Empire Total War: Sojusze i protektoraty
Aktualizacja:
Sojusze i protektoraty
Gdy jesteś w dobrych stosunkach z innymi państwami, możesz zawrzeć z nimi sojusze. Sojusz bardzo mocno poprawia (i tak już niezłe) relacje, ale również pozwala czerpać dodatkowe wsparcie wojskowe. Jeżeli ktoś wypowiada Ci wojnę, masz zawsze możliwość wezwania do walki swoich sprzymierzeńców. Jeśli wiesz, że samemu sobie nie dasz rady z obcym państwem, wówczas warto poprosić sojuszników o pomoc. W przypadku, gdy to Ty wypowiadasz wojnę, nie wzywaj sprzymierzeńców do walki, by nikt nie podebrał Ci ziemi, którą chcesz sam dla siebie zagrabić.
Sojusz pozwala na szybsze i łatwiejsze zawarcie umowy handlowej, sojuszu wojskowego, itd.. Ma to ścisły związek ze stosunkami między państwami - im lepsze one są, tym więcej można załatwić na arenie międzynarodowej.
Sojusz jest dobrą metodą na uśpienie czujności obcego państwa. Jeśli zamierzasz kogoś podbić, zawrzyj sojusz (lub protektorat, wszystko jedno) i najlepiej wesprzyj go nieograniczonym prawem przemarszu wojsk. Wówczas będziesz mógł bezkarnie wejść na obcy teren i błyskawicznie zająć kilka prowincji (i jeszcze potem bezczelnie zażądać pokoju!). Wadą takiej metody inwazji jest fakt, iż takie zdradzieckie działania odbijają się na Twojej opinii u innych państw. Pozostałe kraje będą podchodzić do Ciebie ze sporą rezerwą, gdyż stwierdzą że nie szanujesz sojuszy.
Protektorat to sposób na zdobycie dodatkowych pieniędzy. Zostając protektorem jakiegoś małego państewka, masz prawo do części jego dochodów, w zamian oferując pomoc militarną w wypadku napaści (do napaści na małe państewka rzadko dochodzi, gdyż dysponują one stosunkowo silną armią). Pamiętaj też, że wraz z protekcją zawierana jest obustronna umowa dotycząca przemarszu wojsk. Gdy natomiast to Ty wplączesz się w jakąś wojnę, państwa będące pod Twoją protekcją prawdopodobnie włączą się do konfliktu (w tej kwestii traktowani są jak zwykli sprzymierzeńcy).
Łatwo namówić innych na protektorat zwłaszcza wtedy, gdy Twoi potencjalni podopieczni są jednocześnie Twoimi sąsiadami, a Ty dysponujesz potężną siłą militarną.
Komentarze czytelników
Hej, wiek ktoś może w jakim pliku można zmienić warunki zwycięstwa?
Tak jak to było w innych total warach.
Czy wie ktoś dlaczego austriacka piechota liniowa liczy sobie w jednym oddziale 150 ludzi, a moje oddziały piechoty liniowej (Rzeczpospolita Polska) liczą 120?
Nie wiem czy wiesz misiu ale husaria to jest ciężka jazda bo ma na sobie jakakolwiek zbroje/opancerzenie tym ciężka się charakteryzuje. Jeśli opancerzenie konia świadczy o tym czy jest lekka czy ciężka to wychodzi że ostatnią ciężka byli gottycy rycerze. Najszybsza nie była bo konie super paszy nie dostawały. Ciężka z nazwy wskazuje że uderzenie boli co u husarii widać. Inna ciężka jazda są karasjerzy ale też nie mieli " zbroi na koniu "
Hahaha! Husaria Ciężką jazdą? hahaha! Ludzie w życiu większej bredni nie słyszałem! Gdyby to była Ciężka jazda to nie byłaby najszybszą i najbardziej sprawną jazdą świata! Nie była t ani lekka ani tym bardziej ciężka jazda! Gdyby była Ciężka koń miałby jakiekolwiek uzbrojenie pomijając jego głowę a gdyby była lekką husarz nie miałby takie zbroi jaką miał.
xD Jesteś jakiś głupi, czy co? Konie nie muszą byc zbroi, aby zaliczać się do ciężkiej jazdy. Przykładowo konie kirasjerów, którzy byli ciężką jazdą, nie miały zbroi.
Serio zastanów się zanim piszesz takie idiotyzmy.
Aj sorki pomyliło mi się.Bo kiedy pisałem tego posta pisałem na innym komputerze i nie miałem dostępu do Empire,a coś tam pomyślałem skoro są Maraci muszę być też Mogołowie.Sorki.
Zapomniałeś o Imperium Mogołów(Wielka Kampania).
oo to ta gra już działa czy dalej wersja beta testowana na użytkownikach za ich pieniądze??
Pomyliłeś chyba huzarów z husarią. Huzarzy to jazda lekka, a husaria ciężka. I husarii oprócz RP raczej nikt nie powinien mieć.
Zaraz Zaraz a przecież mówili że huzarze będą najpotężniejszą konnicą w grze a pisze tak
"Hussars (huzarzy)
Opis: dość słaba konnica nadająca się do szarż, których celem jest kiepska piechota (np. lekka piechota, milicja). Huzarzy to dość liczna jednostka (60), więc może atakować nawet spore jednostki. Wroga artyleria i dezerterujący przeciwnicy to również dobry cel dla huzarów.
Armie: Austria, Prusy, Rosja, Rzeczpospolita Polska, Wielka Brytania"
Szkoda tylko że na razie jest on niedostępny dla wszystkich, piszę na razie, bo jest przedpremierowy, tak więc czekam na uaktywnienie :)
Powtórzę się, no ale warto...
Strasznie, ale to strasznie czekałem na ten poradnik i po cicho liczyłem, że napisze go Sandro. Świetna robota, bardzo rozbudowany, już pobieram. Co jak co, ale Sandro robi jedne z najlepszych, jak nie najlepsze, poradników. ;)
GJ Sandro!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
