Empire Total War: Wielka Brytania
Aktualizacja:
Wielka Brytania
Sytuacja początkowa
Masz dużo sojuszników w Europie, protektorat w Ameryce Północnej, całkiem niezłą flotę i piękne perspektywy. Czego chcieć więcej? Przyłączenia Trzynastu Kolonii do Wielkiej Brytanii. W tym celu konieczne będzie podbicie Nowej Francji i kawałka państwa Czirokezów.
Brytyjczycy kończą kampanię pomyślnie, gdy zdobędą mnóstwo regionów rozrzuconych po całym świecie. Zadbaj więc o możliwość transportowania wojsk drogą morską. Postaraj się też (zwłaszcza w Ameryce Północnej) o kilka dobrych ośrodków szkoleniowych na kontynencie. O wszystko to musisz dbać już od pierwszej tury.
Kierunki ekspansji terytorialnej



1. Zacznij od wysp Leewarda. Nawet niewielka armia (6 jednostek piechoty liniowej z Jamajki) wystarczy żeby podbić tę prowincję. Zadbaj jednak o flotę, którą przewieziesz swoich żołnierzy - pozbieraj swoje okoliczne statki i dołóż do nich ze dwa brygi.
2. Jednocześnie zacznij formować armię na wyspach brytyjskich. Wyślij ją na statkach na Maltę. 10-15 jednostek spokojnie wystarczy.
3. Gdy już ustabilizujesz sytuację na wyspach Leewarda, wyciągnij z nich część żołnierzy i doszkol jeszcze trochę wojska na Jamajce. Otrzymasz w ten sposób niezłą armię, którą podbijesz należącą do Francuzów Nową Francję. W ramach zdobywania terenów proponuję zająć też Akadię, Górną Kanadę i Nową Fundlandię.
4. W momencie, gdy Konfederacja Hurońska wypowie Ci wojnę, wyszkol trochę heskiej piechoty do obrony ziemi Ruperta. Tamtejsze wojsko możesz wesprzeć armią z Nowej Francji. Jeżeli uzyskasz przewagę nad Indianami, możesz pokusić się o zajęcie ich ziem.
5. Armię z północy uzupełnij o nowe jednostki, a następnie przerzuć ją do Georgii. Rozpocznij konflikt z tamtejszymi Czirokezami. Postaraj się podbić całe ich państwo, bo dzięki temu przyłączą się do Ciebie kolonie amerykańskie i łatwiej Ci będzie zdobywać kolejne regiony.
6. Istnieje szansa, że Floryda zostanie zajęta przez Czirokezów. Wówczas sprawa jest prosta - w trakcie wojny zdobędziesz ten teren. Jeżeli jednak teren ten pozostanie w rękach hiszpańskich, niezbędne będzie rozpoczęcie walk właśnie z Hiszpanią. Wraz z rozpoczęciem wojny zacznij formować nową armię na Malcie.
7. W przypadku wojny z Hiszpanią wyślij armię z Malty do Gibraltaru. Po zajęciu tej cieśniny i półwyspu Floryda postaraj się zażegnać konflikt na drodze rozmów dyplomatycznych.
8. Kolej na Egipt. Po raz kolejny warto posłużyć się tutaj Maltą. Jeden poważny desant powinien załatwić sprawę, tym bardziej, że Imperium Osmańskie to w gruncie rzeczy bezwładny kolos; wystawienie wojska gotowego odbić Egipt z pewnością zajmie Muzułmanom trochę czasu.
9. Ostatnie cele są w Indiach. Przygotuj flotę i zbierz na swoich pokładach doborowe wojsko z Ameryki Północnej (uzupełniona, oczywiście, o świeże jednostki). Generalnie potrzebne Ci są trzy prowincje - Bidżapur, Bengal i Hindustan. Utworzenie dwóch silnych armii gotowych zaatakować w dwóch miejscach jednocześnie to bardzo dobry, lecz wymagający czasu i pieniędzy pomysł. Nie spiesz się z inwazją; dobrze by też było wziąć razem z wojskiem kilku kapłanów, gotowych nawracać Hindusów tuż po zejściu na ląd. Jeżeli po zajęciu w/w regionów nadal brakuje Ci ziem, podbij kolejne prowincje w Indiach.
Dyplomacja
W momencie, gdy Austria zaatakuje Francję, warto wypowiedzieć wojnę Francuzom. Nie ma to jak pretekst do rozpoczęcia działań wojennych.
Handel
Wielka Brytania ma rewelacyjne warunki do prowadzenia handlu w węzłach u wybrzeży Afryki, Brazylii, itd., lecz według mnie nie warto się w to bawić. Duża liczba portów handlowych na samym początku pozwala Anglikom na podpisanie wielu umów handlowych, a biorąc pod uwagę, że mnóstwo państw ma ochotę na towary z Nowego Świata, Wielka Brytania jest w stanie na samych umowach kupieckich zbić niemały majątek.
Uwagi dodatkowe
Na północy Ameryki masz ziemię Ruperta, a tam kapłana protestanckiego. Wyślij go już w pierwszej turze do Nowej Francji. Dzięki temu posunięciu unikniesz niepokojów religijnych po zajęciu tego regionu.
- Empire: Total War - poradnik do gry
- Empire: Total War - poradnik do gry
- Empire Total War: Wielka Kampania
- Empire Total War: Wstęp Wielka Kampania
- Empire Total War: Austria
- Empire Total War: Francja
- Empire Total War: Hiszpania
- Empire Total War: Imperium Osmańskie
- Empire Total War: Konfederacja Maracka
- Empire Total War: Niderlandy
- Empire Total War: Prusy
- Empire Total War: Rosja
- Empire Total War: Rzeczpospolita Polska
- Empire Total War: Szwecja
- Empire Total War: Wielka Brytania
- Empire Total War: Wielka Kampania
- Empire: Total War - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Hej, wiek ktoś może w jakim pliku można zmienić warunki zwycięstwa?
Tak jak to było w innych total warach.
Czy wie ktoś dlaczego austriacka piechota liniowa liczy sobie w jednym oddziale 150 ludzi, a moje oddziały piechoty liniowej (Rzeczpospolita Polska) liczą 120?
Nie wiem czy wiesz misiu ale husaria to jest ciężka jazda bo ma na sobie jakakolwiek zbroje/opancerzenie tym ciężka się charakteryzuje. Jeśli opancerzenie konia świadczy o tym czy jest lekka czy ciężka to wychodzi że ostatnią ciężka byli gottycy rycerze. Najszybsza nie była bo konie super paszy nie dostawały. Ciężka z nazwy wskazuje że uderzenie boli co u husarii widać. Inna ciężka jazda są karasjerzy ale też nie mieli " zbroi na koniu "
Hahaha! Husaria Ciężką jazdą? hahaha! Ludzie w życiu większej bredni nie słyszałem! Gdyby to była Ciężka jazda to nie byłaby najszybszą i najbardziej sprawną jazdą świata! Nie była t ani lekka ani tym bardziej ciężka jazda! Gdyby była Ciężka koń miałby jakiekolwiek uzbrojenie pomijając jego głowę a gdyby była lekką husarz nie miałby takie zbroi jaką miał.
xD Jesteś jakiś głupi, czy co? Konie nie muszą byc zbroi, aby zaliczać się do ciężkiej jazdy. Przykładowo konie kirasjerów, którzy byli ciężką jazdą, nie miały zbroi.
Serio zastanów się zanim piszesz takie idiotyzmy.
Aj sorki pomyliło mi się.Bo kiedy pisałem tego posta pisałem na innym komputerze i nie miałem dostępu do Empire,a coś tam pomyślałem skoro są Maraci muszę być też Mogołowie.Sorki.
Zapomniałeś o Imperium Mogołów(Wielka Kampania).
oo to ta gra już działa czy dalej wersja beta testowana na użytkownikach za ich pieniądze??
Pomyliłeś chyba huzarów z husarią. Huzarzy to jazda lekka, a husaria ciężka. I husarii oprócz RP raczej nikt nie powinien mieć.
Zaraz Zaraz a przecież mówili że huzarze będą najpotężniejszą konnicą w grze a pisze tak
"Hussars (huzarzy)
Opis: dość słaba konnica nadająca się do szarż, których celem jest kiepska piechota (np. lekka piechota, milicja). Huzarzy to dość liczna jednostka (60), więc może atakować nawet spore jednostki. Wroga artyleria i dezerterujący przeciwnicy to również dobry cel dla huzarów.
Armie: Austria, Prusy, Rosja, Rzeczpospolita Polska, Wielka Brytania"
Szkoda tylko że na razie jest on niedostępny dla wszystkich, piszę na razie, bo jest przedpremierowy, tak więc czekam na uaktywnienie :)
Powtórzę się, no ale warto...
Strasznie, ale to strasznie czekałem na ten poradnik i po cicho liczyłem, że napisze go Sandro. Świetna robota, bardzo rozbudowany, już pobieram. Co jak co, ale Sandro robi jedne z najlepszych, jak nie najlepsze, poradników. ;)
GJ Sandro!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
