Niderlandy | Wielka Kampania w Empire Total War

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Niderlandy

Sytuacja początkowa

Niderlandy to jedyne państwo, które zaczyna z terytoriami we wszystkich trzech teatrach działań. Mając niewiele ziem, radzę podejmować próby utrzymywania się z handlu kolonialnego. Zauważ także, że w Ameryce Twoi sąsiedzi - Francja i Nowa Hiszpania - mają wyjątkowo mizerne garnizony. Trzeba to będzie wykorzystać.

Wśród przyjaciół masz Wielką Brytanię i Austrię. Poważnych przeciwników na starcie nie ma, ale szybko staniesz kością w gardle Francji i Hiszpanii.

Kierunki ekspansji terytorialnej

1 - Niderlandy | Wielka Kampania w Empire Total War - Empire: Total War - poradnik do gry
2 - Niderlandy | Wielka Kampania w Empire Total War - Empire: Total War - poradnik do gry
1 - Niderlandy | Wielka Kampania w Empire Total War - Empire: Total War - poradnik do gry

1. Na początek proponuję uderzenie w dwóch miejscach naraz - Flandria w Europie i Gujana Francuska w Ameryce Południowej podbite w jednej i tej samej turze sprawią, że połączone sojuszem państwa Hiszpanii i Francji nie będą mieć czasu na odpowiednią reakcję. Atakuj naturalnie z Gujany Holenderskiej i Niderlandów. Oczywiście licz się z tym, że państwa te mogą Ci solidnie uprzykrzać życie na morzach. Z Francją postaraj się zawrzeć pokój (możesz im dać trochę pieniędzy na dowód przyjaźni) - i tak już potem nie trzeba z nimi walczyć.

2. Co innego Hiszpania. Im trzeba będzie jeszcze raz wejść w paradę, poprzez podbicie Nowej Andaluzji. Wyszkol na Curacao trochę kolonialnej piechoty liniowej (Colonial Line Infantry), połącz ją z milicją kolonialną (Colonial Militia) z Gujany Francuskiej. Taką armią najedź Nową Andaluzję. Po wygranej zawarcie pokoju nie powinno stanowić kłopotu, zarówno z Hiszpanią, jak i Nową Hiszpanią.

3. Kolejne podwójne uderzenie. Armię z Nowej Andaluzji wyślij w pobliże Nowego Jorku (z Anglikami masz podpisany dostęp wojskowy, więc nie będzie kłopotów). W tym samym czasie to samo zrób w Indiach, u wybrzeży regionu Goa (tam potrzebna będzie dosyć liczna armia, wykorzystaj wojska z Flandrii. Zawczasu dobrze się przygotuj, również technologicznie). Gdy stwierdzisz, że możesz brać się do walki, zajmij Goę, Nowy Jork i jeszcze do tego Pensylwanię. Zaraz potem postaraj się podpisać pokoje. Brytyjczycy powinni się zgodzić bez większych oporów.

4. Pora wziąć się za podbój reszty Indii. Jeżeli państwo Majsur jeszcze istnieje, proponuję zacząć właśnie od niego. Ponieważ na 95% jest ono skłócone z Maratami, dojdzie do walk, w wyniku których Majsur straci część swojego wojska. Twoja w tym głowa, by wybrać najlepszy moment na zajęcie Majsuru. Nieustannie przysyłaj na półwysep piechotę kompanii holenderskiej (VOC Infantry) i nieustannie ją udoskonalaj, by odnosić sukcesy w bitwach.

5. Ruszaj na północ Indii, w kierunku Hindustanu. Zajmuj każdą napotkaną przez siebie prowincję, starając się mieć trzy duże armie lądowe (front będzie całkiem szeroki). Nie spiesz się jednak z kolejnymi natarciami - daj sobie trochę czasu na wprowadzenie nowej, nieznanej w Indiach religii.

6. Jeżeli po pokonaniu Maratów i Mogołów wciąż nie masz tylu regionów, ile trzeba, zaatakuj Persję. Postępuj z tym państwem tak samo jak w przypadku Maratów i Mogołów - dawaj sobie trochę czasu na nawrócenie ludności.

Dyplomacja

Gdy rozpocznie się wojna Prus z Austrią, opowiedz się po stronie Austriaków. Dzięki temu podtrzymasz sojusz i pojawi się możliwość wysłania korsarskiej floty na szlak uczęszczany przez statki pruskie - a ten przebiega tuż koło Twojej stolicy. Szansa na to, że Prusacy zaatakują Ciebie, jest nieduża.

Handel

Na Cejlonie rozpocznij masową produkcję statków handlowych (osobiście preferuję tanie indiamany). Wysyłaj je na wschód, między wyspy. Żadne inne państwo nie ma tam swoich statków, a i aktywność piratów jest jakby mniejsza. Naturalnie staraj się zawierać umowy handlowe ze wszystkimi państwami europejskimi.

Uwagi dodatkowe

Po zajęciu Flandrii trzymaj tam 4-5 oddziałów, na wypadek jakby Francuzom coś strzeliło do głowy i chcieli zająć ten teren.

Walcząc w Indiach, nie spiesz się z zajmowaniem kolejnych regionów. Różnorodność religii na półwyspie sprawia, że bardzo łatwo o niepokoje religijne. Trzymaj wojsko w regionach przez długi czas, dzięki temu sytuacja się trochę ustabilizuje. Buduj też sporo kościołów.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2009-05-09
18:07

zanonimizowany617825 Konsul

Aj sorki pomyliło mi się.Bo kiedy pisałem tego posta pisałem na innym komputerze i nie miałem dostępu do Empire,a coś tam pomyślałem skoro są Maraci muszę być też Mogołowie.Sorki.

Komentarz: zanonimizowany617825
2014-12-23
13:41

zanonimizowany1056840 Junior

Hahaha! Husaria Ciężką jazdą? hahaha! Ludzie w życiu większej bredni nie słyszałem! Gdyby to była Ciężka jazda to nie byłaby najszybszą i najbardziej sprawną jazdą świata! Nie była t ani lekka ani tym bardziej ciężka jazda! Gdyby była Ciężka koń miałby jakiekolwiek uzbrojenie pomijając jego głowę a gdyby była lekką husarz nie miałby takie zbroi jaką miał.

Komentarz: zanonimizowany1056840
2015-02-22
04:08

HedSzort Junior

😁

Nie wiem czy wiesz misiu ale husaria to jest ciężka jazda bo ma na sobie jakakolwiek zbroje/opancerzenie tym ciężka się charakteryzuje. Jeśli opancerzenie konia świadczy o tym czy jest lekka czy ciężka to wychodzi że ostatnią ciężka byli gottycy rycerze. Najszybsza nie była bo konie super paszy nie dostawały. Ciężka z nazwy wskazuje że uderzenie boli co u husarii widać. Inna ciężka jazda są karasjerzy ale też nie mieli " zbroi na koniu "

Komentarz: HedSzort
2015-09-19
12:30

Kemoc Legionista

Czy wie ktoś dlaczego austriacka piechota liniowa liczy sobie w jednym oddziale 150 ludzi, a moje oddziały piechoty liniowej (Rzeczpospolita Polska) liczą 120?

Komentarz: Kemoc
2017-10-21
00:27

generalik Junior

Hej, wiek ktoś może w jakim pliku można zmienić warunki zwycięstwa?
Tak jak to było w innych total warach.

Komentarz: generalik

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl