Empire Total War: Piechota (cz.4)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Pikemen (pikinierzy)

Opis: w początkowych fazach rozgrywki pikinierzy pozwalają bez większych problemów rozprawiać się z wrogą konnicą. Niestety, nie są to jednostki, które potrafią się bronić przed żołnierzami wyposażonymi w muszkiety - mają mniej punktów obrony niż np. pikinierzy kolonialni. Dlatego dobrze jest jak najszybciej wyposażyć pozostałe oddziały w bagnety. Wówczas znaczenie pikinierów spadnie, a muszkieterzy dzięki swym ostrzom staną się dużo bardziej uniwersalni.

Armie: Austria, Francja, Hiszpania, Niderlandy, Prusy, Rzeczpospolita Polska, Szwecja, Wielka Brytania

Pandours (pandurzy)

Opis: piechota nieco lepsza od motłochu z rusznicami. Mimo to, pandurzy prawie w ogóle nie mają szans w starciu z takim przeciwnikiem jak milicja. Możliwość ukrywania się w zaroślach niewiele im pomaga, prawdę mówiąc. Ponieważ jednak jest to tania jednostka, dobrze jest umieszczać ją w miastach w celach porządkowych.

Armie: Austria

Prussian Jaegers (pruscy jegrzy)

Opis: wymaga usprawnienia "mechaniczne gwintowanie". Pruscy jegrzy to odpowiednich strzelców u innych nacji. Cechują się świetnym zasięgiem, świetnym czasem przeładowania i niezłą celnością. Do likwidowania nadchodzącej piechoty i szarżującej kawalerii - jak znalazł. Postaraj się, żeby nie wmieszali się w walkę wręcz, bo ciężko im będzie wygrać tego typu starcie. Jegrami nie należy również szarżować - efekty takiego działania mogą okazać się dla Prusaków tragiczne.

Armie: Prusy

Rangers (tropiciele)

Opis: piechota niezbyt liczna, o statystykach gorszych niż te u piechoty liniowej. Są za to stosunkowo tani. Mogą służyć do prowadzenia działań zaczepnych na skrzydłach i zastawiania pułapek, gdyż mają zasięg większy niż wojska liniowe, a ponadto potrafią się ukrywać. Pamiętaj, że ci żołnierze nie używają bagnetów, więc w zwarciu raczej sobie nie powalczą.

Armie: Trzynaście Kolonii, Wielka Brytania

Régiments Étrangeres (pułk cudzoziemski)

Opis: piechota minimalnie gorsza (i tańsza zarazem) od tradycyjnej piechoty liniowej. Zauważ, że cudzoziemców można werbować szybciej niż wojska liniowe, a zatem jeżeli Twoje granice są od samego początku nękane przez wrogów, zainwestuj właśnie w pułki cudzoziemskie. Wadą tej piechoty jest limit możliwych regimentów do wyszkolenia.

Armie: Francja

Republican Guard (gwardia republikańska)

Opis: rewelacyjna jednostka. Choć nie posługują się bronią palną tak dobrze jak strzelcy (Riflemen), to nie można im odmówić dobrej obrony i świetnych wyników w walce wręcz. Mając wystarczająco dużo pieniędzy, warto wyszkolić parę jednostek gwardii. Jednostka dostępna tylko w republikach.

Armie: Niderlandy, Trzynaście Kolonii

Riflemen (strzelcy)

Opis: wymaga usprawnienia "mechaniczne gwintowanie". Strzelcy, jak sama nazwa wskazuje, są rewelacyjną jednostką strzelecką. Wprawdzie jest ich w pułku niewielu, lecz mają świetny zasięg, krótki czas przeładowania i wysoką celność. Do przerzedzania szeregów wrogiej armii, nim ta odda swoje pierwsze strzały - w sam raz. Niestety, strzelcy nie radzą sobie zbyt dobrze w zwarciu. Nie dopuść do tego, by walczyli wręcz!

Armie: Rosja, Rzeczpospolita Polska, Niderlandy, Trzynaście Kolonii

Royal Ecossais (królewscy Szkoci)

Opis: świetne i liczne (160) wojska, cechujące się statystykami lepszymi niż te spotykane u piechoty liniowej. Wyróżniają się wysokim morale (które oddziałuje również na inne jednostki w bitwie), dobrym czasem przeładowania i stosunkowo wysoką celnością. Dostęp do Szkotów uzyskujesz w momencie, gdy państwo jest już dość dobrze rozwinięte, więc cena za pułk tych cudzoziemców nie powinna Cię odstraszać. Niestety, jak to bywa w przypadku wojsk z obcych krajów, tak i u Szkotów istnieje limit regimentów do wyszkolenia.

Armie: Francja

Semenys (Semeni)

Opis: strasznie słaba i niezbyt liczna piechota. Na samym początku gry, gdy Imperium jest jeszcze słabe, mogą się przydać w walce, lecz staraj się jak najszybciej zastąpić ich lepszymi jednostkami, choćby i azzarami (Azzars).

Armie: Imperium Osmańskie

Sepoys (sipaje)

Opis: sipaje są niezmiernie podobni do piechoty liniowej. Mają niewiele niższe parametry i cenę. Co więcej, da się ich szkolić tylko w koloniach, gdzie tradycyjna piechota liniowa jest niedostępna. Będziesz zatem zmuszony do wybierania między sipajami i piechotą Kompanii Holenderskiej - jednostki te są do siebie podobne, wybieraj sipajów jeśli zaciskasz pasa, bowiem są to jednostki o stówkę tańsze.

Armie: Niderlandy

Siberian Hunters (myśliwi syberyjscy)

Opis: piechota niezbyt liczna, o statystykach gorszych niż te u piechoty liniowej. Są za to stosunkowo tani. Mogą służyć do prowadzenia działań zaczepnych na skrzydłach i zastawiania pułapek, gdyż mają zasięg większy niż wojska liniowe, a ponadto potrafią się ukrywać. Pamiętaj, że ci żołnierze nie używają bagnetów, więc w zwarciu raczej sobie nie powalczą.

Armie: Rosja

The Black Watch (czarna gwardia)

Opis: świetna i liczna piechota, przewyższająca pod wieloma względami typowe wojska liniowe. Nie tylko celnie strzela, ale również szybko przeładowuje broń i całkiem nieźle radzi sobie w zwarciu. Ich morale oddziałuje na wszystkie jednostki w pobliżu. Niestety, czarna gwardia dość dużo sobie liczy za swoje usługi.

Armie: Wielka Brytania

Tirailleurs (tyralierzy)

Opis: wymaga usprawnienia "mechaniczne gwintowanie". Tak jak strzelcy u innych nacji, tak tyralierzy we Francji są rewelacyjną jednostką strzelecką. Choć jest ich niewielu w pułku, mają niesamowity zasięg, dobrą celność i krótki czas przeładowania broni. Zalety te są balansowane przez stosunkowo słabe statystyki dotyczące walki wręcz.

Armie: Francja

VOC Infantry (piechota Kompanii Holenderskiej)

Opis: jest to praktycznie piechota liniowa, jaką można szkolić w Europie, z tą tylko różnicą, że występuje w koloniach pod zmienioną nazwą. Jeśli lubisz grać piechotą, to właśnie na żołnierzach Kompanii powinieneś oprzeć swoją armię. W celach oszczędnościowych możesz ich zastępować tańszymi i niewiele gorszymi sipajami.

Austrie: Francja

Windbuchse Jaegers (strzelcy z wiatrówkami)

Opis: wymaga usprawnienia "wiatrówki". Strzelcy z wiatrówkami są mniej liczni od jegrów i mają niewiele lepsze statystyki. Za co więc płaci się wysoką cenę za oddział strzelców wiatrówkami? Regimenty tej piechoty potrafią niezauważenie podkraść się w pobliże wrogów i dopiero wówczas otworzyć ogień. Ponieważ jednak jednostka ta dostępna jest dopiero pod koniec kampanii, proponuję się nią zwyczajnie pobawić niż wykorzystywać ją na poważnie.

Austrie: Austria

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2017-10-21
00:27

generalik Junior

Hej, wiek ktoś może w jakim pliku można zmienić warunki zwycięstwa?
Tak jak to było w innych total warach.

Komentarz: generalik
2015-09-19
12:30

Kemoc Legionista

Czy wie ktoś dlaczego austriacka piechota liniowa liczy sobie w jednym oddziale 150 ludzi, a moje oddziały piechoty liniowej (Rzeczpospolita Polska) liczą 120?

Komentarz: Kemoc
2015-02-22
04:08

HedSzort Junior

😁

Nie wiem czy wiesz misiu ale husaria to jest ciężka jazda bo ma na sobie jakakolwiek zbroje/opancerzenie tym ciężka się charakteryzuje. Jeśli opancerzenie konia świadczy o tym czy jest lekka czy ciężka to wychodzi że ostatnią ciężka byli gottycy rycerze. Najszybsza nie była bo konie super paszy nie dostawały. Ciężka z nazwy wskazuje że uderzenie boli co u husarii widać. Inna ciężka jazda są karasjerzy ale też nie mieli " zbroi na koniu "

Komentarz: HedSzort
2014-12-23
13:41

zanonimizowany1056840 Junior

Hahaha! Husaria Ciężką jazdą? hahaha! Ludzie w życiu większej bredni nie słyszałem! Gdyby to była Ciężka jazda to nie byłaby najszybszą i najbardziej sprawną jazdą świata! Nie była t ani lekka ani tym bardziej ciężka jazda! Gdyby była Ciężka koń miałby jakiekolwiek uzbrojenie pomijając jego głowę a gdyby była lekką husarz nie miałby takie zbroi jaką miał.

Komentarz: zanonimizowany1056840
2021-01-05
12:06

NatanZ Junior

😂

xD Jesteś jakiś głupi, czy co? Konie nie muszą byc zbroi, aby zaliczać się do ciężkiej jazdy. Przykładowo konie kirasjerów, którzy byli ciężką jazdą, nie miały zbroi.
Serio zastanów się zanim piszesz takie idiotyzmy.

Komentarz: NatanZ
2009-05-09
18:07

zanonimizowany617825 Konsul

Aj sorki pomyliło mi się.Bo kiedy pisałem tego posta pisałem na innym komputerze i nie miałem dostępu do Empire,a coś tam pomyślałem skoro są Maraci muszę być też Mogołowie.Sorki.

Komentarz: zanonimizowany617825
2009-05-06
22:59

Sandro Legend

Sandro

Danewcieło - coś mnie ominęło? Nowy patch odblokował Imperium Mogołów?

Komentarz: Sandro
2009-05-02
13:53

zanonimizowany617825 Konsul

Zapomniałeś o Imperium Mogołów(Wielka Kampania).

Komentarz: zanonimizowany617825
2009-04-14
10:59

Nroht Centurion

😁

oo to ta gra już działa czy dalej wersja beta testowana na użytkownikach za ich pieniądze??

Komentarz: Nroht
2009-04-12
08:15

Bodokan Senator

Pomyliłeś chyba huzarów z husarią. Huzarzy to jazda lekka, a husaria ciężka. I husarii oprócz RP raczej nikt nie powinien mieć.

Komentarz: Bodokan
2009-04-11
22:40

zanonimizowany542039 Legionista

-1

Zaraz Zaraz a przecież mówili że huzarze będą najpotężniejszą konnicą w grze a pisze tak

"Hussars (huzarzy)

Opis: dość słaba konnica nadająca się do szarż, których celem jest kiepska piechota (np. lekka piechota, milicja). Huzarzy to dość liczna jednostka (60), więc może atakować nawet spore jednostki. Wroga artyleria i dezerterujący przeciwnicy to również dobry cel dla huzarów.

Armie: Austria, Prusy, Rosja, Rzeczpospolita Polska, Wielka Brytania"

Komentarz: zanonimizowany542039
2009-04-04
11:15

zanonimizowany623654 Centurion

Szkoda tylko że na razie jest on niedostępny dla wszystkich, piszę na razie, bo jest przedpremierowy, tak więc czekam na uaktywnienie :)

Komentarz: zanonimizowany623654
2009-04-03
21:09

Stra Moldas Legend

Stra Moldas

Powtórzę się, no ale warto...
Strasznie, ale to strasznie czekałem na ten poradnik i po cicho liczyłem, że napisze go Sandro. Świetna robota, bardzo rozbudowany, już pobieram. Co jak co, ale Sandro robi jedne z najlepszych, jak nie najlepsze, poradników. ;)
GJ Sandro!

Komentarz: Stra Moldas

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl