Akt III | Droga ku Niepodległości w Empire Total War

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Akt III

Sytuacja początkowa

Zaczynasz z jednym regionem, Konfederacją Nowej Anglii, a do podbicia masz całe wschodnie wybrzeże Ameryki Północnej. Nikt również nie chce z Tobą prowadzić zawiłych stosunków dyplomatycznych - Francja nie chce zawrzeć przymierza, a Hiszpania i Niderlandy nie są zainteresowane porozumieniem handlowym. Masz za to kilka jednostek wojska, które trzeba mądrze wykorzystać.

Kierunki ekspansji terytorialnej

1 - Akt III | Droga ku Niepodległości w Empire Total War - Empire: Total War - poradnik do gry

1. Pierwszym krokiem powinno być zlikwidowanie zagrożenia ze strony garnizonu w Falmouth, na północny wschód od Twojego państwa. Postaraj się rozbudować Boston na tyle, by móc szkolić piechotę liniową. Z tego typu jednostkami (zadbaj o przewagę liczebną, armia nie jest jeszcze na tyle doświadczona, by ryzykować stosunek sił 1:1) zaatakuj Brytyjczyków w regionie Maine. Jest to ważne posunięcie nie tylko dlatego, że eliminuje ryzyko nagłego ataku wroga; podbijając Falmouth otrzymujesz ośrodek kształcenia w Brunswicku. Zadbaj o to, by podczas wyprawy na Falmouth, Boston był odpowiednio dobrze chroniony. Po walce jeszcze zapewne przez wiele tur będziesz w Maine nękany przez Anglików. Trzymaj w tym rejonie parę jednostek milicji i/lub pospolitego ruszenia.

2. Drugim krokiem powinno być zajęcie Nowego Jorku. Wyślij na bitwę artylerię, parę jednostek pospolitego ruszenia i dwa oddziały konnicy (w tym dragonów). Nie spiesz się z atakiem, po walce o Falmouth musisz zregenerować siły. Podbicie miasta Albany da Ci dostęp do portu. Co więcej, mając dwa regiony więcej istnieje szansa, że Niderlandy i Hiszpania potraktują Cię jako sensownych partnerów w interesach.

3. Jeśli sumiennie oczyścisz Nowy Jork ze stolicą w Albany, leżące na zachodzie terytorium Czirokezów z miastem Cayuga (rządzone przez Brytyjczyków) prawdopodobnie będzie słabo bronione. Zajęcie tego regionu może wywołać konflikt z lokalnymi Indianami irokeskimi.

4. Niagara może okazać się silnie bronioną miejscowością. Zbierz dużą i silną armię (18 jednostek piechoty liniowej z możliwie jak największych doświadczeniem, 1 pułk artylerii i 1 generał), by pokonać Indian w tym rejonie. Wraz z zajęciem Niagary rozpocznij tworzenie drugiej silnej armii w Bostonie i Albany.

5. Zadaj ostateczny cios Irokezom podbijając Detroit na terenie Michigan. Silna armia z Niagary powinna sobie poradzić w tej walce. Dobrze jest zająć miasto jak najszybciej, aby rozproszone jednostki Czirokezów nie panoszyły się po mapie i nie plądrowały Twoich fabryk, kopalń i farm. Wraz z pokonaniem Irokezów wojnę prawdopodobnie wypowiedzą Ci Czirokezi.

6. Z Niagary możesz również wysłać swoją armię do Annapolis. Nie powinieneś tam napotkać silnego oporu, tym bardziej że powinieneś już być w stanie wystawić do walki liczną i doświadczoną armię.

7. Atak na Filadelfię oznacza walkę z dużym garnizonem brytyjskim wykorzystaj tutaj siłę połączonych armii z Annapolis i Boston-Albany. Warto walczyć o Filadelfię nie tylko dlatego, że jest to cel kampanii, ale również dlatego, że jest do wysoko rozwinięte miasto.

8. Jeżeli jesteś w stanie pokonać Filadelfię, dalsze regiony (Williamsburg, Charleston, Savannah) nie będą stanowić dla Ciebie większego problemu

9. Gdy już dojdziesz do Savannah i zajmiesz Georgię, skieruj swoje wojska na tereny Czirokezów położone na zachód - do Tellico i Chicasa. Podobnie jak w przypadku Irokezów, dobrze byłoby wykończyć wrogów natychmiast, by niewielkie grupki maruderów nie nękały Twojego państwa.

10. Po walce z Indianami możesz zaatakować Florydę. Jest to miejsce dość silnie bronione, ale można sobie z tym problemem łatwo poradzić, gdyż większość sił brytyjskich już powinna być w rozsypce w tym rejonie. W przeciwieństwie do Twoich.

11. Ponieważ do tej pory powinieneś już mieć jakąś flotę, możesz spróbować zająć Nassau na Bahamach. Jest to bardzo łatwy cel.

Dyplomacja

Na początku Twoim jedynym możliwym sprzymierzeńcem jest Francja. Prawdopodobnie jednak nie będą chcieli rozmawiać z Tobą na temat sojuszu. Trzeba najpierw zdobyć trochę ziemi i respektu w świecie. Wszelkie rozmowy dyplomatyczne odłóż na później, nie myśl o nich na początku. Po zajęciu 4-5 wznów rozmowy i sprawdź, czy Francuzi zmienili zdanie.

Istnieje ryzyko (lub szansa, zależy jak na to patrzeć), że Indianie wypowiedzą Ci wojnę. Najpierw zrobią to Irokezi, potem Czirokezi, itd. Wraz z rozwojem terytorialnym będą się pojawiać nowi przeciwnicy.

Handel

By móc w ogóle myśleć o rozwinięciu ośrodków produkcji towarów (którymi to później możesz handlować), podnieś nieco podatki. Po podbiciu 2-3 prowincji brytyjskich porozmawiaj z Hiszpanią i Niderlandami o możliwości zawarcia porozumienia handlowego.

Uwagi dodatkowe

W każdym zdobytym mieście indiańskim znajdziesz pewne zabudowania, lecz nie okażą Ci się one zbyt przydatne. Polecam niszczyć je i wznosić swoje.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2009-05-09
18:07

zanonimizowany617825 Konsul

Aj sorki pomyliło mi się.Bo kiedy pisałem tego posta pisałem na innym komputerze i nie miałem dostępu do Empire,a coś tam pomyślałem skoro są Maraci muszę być też Mogołowie.Sorki.

Komentarz: zanonimizowany617825
2014-12-23
13:41

zanonimizowany1056840 Junior

Hahaha! Husaria Ciężką jazdą? hahaha! Ludzie w życiu większej bredni nie słyszałem! Gdyby to była Ciężka jazda to nie byłaby najszybszą i najbardziej sprawną jazdą świata! Nie była t ani lekka ani tym bardziej ciężka jazda! Gdyby była Ciężka koń miałby jakiekolwiek uzbrojenie pomijając jego głowę a gdyby była lekką husarz nie miałby takie zbroi jaką miał.

Komentarz: zanonimizowany1056840
2015-02-22
04:08

HedSzort Junior

😁

Nie wiem czy wiesz misiu ale husaria to jest ciężka jazda bo ma na sobie jakakolwiek zbroje/opancerzenie tym ciężka się charakteryzuje. Jeśli opancerzenie konia świadczy o tym czy jest lekka czy ciężka to wychodzi że ostatnią ciężka byli gottycy rycerze. Najszybsza nie była bo konie super paszy nie dostawały. Ciężka z nazwy wskazuje że uderzenie boli co u husarii widać. Inna ciężka jazda są karasjerzy ale też nie mieli " zbroi na koniu "

Komentarz: HedSzort
2015-09-19
12:30

Kemoc Legionista

Czy wie ktoś dlaczego austriacka piechota liniowa liczy sobie w jednym oddziale 150 ludzi, a moje oddziały piechoty liniowej (Rzeczpospolita Polska) liczą 120?

Komentarz: Kemoc
2017-10-21
00:27

generalik Junior

Hej, wiek ktoś może w jakim pliku można zmienić warunki zwycięstwa?
Tak jak to było w innych total warach.

Komentarz: generalik

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl