Imperium Osmańskie | Wielka Kampania w Empire Total War
Aktualizacja:
Imperium Osmańskie
Sytuacja początkowa
Tragedia. Imperium Osmańskie jest w kiepskim stanie, jeżeli chodzi o poziom rozwinięcia prowincji. Ponadto, ma bardzo dużo wrogów - Rosja, Gruzja, Persja, Maroko i Wenecja to Twoi potencjalni oponenci. Jakby tego było mało, Imperium jest religijnie rozdarte - na północy jest wciąż sporo wyznawców prawosławia. Musisz na samym początku zadbać o rozwój gospodarczy i technologiczny. Potrzebna będzie też infrastruktura wojskowa. Na szczęście możesz czerpać trochę pieniędzy ze swoich protektoratów - Chanatu Krymskiego i Berberii.
Kierunki ekspansji terytorialnej

1. Początek jest ciężki. Zacznij od zabezpieczenia Chanatu Krymskiego. Wyślij tam armię z Mołdawii i... ustaw ją na mostku na północ od Bakczysaraju. Rosjanie prawdopodobnie będą dzięki temu zwlekać z atakiem. Gdy przyjdą do Ciebie, wycofaj się, a następnie wróć na mostek. Wykonuj tego typu odwroty tak długo, jak to tylko możliwe. Dzięki takiemu postępowaniu Chanat Krymski będzie miał czas na wzmocnienie swoich szeregów i zabezpieczenie granic.

2. Działaj szybko. Wyszkol w Grecji trochę azzarów (Azzars) i baszybuzuków (Bashi-bazouks). Możesz też przysłać tam parę oddziałów tureckich kanonierów (Isarelys) z Istambułu. Mając około 12 oddziałów ruszaj podbić wenecki Patras. Musisz to wykonać szybko, by Twój wróg nie zdążył rozwinąć swojego wojska.
3. Kolejny przeciwnik - Gruzja. Gdy państwo to wypowie Ci wojnę i wkroczy skromnymi siłami na Twój teren, wystaw do walki armię z Mezopotamii, znajdującą się w pobliżu Bagdadu. Postaraj się szybko stworzyć pokaźną grupę żołnierzy (będzie to coś w rodzaju motłochu, tak niestety musi być) w Armenii, przysyłając do Erewania duże oddziały piechoty z Bagdadu. Utworzoną w ten sposób armią podbij Gruzję.
4. Uzupełnij gruzińską armię i zajmij nią Czeczenię-Dagestan. Dagestan prawdopodobnie zdąży wypowiedzieć Ci wojnę, ale nie przejmuj się tym; nie jest to wcale trudniejszy przeciwnik od Gruzji. Jednocześnie rozpocznij wzmacnianie armii stacjonującej na Peloponezie, w Patras.
5. Wyprowadź armię z Czeczenii-Dagestanu i skieruj ją do Persji. Zacznij od podbicia Azerbejdżanu, a potem kieruj się w stronę Indii, przez Persję i Afganistan. Sprawa jest tu o tyle prosta, że podbita ludność to wyznawcy Islamu, a to oznacza, że nie będzie tutaj problemów z niepokojami religijnymi. Podporządkuj sobie całe państwo perskie.
6. Armię z Patrasu wyślij do Maroka, najlepiej na statkach. Możliwe, że Maroko zdąży zająć trochę terytorium Berberii. Tym lepiej dla Ciebie, bo bezkarnie podbijesz w ten sposób więcej regionów. Berberowie nie będą mieli nic do gadania.
7. Pora na Europę. Unowocześnij armię z Maroka (piechota nizama jest jak najbardziej tutaj wskazana) i wparuj nią na półwysep Iberyjski. Walka bez dobrych jednostek może się okazać trudna, bowiem europejskie wojska liniowe pozostawiają większość Twojego wojska daleko w tyle. Szkoląc piechotę nizama (Nizam-I Cedit Infantry) ułatwisz sobie zadanie. Zajmij Gibraltar, Portugalię i Hiszpanię.
8. Kolejny cel - Rzeczpospolita. Tutaj, podobnie jak w Hiszpanii, musisz znacznie ulepszyć swoją armię. Nie spiesz się atakiem, najpierw wprowadź do użytku nowe typy jednostek i nowoczesne technologie. Tak czy owak, Galicja i Podole oraz Polska muszą upaść. Powinieneś mieć dobrze rozwiniętą infrastrukturę wojskową w Istambule - szkolone tam jednostki wysyłaj na północ, do podbijania państwa polskiego. Dobrze by było, gdybyś wziął ze sobą kilku imamów do nawracania ludności.
9. Z Polski, przez Tatry, przejdź na Węgry i do Austrii. Po walce (połączonej z nawracaniem ludności, jak w punkcie ósmym) zregeneruj swoje siły i ruszaj do Wenecji i Chorwacji.
10. Jeżeli jeszcze brakuje Ci ziem, podbij oba swoje protektoraty i Maltę. Możesz też wykończyć Hiszpanię do reszty, jeśli chcesz.
Dyplomacja
Za wszelką cenę utrzymuj przyjazne stosunki z Polską i Austrią na początku rozgrywki. Konflikt z tymi państwami byłby jak gwóźdź do trumny. Powalcz z nimi, gdy już rozwiniesz swoje państwo.
Handel
Na początku rozgrywki przepytaj wszystkie państwa w sprawie możliwości handlu. Wiele z nich (w tym kolonie w Amerykach) się zgodzi. Niestety, trzeba będzie czasem wyłożyć trochę pieniędzy na zawarcie umowy. Nie powinieneś jednak tego żałować.
Uwagi dodatkowe
Gdy wplączesz się w wojnę z Wenecją, połącz swoje dwie floty i uzupełnij je 3-5 brygami. Postaraj się taką grupą okrętów likwidować weneckich korsarzy. Te okręty mogą również się przydać do walki z korsarzami marokańskimi.
Przy opracowywaniu technologii zwróć baczną uwagę na usprawnienie o nazwie "europeizm" (European Doctrine). Dzięki niemu uzyskasz dostęp do wyjątkowo dobrej piechoty liniowej, lekkiej piechoty i strzelców charakteryzujących się ponadprzeciętnym zasięgiem.
0
- Empire: Total War - poradnik do gry
- Empire: Total War - poradnik do gry
- Wielka Kampania
- Wstęp | Wielka Kampania w Empire Total War
- Austria | Wielka Kampania w Empire Total War
- Francja | Wielka Kampania w Empire Total War
- Hiszpania | Wielka Kampania w Empire Total War
- Imperium Osmańskie | Wielka Kampania w Empire Total War
- Konfederacja Maracka | Wielka Kampania w Empire Total War
- Niderlandy | Wielka Kampania w Empire Total War
- Prusy | Wielka Kampania w Empire Total War
- Rosja | Wielka Kampania w Empire Total War
- Rzeczpospolita Polska | Wielka Kampania w Empire Total War
- Szwecja | Wielka Kampania w Empire Total War
- Wielka Brytania | Wielka Kampania w Empire Total War
- Wielka Kampania
- Empire: Total War - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany617825 Konsul
Aj sorki pomyliło mi się.Bo kiedy pisałem tego posta pisałem na innym komputerze i nie miałem dostępu do Empire,a coś tam pomyślałem skoro są Maraci muszę być też Mogołowie.Sorki.
zanonimizowany1056840 Junior
Hahaha! Husaria Ciężką jazdą? hahaha! Ludzie w życiu większej bredni nie słyszałem! Gdyby to była Ciężka jazda to nie byłaby najszybszą i najbardziej sprawną jazdą świata! Nie była t ani lekka ani tym bardziej ciężka jazda! Gdyby była Ciężka koń miałby jakiekolwiek uzbrojenie pomijając jego głowę a gdyby była lekką husarz nie miałby takie zbroi jaką miał.
HedSzort Junior
Nie wiem czy wiesz misiu ale husaria to jest ciężka jazda bo ma na sobie jakakolwiek zbroje/opancerzenie tym ciężka się charakteryzuje. Jeśli opancerzenie konia świadczy o tym czy jest lekka czy ciężka to wychodzi że ostatnią ciężka byli gottycy rycerze. Najszybsza nie była bo konie super paszy nie dostawały. Ciężka z nazwy wskazuje że uderzenie boli co u husarii widać. Inna ciężka jazda są karasjerzy ale też nie mieli " zbroi na koniu "
Kemoc Legionista
Czy wie ktoś dlaczego austriacka piechota liniowa liczy sobie w jednym oddziale 150 ludzi, a moje oddziały piechoty liniowej (Rzeczpospolita Polska) liczą 120?
generalik Junior
Hej, wiek ktoś może w jakim pliku można zmienić warunki zwycięstwa?
Tak jak to było w innych total warach.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.