Empire Total War: Perspektywa napastnika
Aktualizacja:
Perspektywa napastnika
Oblężenia można z grubsza podzielić na dwa rodzaje. Pierwszy to taki, w którym przeciwnik nie posiada murów. Drugi natomiast dotyczy sytuacji wprost przeciwnej - wróg siedzi w warownym forcie. W zależności od warunków oblężenia zmienia się sposób postępowania armii napastnika.
Brak murów
Oblężenie w dużym stopniu przypomina bitwę lądową - uparcie stosuj szyk liniowy i staraj się otoczyć swoich przeciwników. Istnieje jednak kilka istotnych różnic, o których koniecznie trzeba tutaj wspomnieć. Przede wszystkim zauważ, że wróg trzyma część swojej piechoty w budynkach. Jeśli dysponujesz dobrą i liczną artylerią, możesz zwyczajnie zrównać te budowle z ziemią, grzebiąc wrażych wojaków w gruzach. Możesz również wparować do struktur swoimi oddziałami. W zależności od poziomu trudności zmienia się liczba wojaków wymagana do skutecznego wybicia przeciwników. Dla średniego poziomu trudności zalecam stosunek 3:2 (na Twoją korzyść, oczywiście).

Zawsze bierz poprawkę na to, że Twoi ludzie poniosą straty w wyniku wejścia na miny. Na szczęście nigdy nie ma ich dużo, więc straty będą malutkie. Postępuj również ostrożnie z konnicą. Sztuczna inteligencja lubi sobie rozstawiać pale służące do zatrzymywania koni.
W 99% przypadków przeciwnik obkłada sobie swoją artylerię workami z piaskiem. Dzięki nim ogień muszkietów robi niewiele (lub zgoła nic) artylerzystom. Zalecam więc albo przeskakiwać te worki i atakować bagnetami, albo szarżować kawalerią od tyłu - tam artyleria nie jest w żaden sposób chroniona.
Obecność murów
Ogólnie odradzam samodzielnego szturmowania warownych fortów. Inteligencja oddziałów stoi bowiem na kiepskim poziomie; w praktyce błędy w działaniu żołnierzy mogą zakończyć się Twoją porażką, nawet pomimo przewagi liczebnej lub technologicznej.
Zostało jeszcze 68% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
Bodokan Senator
Pomyliłeś chyba huzarów z husarią. Huzarzy to jazda lekka, a husaria ciężka. I husarii oprócz RP raczej nikt nie powinien mieć.
Nroht Centurion
oo to ta gra już działa czy dalej wersja beta testowana na użytkownikach za ich pieniądze??
zanonimizowany617825 Konsul
Zapomniałeś o Imperium Mogołów(Wielka Kampania).
Sandro Legend
Danewcieło - coś mnie ominęło? Nowy patch odblokował Imperium Mogołów?
zanonimizowany617825 Konsul
Aj sorki pomyliło mi się.Bo kiedy pisałem tego posta pisałem na innym komputerze i nie miałem dostępu do Empire,a coś tam pomyślałem skoro są Maraci muszę być też Mogołowie.Sorki.
zanonimizowany1056840 Junior
Hahaha! Husaria Ciężką jazdą? hahaha! Ludzie w życiu większej bredni nie słyszałem! Gdyby to była Ciężka jazda to nie byłaby najszybszą i najbardziej sprawną jazdą świata! Nie była t ani lekka ani tym bardziej ciężka jazda! Gdyby była Ciężka koń miałby jakiekolwiek uzbrojenie pomijając jego głowę a gdyby była lekką husarz nie miałby takie zbroi jaką miał.
HedSzort Junior
Nie wiem czy wiesz misiu ale husaria to jest ciężka jazda bo ma na sobie jakakolwiek zbroje/opancerzenie tym ciężka się charakteryzuje. Jeśli opancerzenie konia świadczy o tym czy jest lekka czy ciężka to wychodzi że ostatnią ciężka byli gottycy rycerze. Najszybsza nie była bo konie super paszy nie dostawały. Ciężka z nazwy wskazuje że uderzenie boli co u husarii widać. Inna ciężka jazda są karasjerzy ale też nie mieli " zbroi na koniu "
Kemoc Legionista
Czy wie ktoś dlaczego austriacka piechota liniowa liczy sobie w jednym oddziale 150 ludzi, a moje oddziały piechoty liniowej (Rzeczpospolita Polska) liczą 120?
generalik Junior
Hej, wiek ktoś może w jakim pliku można zmienić warunki zwycięstwa?
Tak jak to było w innych total warach.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
