękitną poświatą.
|
Aby zerwać blokujące dostęp do grobów pieczęcie, wystarczy kliknąć na dwunastu grobowcach, które otoczone są błękitną poświatą. Wcześniej jednak będziesz zmuszony uporać się z wrogimi Wampirami i Cyklopami, które patrolują teren cmentarza. Obie armie są na tym etapie zabawy bardzo wymagającymi przeciwnikami, dlatego też musisz być doskonale przygotowany do walki i dysponować potężną armią lub niemniej skutecznymi zaklęciami.
Po zerwaniu wszystkich pieczęci, odwiedź ponownie ducha Netleco i zamelduj mu o wykonaniu zadania. Elfy z radością przyjmą wieść o likwidacji pieczęci i udadzą się na wieczny odpoczynek. Ty natomiast otrzymasz obiecane wcześniej punkty doświadczenia. Po zakończeniu misji możesz wrócić na cmentarz i przetrząsnąć groby w poszukiwaniu złota lub nowych jednostek.
Nagrody: Punkty doświadczenia.
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wstęp Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Grenwort (cz.4) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Błotne Moczary (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Las Verlon (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Arlania (cz.3) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Zachodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wyspy Wschodnie (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Górny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolny Hadar Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szczyty Ardanu Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Mehgard Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Magiczna Dolina Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.1) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Tysiąca Rzek (cz.2) Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Wielki Las Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Szare Pustkowia Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Dolina Śmierci Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Kraina demonów Zadania poboczne
- King's Bounty Legend: Zadania poboczne
- King's Bounty: Legenda - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Gdzie jest ten diament, którego położenie masz na mapie otrzymaną od Brendona?
Grałem magiem na poziomie trudności normalny, było bardzo łatwo. Teraz gram paladynem na niemożliwym ale radzę sobie, już uwolniłem Tibolda.
Świetna gra, naprawdę polecam szczególnie dla fanów "Heroes M&M" i podobnych!
Kpina! Gdzie jest opis ostatniego questu głównego?!
Czy ktoś się orientuje gdzie jeszcze, oprócz kopalni, można rekrutować polarne niedźwiedzie?
Czy da sie wytłuc tego krakena
W drugiej rozgrywce w skrzynce Bartłomieja Brody nie było ani pieniedzy ani artefaktu, ale za to były tam 3 runy umysłu. Tanio jak za 20 000 ! I to przykład jak losowe jest umieszczanie artefaktów a także zasobów ludzkich. O ile w pierwszej rozgrywce z wysokopoziomowych jednostek miałem do dyspozycji tylko inkwizytorów - na mokradłach, to w tej obok inkwizytorów były szczupłe zasoby rycerzy (mokradła i Wyspy). Nawet Zamek Króla Marka róznicuje zasoby. Pisanie w poradniku "od tej chwili będziesz mógł tu nabywać cyklopy" jest bez sensu, równie dobrze bedą tam cyklopy jak olbrzymy albo Wilki Morskie. I to jest urok tej gry. Szkoda, że gra nie losuje lokacji jak Diablo, ale i tak jest fajnie.
U.V Impaler dał jednak w poradniku ciała. Najwidoczniej gra niezbyt przypadła mu do gustu i w pierwszej połowie przysiadł fałdów a później sobie odpuscił.
Brak dalszego ciągu questu z bossem "Wielki Żółw". Tylko jedna opcja dialogowa prowadzi do przyzwania żółwia podczas ponownego spotkania z szamanem w Kraju Elfów - a 10 - 12 kryształów którymi nas obdarowuje piechota nie chodzi. Szamana moim zdaniem należy rozwałkować (po uprzednim sprawdzeniu czy na pokojowej drodze nie ma jakiegoś szczególnie cennego artefaktu) chyba, ze koniecznie chcemy strzelać z orkowych katapult - odradzam.
Dolina śmierci i szare pustkowia potraktowane kompletnie po macoszemu. Brak questu z jajami czerwonego smoka - a ich późniejsza rekrutacja bardzo wzbogaca armię (jak ktoś lubi smoki - ja uwielbiam).
Brak rozbudowanego questu Duch Zuelli - wiedźma - nekromata.
Brak omówienia artefaktu/qustu "Zamek gremlinów" (wchodzimy w posiadanie chyba po małżeństwie z krasnoludką).
Autor upiera się przy stałych zasobach i gatunkach stworów w miejscach rekrutacji lub położeniu artefaktów. SĄ LOSOWE. Aczkolwiek losowanie następuje przed rozpoczęciem rozgrywki. I tak wielu artefaktów w danej rozgrywce może wogóle nie być a inne są zduplikowane a może i ztrójplikowane. W labiryncie smoków w magicznym ogrodzie zamiast węży i czwegoś tam jeszcze rekrutowałem między innymi szmaragdowe smoki za to w smoczej krypcie zamiast szmaragdowych czerwone - I TAK DALEJ.
Oczywiście tak jak i inne poradniki i ten jest kapitalną pracą a pieczołowitość z jaką ilustuje się je wszystkie zasługuje na najwyższe uznanie ale trzeba je wzbogacać i rozszerzać. Pomijając zwykłe przeoczenia gry wzbogacane są patchami często porzerzającymi fabułę.
Drogie GRY - ONLINE wypracujcie formułę poradników tak, aby było możliwe poddawanie ich korekcie.
I jescze mała porada dla amatorów rozpustnego życia. Na stałe partnerki zasługują jedynie żaba i demonka. Pierwsza niech śmiało rodzi dzieci, a druga raczej dźwiga oręż. Niemniej jeśli chcemy przelecieć wszystkie to przed rozwodem kupujemy na maksa runy (wcześniej kiedy ta opcja jest niedostępna - kupować artefakty, później odsprzedamy, lub jednostki na zapas).
Poradnik niestety zawiera błędy - przy tak rozbudowanej grze to nieuniknione, dlatego renomowane portale internetowe stosują zasadę "żyjacych poradników" a zatem co jakiś czas uzupełnianych po zgłoszeniu uwag przez graczy. Błędy poradników GOLa pozostają na "wiek wieków" Szkoda.
Ale ad rem. Rozdział Inne zajecia/Wyspy Zachodnie str 141 część Skarb Bartłomieja Brody autor kończy sekwencją
"Otwierając grobowiec niechcący wskrzesiłeś Bartłomieja, za co ten będzie Ci oczywiscie bardzo wdzięczny. Broda jednak bardzo szybko się ulotni, zostawiając Cię z pustymi rękami.
Nagrody: Brak"
Otóż Bartłomiej Broda przenosi się na pobliską wysepkę gdzie można stoczyć z nim walkę i posiąść jego skarb - ponieważ jest on najprawdopodobniej losowy mogę napisać jedynie, ze w moim przypadku było to około 16 000 złota + artefakt + złoto za pokonanie + pokaźna ilość doświadczenia. Wydane 20 000 za klucz opłaciło się.
mam pytanie
skonczylem gre na 31 poziomie wszystko ladnie pieknie, ale u mnie wyksztalcilo sie tylko 2 demonów w Szkatułce Szału, mam pewne przypuszczenie
gralem na niskim poziomie trudnosci - chcialem szybko gre skonczyc , jeszcze w tym roczku hehe
szkoda tylko ze nigdzie nie pisalo ze z niskiego poziomu nie bedzie wszystkich demonów szalu :(((
Jest na sto procent w zamku, gdzie leży reszta szkieletu, jednak jest ona rozmieszczana w losowych miejscach tego zamku więc jednoznacznej odpowiedzi podać nie można. Musisz po prostu się dobrze rozejrzeć.
A gdzie jest głowa do tego szkieleciku :P
Nie mogę znaleźć :D
Ja mam problem z pierwszą walką z megażółwiem - po wczytaniu ekranu walki nie mogę ruszyć jednostkami. Czy to jakiś błąd gry ?
W misji Tajemnica opuszczonego zamku po wykonaniu zadania Bezgłowego Szkieletu, gdy klikam na pochodnię nic się nie dzieje, o co chodzi?
edit: Acha, zła pochodnia. Już sobie poradziłem :)
Niestety ostatnia walka grają magiem jest bardzo prosta (Inteligencja ok 31).
2x Armagedon, Czarna dziura i zostają 2 oddziały przeciwnika: 1 tytan i ok 200 Ognistych ważek. Szamani załatwiają ważki na raz i cokolwiek tytana. Koniec!
Właśnie ukończyłem tą grę i polecam ją wszystkim. Jest warta każdej wydanej na nią złotówki. Wspaniały, baśniowy świat podany w otoczce strategicznej przypominającej HoMM 3.
Cóż, w sklepie cenegi gra jest za 79.90, więc nie tak źle. Prywatnie zaopatrzę się jednak wysyłkowo w wersję angielską. Nie chcę, by powtórzyła się sytuacja taka jak ze Space Rangers 2 gdzie słaba sprzedaż w Polsce (tak przynajmniej zakładam) spowodowała niewydanie dodatku (abstrahując od tego, że "patch/dodatek" do SR2 zbyt wspaniały to nie jest, a Katauri/1C/Cinemaware/Stardock liczą sobie za niego całkiem sporo). Polacy naród dziwny i trudno przewidzieć jak sprzeda się KB pomimo dobrych recenzji i nakładów na reklamę.
kom-pan ===> kwestia swiecidelek i stare dobre prawo popytu-podazy.
sa chetni na to, zeby zaplacic za gre 100 zl wiec w tej cenie sie im ja sprzedaje - popyt-podaz.
Ale skad sie biora chetni? ano tutaj wchodzi do akcji "prawo" swiecidelek, jak w przypadku dzikich na kontynencie amerykanskim.
Otoz King's Bounty ma sliczna grafike, a gracze to ludzie prosci (dzicy) dla ktorych grafika jest (nie wazne co bredza jednostki) w 100% najwazniejszym elementem gry - niczym swiecidelka.
Dostaja wiec gracze swoje swiecidelka i musza za to zaplacic odpowiednia cene... a poniewaz z mysleniem u nich ciezko to placa tyle ile im kaza :) - simple as that.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










