Rodzaje państw | Państwo i ustrój w Empire Total War
Aktualizacja:
Rodzaje państw
Państwa w Empire można podzielić na dwa rodzaje - państwa główne i pomniejsze.
Państwa główne
Państwa główne to:
Austria
Francja
Hiszpania
Imperium Mogołów
Imperium Osmańskie
Konfederacja Maracka
Niderlandy
Prusy
Rosja
Rzeczpospolita Polska
Szwecja
Trzynaście Kolonii
Wielka Brytania
Do cech powyższych narodów najczęściej należą:
1. rozległe terytorium;
2. rozbudowana armia;
3. silna flota;
4. spore znaczenie w handlu i na arenie międzynarodowej;
5. mało wojska przypadające na jedną prowincję;
6. silne powiązania dyplomatyczne z innymi państwami;
7. łatwość zawarcia pokoju po wygraniu zaledwie starć z nimi;
8. obecność wskaźnika prestiżu.
Oczywiście w grze pojawiają się odstępstwa od tych reguł. Narody mogą uczestniczyć w wojnach, w wyniku których tracą swoje ziemie. W momencie, gdy jedno z państw głównych jest już niemal upadłe, zaczyna mocno przypominać państwo pomniejsze.

Wojna z państwami głównymi najczęściej odbywa się zarówno na lądzie, jak i na morzu, gdyż narody te dysponują dostępem do morza. W większości posiadają one również stocznie. Podbijanie kolejnych prowincji jest stosunkowo proste i szybkie, gdyż na obrzeżach państwa rzadko spotyka się poważniejsze armie. Gorzej, gdy się dochodzi do stolicy danego kraju - tam najczęściej czekają główne siły wojskowe, gotowe bronić rządzących do ostatniej kropli krwi.
Państwa pomniejsze
Państwa pomniejsze to wszelkie małe księstwa i konfederacje Indian, np. Czirokezi, Bawaria, Saksonia, Wirtembergia, Portugalia, Gruzja, Persja, itd.
Do cech pomniejszych narodów najczęściej należą:
1. niewielkie terytorium (w większości przypadków 1-2 regiony);
2. nieliczna armia;
3. mnóstwo wojska w przeliczeniu na liczbę mieszkańców;
4. brak wskaźnika prestiżu;
5. zaciętość w walce (ciężko namówić na rozejm);
6. niemal natychmiast dostępna jest opcja objęcia ich protektoratem.

Państwa pomniejsze są bardzo liczne i są wdzięcznymi partnerami handlowymi. Same nie mają zbyt wielkich ambicji; posiadają kilka jednostek wojska do obrony swojego niewielkiego terytorium. Stolica jest przeważnie silnie broniona, dlatego walka z każdym państwem pomniejszym jest krótka, aczkolwiek często trudna i wyczerpująca. Każdy mały kraj możesz spróbować objąć protektoratem na drodze rozmów dyplomatycznych.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany617825 Konsul
Aj sorki pomyliło mi się.Bo kiedy pisałem tego posta pisałem na innym komputerze i nie miałem dostępu do Empire,a coś tam pomyślałem skoro są Maraci muszę być też Mogołowie.Sorki.
zanonimizowany1056840 Junior
Hahaha! Husaria Ciężką jazdą? hahaha! Ludzie w życiu większej bredni nie słyszałem! Gdyby to była Ciężka jazda to nie byłaby najszybszą i najbardziej sprawną jazdą świata! Nie była t ani lekka ani tym bardziej ciężka jazda! Gdyby była Ciężka koń miałby jakiekolwiek uzbrojenie pomijając jego głowę a gdyby była lekką husarz nie miałby takie zbroi jaką miał.
HedSzort Junior
Nie wiem czy wiesz misiu ale husaria to jest ciężka jazda bo ma na sobie jakakolwiek zbroje/opancerzenie tym ciężka się charakteryzuje. Jeśli opancerzenie konia świadczy o tym czy jest lekka czy ciężka to wychodzi że ostatnią ciężka byli gottycy rycerze. Najszybsza nie była bo konie super paszy nie dostawały. Ciężka z nazwy wskazuje że uderzenie boli co u husarii widać. Inna ciężka jazda są karasjerzy ale też nie mieli " zbroi na koniu "
Kemoc Legionista
Czy wie ktoś dlaczego austriacka piechota liniowa liczy sobie w jednym oddziale 150 ludzi, a moje oddziały piechoty liniowej (Rzeczpospolita Polska) liczą 120?
generalik Junior
Hej, wiek ktoś może w jakim pliku można zmienić warunki zwycięstwa?
Tak jak to było w innych total warach.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.