Piechota (cz.4) | Jednostki w Empire Total War

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Pikemen (pikinierzy)

Opis: w początkowych fazach rozgrywki pikinierzy pozwalają bez większych problemów rozprawiać się z wrogą konnicą. Niestety, nie są to jednostki, które potrafią się bronić przed żołnierzami wyposażonymi w muszkiety - mają mniej punktów obrony niż np. pikinierzy kolonialni. Dlatego dobrze jest jak najszybciej wyposażyć pozostałe oddziały w bagnety. Wówczas znaczenie pikinierów spadnie, a muszkieterzy dzięki swym ostrzom staną się dużo bardziej uniwersalni.

Armie: Austria, Francja, Hiszpania, Niderlandy, Prusy, Rzeczpospolita Polska, Szwecja, Wielka Brytania

Pandours (pandurzy)

Opis: piechota nieco lepsza od motłochu z rusznicami. Mimo to, pandurzy prawie w ogóle nie mają szans w starciu z takim przeciwnikiem jak milicja. Możliwość ukrywania się w zaroślach niewiele im pomaga, prawdę mówiąc. Ponieważ jednak jest to tania jednostka, dobrze jest umieszczać ją w miastach w celach porządkowych.

Armie: Austria

Prussian Jaegers (pruscy jegrzy)

Opis: wymaga usprawnienia "mechaniczne gwintowanie". Pruscy jegrzy to odpowiednich strzelców u innych nacji. Cechują się świetnym zasięgiem, świetnym czasem przeładowania i niezłą celnością. Do likwidowania nadchodzącej piechoty i szarżującej kawalerii - jak znalazł. Postaraj się, żeby nie wmieszali się w walkę wręcz, bo ciężko im będzie wygrać tego typu starcie. Jegrami nie należy również szarżować - efekty takiego działania mogą okazać się dla Prusaków tragiczne.

Armie: Prusy

Rangers (tropiciele)

Opis: piechota niezbyt liczna, o statystykach gorszych niż te u piechoty liniowej. Są za to stosunkowo tani. Mogą służyć do prowadzenia działań zaczepnych na skrzydłach i zastawiania pułapek, gdyż mają zasięg większy niż wojska liniowe, a ponadto potrafią się ukrywać. Pamiętaj, że ci żołnierze nie używają bagnetów, więc w zwarciu raczej sobie nie powalczą.

Armie: Trzynaście Kolonii, Wielka Brytania

Régiments Étrangeres (pułk cudzoziemski)

Opis: piechota minimalnie gorsza (i tańsza zarazem) od tradycyjnej piechoty liniowej. Zauważ, że cudzoziemców można werbować szybciej niż wojska liniowe, a zatem jeżeli Twoje granice są od samego początku nękane przez wrogów, zainwestuj właśnie w pułki cudzoziemskie. Wadą tej piechoty jest limit możliwych regimentów do wyszkolenia.

Armie: Francja

Republican Guard (gwardia republikańska)

Opis: rewelacyjna jednostka. Choć nie posługują się bronią palną tak dobrze jak strzelcy (Riflemen), to nie można im odmówić dobrej obrony i świetnych wyników w walce wręcz. Mając wystarczająco dużo pieniędzy, warto wyszkolić parę jednostek gwardii. Jednostka dostępna tylko w republikach.

Armie: Niderlandy, Trzynaście Kolonii

Riflemen (strzelcy)

Opis: wymaga usprawnienia "mechaniczne gwintowanie". Strzelcy, jak sama nazwa wskazuje, są rewelacyjną jednostką strzelecką. Wprawdzie jest ich w pułku niewielu, lecz mają świetny zasięg, krótki czas przeładowania i wysoką celność. Do przerzedzania szeregów wrogiej armii, nim ta odda swoje pierwsze strzały - w sam raz. Niestety, strzelcy nie radzą sobie zbyt dobrze w zwarciu. Nie dopuść do tego, by walczyli wręcz!

Armie: Rosja, Rzeczpospolita Polska, Niderlandy, Trzynaście Kolonii

Royal Ecossais (królewscy Szkoci)

Opis: świetne i liczne (160) wojska, cechujące się statystykami lepszymi niż te spotykane u piechoty liniowej. Wyróżniają się wysokim morale (które oddziałuje również na inne jednostki w bitwie), dobrym czasem przeładowania i stosunkowo wysoką celnością. Dostęp do Szkotów uzyskujesz w momencie, gdy państwo jest już dość dobrze rozwinięte, więc cena za pułk tych cudzoziemców nie powinna Cię odstraszać. Niestety, jak to bywa w przypadku wojsk z obcych krajów, tak i u Szkotów istnieje limit regimentów do wyszkolenia.

Armie: Francja

Semenys (Semeni)

Opis: strasznie słaba i niezbyt liczna piechota. Na samym początku gry, gdy Imperium jest jeszcze słabe, mogą się przydać w walce, lecz staraj się jak najszybciej zastąpić ich lepszymi jednostkami, choćby i azzarami (Azzars).

Armie: Imperium Osmańskie

Sepoys (sipaje)

Opis: sipaje są niezmiernie podobni do piechoty liniowej. Mają niewiele niższe parametry i cenę. Co więcej, da się ich szkolić tylko w koloniach, gdzie tradycyjna piechota liniowa jest niedostępna. Będziesz zatem zmuszony do wybierania między sipajami i piechotą Kompanii Holenderskiej - jednostki te są do siebie podobne, wybieraj sipajów jeśli zaciskasz pasa, bowiem są to jednostki o stówkę tańsze.

Armie: Niderlandy

Siberian Hunters (myśliwi syberyjscy)

Opis: piechota niezbyt liczna, o statystykach gorszych niż te u piechoty liniowej. Są za to stosunkowo tani. Mogą służyć do prowadzenia działań zaczepnych na skrzydłach i zastawiania pułapek, gdyż mają zasięg większy niż wojska liniowe, a ponadto potrafią się ukrywać. Pamiętaj, że ci żołnierze nie używają bagnetów, więc w zwarciu raczej sobie nie powalczą.

Armie: Rosja

The Black Watch (czarna gwardia)

Opis: świetna i liczna piechota, przewyższająca pod wieloma względami typowe wojska liniowe. Nie tylko celnie strzela, ale również szybko przeładowuje broń i całkiem nieźle radzi sobie w zwarciu. Ich morale oddziałuje na wszystkie jednostki w pobliżu. Niestety, czarna gwardia dość dużo sobie liczy za swoje usługi.

Armie: Wielka Brytania

Tirailleurs (tyralierzy)

Opis: wymaga usprawnienia "mechaniczne gwintowanie". Tak jak strzelcy u innych nacji, tak tyralierzy we Francji są rewelacyjną jednostką strzelecką. Choć jest ich niewielu w pułku, mają niesamowity zasięg, dobrą celność i krótki czas przeładowania broni. Zalety te są balansowane przez stosunkowo słabe statystyki dotyczące walki wręcz.

Armie: Francja

VOC Infantry (piechota Kompanii Holenderskiej)

Opis: jest to praktycznie piechota liniowa, jaką można szkolić w Europie, z tą tylko różnicą, że występuje w koloniach pod zmienioną nazwą. Jeśli lubisz grać piechotą, to właśnie na żołnierzach Kompanii powinieneś oprzeć swoją armię. W celach oszczędnościowych możesz ich zastępować tańszymi i niewiele gorszymi sipajami.

Austrie: Francja

Windbuchse Jaegers (strzelcy z wiatrówkami)

Opis: wymaga usprawnienia "wiatrówki". Strzelcy z wiatrówkami są mniej liczni od jegrów i mają niewiele lepsze statystyki. Za co więc płaci się wysoką cenę za oddział strzelców wiatrówkami? Regimenty tej piechoty potrafią niezauważenie podkraść się w pobliże wrogów i dopiero wówczas otworzyć ogień. Ponieważ jednak jednostka ta dostępna jest dopiero pod koniec kampanii, proponuję się nią zwyczajnie pobawić niż wykorzystywać ją na poważnie.

Austrie: Austria

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2009-05-09
18:07

zanonimizowany617825 Konsul

Aj sorki pomyliło mi się.Bo kiedy pisałem tego posta pisałem na innym komputerze i nie miałem dostępu do Empire,a coś tam pomyślałem skoro są Maraci muszę być też Mogołowie.Sorki.

Komentarz: zanonimizowany617825
2014-12-23
13:41

zanonimizowany1056840 Junior

Hahaha! Husaria Ciężką jazdą? hahaha! Ludzie w życiu większej bredni nie słyszałem! Gdyby to była Ciężka jazda to nie byłaby najszybszą i najbardziej sprawną jazdą świata! Nie była t ani lekka ani tym bardziej ciężka jazda! Gdyby była Ciężka koń miałby jakiekolwiek uzbrojenie pomijając jego głowę a gdyby była lekką husarz nie miałby takie zbroi jaką miał.

Komentarz: zanonimizowany1056840
2015-02-22
04:08

HedSzort Junior

😁

Nie wiem czy wiesz misiu ale husaria to jest ciężka jazda bo ma na sobie jakakolwiek zbroje/opancerzenie tym ciężka się charakteryzuje. Jeśli opancerzenie konia świadczy o tym czy jest lekka czy ciężka to wychodzi że ostatnią ciężka byli gottycy rycerze. Najszybsza nie była bo konie super paszy nie dostawały. Ciężka z nazwy wskazuje że uderzenie boli co u husarii widać. Inna ciężka jazda są karasjerzy ale też nie mieli " zbroi na koniu "

Komentarz: HedSzort
2015-09-19
12:30

Kemoc Legionista

Czy wie ktoś dlaczego austriacka piechota liniowa liczy sobie w jednym oddziale 150 ludzi, a moje oddziały piechoty liniowej (Rzeczpospolita Polska) liczą 120?

Komentarz: Kemoc
2017-10-21
00:27

generalik Junior

Hej, wiek ktoś może w jakim pliku można zmienić warunki zwycięstwa?
Tak jak to było w innych total warach.

Komentarz: generalik

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl