Empire Total War: Piechota (cz.3)
Aktualizacja:
Osiąganie zwycięstwa
Gdy zauważysz, że osiągasz przewagę nad wrogiem, każ pułkom na skrzydłach obejść przeciwników od boku. Dzięki temu utworzysz wokół przeciwnika półkole uformowane z Twoich wojsk, a ogień Twoich jednostek stanie się jeszcze skuteczniejszy. Gdy dojdziesz do sytuacji przedstawionej na obrazku poniżej, wynik praktycznie będzie już przesądzony.

Uważaj jednak, by część jednego pułku nie stawała plecami za drugim. Inaczej żołnierze będą niechcący strzelać kumplom w plecy. Bardzo prawdopodobne, że przeciwnik (w sytuacji przedstawionej na obrazku wyżej) będzie próbował się wycofać. Strzelaj uciekinierom w plecy.
Specjalne zdolności piechoty
Istnieje kilka jednostek dysponujących wyjątkowymi zdolnościami. Należą do niech grenadierzy (Grenadiers), lekka piechota (Light Infantry), jegrzy (Jeagers), itd.
Granaty (Grenades) - znajdujące się na wyposażeniu grenadierów ładunki wybuchowe sprawdzają się dobrze w walce z każdą inną jednostką, ale pod jednym tylko warunkiem - przeciwnik nie może się ruszać. Rzut granatem trwa długo, same ładunki potrzebują też trochę czasu na eksplozję. Należy więc stosować je tylko w przypadku, gdy przeciwnik jest czymś zajęty, np. przeładowaniem broni. Jednym z najlepszych celów dla grenadierów są duże oddziały muszkieterów. Ponieważ przeważnie poruszają się one w ciasnych formacjach, granaty mogą zadać duże straty przeciwnikowi. To samo dotyczy artylerii - nie dość, że jest ona niezbyt mobilna, to jeszcze eksplozje mogą doszczętnie zniszczyć wrogie działa.
Pamiętaj, że zasięg rzutu jest dużo krótszy niż zasięg broni palnej grenadierów. Muszę więc mieć jeszcze chwilę na podejście do przeciwnika. Oznacza to także tymczasowe zaburzenie szyku, w jakim ustawia się cała armia.
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
Hej, wiek ktoś może w jakim pliku można zmienić warunki zwycięstwa?
Tak jak to było w innych total warach.
Czy wie ktoś dlaczego austriacka piechota liniowa liczy sobie w jednym oddziale 150 ludzi, a moje oddziały piechoty liniowej (Rzeczpospolita Polska) liczą 120?
Nie wiem czy wiesz misiu ale husaria to jest ciężka jazda bo ma na sobie jakakolwiek zbroje/opancerzenie tym ciężka się charakteryzuje. Jeśli opancerzenie konia świadczy o tym czy jest lekka czy ciężka to wychodzi że ostatnią ciężka byli gottycy rycerze. Najszybsza nie była bo konie super paszy nie dostawały. Ciężka z nazwy wskazuje że uderzenie boli co u husarii widać. Inna ciężka jazda są karasjerzy ale też nie mieli " zbroi na koniu "
Hahaha! Husaria Ciężką jazdą? hahaha! Ludzie w życiu większej bredni nie słyszałem! Gdyby to była Ciężka jazda to nie byłaby najszybszą i najbardziej sprawną jazdą świata! Nie była t ani lekka ani tym bardziej ciężka jazda! Gdyby była Ciężka koń miałby jakiekolwiek uzbrojenie pomijając jego głowę a gdyby była lekką husarz nie miałby takie zbroi jaką miał.
xD Jesteś jakiś głupi, czy co? Konie nie muszą byc zbroi, aby zaliczać się do ciężkiej jazdy. Przykładowo konie kirasjerów, którzy byli ciężką jazdą, nie miały zbroi.
Serio zastanów się zanim piszesz takie idiotyzmy.
Aj sorki pomyliło mi się.Bo kiedy pisałem tego posta pisałem na innym komputerze i nie miałem dostępu do Empire,a coś tam pomyślałem skoro są Maraci muszę być też Mogołowie.Sorki.
Zapomniałeś o Imperium Mogołów(Wielka Kampania).
oo to ta gra już działa czy dalej wersja beta testowana na użytkownikach za ich pieniądze??
Pomyliłeś chyba huzarów z husarią. Huzarzy to jazda lekka, a husaria ciężka. I husarii oprócz RP raczej nikt nie powinien mieć.
Zaraz Zaraz a przecież mówili że huzarze będą najpotężniejszą konnicą w grze a pisze tak
"Hussars (huzarzy)
Opis: dość słaba konnica nadająca się do szarż, których celem jest kiepska piechota (np. lekka piechota, milicja). Huzarzy to dość liczna jednostka (60), więc może atakować nawet spore jednostki. Wroga artyleria i dezerterujący przeciwnicy to również dobry cel dla huzarów.
Armie: Austria, Prusy, Rosja, Rzeczpospolita Polska, Wielka Brytania"
Szkoda tylko że na razie jest on niedostępny dla wszystkich, piszę na razie, bo jest przedpremierowy, tak więc czekam na uaktywnienie :)
Powtórzę się, no ale warto...
Strasznie, ale to strasznie czekałem na ten poradnik i po cicho liczyłem, że napisze go Sandro. Świetna robota, bardzo rozbudowany, już pobieram. Co jak co, ale Sandro robi jedne z najlepszych, jak nie najlepsze, poradników. ;)
GJ Sandro!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
