Piechota (cz.1) | Jednostki w Empire Total War
Aktualizacja:
Piechota
Armed Peasantry (uzbrojeni chłopi)
Opis: jednostka nieco lepsza od bezrolnego pospólstwa (chłopi mają broń palną), ale nadal bez rewelacji. Jest ich niewielu, a ponadto charakteryzują się mierną celnością i niewielką ilością przenoszonej amunicji.
Armie: Konfederacja Maracka
Azzars (azzarzy)
Opis: coś w rodzaju tropicieli (Rangers) lub myśliwych syberyjskich (Siberian Hunters) u innych państw. Azzarzy mają zasięg większy niż typowa piechota, a ponadto mogą poruszać się w skryciu. Można nimi organizować pułapki, po cichu atakować z flanki i po kryjomu przedostawać się w okolice wrogiej artylerii. Niestety, nie radzą sobie zbyt dobrze w walce wręcz.
Armie: Imperium Osmańskie
Bargir Infantry (bargirska piechota)
Opis: typowa piechota liniowa. Minimalnie lepiej strzelająca od hinduskich muszkieterów, lecz są od nich dużo gorsi w walce wręcz. Są za to odporni fizycznie i psychicznie (najlepsze współczynniki obrony i morale z wczesnych jednostek), więc należy ich używać do obrony newralgicznych punktów.
Armie: Konfederacja Maracka
Bashi-Bazouks (baszybuzukowie)
Opis: piechota, która całkiem nieźle się sprawdza w walce wręcz z innymi oddziałami piechoty, zarówno w otwartym polu, jak i w budynkach. Baszybuzucy są w stanie skutecznie wybijać jednostki piechoty liniowej i milicji, a więc wojsk, które w Europie są bardzo popularne, zwłaszcza w pierwszych latach XVIII wieku. Są jednak bardzo podatni na szarże konnicy, gdyż jeden oddział baszybuzuków liczy mniej niż sto osób.
Armie: Imperium Osmańskie
Beylik Janissary Grenadiers (bejlicy-grenadierzy)
Opis: piechota może i niezbyt liczna, ale za to wyposażona w granaty. Świetnie sprawdza się w atakach z flanki. Dzięki swoim ładunkom wybuchowym, jest w stanie w krótkim czasie wybić mnóstwo żołnierzy wroga, a resztę skutecznie zniechęcić do walki. W porównaniu z grenadierami europejskimi, bejlicy wypadają nieco gorzej, gdyż nie radzą w walce w zwarciu tak samo dobrze jak ich odpowiednik ze Starego Świata.
Armie: Imperium Osmańskie
Beylik Janissary Musketeers (bejlicy-muszkieterzy)
Opis: wojsko, które warto rozpowszechnić w armii po rozwinięciu infrastruktury wojskowej w Turcji. Zastąp nimi tureckich kanonierów (Isarelys), by wzmocnić swoją armię i z motłochu przemienić ją w zorganizowaną grupę wojowników. Bejlicy dobrze strzelają, jest ich wielu, a ponadto mają całkiem wysokie morale.
Armie: Imperium Osmańskie
Cazadores (cazadorzy)
Opis: wymaga usprawnienia "mechaniczne gwintowanie". Choć nie potrafią walczyć w zwarciu (pod tym względem jest to piechota minimalnie gorsza nawet od swoich odpowiedników u innych nacji), jednostki cazadorów mogą bardzo się przydać na polu bitwy. Dysponują potężnym zasięgiem i odznaczają się krótkim czasem przeładowania. Są więc idealni w walkach przeciwko wszelkim muszkieterom.
Armie: Hiszpania
Cemaat Janissaries (dżemaci)
Opis: bardzo dobra piechota walcząca wręcz. Jeżeli lubisz wykorzystywać w bitwach baszybuzuków (Bashi-bazouks), to rozważ wprowadzenie dżematów do swojej armii. Lepiej radzą sobie oni w walce wręcz i - podobnie jak baszybuzucy - nadają do się do walki z piechotą, zarówno na otwartym polu, jak i w budynkach. Ich jedyną wadą jest to, że nie potrafią ukrywać się tak dobrze jak baszybuzucy.
Armie: Imperium Osmańskie
Chasseurs-a-Pied (szaserzy piesi)
Opis: wymaga usprawnienia "doktryna lekkiej piechoty". Francuscy szaserzy piesi to praktycznie to samo, co lekka piechota u innych państw. Szaserzy dobrze posługują się bronią palną, znacznie gorzej radzą sobie w zwarciu. potrafią zatem rozstawiać pale, których przeznaczeniem jest zatrzymywanie wrogiej konnicy. Lekka piechota ma także przyzwoity zasięg, nieco większy niż ten u piechoty liniowej. Jej jedyną wadą jest niska liczebność.
Armie: Francja
Chasseurs Britannique (szaserzy brytyjscy)
Opis: wymaga usprawnienia "doktryna lekkiej piechoty". Szaserzy brytyjscy są szalenie podobni do lekkiej piechoty (Light Infantry). Warto ich wykorzystywać na polu walki w charakterze strzelców, gdyż mają większy zasięg niż piechota liniowa. Nie należy jednak zbytnio na nich polegać w walce wręcz, między innymi za sprawą morale, które u szaserów jest słabsze niż u lekkiej piechoty. Warto zauważyć, że szaserzy mogą rozstawiać pale zatrzymujące konnicę.
Armie: Wielka Brytania
Coldstream Guards (gwardia z Coldstream)
Opis: droga, lecz bardzo dobra piechota, warta swej ceny. Krótko przeładowują broń, wyróżniają się dobrą celnością. Co więcej, całkiem nieźle radzą sobie w zwarciu i mają wysokie morale. Jeżeli tylko możesz, wyszkol sobie trochę tej gwardii. Dostęp do żołnierzy z Coldstream uzyskasz wtedy, gdy Twoje państwo będzie już dość zamożne, więc szkolenie nie powinno stanowić kłopotu.
Armie: Wielka Brytania
Colonial Light Infantry (kolonialna lekka piechota)
Opis: wymaga usprawnienia "doktryna lekkiej piechoty". Piechota całkiem niezła, zwłaszcza w walkach z wykorzystaniem muszkietów. Potrafi rozstawiać pale, których przeznaczeniem jest zatrzymywanie wrogiej konnicy. Lekka piechota ma także przyzwoity zasięg. Jej jedyną wadą jest kiepska liczebność.
Armie: Francja, Hiszpania, Niderlandy, Wielka Brytania
Colonial Line Infantry (kolonialna piechota liniowa)
Opis: państwa posiadające kolonie mogą szkolić te jednostki. I warto to robić, bo piechota kolonialna ma odrobinę wyższe statystyki niż ta zwykła i do tego kosztuje trochę mniej. Wprawdzie koszt utrzymania jest nieco wyższy niż w przypadku piechoty liniowej, lecz nie powinno to mocno uderzyć w kieszeń państwa.
Armie: Francja, Hiszpania, Niderlandy, Wielka Brytania
Colonial Militia (milicja kolonialna)
Opis: niezła piechota przez wzgląd na swoją liczebność i niski koszt utrzymania. Choć nie może stosować wysublimowanych formacji i koncepcji prowadzenia ostrzału, świetnie nadaje się do utrzymywania porządku w miastach. W przypadku kampanii amerykańskiej mogą pełnić rolę uzupełnień, lecz niemądre byłoby czynić milicję siłą samą w sobie.
Armie: Francja, Hiszpania, Kolonie Brytyjskie, Niderlandy, Wielka Brytania
Colonial Pikemen (pikinierzy kolonialni)
Opis: Na samym początku gry, warto posiadać parę jednostek pikinierów we własnych szeregach. Piechota ta całkiem nieźle radzi sobie z wrogą konnicą, a jej liczebność pozwala na wzięcie udziału w walce z mniej licznymi oddziałami piechociarzy (pod warunkiem, że ogień wrogich muszkietów nie zmusi ich do ucieczki). Wystrzegaj się jednak grenadierów i piechociarzy uzbrojonych w bagnety - inaczej Twoi pikinierzy odniosą dotkliwe straty. W momencie, gdy wyposażysz swoich muszkieterów w bagnety, kolonialni pikinierzy drastycznie stracą na wartości.
Armie: Trzynaście Kolonii
Conscripts (rekruci)
Opis: piechota liczna, lecz gorsza nawet od zwykłej milicji. Jest przy tym niewiele tańsza. Szkol ją co najwyżej do utrzymywania porządku w miastach. Do bitew lepiej użyć nawet wspomnianej przed chwilą milicji. Rekrutów można szkolić tylko w republikach.
Armie: Niderlandy
Cossack Infantry (piechota kozacka)
Opis: całkiem niezłe jednostki jak na początek, godne uwagi zanim rozpowszechnisz w swojej armii typową piechotę liniową. Kozacy mają niezły zasięg i dobry czas przeładowania. Gorzej u nich jednak z celnością i walką wręcz. Niestety, nie używają bagnetów, ale na pewno Ci się przydadzą w walce o Krym, Czeczenię i Gruzję.
Armie: Rosja
Coureurs de Bois (gońcy leśni)
Opis: piechota niezbyt liczna, o statystykach gorszych niż te u piechoty liniowej. Są za to stosunkowo tani. Mogą służyć do prowadzenia działań zaczepnych na skrzydłach i zastawiania pułapek, gdyż mają zasięg większy niż wojska liniowe, a ponadto potrafią się ukrywać. Pamiętaj, że ci żołnierze nie używają bagnetów, więc w zwarciu raczej sobie nie powalczą.
Armie: Francja
Desert Warriors (wojownicy pustyni)
Opis: całkiem przyzwoita milicja. Choć oczywiście nie ma zbyt dobrych statystyk, można ją wykorzystywać w bitwach na początku rozgrywki, m. in. z tego względu, że ma ponad stu ludzi w ordzie. W momencie, gdy rozpowszechnisz szkolenie tureckich kanonierów (Isarelys), pustynni wojownicy stracą na wartości.
Armie: Imperium Osmańskie
0
- Empire: Total War - poradnik do gry
- Empire: Total War - poradnik do gry
- Jednostki
- Wstęp | Jednostki w Empire Total War
- Piechota (cz.1) | Jednostki w Empire Total War
- Piechota (cz.2) | Jednostki w Empire Total War
- Piechota (cz.3) | Jednostki w Empire Total War
- Piechota (cz.4) | Jednostki w Empire Total War
- Jazda (cz.1) | Jednostki w Empire Total War
- Jazda (cz.2) | Jednostki w Empire Total War
- Artyleria | Jednostki w Empire Total War
- Flota | Jednostki w Empire Total War
- Jednostki
- Empire: Total War - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany617825 Konsul
Aj sorki pomyliło mi się.Bo kiedy pisałem tego posta pisałem na innym komputerze i nie miałem dostępu do Empire,a coś tam pomyślałem skoro są Maraci muszę być też Mogołowie.Sorki.
zanonimizowany1056840 Junior
Hahaha! Husaria Ciężką jazdą? hahaha! Ludzie w życiu większej bredni nie słyszałem! Gdyby to była Ciężka jazda to nie byłaby najszybszą i najbardziej sprawną jazdą świata! Nie była t ani lekka ani tym bardziej ciężka jazda! Gdyby była Ciężka koń miałby jakiekolwiek uzbrojenie pomijając jego głowę a gdyby była lekką husarz nie miałby takie zbroi jaką miał.
HedSzort Junior
Nie wiem czy wiesz misiu ale husaria to jest ciężka jazda bo ma na sobie jakakolwiek zbroje/opancerzenie tym ciężka się charakteryzuje. Jeśli opancerzenie konia świadczy o tym czy jest lekka czy ciężka to wychodzi że ostatnią ciężka byli gottycy rycerze. Najszybsza nie była bo konie super paszy nie dostawały. Ciężka z nazwy wskazuje że uderzenie boli co u husarii widać. Inna ciężka jazda są karasjerzy ale też nie mieli " zbroi na koniu "
Kemoc Legionista
Czy wie ktoś dlaczego austriacka piechota liniowa liczy sobie w jednym oddziale 150 ludzi, a moje oddziały piechoty liniowej (Rzeczpospolita Polska) liczą 120?
generalik Junior
Hej, wiek ktoś może w jakim pliku można zmienić warunki zwycięstwa?
Tak jak to było w innych total warach.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.