Podatki | Zarządzanie regionami w Empire Total War

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Podatki

Większość dochodów Twojego państwa pochodzi z podatków płaconych przez ludność. Ich poziom można ustalać dla całego kraju za pośrednictwem specjalnej karty dotyczącej polityki podatkowej państwa.

Na obrazku powyżej podatki ustawione są na maksymalny możliwy poziom - Podatki | Zarządzanie regionami w Empire Total War - Empire: Total War - poradnik do gry

Na obrazku powyżej podatki ustawione są na maksymalny możliwy poziom. Jak widać, istnieją osobne suwaki dla klasy średniej i niskiej.

W zależności od tego, jak ustawisz te suwaki, różne rzeczy będą się działy w Twoim państwie. Gdy pobierasz niskie podatki, to oczywiście masz mniejsze wpływy do skarbca, lecz za to ludzie są zadowoleni i stają się coraz bardziej zamożni.

Ustawiając suwaki skrajnie po prawej, tak jak na obrazku, pojawia się społeczne niezadowolenie, wzrasta śmiertelność wśród biedoty i postępuje pauperyzacja mieszczaństwa. W zamian za to dostajesz jednak mnóstwo pieniędzy. Sęk w tym, że trzeba tak ustawić te suwaki, by czerpać wystarczająco dużo profitów i jednocześnie nie dawać ludziom powodów do zamieszek.

Po każdym ustaleniu poziomu podatków patrz na mapę znajdującą się wyżej. Jeśli dana prowincja ma kolor zielony, wtedy zadowolenie jest wysokie. Jeśli jest pokolorowana na żółto, znaczy to że ludzie są nieco rozczarowani. Barwa czerwona oznacza zdenerwowanie i podwyższone ryzyko strajków/zamieszek/działalności rewolucyjnej.

Poziom zadowolenia w poszczególnych miastach można sprawdzać wyświetlając szczegółowe informacje o miejscowościach. Zauważ, że klasy mniej zamożne przeważnie mają niższy współczynnik niż bogacze. Dlatego właśnie należy szczególnie uważać przy ustalaniu podatków dla najuboższych.

Nie zapominaj, że zawsze możesz nakazać sztucznej inteligencji samodzielne zajmowanie się kwestią podatków w państwie - Podatki | Zarządzanie regionami w Empire Total War - Empire: Total War - poradnik do gry

Nie zapominaj, że zawsze możesz nakazać sztucznej inteligencji samodzielne zajmowanie się kwestią podatków w państwie.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2009-05-09
18:07

zanonimizowany617825 Konsul

Aj sorki pomyliło mi się.Bo kiedy pisałem tego posta pisałem na innym komputerze i nie miałem dostępu do Empire,a coś tam pomyślałem skoro są Maraci muszę być też Mogołowie.Sorki.

Komentarz: zanonimizowany617825
2014-12-23
13:41

zanonimizowany1056840 Junior

Hahaha! Husaria Ciężką jazdą? hahaha! Ludzie w życiu większej bredni nie słyszałem! Gdyby to była Ciężka jazda to nie byłaby najszybszą i najbardziej sprawną jazdą świata! Nie była t ani lekka ani tym bardziej ciężka jazda! Gdyby była Ciężka koń miałby jakiekolwiek uzbrojenie pomijając jego głowę a gdyby była lekką husarz nie miałby takie zbroi jaką miał.

Komentarz: zanonimizowany1056840
2015-02-22
04:08

HedSzort Junior

😁

Nie wiem czy wiesz misiu ale husaria to jest ciężka jazda bo ma na sobie jakakolwiek zbroje/opancerzenie tym ciężka się charakteryzuje. Jeśli opancerzenie konia świadczy o tym czy jest lekka czy ciężka to wychodzi że ostatnią ciężka byli gottycy rycerze. Najszybsza nie była bo konie super paszy nie dostawały. Ciężka z nazwy wskazuje że uderzenie boli co u husarii widać. Inna ciężka jazda są karasjerzy ale też nie mieli " zbroi na koniu "

Komentarz: HedSzort
2015-09-19
12:30

Kemoc Legionista

Czy wie ktoś dlaczego austriacka piechota liniowa liczy sobie w jednym oddziale 150 ludzi, a moje oddziały piechoty liniowej (Rzeczpospolita Polska) liczą 120?

Komentarz: Kemoc
2017-10-21
00:27

generalik Junior

Hej, wiek ktoś może w jakim pliku można zmienić warunki zwycięstwa?
Tak jak to było w innych total warach.

Komentarz: generalik

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl