Austria | Wielka Kampania w Empire Total War
Aktualizacja:
Austria
Sytuacja początkowa
Początek jest całkiem niezły. Masz dużo terenu i całkiem niezłą armię (zauważ, że austriacka piechota liniowa liczy aż 200 żołnierzy w jednym regimencie). Miasto są jeszcze niezbyt rozwinięte, warto w nie wpompować trochę pieniędzy na samym początku.
Warunki osiągnięcia zwycięstwa wymuszą na Tobie rozpoczęcie konfliktów zbrojnych z północnymi sąsiadami. Masz jednak kilku sojuszników w postaci małych państewek znajdujących się na terenie dzisiejszych Niemiec. Oprócz tego trzeba będzie podbić Wenecję, co na samym początku rozgrywki nie powinno stanowić wielkiego problemu.
Kierunki ekspansji terytorialnej

1. Zajmij najpierw Wenecję. Atakując szybko nie dopuścisz do utworzenia silnego garnizonu walczącego po stronie wroga. Gdy już zajmiesz region, wprowadź trochę wojska (jakichś słabeuszy, pikinierów lub pandurów) do okolicznych portów, by zniechęcić weneckie statki do plądrowania Twoich placówek.
2. Wojsko z Wenecji wyślij w okolice granic z Polską. Uzupełnij swoje szeregi, a następnie dokonaj najazdu na Warszawę. W ten sposób rozbijesz Rzeczpospolitą na dwie części. Zmasakrujesz także większość armii tego państwa. Jeśli Polacy zaatakują Cię jako pierwsi, zwyczajnie odeprzyj ich atak, nie naślą na Ciebie wielu sił. Jeśli Prusy nie wypowiedzą Ci wojny, kontynuuj zajmując Galicję i Podole oraz Gdańsk. Kurlandię i Saksonię również zajmij, gdy sytuacja z Polską i Prusami się uspokoi.
3. Jeśli Prusy wypowiedzą Ci wojnę (istnieje spore ryzyko, że nastąpi to po zajęciu przez Ciebie Gdańska), pomów z Polską o rozejmie (po podbiciu Warszawy pewnie się zgodzą) i zacznij walczyć z Prusakami. Jeśli zajmą Twoje terytoria, odbij je, a następnie przygotuj się do natarcia. Berlin nie powinien być trudnym celem. Co innego Królewiec - tam garnizon może okazać się wyjątkowo silny.
4. Rosja jest sprzymierzeńcem Polski, więc może się okazać, że państwo to włączy się do wojny. Jeśli jesteś w stanie podzielić swoje wojska na dwie armie (jedna do walki w Rosji, druga na Bałkanach), to rozpocznij podbój carskiego państwa połączony z walką z Turkami. Jeśli nie, rozmieść na północy trochę wojska i domagaj się pokoju. Większość armii natomiast przenieś na Bałkany.
5. Na południu czeka jeszcze Imperium Osmańskie. Proponuję podbić całe Bałkany, włączając w to jeden z regionów Wenecji na południu półwyspu. Nie musisz wchodzić do Anatolii. Jeśli wcześniej podbiłeś całą Rosję, to po zajęciu Istambułu powinieneś już mieć wymaganą liczbę regionów.
Dyplomacja
Bardzo możliwe, że Wenecja na samym początku zabawy wypowie Ci wojnę. Zbierz wówczas swoje armie w jedną, wyszkol dodatkowo ze 3 oddziały piechoty liniowej i daj temu państwu nauczkę.
Po zajęciu Wenecji Hiszpanie będą chcieli ją od Ciebie wyciągnąć, oferując w zamian inne tereny, np. Florydę. Jest to raczej kiepska propozycja, bowiem Wenecja jest regionem wymaganym do zakończenia kampanii sukcesem.
Imperium Osmańskie będzie chciało wyciągnąć od Ciebie ziemie w zamian za technologie. Rozważ ich propozycje. W trakcie kampanii i tak trzeba Turków podbić. Postaraj się tylko nie oddawać Chorwacji, bo to ograniczy Twoje możliwości handlu w basenie Morza Śródziemnego. Szwecja również będzie Ci składała różnorakie propozycje, żądając przy tym wschodnich terenów Polski i Moskwy (o ile oczywiście zechcesz ją podbić). W zamian za te rejony będą Ci proponować terytoria słabiej rozwinięte.
Handel
Imperium Osmańskie na samym początku może zgodzić się na utworzenie szlaku handlowego. Ponadto warto porozmawiać o tym samym z Genuą. Postaraj się szybko uzależnić od siebie Wenecję, by mieć dobry dostęp do Adriatyku i basenu Morza Śródziemnego. Dzięki temu możliwy będzie handel z Wielką Brytanią i Konfederacją Maracką.
0
- Empire: Total War - poradnik do gry
- Empire: Total War - poradnik do gry
- Wielka Kampania
- Wstęp | Wielka Kampania w Empire Total War
- Austria | Wielka Kampania w Empire Total War
- Francja | Wielka Kampania w Empire Total War
- Hiszpania | Wielka Kampania w Empire Total War
- Imperium Osmańskie | Wielka Kampania w Empire Total War
- Konfederacja Maracka | Wielka Kampania w Empire Total War
- Niderlandy | Wielka Kampania w Empire Total War
- Prusy | Wielka Kampania w Empire Total War
- Rosja | Wielka Kampania w Empire Total War
- Rzeczpospolita Polska | Wielka Kampania w Empire Total War
- Szwecja | Wielka Kampania w Empire Total War
- Wielka Brytania | Wielka Kampania w Empire Total War
- Wielka Kampania
- Empire: Total War - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany617825 Konsul
Aj sorki pomyliło mi się.Bo kiedy pisałem tego posta pisałem na innym komputerze i nie miałem dostępu do Empire,a coś tam pomyślałem skoro są Maraci muszę być też Mogołowie.Sorki.
zanonimizowany1056840 Junior
Hahaha! Husaria Ciężką jazdą? hahaha! Ludzie w życiu większej bredni nie słyszałem! Gdyby to była Ciężka jazda to nie byłaby najszybszą i najbardziej sprawną jazdą świata! Nie była t ani lekka ani tym bardziej ciężka jazda! Gdyby była Ciężka koń miałby jakiekolwiek uzbrojenie pomijając jego głowę a gdyby była lekką husarz nie miałby takie zbroi jaką miał.
HedSzort Junior
Nie wiem czy wiesz misiu ale husaria to jest ciężka jazda bo ma na sobie jakakolwiek zbroje/opancerzenie tym ciężka się charakteryzuje. Jeśli opancerzenie konia świadczy o tym czy jest lekka czy ciężka to wychodzi że ostatnią ciężka byli gottycy rycerze. Najszybsza nie była bo konie super paszy nie dostawały. Ciężka z nazwy wskazuje że uderzenie boli co u husarii widać. Inna ciężka jazda są karasjerzy ale też nie mieli " zbroi na koniu "
Kemoc Legionista
Czy wie ktoś dlaczego austriacka piechota liniowa liczy sobie w jednym oddziale 150 ludzi, a moje oddziały piechoty liniowej (Rzeczpospolita Polska) liczą 120?
generalik Junior
Hej, wiek ktoś może w jakim pliku można zmienić warunki zwycięstwa?
Tak jak to było w innych total warach.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.